Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gingen de loopsheden van jullie teven?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Hoe gingen de loopsheden van jullie teven?

Ongelezen bericht door laeken »

Eva is nu ongeveer 21 maanden en 10 maanden geleden loops geweest. Nu weet ik dat het vrij normaal is dat een teefje niet meteen in de cyclus van 6 maanden valt. Maar kun je ook loopheden missen als je geen reuen in de buurt hebt en geen reu hebt? Ze had vorige keer een hele dikke buik en melkklieren maar dat heb ik niet meer gezien. Ze had vorige keer ook geen bloed meer dan 2 keer een druppel overigens dus dat is ook te missen. Dus ze is al zeker 10 maanden niet loops geworden denk ik. Zou het kunnen dat Dapper de eerste loopsheid veroorzaakt heeft en dat ze daarom nu domweg even niet loops wordt? Of dat het nu onzichtbaar was omdat ze nu niet schijnzwanger werd omdat er geen reu was?

Ik weet dat de vragen erg voor de hand liggen maar ik zit steeds bij elke spelbuiging naar Cleo te denken, zal ze nu loops worden? Ook moet ik elke dag weer kijken bij de overburen of de reuen komen omdat ze misschien wel onzichtbaar loops is. Normaal ben je een hele periode veilig maar als je hond al 10 maanden niet loops is geweest kan ze zomaar ineens dekrijp zijn :mrgreen: :smile:
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Hoe gingen de loopsheden van jullie teven?

Ongelezen bericht door Caro. »

Er is volgens mij weinig van te zeggen Marc: er zijn zat teven maar één keer per jaar loops, of zelfs één keer per 2 jaar.
Ook kunnen ze, zeker in het begin, heel onregelmatig loops zijn.

Naar mijn weten heeft de aanwezigheid van een reu er niets mee te maken :wink:
Compleet onmerkbaar loops kan wel, maar lijkt me wel erg stug. Kom je soms weken geen andere honden tegen? Want een andere hond, zeker reu, moet het merken. Andere teven gaan zich soms onderdaniger opstellen tegenover de loopse teef (Kaya was vroeger opmerkelijk aanhankelijk tegenover een loopse teef).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Hier is 1 van de teven altijd droogloops. Het is dat we een reu in huis hebben maar anders zou je het dus niet in de gaten hebben :o Aan haar merken we echt helemaal niks, ook lichamelijk geen veranderingen. Dat is wel erg lastig moet ik zeggen, maar omdat we hier Josh hebben rondlopen weten we exact wanneer ze loops is en wanneer haar hoogtepunt is.

Maar ik kan me dus voorstellen dat Eva zomaar droogloops zou kunnen zijn en dat je daar dus niks van mee krijgt.
Of ze is inderdaad gewoon erg weinig loops.
Groetjes,
Wendy
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck werd voor het eerst loops toen ze net een jaar oud was en bleef dat om de 5 á 6 maanden zo ongeveer.
Biène werd de eerste keer loops met 17 maanden. Daarna keurig 2x na 9 maanden, vond ik wel een mooie cyclus. :evil: Maar de laatste 2 keer zat er maar een half jaar tussen.
Bij Biène is het wel al vantevoren te merken, ze wordt wat lichtgeraakter (ja...nog lichtgeraakter dan ze al is :roll: ). De eerste dagen mis je wel vrij makkelijk omdat ze zich dan heel goed schoon houdt, maar gelukkig merk ik het wel aan Marouck. Daar wil ze dan ook ineens weer mee spelen. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Wordt Cleo nog gewoon loops of is ze gecastreerd?
laeken
Zeer actief

Ik had het idee dat ze op vakantie loops was. 2 reuen om het huis maar geen bloed, geen dikke tepels helemaal niks. Wel de golden van de buren en de DH van mijn tante rond het huis. Ook heeft ze toen gevochten met Cleo wat ik ook wel loops gedrag vind :mrgreen: Dat was 6 maanden na de eerste loopsheid. Maar gister ging ze ineens met Cleo heel uitdagend doen. Dat doet ze normaal nooit dus dan denk ik meteen loops! :mrgreen:

Nou ja, binnenkort moet er wel iets van duidelijkheid komen want ze moet of een keer duidelijk loops worden of nooit meer duidelijk loops :N:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat met Cleo klinkt wel loops, ja.
Gewoon regelmatig dooscontrole houden :mrgreen:

