Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verdorie, arme Jamey...
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Verdorie, arme Jamey...
Succes griet, ik snap het wel hoor, ik ben zelf ook heel bezorgd als het om Gol gaat. En beter een keer te veel naar de da dan een keer te weinig 
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
ships, arme James...
Nageltje ingescheurd, maar niet zodanig dat ze m eruit kan trekken, dus een week ab vanwege dat het geïrriteerd is.
Verder goed kort houden, wekelijks knippen en haartjes rondom kort houden om irritatie en daarmee pijn te voorkomen
Dagelijks in de biotex na het zwemmen (dat mag dus wel gewoon)
Ze hoeft niet op rust verder, mag alles doen, maar met wandelen altijd schoentje aan tot het over is
Ik twijfel licht over het geven van de AB, het is 2 keer in een dag tijd weer open gegaan, niet al te vreemd dat het teentje wat dik/geìrriteerd is lijkt me dus en niet direct een reden voor AB... Maar goed ze zou vanavond de eerste kee rmoeten, dus daar kan ik nog even over twijfelen...
edit: stomme fout aangepast
Nageltje ingescheurd, maar niet zodanig dat ze m eruit kan trekken, dus een week ab vanwege dat het geïrriteerd is.
Verder goed kort houden, wekelijks knippen en haartjes rondom kort houden om irritatie en daarmee pijn te voorkomen
Dagelijks in de biotex na het zwemmen (dat mag dus wel gewoon)
Ze hoeft niet op rust verder, mag alles doen, maar met wandelen altijd schoentje aan tot het over is
Ik twijfel licht over het geven van de AB, het is 2 keer in een dag tijd weer open gegaan, niet al te vreemd dat het teentje wat dik/geìrriteerd is lijkt me dus en niet direct een reden voor AB... Maar goed ze zou vanavond de eerste kee rmoeten, dus daar kan ik nog even over twijfelen...
edit: stomme fout aangepast

You'll be in my heart... Always...
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
marye schreef:En iedereen maar zeggen dat er niets aan de hand is![]()
Succes, hopelijk valt het mee.
ja want er is ook dramaaaaaaaaa aan de gang he.
daarbij, nu is er ineens een nageltje ingescheurd, dat is wel anders dan wat ze eerst verteld natuurlijk.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
yamie schreef:marye schreef:En iedereen maar zeggen dat er niets aan de hand is![]()
ja want er is ook dramaaaaaaaaa aan de gang he.![]()
daarbij, nu is er ineens een nageltje ingescheurd, dat is wel anders dan wat ze eerst verteld natuurlijk.
Ze is al anderhalve week mank
Maar ik heb er een hekel aan als mensen zeggen dat je je aanstelt.
Dat werd tegen mij ook meerdere keren gezegd en toen waren er wel ernstige dingen aan de hand.
Zo op het forum kun je daar namelijk helemaal niet over oordelen.
En als het wel een grasaar was geweest, had hij nu weet niet waar helemaal kunnen zitten.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik had gezegd: er heeft een grasje tussen haar poot gezeten. Er heeft een spijkertje op de grond gelegen, en er komt wat bloed ergens bij de overgang teen/nagel vandaan. De oorzaken die ik kon bedenken dus, en wat ik zag. Hoe het nageltje die scheur (nouja, miniscuul scheurtje, maar wel helemaal ingescheurd tot bloedens toe dus) heeft gekregen weet ik alsnog niet, zit te twijfelen of dat toch op de een of andere manier door het spijkertje kan zijn gekomen of dat ik echt iets volledig heb gemist... Maarja, zal er nooit achter komen.yamie schreef:marye schreef:En iedereen maar zeggen dat er niets aan de hand is![]()
Voorlopig ben ik er dus wel voor aan het zorgen, maar hoeft Jamey er niets voor te laten, ze mag gewoon lekker wandelen en zwemmen, alleen dan wel met schoentje (nouja, ik denk dat ik het schoentje met zwemmen wel uit doe, lijkt me verstandiger

You'll be in my heart... Always...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
yamie schreef:marye schreef:En iedereen maar zeggen dat er niets aan de hand is![]()
Ik zou dus geen AB geven en me er niks van aantrekken. Ik zie ook niet wat biotex met een ingescheurde nagel kan doen? Dat doet gewoon flink zeer en dat duurt een weekje of twee. Toen Eva's nagel over de lengte was uitgetrokken (hoe geen idee) ging ik lekker elke dag ballen en dan even het water in om het bloed weg te spoelen want dan ging het wel bloeden. Maarja, ik kan de hond dus niet op rust zetten want dan worden we allemaal dol en Eva het meest.
