Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lilo heeft een zere staart

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Lilo heeft een zere staart

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gisteravond stond ik bij het aanrecht en draaide ik me om en toen brak ik ongeveer mijn nek over Lilo. Niks aan de hand verder, dacht ik, maar een tijdje later gaf ze een piep toen ik haar over haar kont aaide en haar staart deed het niet meer. :(

Het lijkt vandaag wel wat beter, met poepen en piesen houdt ze haar staart wel horizontaal, en er wordt heel voorzichtig gekwispeld, maar met lopen blijft haar staart recht naar beneden hangen, terwijl je normaal gesproken zeg maar zo haar gat in kijkt.

Ik heb effe gezocht en vind op het forum wel van alles over een koudwaterstaart, maar dit lijkt me toch eerder iets van gekneusd ofzo?

Ik denk dat ik het nog effe aankijk, en als het met een dag of 2 niet beter is ga ik naar de DA. Ik hoorde wel een gruwelverhaal in het park over een staarthernia en afgeknelde bloedvaten en amputatie, maar ze is verder gewoon vrolijk en geeft op haar rug en poten absoluut geen pijn aan, alleen bij het bovenste deel van de staart. Wat vinden jullie?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Lilo heeft een zere staart

Ongelezen bericht door thom »

Koudwaterstaart is ook een soort kneuzing...

( de klachten doen mij heel erg denken aan een koudwaterstaart)
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik denk dat het CWT is ( Cold Water Tail).
Beike heeft het vroeger 2 X gehad.
Als het echt pijn doet, kun je naar de DA voor pijnstillers.
Bij Beike was het binnen 2 wk over.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Leia heeft haar staart zwaar gekneusd toen Shibby in zijn enthousiasme voor de bal tegen haar aan is geknald. Een jank van hier tot Tokyo en een vreselijk zielige Leia die met hangende staart naar mij toe kwam gestrompeld.
Later bij de dierenarts bleek het goed dik te zijn aan het begin van haar staart. Ze heeft toen een week pijnstillers gehad en heeft er toch ruim een week last van gehad. Ze hield haar staart toen ook in een vreemde houding.

Ik dacht dat zo'n koudwaterstaart juist komt doordat de hond het water in gaat?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hanneke2
Zeer actief

Het is inmiddels al echt een heel stuk beter, ze doet nog wel een beetje voorzichtig (niet keihard kwispelen), maar hij staat al weer bijna in de normale stand. Wat het ook geweest is, het valt dus gelukkig wel mee.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hanneke2 schreef:Het is inmiddels al echt een heel stuk beter, ze doet nog wel een beetje voorzichtig (niet keihard kwispelen), maar hij staat al weer bijna in de normale stand. Wat het ook geweest is, het valt dus gelukkig wel mee.
Gelukkig :ok:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Max heeft dat eens gehad toen hij op zn rug op de bank lag (naast mij) en zich om wilde draaien. Hij een lamme staart, ik een gehoorbeschadiging van het lawaai. Het hing er die avond allemaal maar zielig bij, maar de volgende ochtend, toen zn voer eraan kwam ging het allemaal weer rap heen en weer :). Denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken, helemaal nu het beter gaat.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Shibby schreef:
Het kan ook door overmatig gebruik van de staart komen.
Overbelasting en veelvuldig kwispelen.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

doggy schreef:
Shibby schreef:
Oké, maar daar is toch helemaal geen aanleiding voor als je het bericht van Hanneke leest?
Ik snapte daarom ook niet waarom er gelijk over een koudwaterstaart wordt geroepen. :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Hanneke2
Zeer actief

Shibby schreef:
doggy schreef:
Shibby schreef:
Oké, maar daar is toch helemaal geen aanleiding voor als je het bericht van Hanneke leest?
Ik snapte daarom ook niet waarom er gelijk over een koudwaterstaart wordt geroepen. :wink:
Ik moet zeggen dat ik het niet heb nagelezen, maar volgens mij is 'koud water staart' inmiddels een soort verzamelnaam voor een overbelasting/kneuzing van de staart waarbij er 'iets' effe kaduuk is maar niet echt fysiek beschadigd.

Ik kan niet bepalen wat het bij Lilo nou precies was, maar er zit nog steeds vooruitgang in. Staart staat nog niet met een krul omhoog zoals normaal, maar ik gok dat het met een dag of wat helemaal over is.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Fijn dat het beter gaat!

Voor dit soort dingen is het handig om traumeel in huis te hebben, werkt bij kneuzingen, breuken, verbrandingen, ontstekingen etc.
Hanneke2
Zeer actief

Eef schreef:Fijn dat het beter gaat!

Voor dit soort dingen is het handig om traumeel in huis te hebben, werkt bij kneuzingen, breuken, verbrandingen, ontstekingen etc.
Ik heb niks tegen homeopathisch, Jack krijgt ook homeopatische ondersteuning, maar bij acute dingen geloof ik er niet zo in. Ik heb altijd pijnstillers in huis omdat Jack ze dagelijks krijgt, en Lilo heeft de eerste dag dan ook een halve rimadyl gehad, gewoon om het ongemak te verlichten. Als ik door mijn enkel ga ofzo, neem ik ook een aspirientje en ga ik niet aan de homeoppathische gewrichtsondersteuners.

Inmiddels is het overigens helemaal over, het juffie kwispelt weer als een gek en buiten staat haar staartje weer stoer in de lucht. :D
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Zazoe heeft ook vaak last van een koudwaterstaart. (misschien komt het dan toch omdat hij de hele dag niets anders doet dan kwispelen) maar dat terzijde.
Als Zazoe een koudwaterstaart heeft gaan wij niet naar de DA. Bewust..want hij voelt geen pijn meer en gaat dus gewoon kwispelen en zich uitschudden waarbij zijn staart wel een zo lekker tegen de kast kan kletteren ik laat hem dus gewoon lopen en hij houdt er zelf wel rekening mee. Kwispelt dus niet slaapt veel.
Ik bedoel wij hebben toch ook wel eens pijn...
Bij Zazoe is het zonder pijnstillers veel sneller over...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie heeft nu al 4x een koudwaterstaart gehad waarvan slechts 1x door overbelasting en 3x spontaan!

2x behandeld met pijnstillers, ze gilde het uit van de pijn en was alleen maar overdreven hard aan het kreunen, zoo zielig!
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”