Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe kieskeurig zijn jullie honden met eten?
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Hoe kieskeurig zijn jullie honden met eten?
Felix is niet bijzonder gefocust op eten, hij loopt er zo langs bij wijze van spreken. Ik zou zo niet weten wat hij niet lust, hij eet volgens mij wel alles wat eetbaar. Wat niet eetbaar is eet hij ook niet. Da's wel makkelijk.
Mensen die brokjes bij zich hebben kunnen wel rekenen op veel aandacht, dat dan weer wel.
Mensen die brokjes bij zich hebben kunnen wel rekenen op veel aandacht, dat dan weer wel.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze eten hier bijna alles, en zeker wat vlees betreft. Beau is nu erg van de komkommer en Jeda leek het ook wel lekker te vinden. (totdat ik met stofzuigen overal stukjes terug vond en nu krijgt ze iedere keer hetzelfde stukje aangeboden
) Op straat eten ze niets op, ik kan gewoon de eendjes voeren waar ze bij staan. Op tafel laat ik niets staan want dat zou de kat op het spek binden zijn bij Jeda, al is het alleen maar voor de heb.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Izzie eet alles, dat is me toch een vreetschuur. Bram is juist kieskeurig.

Linda, Izzie en Bram
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Moos wacht eerst totdat het vanaf 11 uur tot ongeveer 6 uur heeft gestaan, want dan pas heeft hij honger genoeg om één klein beetje te eten
Uiteindelijk is het allemaal wel op, maar wel met tegenzin. Brokken eet hij helemaal niet meer. KVV af en toe, als hij er zin in heeft..
En af en toe heeft hij zo'n vreetschuur dag - aparte hond is het
Beloningskoekjes is 'ie (meestal) ook niet gefocussed op.
(De oefening 'vies' deden wij met beloningsbrokjes op de cursus, maar hij keek er niet naar en we konden het eten van 'vieze' dingen dus ook niet in verband brengen met het woord vies door die cursus, hij weigerde die vieze dingen.
Kan ie nu trouwens nog steeds niet, het commando 'vies'.)
En af en toe heeft hij zo'n vreetschuur dag - aparte hond is het
Beloningskoekjes is 'ie (meestal) ook niet gefocussed op.
(De oefening 'vies' deden wij met beloningsbrokjes op de cursus, maar hij keek er niet naar en we konden het eten van 'vieze' dingen dus ook niet in verband brengen met het woord vies door die cursus, hij weigerde die vieze dingen.

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ds is redelijk kieskeurig, maar is daar erg in gebeterd, sedert ze al een paar keer een week dan maar niet heeft gegeten
Dingen die ze echt niet lust, ga ik haar ook niet meer gaan voorschotelen (eend, zalmkop,...)
Fax is quasi alles. enkel ééndagskuikens gaan echt niet binnen (zelfs al verstop ik ze tussen andere dingen, hij vist het er toch nog uit, dus ga ik ervan uit dat hij het gewoon echt niet smaken vind) Onlangs ook 2 muizenjongen gevonden en die moest hij ook niet
Fax is quasi alles. enkel ééndagskuikens gaan echt niet binnen (zelfs al verstop ik ze tussen andere dingen, hij vist het er toch nog uit, dus ga ik ervan uit dat hij het gewoon echt niet smaken vind) Onlangs ook 2 muizenjongen gevonden en die moest hij ook niet
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Ljennah is een matige en kieskeurige eter ...... soms slaat ze gewoon 2 of 3 dagen over om daarna weer eens iets te eten. Ik probeer wel wat af te wisselen om het iets aantrekkelijker voor haar te maken maar om nou te zeggen dat dat helpt ........
Ook qua beloningen/kauwmateriaal hetzelfde verhaal ......... het boeit haar gewoon niet zo
Ook qua beloningen/kauwmateriaal hetzelfde verhaal ......... het boeit haar gewoon niet zo
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik dacht dat Bedan een alleseter wasmaar kwam er vandaag achter dat zalmkop toch niet echt lekker is. Meneer had reuze honger en heeft misschien 300 gram zalmkop op. de overige 400 gram zit nu in een bakje zodat hij het morgen nog eens mag proeven.
Daan is niet echt dol op vis maar heeft zijn halve zalmkop net met smaak opgegeten
Daan is niet echt dol op vis maar heeft zijn halve zalmkop net met smaak opgegeten

