Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijk of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Gevaarlijk of niet?

Ongelezen bericht door laeken »

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Niemand weet hoe het verder zit en iedereen heeft wat te oordelen merk ik :ok:
En jouw mening over de gang van zaken is net zo goed een "oordeel", dus wie de schoen past :ok: :mrgreen:
O ja? Mijn mening is een oordeel? Zover ik weet neem ik wat afstand en probeer ik de andere kant van de zaak uit te leggen. Als jij me nu eens uit legt waar ik oordeel :ok: Ik noem niemand een aso als ik niet alles van de zaak weet. Ik zeg niet dat die man zus of zo had moeten doen. Juist niet. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:Misschien is het baasje wel autistisch? Wat is het toch altijd makkelijk om van buiten af met termen als aso en weet ik wat te gooien zonder een idee te hebben waar het over gaat.:
He ja, misschien was het wel een dikke vette autist :smile: Over aannames gesproken :mrgreen:
Ik zeg niet dat hij een aso IS, ik zeg dat ik vind dat je niet eens een sorry over je lippen kunnen krijgen asociaal is.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en wellicht had dit incident niet voorkomen kunnen worden. Maar om dan zonder boe of ba te zeggen je hond te grijpen en er als de weerlicht vandoor gaan vind ik gek, ja.
Maar goed, misschien was die baas wel een gillende schizofreen die 5 minuten daarvoor in een krijsende psychose was geschoten, wie zal het zeggen.Tel daarbij op dat zijn moeder die week daarvoor aan haar baarmoeder is geopereerd en het allemaal kantje boord was et voilá.
Ja leuk. Misschien schrok die man zich wel rot omdat zijn bijtende hond de straat op schoot en was hij zo geschrokken dat hij maar 1 prioriteit had, de hond naar binnen doen. Want misschien heeft die hond eerder ooit een kind gebeten? Misschien zei hij wel te zacht sorry en is dat niet goed gehoord. Wat dan ook, niemand heeft het recht meteen stempels als aso op iemand te plakken die niet naar het protocol van een ander leeft. Simpel.

Jij zegt geloof ik eerder dat je er pas genoegen mee zou nemen als die man zijn hond openlijk op straat een zwengel gaf voor dit gedrag toch? Hoe ver moet iemand dan gaan om door jou als niet aso gezien te worden? Het is bijna onmogelijk om het dan goed te doen lijkt mij :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Allemachtig wat een dwaas geredeneer hier.
Hoeveel tijd kost een sorry? dat kun je zelfs nog over je schouder roepen als je je hond naar binnen dirigeert :roll:

Als een van mijn honden tegen een kind zouden opspringen en dat kind zou er van schrikken zou ik niet weten hoe snel ik daarbij moest zijn en hoe snel ik sorry moest zeggen, zelfs als dat in een losloop gebied zou gebeuren.
En dat was hier niet eens het geval, dat meisje rende op de stoep en dat is volgens mij nog steeds niet bij de wet verboden hoor.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Het gewoon arrogant omdraaien? Vertrekken alsof er niks gebeurd is? Dat zijn toch net zulke vage aannames als de (qoute:) dikke vette autist? :wink:
Ik denk dat die man wit zag en zich rot geschrokken is. Of dat kind stond daar te gillen en te doen en dat heeft de moeder even niet gezegd. Dat kan ook maar die spreken we hier dus we gaan even van haar verhaal uit voor het gemak. Kind deed niks en hond kwam zomaar om niks dat kindje aanvallen toch? :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

renee-uk schreef:Allemachtig wat een dwaas geredeneer hier.
Hoeveel tijd kost een sorry? dat kun je zelfs nog over je schouder roepen als je je hond naar binnen dirigeert :roll:

Als een van mijn honden tegen een kind zouden opspringen en dat kind zou er van schrikken zou ik niet weten hoe snel ik daarbij moest zijn en hoe snel ik sorry moest zeggen, zelfs als dat in een losloop gebied zou gebeuren.
En dat was hier niet eens het geval, dat meisje rende op de stoep en dat is volgens mij nog steeds niet bij de wet verboden hoor.

