Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Xana wil niet dikker worden!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Xana wil niet dikker worden!

Ongelezen bericht door Joyce »

Ze begon net een beetje aan te komen en zat vorige week op 28,5 kilo, maar deze week is ze weer 28 kilo. Met haar hoogte (61cm) zou ik haar toch wel op 30 kilo willen zien, maar ik krijg het er gewoon niet aan. Ze krijgt nu Carnibest aktief en Kivo en als we vlees vergeten uit de vriezer te halen Cavom. Wat kan ik nog meer proberen om haar op gewicht te krijgen?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Xana wil niet dikker worden!

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou trouwens geen gewicht ophangen aan hoogte, fritz is 70 cm en best een flinke hond maar weegt "slechts" 34 kilo ;). de satinballs zijn een goed middel. ik zou zelf wat vette vlees/vissoorten erbij geven (geit oid).
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Xana is gewoon een grote teef en mag toch wel minstens 30 kilo wegen. Je ziet nu haar ribben als ze gewoon staat en ook haar heupbotten steken uit. Ze hoeft ook niet veel zwaarder te worden, maa net wat extra vet over de botten.
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ik heb ook zo'n hond die maar niet dikker wil worden (ik wou dat ik dat geluk had haha) nou is het ook nog eens een hele lastige eter...Ik moet zeggen dat ze nu goed op gewicht is ze weegt nu 33 kg voor een vrij grote teef van ruim 61cm..dus nu ben ik heel tevreden maar een tijd terug was het ook zo..van alles geprobeerd..ook van die recepten maar dat hoefde ze niet...sta je dan in de keuken je best te doen...
Nou moet ik wel zeggen dat ik liever een hond zie die aan de dunnere kant is dan aan de dikke kant..
maar goed al met al heb ik dus geen tips voor je.. :( misschien dat zo'n recept idd werkt..
Groetjes Lianne
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik heb een hond van 65 cm en 27 kilo - maar niet te mager - dat ligt aan de bouw. Dus het is niet per sé zo dat ze te mager is ofzo. Verder zou ik spaghetti of blokjes schapenvet door haar eten doen ;)
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Zouden katten die aan moeten komen dat ook lusten?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Joyce schreef:Xana is gewoon een grote teef en mag toch wel minstens 30 kilo wegen. Je ziet nu haar ribben als ze gewoon staat en ook haar heupbotten steken uit. Ze hoeft ook niet veel zwaarder te worden, maa net wat extra vet over de botten.
ik zeg ook niet dat ze niet dikker of zwaarder mag, ik zeg alleen dat je niet teveel moet ophangen aan de grootte want dat zegt dus niks ;). fritz is minstens 10 cm groter en die weegt dus maar 34 kilo. en kiefer ook en die weegt 65 kilo. en ze zijn allebei prima op gewicht. als ze mager is of te dun moet er wat bij, gewoon kijken naar haar conditie dus.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Bij Xana gaat het niet om iets te slank zijn maar om echt te mager zijn.
Ik hou ook van slanke honden maar Xana is echt te mager. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”