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hier lusten ze eigenlijk alles wel wat ik ze voorschotel. Ik heb gelukkig nog nooit moeilijke eters gehad.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Angelique.
Ik heb 6 kliko's
en 1 die extreem lastig is met eten...die hongert zichzelf gerust uit
nouw ja ze eet net genoeg om in leven te blijven zullen we maar zeggen 
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Lola is behoorlijk kieskeurig, zij heeft echt bepaalde voorkeuren van vlees.
Wild vind ze niet lekker, vis eten ze beide niet.
Jakko kan ik zowat alles voorzetten, die eet toch wel.
Wild vind ze niet lekker, vis eten ze beide niet.
Jakko kan ik zowat alles voorzetten, die eet toch wel.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ah! Nee, dat lust Felix ook niet, die heeft al eens een hele schelvis aan de kat weggegevenHutsje schreef:schelvis eten ze hier ook niet.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Nebla haalt letterlijk een half deel van haar lip op, als ze iets niet lust en spuugt het dan uit, zij is echt kieskeurig
Eet echt alleen haar eigen brokken, kattenbrokken gaan er ook nog wel in en frolic en natuurlijk KVV, maar denk maar niet dat ze een moord doet voor een kippenek of karkas, dat duurt even. O ja en zelfs niet voor vers gesneden vuile pens, dat duurt ook even. Ik kan het me voorstellen
, maar zij is hond en ik niet
Als ze in de gaten heeft dat ze echt niets anders krijgt die dag eet ze het uiteindelijk op, met veel plezier.
Tis soms net of ze het erom doet
Rascha eet alles; van pens tot colaflesje
Alleen geeft hij ook vrij snel over; eet ook vaak te snel, vooral met vers, het gaat wel steeds beter, hij wordt rustiger qua eten en weet nu ook dat hij in alle rust zijn maaltijd mag opeten en niemand dat afpakt.
Als er iemand bij hem komt, gooien we er iets bij in, hij had geen baknijd, maar at te gulzig.
Qua botjes; Rascha vindt het geweldig, Nebla vindt het teveel werk
Als ze in de gaten heeft dat ze echt niets anders krijgt die dag eet ze het uiteindelijk op, met veel plezier.
Tis soms net of ze het erom doet
Rascha eet alles; van pens tot colaflesje
Alleen geeft hij ook vrij snel over; eet ook vaak te snel, vooral met vers, het gaat wel steeds beter, hij wordt rustiger qua eten en weet nu ook dat hij in alle rust zijn maaltijd mag opeten en niemand dat afpakt.
Als er iemand bij hem komt, gooien we er iets bij in, hij had geen baknijd, maar at te gulzig.
Qua botjes; Rascha vindt het geweldig, Nebla vindt het teveel werk
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Hutsje
- Zeer actief
hahahaha, gek he? forel, zalm, tonijn, witvis, alles gaat er verder in.Jaap* schreef:Ah! Nee, dat lust Felix ook niet, die heeft al eens een hele schelvis aan de kat weggegevenHutsje schreef:schelvis eten ze hier ook niet.