Na een paar dagen was het over en ze likte er alleen wat aan in de avond.
Geen zorgen en als er geen ontstekingen zijn zou ik al helemaal geen AB geven. Dat is erger dan de kwaal denk ik.
Gelukkig dat het dit is, dit stelt echt niks voor en is 100 keer beter dan een grasaar
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
De boel schoonmaken en zorgen voor een voorspoedige genezing.MARC_S schreef:Ik zie ook niet wat biotex met een ingescheurde nagel kan doen?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik had het berichtje van de nagel nog niet gelezen maar bij haar een na laatste berichtje, die van balletje gooien en manken wist ik het ook... dit heeft mijn hond nl ook een maand of 2 geleden gehad, een week mank... nagel zat ook eigenlijk nog te vast maar de DA heeft hem er toch uitgetrokken op mijn aandringen... probleem opgelost...marye schreef:yamie schreef:marye schreef:En iedereen maar zeggen dat er niets aan de hand is![]()
Ze is al anderhalve week mank![]()
Maar ik heb er een hekel aan als mensen zeggen dat je je aanstelt.
Dat werd tegen mij ook meerdere keren gezegd en toen waren er wel ernstige dingen aan de hand.
Zo op het forum kun je daar namelijk helemaal niet over oordelen.
En als het wel een grasaar was geweest, had hij nu weet niet waar helemaal kunnen zitten.
Ja gevoelig blijft het teentje nog wel ff maar manken doet ie niet meer...
En ik heb niks geen biotexjes of wat ook gedaan, daar is het de hond al helemaal niet voor... is vanzelf weer prima genezen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zie het ook niet hoor... heb het ook nog nooit gedaan hier bij de mannen...Frenk schreef:De boel schoonmaken en zorgen voor een voorspoedige genezing.MARC_S schreef:Ik zie ook niet wat biotex met een ingescheurde nagel kan doen?
hooguit spuit ik er een keer wat sterilon op en that's it.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
laeken
- Zeer actief
Frenk schreef:De boel schoonmaken en zorgen voor een voorspoedige genezing.MARC_S schreef:Ik zie ook niet wat biotex met een ingescheurde nagel kan doen?
Maar dat is echt nergens voor nodig.
Misschien is het wel beter om het te weken maar ik geloof meer in droge genezingen. Dus geen vocht in de nagelriem of een weke nagel. Gewoon in laten drogen en gaan met die banaan
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
MARC_S schreef:Frenk schreef:De boel schoonmaken en zorgen voor een voorspoedige genezing.MARC_S schreef:Ik zie ook niet wat biotex met een ingescheurde nagel kan doen?
Maar dat is echt nergens voor nodig.Een hond kan wel wat hebben en ik heb echt nog nooit gehoord van problemen na ingescheurde nagels. Ik heb er bij mijn honden nooit meer mee gedaan dan niks
En dat ging prima en het was zo weer over.
Misschien is het wel beter om het te weken maar ik geloof meer in droge genezingen. Dus geen vocht in de nagelriem of een weke nagel. Gewoon in laten drogen en gaan met die banaan
Moja had een tijdje terug , haar hele nagel eraf, allen het puntj eleven stuk er nog uit, ja dat deed haar wel zeer natuurlijk, het enige wat ik gedaan heb, is het zo nu en dan schoongemaakt ( gewoon met lauw water) om te zien of de boel er ok uit zag, want met die moddervoetjes ed kon ik dat niet zo goed zien.
nagel is nu nog wel een kort stompje, maar prima genezen.
Bo heeft 2 keer zijn duim nageltje in/afgescheurd, daar hetzelfde verhaal. ook nooit problemen.
ik heb zelf een aantal keren een nagel bij een hond eruit getrokken, omdat die half afgescheurd was. ook gewoon, hou het in de gaten en verder niks.
geen weke badjes, geen AB, geen schoentjes.
Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
- Frenk
- Zeer actief
Gut wat een valse opmerkingyamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:

- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
dat maak je er van , ik vraag het me serieus af.Frenk schreef:Gut wat een valse opmerkingyamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
wat daar nu weer vals aan is. maar goed, als jij weer zin hebt in een jamaar jamaar ik ben frenk en ik typ zooo graag topic.
doei dan
- Frenk
- Zeer actief
Op basis van je eerdere bijdrages en je smiley-keuze kwam het niet als echt 'oprecht benieuwd' over, maar dat ligt dan vast aan mijyamie schreef:dat maak je er van , ik vraag het me serieus af.Frenk schreef:Gut wat een valse opmerkingyamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
wat daar nu weer vals aan is.
En dit:
is ook echt een schoolvoorbeeld van een uitnodiging om eens goed en op niveau met elkaar te pratenmaar goed, als jij weer zin hebt in een jamaar jamaar ik ben frenk en ik typ zooo graag topic.
doei dan

-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
ik ben het er wel mee eens...als ik hier in het algemeen kijk naar wat de mensen soms al doen bij het minste geringste, dan denk ik ook van waar moet het heen als er echt iets ergs is...Frenk schreef:Gut wat een valse opmerkingyamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ben ik idd. met je eens...Dongo schreef:ik ben het er wel mee eens...als ik hier in het algemeen kijk naar wat de mensen soms al doen bij het minste geringste, dan denk ik ook van waar moet het heen als er echt iets ergs is...Frenk schreef:Gut wat een valse opmerkingyamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
Ik heb dat heel snel afgeleerd toen ik meerdere honden kreeg... allereerst heb je dan een jaarabonnement DA nodig en ten tweede kan de DA een 2e huis in de tropen kopen van jouw geld...
Ik heb hier zelf inmiddels genoeg geneesmiddelen in een kistje verzameld die ik geef als ik iets aan een van mn honden merk (van pijnstillers met onstekingsremmer tot diarreeremmers, en van cleaners tot aan oogzalf en hoestdrankjes).
Mocht dit na een week geen resultaat hebben dan ga ik de DA eens telefonisch raadplegen wat ik daar nu mee aan moet, en gelukkig heb ik een DA die niet snel met pillen of zalfjes staat te zwaaien.
Helpt dit niet dan ga ik naar de DA. En dan nog geeft ie niet onnodig AB oid mee omdat ie weet dat ik daar een hekel aan heb om dat maar zo te geven.
Die laatste stap daar kom ik echt niet vaak aan toe gelukkig... meestal helpen mn eigen geneesmiddeltjes prima...
Behalve die nagel die kreeg ik er niet uit, hij zat te vast en ik was alleen dus kan niet en een zeer kwade hond in de houtgreep houden en tegelijkertijd die nog te vast zittende nagel eruit trekken... Daar had ik hem dus ff voor nodig.
Maar ook niks meegekregen verder... het geneest vanzelf.
ps. ik heb het dan over kleine dingen zoals dit, manken, krassen, schrammetjes, hoektandjes etc.
Als ik het niet vertrouw sta ik bij de DA maar die weet ook dat het alleen is als er dan ook echt iets is... ik heb zn mobiele nr. mag hem dag en nacht bellen omdat ie weet dat ik alleen bel als er echt iets aan de hand is.
(destijds die vergiftiging met Drontal etc.)

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig heb ik daar nog geen ervaring mee verder :sst:yamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
Maar ach dat viel vast allemaal ook best mee.
Ik heb vaak zat gezien dat er te makkelijk over gedaan werd en de hond er vervolgens levenslang de gevolgen van mag dragen.
Zeg niet dat het hier het geval is, maar het is makkelijk oordelen vanaf de andere kant van een beeldscherm.

-
laeken
- Zeer actief
Dat is ook zo Marye maar dan heb je het over echt verwaarlozen. Als de honden hier ineens bloed poepen, benauwd worden of mank worden in de schouder oid dan gaan wij ook natuurlijk meteen naar de DA. Maar als Eva een snee in haar oor heeft, een nagel uit heeft of Cleo bv een keer hele erge spuitpoep dan sta ik daar alleen even bij stil, probeer een oorzaak te vinden en verder negeer ik het. Ik heb de honden nog nooit in soda gedaan oid en dat hoeft ook niet. Verder is dat ook vooral omdat ik denk dat de natuurlijke manier de beste is bij honden.