Hier gaan de dames met elkaar mee, in twee maanden heb ik er dan drie gehad.
Orpa liep vorige keer wat uit dus dat gaat nu uit elkaar lopen vermoed ik, aangezien ze nu door de pups nog een maandje op gaat schuiven straks.
Aan Isa merk ik het van te voren in het gedrag (die gaat zeuren), aan RR merk ik het doordat ze jeukerig wordt en aan Orpa merk ik niks. Die is zomaar patsboem loops, en dan vind ik dus bloed. Verdraaid weinig en de anderen ruimen het ook op, dus vandaar die regelmatige dooscontrole hier ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Vera is over 2 weken 6 maanden geleden loops geweest, en ik merk vooralsnog niks van een aankomende loopsheid. In theorie zou ik het ruim vantevoren moeten merken, want vorige keer heeft ze er ook een maand of 2-3 tegenaan gehangen. Steeds hitsige reuen, klein beetje afscheiding, dan weer weg, en dan begon dat weer opnieuw. Totdat ze uiteindelijk dus echt ging bloeden. Dat was ook het enige waar ik het van moest hebben overigens, want haar vulva zwol dus maar een paar dagen op, naar ik aanneem toen ze dekrijp was. Verder bleef hij gewoon 'normale' maat :19:
Aan Saar merkte ik ook al niks, behalve dan dat ze Vera's achterkant steeds liep te soppen toen ze echt bloedde (altijd leuk als je staat te wachten bij het stoplicht en opeens "sop sop" naast je hoort :ugh: ). Maar qua gedrag onderling echt nul komma niks verandering. Rijden deden ze ook niet aan.

Dus tja, ik zit het hier ook af te wachten :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoals je weet is er bij Sjefke van haar loopsheid ook nauwelijks iets te merken.
Een kenmerk wat zij wél heeft en waarop ik haar loopsheden bijhoudt, is het zwellen van de vulva. Daaraan zie ik het bij Sjefke.
Ook merk ik aan het gedrag van Nozem en Sjefke, dat Sjefke dekrijp begint te worden. Ze gaat dan meer spelen en op een gegeven moment wordt Nozem toegelaten om op haar te "rijden". Dat mag een paar dagen en daarna snauwt ze haar weer af.

Bij Nozem heeft er ook wel eens dik 10 maanden tussen 2 loopsheden in gezeten, en ik ken teven die minder vaak loops zijn dan dat.

Als ik jullie was zou ik gewoon goed de zwelling van de vulva in de gaten houden, dit is gemakkelijk te doen als ze lekker op haar rug ligt en je haar buik kriebelt bijvoorbeeld. :wink:

Maar een hele loopsheid compleet missen, dat kan ik me niet echt voorstellen.
laeken
Zeer actief

Is Charlie al wel voor de 2e keer loops geworden? Die was meen ik vorige keer een maand eerder loops.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Ik sluit me helemaal aan bij m'n zusje :ok:

Laika hier is overduidelijk niet te missen vreselijk loops, superregelmatig en met de hele loopsheid veel vloeien. Noeska daarentegen heeft een langere cyclus, is hyperproper en vloeit vele malen minder. Je moet snel zijn om iets van bloed te vinden, meestal is het al weg voordat het de kans krijgt richting grond te verdwijnen. Je ziet het in het begin eerder aan haar gedrag (erg teverig en wat scherper) en aan het poetsen. Dus dooscontrole, en voor de dekrijpe dagen hebben we ons verklikkertje Max, niet meer intact en hoogbejaard, maar hij reageert nog heel duidelijk met dansjes voor de kennel.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Ons teefje werd rond een maand of 8/9 voor de eerste keer loops, exact 6 maanden later voor de 2e keer. Ik merk aan haar ook verder weinig behalve een opgezwollen zegel en ze vloeit minimaal. De 2 intacte reuen die hier rondlopen laten het beter zien wanneer de dagen er aan zitten te komen ;-).
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Belle is tot nu toe netjes om de 6 maanden loops en het is ook niet te missen. Kan er wel met een dweil achteraan blijven lopen :sst: :mrgreen:
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