- Muis..
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
- Contacteer:
Myra eet alles, van kvv tot witlof, alleen kluiven doet ze niet.
Timo daarentegen... Als zijn kvv niet netjes omgeroerd is, eet hij het niet op. Een eitje, alleen als die zacht gekookt is
Een stukje kip, alleen als het in kleine blokjes is gesneden.
De grootste vreetschuur die we hebben gehad was Joep de Siberische husky, die vrat de kerstkransjes uit te kerstboom, jatte de varkenslappen uit de koelkast en wist de oven open te maken om de gehaktballen (12 stuks) buit te maken.
Timo daarentegen... Als zijn kvv niet netjes omgeroerd is, eet hij het niet op. Een eitje, alleen als die zacht gekookt is
De grootste vreetschuur die we hebben gehad was Joep de Siberische husky, die vrat de kerstkransjes uit te kerstboom, jatte de varkenslappen uit de koelkast en wist de oven open te maken om de gehaktballen (12 stuks) buit te maken.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Wij waren van het weekend bij mijn ouders en die hond krijgt brokken met wat sperziebonen erdoor heen, en dus bij laika ook een beetje, maar mevrouw haalt keurig de brokken eruit en de sperziebonen laat ze liggen
Zowiezo met dr eten is ze truttig, ze pakt 4 brokjes in dr bek, rent als een gek de kamer in gooit ze door de lucht, dan gaat ze kijken of ze nog leven? en dan rustig maar eens beginnen met een beetje opeten, en dan rent ze weer de keuken in en dan begint het weer opnieuw
raar beest...
Laats gedroogde struisvogelpens, gewone pens, runderoren, pezen, vleesstaven gekocht ik denk lekker!! maar nee hoor, miep wil het weer niet....
Zowiezo met dr eten is ze truttig, ze pakt 4 brokjes in dr bek, rent als een gek de kamer in gooit ze door de lucht, dan gaat ze kijken of ze nog leven? en dan rustig maar eens beginnen met een beetje opeten, en dan rent ze weer de keuken in en dan begint het weer opnieuw
raar beest...
Laats gedroogde struisvogelpens, gewone pens, runderoren, pezen, vleesstaven gekocht ik denk lekker!! maar nee hoor, miep wil het weer niet....
Groetjes Lianne
-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
niet kieskeurig...
wel wil Kino het liefst ontbijt op bed (zijn kleed) en dat krijgt ie sinds de dag dat ie hier is braaf...
wel wil Kino het liefst ontbijt op bed (zijn kleed) en dat krijgt ie sinds de dag dat ie hier is braaf...

-
lianne05
- Zeer actief
Niet kieskeurig ??Da-ki schreef:niet kieskeurig...
Whahaha ontbijt op bed, wat een luxe!
Groetjes Lianne
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
3 vuilnisbakken hier die alles vreten. Lune is ongelofelijk kieskeurig. Maar met de negeer modus werkt het het beste om haar aan het eten te krijgen.
Alhoewel ze bepaalde dingen heeft die ze echt niet blieft... (zoals pens, waar de rest hier een moord voor doet...
)
Alhoewel ze bepaalde dingen heeft die ze echt niet blieft... (zoals pens, waar de rest hier een moord voor doet...
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
lianne05 schreef:Niet kieskeurig ??Da-ki schreef:niet kieskeurig...
wel wil Kino het liefst ontbijt op bed (zijn kleed) en dat krijgt ie sinds de dag dat ie hier is braaf...hahah in ieder geval wel een beetje verwend!
Whahaha ontbijt op bed, wat een luxe!
ik hoop ooit het nog eens terug te krijgen