Even voor de duidelijkheid. Het gaat helemaal niet over sorry. Natuurlijk zeg ik meteen sorry. Maar deze mevrouw wilde dat meneer met de hond naar het kind was gegaan, dan het kind had uitgelegd dat de hond heel lief was (daar vanuit gaande dan???) en misschien zelfs even het kind laten aaien. Dus dat het allemaal zo min mogelijk impact op dat kindje zou hebben. Prima, zou ik ook willen. Maar niet elke hond laat je in die situatie dus ik begrijp heel goed dat je eerste prioriteit is dat je je hond binnen doet en niet met hond los naar een pissige moeder en kind loopt. Want voor de duidelijkheid, daar ging het om, niet om sorry roepen want dat doet iedereen wel denk ik :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:
Ik denk dat die man wit zag en zich rot geschrokken is. Kind deed niks en hond kwam zomaar om niks dat kindje aanvallen toch?
Dat zijn toch net zulke vage aannames als de (qoute:) dikke vette autist?
Ik quote je eigen woorden maar even, maar in een iets andere volgorde ;-)
Ik zeg toch dat ik maar wat speculeer. Ik veroordeel alleen veroordelen op basis van speculaties want dat doe ik dus niet :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
MARC_S schreef:Niemand weet hoe het verder zit en iedereen heeft wat te oordelen merk ik :ok:
En jouw mening over de gang van zaken is net zo goed een "oordeel", dus wie de schoen past :ok: :mrgreen:
O ja? Mijn mening is een oordeel? Zover ik weet neem ik wat afstand en probeer ik de andere kant van de zaak uit te leggen. Als jij me nu eens uit legt waar ik oordeel :ok: Ik noem niemand een aso als ik niet alles van de zaak weet. Ik zeg niet dat die man zus of zo had moeten doen. Juist niet. :wink:
Ik zeg niet dat je dat laatste zegt. :wink: Jij geeft een oordeel over hoe de situatie in elkaar kan hebben gezeten en je geeft jouw mening over TS en over hoe zij zich heeft opgesteld. Jouw interpretatie, jouw aannames, jouw mening. Je redeneert op basis van jouw gevoel bij de situatie en hoe jij het verhaal en reacties daarop leest.
(ik had geen zin om hierbij allemaal quotes te gaan zoeken enzo, want dan wordt het zo'n zooitje :N:)
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik zeg toch dat ik maar wat speculeer. Ik veroordeel alleen veroordelen op basis van speculaties want dat doe ik dus niet :wink:
Nou, nu ga ik dus wel even quoten.
MARC_S schreef:Maar begrijp je niet wat ik wil zeggen? Jij bent een pissige moeder. Ik weet niet of je zelf wel eens met een pissige moeder te maken hebt gehad? .... Zoals je zelf ook wel weet ging jij goed over de rooie omdat je je kapot schrok.
MARC_S schreef:Jij stuurde je man omdat je aan het koken was :mrgreen: Zie je wel. :wink:
MARC_S schreef:Ik neem aan dat het feit dat die hond tegen je kindje opsprong al heel vervelend was voor die man. Niemand vind het leuk als de hond blaffend tegen een kindje aan springt en waarschijnlijk schrok die man zich rot en wilde hij de hond meteen binnen hebben om verder escaleren te voorkomen. Ze zullen nu ook vast beter opletten :wink:
En wat is dit dan?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:ik begrijp heel goed dat je eerste prioriteit is dat je je hond binnen doet en niet met hond los naar een pissige moeder en kind loopt. Want voor de duidelijkheid, daar ging het om, niet om sorry roepen want dat doet iedereen wel denk ik :ok:
Ik had juist begrepen dat ie geen sorry zei :mrgreen:
Ik ook. Dat was toch het hele eieren eten? :denken:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mitch2007 schreef:
Als je hond zo de schurft heeft aan kinderen, moet je hem niet de kans geven te ontsnappen. Als hij inderdaad zo'n karakter heeft en al uitvalt als hij kinderen ziet moet je hem juist niet de kans geven lijkt me. De mag-test zal hij dan niet halen.

Natuurlijk zijn er honden die uitvallen, maar ik denk ook dat je dan als hondeneigenaar je verantwoording moet nemen en moet voorkomen dat je hond naar mensen uitvalt. Er flink op moet trainen. Dan ga je ergens lopen waar (bijna) geen mensen zijn. Dan ga je ook niet op de markt lopen.. Waarom denk je dat ze bij alle hondenscholen insluiten hebben, VZH, sociale huishond. Omdat we nou eenmaal dicht op elkaar zitten en honden tolerant moeten zijn. Is dat eerlijk? Misschien niet, maar zo is het wel. Wil je nou echt beweren dat het min of meer normaal is dat als je op straat loopt een hond naar je uitvalt ... en nee ik bedoel niet de border collie.

