Ik heb 1 keer een tekenband gekocht en deze na een maand af gedaan en weg gegooid. Indra had met die band net zo vaak een teek als zonder, dus waarom dan dat gif om hangen?

Nu ik meerder honden heb valt eenm band voor mij sowieso af, omdat ze heel veel spelen samen en daarbij geregeld speels in elkaars nek en oren happen. Mensen mogen de band niet aanraken, gebruik in een gezin met kinderen wordt door dierenartsen ontraden, dus ik zie er ook niet naar uit mijn honden er in te laten happen.
Ik spray met Hagopur voor we het bos in gaan, dat maakt ze minder aantrekkelijk voor teken en kan geen kwaad.
Onlangs heb ik Prac-tic pipetten gekocht voor mijn beide oudsten, Indra en Merel. Dat mag je ook op een pup druppelen, maar ik wilde eerst het resultaat eens zien op Indra en Merel.
Ik ben niet onder de indruk van het resultaat, dus na deze verpakking stoppen we er weer mee. Ik heb na de behandeling nog net zo vaak een teek gevonden en helaas ook 3 maal een dikkerd die er echt al langer gezeten moet hebben.
Ik blijf ook na behandeling controleren, want hoe eerder je ze verwijderd, hoe beter! Die bestrijdingsmiddelen maken dat de teek los laat binnen 48 uur, terwijl een teek verwijderd moet worden binnen 24 (of zelfs 12) uur...
Van de Prac-tic hoopte ik dan ook dat het de teken zou doden die ik niet gevonden heb. Vol gezogen loedertjes behoor ik niet te vinden na behandeling
Als je kiest voor een bestrijdingsmiddel, lees dan vooral goed hoe het zit met aanraken van de hond na behandeling e.d. Ik vind veel middelen af vallen, omdat je de hond 24 uur niet mag aanhalen, eea niet ingeademd mag worden en zwemmen de vissen zal doden. Het wil er bij mij niet in dat het middel dan geen bedreiging vormt voor de gezondheid van mijn hond.
Ik ben vooralsnog het meest te spreken over Hagopur (het beloofd tenminste geen gouden bergen en is onschadelijk) in combinatie met dagelijkse zorgvuldige controle, mede middels een fijn kammetje.
Het verwijderen van een teek doe ik ook het liefst met een Otom. Zeker als het een klein teekje is en sowieso tav een spartelende pup.
Wat ik met pupsel doe is haar op de grond laten liggen, er naast zitten en als ze (opnieuw) ligt en het me ernst is, werkt ze plots verbazingwekkend goed mee. De Otom schuif je tegen de huid om de teek, dat is eenvoudiger dan met goed om te teek vast knijpen, tegen de huid aan, met een klassiek tangetje, als pupsel wiebelt. Eenmaal stevig er om geschoven een klein beetje draaien en trekken. Dan heb je de teek in het mini-koevoetje zitten en kun je 'm verzuipen in een sopje van afwasmiddel en water
Ik heb een setje thuis en een setje in de auto liggen, zodat ik ze verwijderen kan zodra ik er eentje ontdek.
Een teken lasso van
goede kwaliteit is ook een heel handig hulpmiddel. Ik heb er eea over op m'n site gezet, daar vind je ook linkjes naar verkopers:
http://www.knightsofthepearls.nl/Rasinfo/Gezondheid.htm" onclick="window.open(this.href);return false;