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Knoeppie eet helaas alles, helaas zeg ik omdat er ook niet eetbare dingen naar binnen gaan.
Het heeft ons al vele honderden euro's en een nacht IC Utrecht gekost (kaarshoudertje voor kaars kindertaart, 100 gram extra pure chocola, medicijnen).
Onee, ze lust 2 dingen niet, uien en knofloop, verder alles wat eetbaar is of iets eetbaars ingezeten heeft (boterhammenzakje bijvoorbeeld)
Het heeft ons al vele honderden euro's en een nacht IC Utrecht gekost (kaarshoudertje voor kaars kindertaart, 100 gram extra pure chocola, medicijnen).
Onee, ze lust 2 dingen niet, uien en knofloop, verder alles wat eetbaar is of iets eetbaars ingezeten heeft (boterhammenzakje bijvoorbeeld)
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
lianne05
- Zeer actief
nee dat is inderdaad ook niet leuk! Dat voordeel heb ik dus wel, ze eet nooit iets van straat etc.Knoeppie schreef:Knoeppie eet helaas alles, helaas zeg ik omdat er ook niet eetbare dingen naar binnen gaan.
De golden van mn zus lijkt wel een beetje op die van jou, die eet ook alles wat los en vast zit..Laatst was ze er ook in Utrecht op de spoedafdeling, mevrouw die had een spaarlamp opgegeten... :N: en vorige week weer de inhoud van de vuilnisbak..incl al het verpakkingsmatriaal...
Groetjes Lianne
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
kieskeurig? Hoe ziet dat eruit?
Hier gaat alles erin. Alleen dingen die ze niet lekker vinden gaan wat trager dan anders
Dus als je mevr een lekkere (kleine) aardbei geeft, dan gaat ze een halfuur lang op zo'n miniscuul klein dingetje liggen lebberen en pulken tot het op is...
Hier gaat alles erin. Alleen dingen die ze niet lekker vinden gaan wat trager dan anders
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
kieskeurig? Hoe ziet dat eruit?
Dus als je mevr een lekkere (kleine) aardbei geeft, dan gaat ze een halfuur lang op zo'n miniscuul klein dingetje liggen lebberen en pulken tot het op is...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Nou, die gestoorde trien van mij, heeft al heel lang geen grote stukken vlees gehad, maarja, ik had een voordeelverpakking kipfilet gekocht (aanbieding, dus sja, en kan best in de vriezer bewaard), dus ook een stukje voor mevrouw. Waar ze normaal vaak vindt dat ze toch echt geen grote stukken kan eten (en dan dus gerust een week niets eet als ze dat vindt) was het nu in een keer op en kwam ze kijken of er toevallig nog wat meer in zat voor haar (en dat was er natuurlijk, de pezen enzo die ik uit de kipfilet voor mezelf had gesneden). Was stomverbaasd...
Kivo heeft ook een paar maanden geduurd voordat ze ontdekte dat het eigenlijk best te eten was en nu eet ze het gewoon gelijk op als ik het voorschotel...
Kivo heeft ook een paar maanden geduurd voordat ze ontdekte dat het eigenlijk best te eten was en nu eet ze het gewoon gelijk op als ik het voorschotel...

You'll be in my heart... Always...
- Hutsje
- Zeer actief
wat schertst mijn verbazing? gister toch maar weer schelvis gegeven naast tong en zalmfilet en alles op!Jaap* schreef:Ah! Nee, dat lust Felix ook niet, die heeft al eens een hele schelvis aan de kat weggegevenHutsje schreef:schelvis eten ze hier ook niet.

-
pepim
- Zeer actief
niet, helemaal niet, ze eet echt alles denk ik. Misschien zelf wel mijn contactlens als ik het aanbied, zou me niet verbazenHoe kieskeurig zijn jullie honden met eten?
- Hanneke2
- Zeer actief
Lilo lust ook geen zalm en geen haring, terwijl ze allerlei andere soorten vis wel lekker vindt. Vanavond aten wij palingsalade en de honden kregen wat stukken paling bij hun brokken, nou, dat viel bijzonder in de smaak.kiki78 schreef:Ik dacht dat Bedan een alleseter wasmaar kwam er vandaag achter dat zalmkop toch niet echt lekker is. Meneer had reuze honger en heeft misschien 300 gram zalmkop op. de overige 400 gram zit nu in een bakje zodat hij het morgen nog eens mag proeven.
Lilo laat ook sommige groenten staan, maar verder lusten ze allebei ongeveer alles. Kvv vinden ze lekkerder dan brokken, maar brokken gaan er ook met smaak in.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
blondie
- Zeer actief
hier ook makkelijke eters -- maar sinds pa ze zure haring heeft gegeven....
en ik lust het niet..
Al liet Finn vers vlees van rodi staan...toen hij het voor het eerst elders voorgeschoteld kreeg.. zijn gekookte eitje moet gepeld zijn en zijn rauwe ei zonder de schaalstukjes
mosseltjes in zeeland tijdens de mosseldagen waren verrukkelijk
en wat ze echt niet eten... moet ik heel hard nadenken...
en ik lust het niet..
Al liet Finn vers vlees van rodi staan...toen hij het voor het eerst elders voorgeschoteld kreeg.. zijn gekookte eitje moet gepeld zijn en zijn rauwe ei zonder de schaalstukjes
mosseltjes in zeeland tijdens de mosseldagen waren verrukkelijk
en wat ze echt niet eten... moet ik heel hard nadenken...
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Nanni is op dit moment erg kieskeurig, dat wijt ik aan haar leeftijd.
Noah eet normaal gesproken alles, behalve gister en vandaag. Zal wel door hormonen en warmte komen
Noah eet normaal gesproken alles, behalve gister en vandaag. Zal wel door hormonen en warmte komen