Als je hond trouwens echt zo raar op kinderen zo reageren dat hij ze zou bijten, dat vind ik nogal wat.
Ik ben het helemaal met je eens dat een bijterige hond niet los op straat hoort, maar dat vindt ieder weldenkend mens mag ik hopen. Maar dat is niet het punt hier.
Ik probeer enkel aan te geven dat je na een "incident" er niet altijd verstandig aan doet om met de hond terug te gaan in de situatie om je sorry over te brengen. Dat is alles. Zoete broodjes bakken kan enkel als het een situatie betreft waarin een hond zich niet weer kan laten verleiden tot ongewenst gedrag en dat is dus echt niet altijd haalbaar helaas.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
MARC_S schreef: Misschien schrok die man zich wel rot omdat zijn bijtende hond de straat op schoot en was hij zo geschrokken dat hij maar 1 prioriteit had, de hond naar binnen doen. Misschien zei hij wel te zacht sorry en is dat niet goed gehoord.
mitch2007 schreef: en de eigenaar van de hond komt de oprit af roept hem bozig en zonder maar een blik op ons te werpen verdwijnt hij.

Ik kan daar echt niet een zacht sorry van maken :roll:
Ik ook niet en volgens mij ging het daar nou juist wel om
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
MARC_S schreef:ik begrijp heel goed dat je eerste prioriteit is dat je je hond binnen doet en niet met hond los naar een pissige moeder en kind loopt. Want voor de duidelijkheid, daar ging het om, niet om sorry roepen want dat doet iedereen wel denk ik :ok:
Ik had juist begrepen dat ie geen sorry zei :mrgreen:
En wie zegt dat je met die hond los naar die moeder moet lopen? Je kunt hem toch aanlijnen of bij de halsband pakken? Of heb je er dan nog steeds geen moer over te vertellen?

Waarom moet ik uberhaubt met mijn hond naar iemand toe lopen die pissig is? Om te bewijzen dat hij niks doet. Rot op joh! Dat zal ik dus nooit doen. Voor hetzelfde geld geeft iemand hem dan een rotschop. Dat verdient hij dan toch? Of niet soms? :lol1:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Eline* schreef:Misschien is het geen lief hondje dat schrok, maar gewoon een waakse hond die de schurft heeft aan kinderen. Niet alle honden zijn lief, er zijn ook gewoon moeilijke etters.

Waarom zitten die dan niet sowieso aangelijnd of achter een hek en krijgen ze zelfs maar de káns om rottigheid uit halen?
Ik zou mijn "moeilijke etter" niet zomaar over een onafgesloten oprit laten struinen; dat is wachten op ongelukken.
En je dan nog zo uit de voeten maken ook, ik vind het aso, sorry.
Een hond die erg waaks is hoort inderdaad niet los te lopen, dat vind jij en dat vind ik. Maar goed, er gaat soms ook gewoon wel eens wat mis in een moment van onachtzaamheid .
Als ik naar mezelf kijk, ik vind het dus aso je hond te laten jagen, dus ik loop op plekken waar geen wild zit en ik ben daar attent op. helaas wil dat niet zeggen dat ik never nooit niet per ongeluk een konijn tegenkom en ik mijn best moet doen mijn honden bij me te roepen.
Laatst gewijzigd door Eline* op 25 jun 2009 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Waarom moet ik uberhaubt met mijn hond naar iemand toe lopen die pissig is?
Om een kindje wat geschrokken is te laten zien dat dat niet nodig was en dat het allemaal wel meevalt. Want dat is waar we het hier over hebben. :wink:

En jij zegt zelf:
MARC_S schreef:Dus dat het allemaal zo min mogelijk impact op dat kindje zou hebben. Prima, zou ik ook willen.
Dus je zou het zelf ook willen, maar je doet dat niet voor een ander?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Nanna schreef:Die hond heeft verder geen enkele functie meer in het geheel.
Volgens mij ging het sowieso al niet over de hond. :denken:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef: En wat is dit dan?
Als je het proberen evt begrip voor de andere kant van het verhaal krijgen hetzelfde vindt als iemand een aso noemen en een oordeel hebben over iemand dan geef ik je inderdaad groot gelijk. Ik zie dat alleen anders maar dat was wel duidelijk neem ik aan.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Waarom moet ik uberhaubt met mijn hond naar iemand toe lopen die pissig is?
Om een kindje wat geschrokken is te laten zien dat dat niet nodig was en dat het allemaal wel meevalt. Want dat is waar we het hier over hebben. :wink:

En jij zegt zelf:
MARC_S schreef:Dus dat het allemaal zo min mogelijk impact op dat kindje zou hebben. Prima, zou ik ook willen.
Hahaha, ja prima hoor, ik loop met een blaffende hond in de houtgreep nog even terug naar het kind om te vertellen dat het allemaal wel meevalt. :mrgreen:
Het kwartje wil niet vallen hè?