Ik geef nooit AB zonder duidelijke ontsteking.
En we gaan echt vaak genoeg naar de DA. We kijken echt geen bultjes aan en toen Dapper die knobbel in de nek had zijn we voor zijn dood in 3 weken 5 keer bij een DA geweest omdat we het weer verdacht vonden. Dus dan staan we daar meteen. Maar toen hij gepakt was door de akita/ambull van de overburen en zijn kop geschud was gingen we niet. Ja, hij zat best wel onder de gaten maar ik geloof dat dat vanzelf over gaat en dat was ook zo. Als er bulten komen oid is het vroeg genoeg. Hij had zijn oor afstaan en een dikke wang en kop. Maarja, moet je maar geen veel te grote honden aanvallen
Als wij toen wel gegaan waren was zijn kop geschoren, de wondjes gespoeld, AB erin gespoten, pillen mee en adviezen over uitspuilen. Misschien had hij zelfs wel een drain gekregen voor de zekerheid. Dan zouden wij zeker 200 euro lichter zijn geweest en het eindeffect zou hetzelfde zijn geweest. Het was gewoon na 2 weken over zoals altijd als hij iets had
En het was genoeg om drama over te maken hoor, geloof me. 
Ik geef nooit AB zonder duidelijke ontsteking.
En we gaan echt vaak genoeg naar de DA. We kijken echt geen bultjes aan en toen Dapper die knobbel in de nek had zijn we voor zijn dood in 3 weken 5 keer bij een DA geweest omdat we het weer verdacht vonden. Dus dan staan we daar meteen. Maar toen hij gepakt was door de akita/ambull van de overburen en zijn kop geschud was gingen we niet. Ja, hij zat best wel onder de gaten maar ik geloof dat dat vanzelf over gaat en dat was ook zo. Als er bulten komen oid is het vroeg genoeg. Hij had zijn oor afstaan en een dikke wang en kop. Maarja, moet je maar geen veel te grote honden aanvallen
Als wij toen wel gegaan waren was zijn kop geschoren, de wondjes gespoeld, AB erin gespoten, pillen mee en adviezen over uitspuilen. Misschien had hij zelfs wel een drain gekregen voor de zekerheid. Dan zouden wij zeker 200 euro lichter zijn geweest en het eindeffect zou hetzelfde zijn geweest. Het was gewoon na 2 weken over zoals altijd als hij iets had
- Frenk
- Zeer actief
En als dat nou iets is wat je een collega forummer bij zou willen brengen, dan loont het ongetwijfeld om een andere toon te kiezen. Dat heeft niets te maken met de inhoud van je boodschap. Maar ja, het is nu eenmaal de toon die de muziek maaktDongo schreef:ik ben het er wel mee eens...als ik hier in het algemeen kijk naar wat de mensen soms al doen bij het minste geringste, dan denk ik ook van waar moet het heen als er echt iets ergs is...Frenk schreef:Gut wat een valse opmerkingyamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik vind ook dat er erg snel geoordeeld wordt dat je je aanstelt. Want persoon X heeft het al tig keer meegemaakt en dit is precies hetzelfde. Nou het zal wel, maar als een van mijn honden iets heeft, zit ik bij de dierenarts. Dat is gelukkig heel zelden, maar ik neem het liever tien keer te serieus dan een keer te lichtzinnig op. Ik hoor in de sport redelijk vaak dat blessures chronisch worden, dat had voorkomen kunnen worden door het eerder serieus te nemen. Ik weet nog dat gedoe met de pees van Caja. Toen zei ook iedereen dat het niks is en ze gewoon door kon lopen. Bij een second opinion van een arts bleek het behoorlijk serieus te zijn.marye schreef:Gelukkig heb ik daar nog geen ervaring mee verder :sst:yamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
Ik heb vaak zat gezien dat er te makkelijk over gedaan werd en de hond er vervolgens levenslang de gevolgen van mag dragen.
Zeg niet dat het hier het geval is, maar het is makkelijk oordelen vanaf de andere kant van een beeldscherm.