'Loops' wordt trouwens een heel gek woord als je het vaak achter elkaar leest.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:Is Charlie al wel voor de 2e keer loops geworden? Die was meen ik vorige keer een maand eerder loops.
Charlie is in ieder geval pas loops geweest, toen ze Lola kwamen halen was ze het namelijk. :wink:
Maar het zegt verder niet veel over de cyclus hoor, de loopsheid van een nestzus. Nozem en Fenna hun loopsheden lopen ook niet in de pas met elkaar.
De afgelopen keer, toen ze allebei gedekt zijn toevallig wel, maar bij het nest ervoor van allebei zat een aantal maanden verschil.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Saar was op een dag na 1 jaar toen ze voor het eerst loops werd. De keer daarop was toen ze 2,5 was, toen deed ze namelijk mee met Miep die toen 5 maanden en 3 weken oud was.
Daarna is Miep steeds om het half jaar, en Saar doet 1x per jaar met haar mee.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Hier werden ze alletwee ineens loops. Pasha eerste en dag of 3 later Zaba. En keurig om de 6 maanden exact. De eerste week van Januari en de eerste week van juli. Van de week is het weer feest dus. Pasha voelt zich sinds vanavond iets minder happy, dus ik denk morgen of overmorgen :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Hoe zie je het dan bij teven die vaker dikke muts hebben? Noah en Tuana bv hebben bijna altijd wel redelijk dikke muts. Tijdens loopsheid natuurlijk groter hoor, maar hij is wel euhhh behoorlijk aanwezig die muts :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Bij Tessa zat er 13 maanden tussen. Verder een normale loopsheid voor zover ik het kon bekijken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Yenthe werd met 17 maanden voor het eerst loops en de 2de keer was 11 maanden later.
Bij haar merk je eigenlijk niet veel, behalve dat haar vulva opgezwollen is. Ennnnnn dat ze dan mega prettig gestoord doet....
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Van de 6 meiden die hier rond lopen. Zijn er twee zo om de 7 maanden loops. De rest heeft er een periode van 10 maanden tussen.
Een stille loopsheid zou wel kunnen, maar dan zwelt toch de vulva op. Ook reuen tonen dan interesse.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Hier een teefje en niet om de 6 maanden loops. Ze werd al überhaupt laat loops (bijna een jaar dacht ik) en daarna 10 maanden later. Verder was het wat wisselend tussen de 8 à 10 maanden. Ik kan het nog wel nazoeken op de kalender.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa was altijd loops om de 11 maanden. En dan de eerste en de laatste week was ze een bitch,
en de week daartussen een :engel:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

hier is Zena mooi om de 6 maanden loops
begin maart en begin september
bij Zena zie ik het aan Darko, verder een iets
of wat opgezwollen vulva, maar meer niet, geen
bloed of zo
Guapa is wat anders, die is tot hier toe 3 keer
loops geweest en elke keer om de 5maanden
zij was de eerste keer loops op 5.5maand ongeveer
Guapa is een viezerik op dat gebied, laat alles maar
gewoon lopen
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Op zich is het natuurlijk goed mogelijk dat ze maar één keer in het jaar loops is. Maar het gedrag dat je ook ziet zou inderdaad voor mij wel even reden zijn te checken.

Hier ook weinig bloed. Ik heb nu 2 druppen gevonden. Had wel al even het gevoel dat ze weer loops moest gaan worden adhv gedrag. Maar...het is pas 5 maanden geleden dat ze loops werd.... :roll:
Oh dear, denk ik dan. Want Bonha was bijna 4 x per jaar loops en door de hormoonlevels die dat geeft werd ze steeds gekker in haar loopse gedrag....die zat in de ramen te loeien als een wolf, en is een keer met vensterbank en al naar beneden gevallen. Toen ze bijna door de ruiten ging (en ik heb dun enkelglas) kon het écht niet meer en is ze nog tijdens de loopsheid geholpen.

Maargoed. Het is ook pas Yanthe's tweede loopsheid, de eerste met 12 maanden en de tweede met 17 maanden.
Ik hoop dat ze hierna toch minstens naar om de 6 maanden gaat, want als het even kan wil ik haar intact laten, dus van die Bonha-toestanden daar zit ik niet op te wachten.

Ik zou dus blij zijn met een teef die maar 1x/10 maand 1x per jaar loops was ;-) !!

(Pluspuntje voor de fok is met veel loopsheden wel dat je makkelijker kunt plannen...;-))
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
laeken
Zeer actief

Reuen kunnen wij best gemist hebben want ik kom niet elke week honden tegen waar Eva los mee gaat. Meestal kom ik niemand tegen als ik wandel en als ik iemand tegen kom is het vaak een teef of gaat Eva door met ballen en maken de honden geen contact :19:

Nu kwamen vorige keer wel de reuen van de overburen rond ons huis rommelen. Dus die roken het al op 500 meter afstand :mrgreen:
Afbeelding
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Lizzy is volgende maand 1 jaar maar naar mijn idee nog niet loops geweest..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik vind het wel vreemd. Isis was met 11 maanden voor het eerst loops en daarna elke 6-8 maanden. Als ze loops is heeft ze geen dikke buik of opgezette tepels. Wel een grote doos en bloed. Dat huidflapje waar je bij een teef vanachteren tegenaan kijkt zwelt dan echt flink op. En als ze echt dekrijp is dan is de vulva zelf ook echt opgezet. Pas als de loopsheid echt voorbij is wordt ze wat schijnzwanger na een paar weken. En dan krijgt ze pas een wat stevigere pens en opgezette tepels.

Heb je al eens een schone tissue tegen haar vulva gehouden wanneer je dacht dat ze echt loops was. Geen enkel druppeltje bloed dan?
Misschien kun je haar dan eens een witte onderbroek aandoen voor een paar uurtjes. Dan weet je of er wat uit komt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”