Natuurlijk is het netjes sorry te zeggen als je hond overlast bezorgt. Ik neem aan dat iedereen het daarmee eens is. Soms alleen loopt het anders en beslis je anders omdat het mogelijk verstandig is. Daarom is enige nuance met betrekking tot oordelen wel zo vriendelijk.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:
Frenk schreef:En wat is dit dan?
Als je het proberen evt begrip voor de andere kant van het verhaal krijgen hetzelfde vindt als iemand een aso noemen en een oordeel hebben over iemand dan geef ik je inderdaad groot gelijk. Ik zie dat alleen anders maar dat was wel duidelijk neem ik aan.
Je zoeken naar redenen voor het gedrag van deze meneer en je mening/oordeel over het gedrag van TS, daar heb ik het over. Dat is ook oordeelsvorming op basis van aannames (speculatie). Maar daar heb je misschien overheen gelezen?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Eline* schreef: Hahaha, ja prima hoor, ik loop met een blaffende hond in de houtgreep nog even terug naar het kind om te vertellen dat het allemaal wel meevalt. :mrgreen:

Natuurlijk is het netjes sorry te zeggen als je hond overlast bezorgt. Ik neem aan dat iedereen het daarmee eens is. Soms alleen loopt het anders en beslis je anders omdat het mogelijk verstandig is. Daarom is enige nuance met betrekking tot oordelen wel zo vriendelijk.
Ja, of je gaat zoals ik een keer met een pissig iemand in gesprek terwijl je hond staat te grommen. Hartstikke leuk en dat helpt enorm aan de situatie moet ik zeggen, not! :smile: En natuurlijk zou het heerlijk zijn als je tegen je hond kon zeggen, nu wel lief zijn he? Gaan we even sorry zeggen en met het kindje knuffen. Maarja..................we hebben niet allemaal engeltjes van honden die super goed opgevoed zijn en altijd lief :oohja: :mrgreen:

Oordelen kan soms lekker zijn denk ik. Vooral vanaf een hoge troon omdat die daar hoger door lijkt.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Eline* schreef:
Frenk schreef:

En jij zegt zelf:
Hahaha, ja prima hoor, ik loop met een blaffende hond in de houtgreep nog even terug naar het kind om te vertellen dat het allemaal wel meevalt. :mrgreen:
Volgens mij was mijn vraag vrij duidelijk aan Marc gericht :wink:
Jouw reactie kan ik dan ook niet goed plaatsen. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Ja, of je gaat zoals ik een keer met een pissig iemand in gesprek terwijl je hond staat te grommen. Hartstikke leuk en dat helpt enorm aan de situatie moet ik zeggen, not! :smile:
Ach en daar komt de aap uit de mouw :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
MARC_S schreef:
Frenk schreef:En wat is dit dan?
Je zoeken naar redenen voor het gedrag van deze meneer en je mening/oordeel over het gedrag van TS, daar heb ik het over. Dat is ook oordeelsvorming op basis van aannames (speculatie). Maar daar heb je misschien overheen gelezen?
Aangezien je met jou nooit uitgepraat raakt hou ik het erop dat het iemand een aso noemen en dus veroordelen iets totaal anders is als het verhaal van een andere kant proberen te zien en dus juist minder agressie naar elkaar proberen te krijgen. Verder zegt ze zelf dat ze kookte en daarom haar man stuurde dus kom op. Dat heb ik niet verzonnen :klaar:

Maargoed, zoals Eline ook al zei, niks gaat er uiteindelijk in dus praten is zinloos. Nu kunnen we wel weer 100 pagina's gaan zagen over of ik wel of niet oordeel want dat laat jij niet los zolang ik terugpraat. Wat ik zeg maakt niks uit. Jij hebt 0,0 tolerantie naar de iets moeilijkere hond dan Frenk en daarvan zul je niks begrijpen nog begrip voor op kunnen brengen. Dat is bekend en dat geeft niks. Maar dat maakt wel dat wij hierover nooit een normaal gesprek kunnen hebben.