Hoe kun je nou via een beeldscherm bepalen dat er niks aan de hand is met een hond die mankt? Bram heeft 1 x pijn aangegeven en ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan. Niks afwachten en door laten lopen. Het bleek in z'n rug te zitten en het is een aantal keer behandeld door een chiropractor. Wat is daar nou mis mee? Ik ga ook naar de fysio als ik verga van de nekpijn.
En dat er een keer 'echt' iets mis kan zijn met m'n honden? Ben je daar beter tegen op gewassen als je nooit bij de dierenarts komt? Hmmm, ik weet niet hoor, beetje kromme redenatie. Ik zit overigens niet vaker dan twee keer per jaar bij de dierenarts, niet echt giga dramatisch dus. Ik heb juist heel veel geluk dat mijn honden zo gezond zijn (afkloppen).
Ik heb regelmatig het idee dat hoe meer je thuis medisch aanklust en hoe minder je iets laat behandelen, hoe stoerder je bent. Nou laat ik dan maar bijzonder onstoer zijn
En Karin, sterkte met Jamey!

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Naar de dierenarts lijkt me.Dongo schreef:dan denk ik ook van waar moet het heen als er echt iets ergs is...

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor maar door de jaren weet ik inmiddels wat mijn DA ook zal geven, dat heb ik dus ook in huis dus daarvoor hoef ik niet naar de DA.Zoek stok! schreef:
Ik heb regelmatig het idee dat hoe meer je thuis medisch aanklust en hoe minder je iets laat behandelen, hoe stoerder je bent. Nou laat ik dan maar bijzonder onstoer zijn![]()
Werkt een metacammetje en wat rust niet dan kan ik altijd nog naar een DA.
Ik ben ook zelf geen loper naar een dokter dus ben dat voor mn honden ook zeker niet.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Natuurlijk moet je gewoon naar de dierenarts gaan als jij vindt dat jouw hond iets mankeert en je kunt er zelf niet achter komen wat dat precies is, of waardoor het veroorzaakt wordt. Al loop je iedere dag naar de dierenarts, het is jouw hond en jouw portemonnee, prima dus.
Ik denk alleen dat de "het zal wel meevallen-reacties" meer voortgekomen zijn uit de manier waarop het hier op het forum gebracht is. Eerst was het zus, toen zo, en nu blijkt het weer iets anders te zijn.
Hier hebben allebei de dames wel eens een ingescheurde nagel gehad, Sjefke heeft zelfs de nagel van haar duimpje een keer finaal uitgetrokken doordat ze in een gaashek klom om een door het vrouwtje nogal beroerd gemikte bal te vangen. Bloeden als een rund, ik was op een evenement waar zowel show als sport beoefend werd en ben direct naar de EHBO gegaan om te vragen wat ik er aan kon doen. Ze hebben daar de boel schoongemaakt en ontsmet, en het is tijdelijk even in de tape gegaan zodat ze het niet zou stoten en de boel weer zou gaan bloeden.
Als het thuis gebeurd was en ik had de middelen om het te behandelen niet voorradig gehad, was ik ook naar de dierenarts gegaan hoor. Niks "stoer doen" en "het gaat vanzelf wel over". Maar ook geen drama maken waar er geen is.
Ik denk alleen dat de "het zal wel meevallen-reacties" meer voortgekomen zijn uit de manier waarop het hier op het forum gebracht is. Eerst was het zus, toen zo, en nu blijkt het weer iets anders te zijn.
Hier hebben allebei de dames wel eens een ingescheurde nagel gehad, Sjefke heeft zelfs de nagel van haar duimpje een keer finaal uitgetrokken doordat ze in een gaashek klom om een door het vrouwtje nogal beroerd gemikte bal te vangen. Bloeden als een rund, ik was op een evenement waar zowel show als sport beoefend werd en ben direct naar de EHBO gegaan om te vragen wat ik er aan kon doen. Ze hebben daar de boel schoongemaakt en ontsmet, en het is tijdelijk even in de tape gegaan zodat ze het niet zou stoten en de boel weer zou gaan bloeden.
Als het thuis gebeurd was en ik had de middelen om het te behandelen niet voorradig gehad, was ik ook naar de dierenarts gegaan hoor. Niks "stoer doen" en "het gaat vanzelf wel over". Maar ook geen drama maken waar er geen is.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Naar de dierenarts gaan, is toch geen drama maken? Als Bram bloed aan z'n poot heeft, wat hij nog nooit heeft gehad, maak ik gewoon even een afspraak. Als ik denk dat hij een kies verloren heeft ahum, ga ik ook. Dan sta ik maar voor lul dat het een stukje bot blijkt te zijnLongFields schreef:Maar ook geen drama maken waar er geen is.