Dus ik stop er maar mee want anders moet ik nog 100 keer iets gaan uitleggen wat er toch niet in wil :mrgreen: Niks persoonlijk verder maar ik ga dus liever iets anders doen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Ja, of je gaat zoals ik een keer met een pissig iemand in gesprek terwijl je hond staat te grommen. Hartstikke leuk en dat helpt enorm aan de situatie moet ik zeggen, not! :smile:
Ja leuk he? Je hebt me :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1: :lol1:

Betreffende hondje is alleen al jaren dood. :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef: Volgens mij was mijn vraag vrij duidelijk aan Marc gericht :wink:
Dat bedoel je anders. De reactie van Eline is precies waar het om gaat en dan is het moeilijk om nog te antwoorden. Op deze manier negeer jij argumenten.

Maargoed, ik was gestopt :oohja:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Verder zegt ze zelf dat ze kookte en daarom haar man stuurde dus kom op. Dat heb ik niet verzonnen :klaar:
Het ging me om het zinnetje wat daar achteraan kwam. Net als het oordeel dat TS over de rooie was. :wink: Grappig hoe je dat op de ene manier beziet en invult en hoe je voor de meneer in kwestie de ene na de andere reden voor zijn "niet sorry zeggen" weet te verzinnen. En dan ben ik te veroordelend? :smile:
Wat ik zeg maakt niks uit. Jij hebt 0,0 tolerantie naar de iets moeilijkere hond dan Frenk en daarvan zul je niks begrijpen nog begrip voor op kunnen brengen. Dat is bekend en dat geeft niks. Maar dat maakt wel dat wij hierover nooit een normaal gesprek kunnen hebben.
Ik snap dat je verder geen argumenten meer hebt, maar ook deze houden geen stand. Ik heb deze hond helemaal niet veroordeeld of daar iets kwalijks over gezegd. Daar kun je het nu wel naartoe proberen te draaien, maar dat doet er in dit topic helemaal niet toe.
Dus ik stop er maar mee want anders moet ik nog 100 keer iets gaan uitleggen wat er toch niet in wil :mrgreen: Niks persoonlijk verder maar ik ga dus liever iets anders doen.
Je moet vooral doen wat je wilt doen. Maar neem me niet kwalijk dat ik even een aantal zaken rechtzet :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Betreffende hondje is alleen al jaren dood. :mrgreen:
Wat doet dat er toe?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat bedoel je anders.
Oh? Dus jij weet beter hoe ik iets bedoel, dan ikzelf?
De reactie van Eline is precies waar het om gaat en dan is het moeilijk om nog te antwoorden. Op deze manier negeer jij argumenten.
Ik snap niet waarom zij mijn vraag aan jou quote en daar vervolgens geen antwoord op geeft. Heeft niets met het vermijden van wat dan ook te maken.
Edit: Overigens staan er geen nieuwe 'argumenten' in :wink:, waardoor ik niet begreep dat ik geacht werd daar nogmaals op in te gaan.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:Volgens mij was mijn vraag vrij duidelijk aan Marc gericht :wink:
Ach, dat heb je met een forum hè? Misschien moet je dan met Marc gaan pbben als er verder niemand iets mag zeggen ;-)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik vind het typisch iets van kleine oorzaak had grote gevolgen kunnen hebben. Maar dat wil toch niet zeggen dat de kleine oorzaak bijzonder schuldig is, en een aso. Zulke dingen gebeuren, en je kind zal nog wel vaker ergens van schrikken. En gelukkig loopt het meestal goed af.
Ik zou denk ik wel tijdens het weglopen met de hond sorry hebben gezegd, maar als bijvoorbeeld een woedende moeder niet aanspreekbaar lijkt dan heb ik ook zoiets van kom maar terug als je gekalmeerd bent. En die indruk krijg ik wel, misschien ten onrechte, uit het verhaal. Het is jammer dat je zoiets altijd maar van 1 kant hoort.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Frenk schreef:
Hoezo nu aap uit de mouw? :denken:

Die hond is blaffend op het kind afgerend en er zelfs tegenaan gesprongen. Alhoewel (gelukkig) zonder te bijten, is het dus goed mogelijk dat deze hond niet de grootste kindervriend is.
Loop je met de hond richting kind en de hond gaat verder grommen of blaffen (hond is blijkbaar al opgefokt), dan maak je de schrik van het kindje nog groter en moeder nog kwader.

Dat is toch heel logisch? Heeft toch niks met 'aap uit de mouw' te maken? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”