Linda, Izzie en Bram
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee, naar de dierenarts gaan is geen drama maken.
Maar daar doelde ik ook niet op.
Ik doelde meer op het verloop van dit topic.
Maar daar doelde ik ook niet op.
Ik doelde meer op het verloop van dit topic.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
uh dat zeg ik helemaal niet hoor, het ging mij erom, dat bij een relatief onschuldig iets, direct AB geven, pijnstillers, schoentjes, badjes ed. een hond, zijn/haar afweer systeem niet bepaald helpt, en dat je als je als eigenaar zo doet, je je wel eens heel erg naar kunt schrikken als er dan iets ernstigs aan de hand is.Zoek stok! schreef:Ik vind ook dat er erg snel geoordeeld wordt dat je je aanstelt. Want persoon X heeft het al tig keer meegemaakt en dit is precies hetzelfde. Nou het zal wel, maar als een van mijn honden iets heeft, zit ik bij de dierenarts. Dat is gelukkig heel zelden, maar ik neem het liever tien keer te serieus dan een keer te lichtzinnig op. Ik hoor in de sport redelijk vaak dat blessures chronisch worden, dat had voorkomen kunnen worden door het eerder serieus te nemen. Ik weet nog dat gedoe met de pees van Caja. Toen zei ook iedereen dat het niks is en ze gewoon door kon lopen. Bij een second opinion van een arts bleek het behoorlijk serieus te zijn.marye schreef:Gelukkig heb ik daar nog geen ervaring mee verder :sst:yamie schreef:Iedereen moet zelf weten wat hij of zij doet hoor, ik vraag me alleen wel af in wat voor bunker ze de hond gaan zetten, als er een keer iets echt ernstigs is :sst:
Hoe kun je nou via een beeldscherm bepalen dat er niks aan de hand is met een hond die mankt? Bram heeft 1 x pijn aangegeven en ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan. Niks afwachten en door laten lopen. Het bleek in z'n rug te zitten en het is een aantal keer behandeld door een chiropractor. Wat is daar nou mis mee? Ik ga ook naar de fysio als ik verga van de nekpijn.
En dat er een keer 'echt' iets mis kan zijn met m'n honden? Ben je daar beter tegen op gewassen als je nooit bij de dierenarts komt? Hmmm, ik weet niet hoor, beetje kromme redenatie. Ik zit overigens niet vaker dan twee keer per jaar bij de dierenarts, niet echt giga dramatisch dus. Ik heb juist heel veel geluk dat mijn honden zo gezond zijn (afkloppen).
Ik heb regelmatig het idee dat hoe meer je thuis medisch aanklust en hoe minder je iets laat behandelen, hoe stoerder je bent. Nou laat ik dan maar bijzonder onstoer zijn![]()
En Karin, sterkte met Jamey!
naar een DA gaan om iets te laten checken, staat bij mij ook niet gelijk aan dus AB erin, dus pijnstillers dus enz enz. ik ben ook wel naar de DA gegaan omdat ik iets zeker wilde weten, maar kan dan ook prima met alleen de uitslag de deur uit lopen, zonder pillen of poedertjes.
en als jij denkt dat ik mezelf stoerder vind? dan heb je het mis hoor, dat heeft er al helemaal niks mee te maken, er is nl soms helemaal niks te klussen, dan maken ze er zelf van door naar een DA te gaan.
( en dus poedertjes en pilletjes mee te krijgen)
en het ging hier niet om een hond die opeens mankt zonder te weten hoe en wat, er zat een wondje ( en nu blijkt een gescheurde nagel)
-
laeken
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Naar de dierenarts gaan, is toch geen drama maken? Als Bram bloed aan z'n poot heeft, wat hij nog nooit heeft gehad, maak ik gewoon even een afspraak. Als ik denk dat hij een kies verloren heeft ahum, ga ik ook. Dan sta ik maar voor lul dat het een stukje bot blijkt te zijnLongFields schreef:Maar ook geen drama maken waar er geen is.Het is ook maar net hoe bekwaam je zelf bent. Ik heb echt geen kaas gegeten van wondverzorging bijvoorbeeld. Dus laat ik dat iemand doen die dat wel kan.
Maar zou jij ook met een gescheurde nagel naar de DA gaan? Ik kijk altijd naar mezelf. Als ik zelf naar de dokter zou moeten dan gaat mijn hond ook. Ik hoef echter niet als ik met een hamer op mijn duim sla en daarmee mijn nagel breek. Wel ging ik toen mijn vinger in de staafmikser had gezeten omdat ik het bloeden niet gestopt kreeg. Dan zou ik met de hond dus ook gegaan zijn
Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft dat ik al zo vaak voor niks ben gegaan toen ik net een hond had. Dat leer je wel af op een gegeven moment
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar soms weet je het niet (niet in dit geval).MARC_S schreef:Zoek stok! schreef:Naar de dierenarts gaan, is toch geen drama maken? Als Bram bloed aan z'n poot heeft, wat hij nog nooit heeft gehad, maak ik gewoon even een afspraak. Als ik denk dat hij een kies verloren heeft ahum, ga ik ook. Dan sta ik maar voor lul dat het een stukje bot blijkt te zijnLongFields schreef:Maar ook geen drama maken waar er geen is.Het is ook maar net hoe bekwaam je zelf bent. Ik heb echt geen kaas gegeten van wondverzorging bijvoorbeeld. Dus laat ik dat iemand doen die dat wel kan.
Maar zou jij ook met een gescheurde nagel naar de DA gaan? Ik kijk altijd naar mezelf. Als ik zelf naar de dokter zou moeten dan gaat mijn hond ook. Ik hoef echter niet als ik met een hamer op mijn duim sla en daarmee mijn nagel breek. Wel ging ik toen mijn vinger in de staafmikser had gezeten omdat ik het bloeden niet gestopt kreeg. Dan zou ik met de hond dus ook gegaan zijn![]()
Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft dat ik al zo vaak voor niks ben gegaan toen ik net een hond had. Dat leer je wel af op een gegeven moment
In Caja's geval zag je een wondje op haar poot.
Als ik puur zo'n wondje had gehad zou ik niet naar de dokter gaan.
Daaronder zat echter een kapotte en al ontstoken pees en dat kun je van de buitenkant echt niet zien
En nee, met een ingescheurde nagel die verder niet erg blijft bloeden zou ik niet naar de DA gaan.
Maar ik zou ook zeker niet balletjes blijven gooien tenzij ik zeker wist dat genezen was.

-
laeken
- Zeer actief
Waarom niet? Als je hond wil rennen en gewoon gaat raggen met andere honden als je haar loslaat? Die nagel wordt er niet heel van zonder rennen en het hele fenomeen is niks gevaarlijks. De dierenarts zegt zelf al, doe met haar wat je wil want je hoeft er geen rekening mee te houden. Als het pijn doet gaan ze manken en als ze manken ga ik geen ballen gooien natuurlijkmarye schreef: Maar ik zou ook zeker niet balletjes blijven gooien tenzij ik zeker wist dat genezen was.
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat Caja volgens mij door alle pijn heen zou lopen met ballen.MARC_S schreef:Waarom niet? Als je hond wil rennen en gewoon gaat raggen met andere honden als je haar loslaat? Die nagel wordt er niet heel van zonder rennen en het hele fenomeen is niks gevaarlijks. De dierenarts zegt zelf al, doe met haar wat je wil want je hoeft er geen rekening mee te houden. Als het pijn doet gaan ze manken en als ze manken ga ik geen ballen gooien natuurlijkmarye schreef: Maar ik zou ook zeker niet balletjes blijven gooien tenzij ik zeker wist dat genezen was.Maar als het een beetje bloed en ze wil ballen dan balt ze lekker hoor. Als ik een sneetje in mijn voet heb dat een beetje bloed en ik ben lekker aan het dansen en dans ik toch ook gewoon door met een pleister tegen de vlekken in mijn schoenen
Het kan immers geen kwaad en daar gaat het om
Maar je moet doen wat je zelf wilt, ik zou er niet voor kiezen.
Zou haar best los laten lopen hoor, maar ze kan nu eenmaal slecht haar grenzen aangeven.