Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pijn niet onder controle krijgen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Pijn niet onder controle krijgen

Ongelezen bericht door Gipsy »

Hallo,

Ben op zoek naar tips van jullie.

Mijn BC wordt 11 jaar en heeft al lange tijd artrose op verschillende plaatsen...Tot voor een maand of 2-3 was het maar af en toe dat hij mankte...Voornl. door de pijn in zijn rechter voorpoot (elleboog).

Nu heeft hij elke dag problemen om te stappen op de steentjes...Lopen op aarde gaat best...

Op Rymadyl reageert hij niet...noch op Meloxidyl (Metacam) en zelfs niet meer op Prednisolona... :roll:

Op uitzondering van de pijn in zijn elleboog (en zijn artrose in andere delen ) is hij in prima gezondheid (vorige week nog op controle geweest bij de DA + vaccinaties) maar t breekt me om hem met pijn te zien. :cry:

Welke pijnstilling gebruiken jullie en is effectief bij jullie lieverds ?

Alvast dank voor jullie hulp ! :ok:

Edit: bij de DA vorige week mankte hij natuurlijk niet op die platte vloer :devil: (maar we wonen in de bergen en de woning is omgeven door +-200 ton kiezelsteentjes... :N:
Laatst gewijzigd door Gipsy op 21 jun 2009 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Pijn niet onder controle krijgen

Ongelezen bericht door *Esther »

Vraag je DA eens naar Previcox?
Dit is ook een pijnstiller, juist ook voor deze dingen.
Als je even googled kom je er meer over te weten.
In ieder geval sterkte met je hond, waardeloos om hem zo te zien....
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Staat hij op de maximale dosis? Previcox is ook een NSAID.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als hij wel mankt op kiezels en niet op een gewone harde vloer of op een aarde ondergrond, is het dan wel een elleboogprobleem? :denken:
Heb je al eens goed tussen de voetkussens gekeken en tussen de tenen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat hier werkt is Treedo met boswelia en duivelsklauw vloeibaar ( allebei slecht voor de lever maar what the hell)en previcox een lage dosis
en ik houd hem er lopende op.( het is hang en vliegwerk, maar ja je probeert al eens wat he) :U:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ook hier een hond die al langere tijd Previcox krijgt. Ik zie er meer resultaat van dan van Rimadyl (Metacam heb ik nooit geprobeerd).

Maar wat Ranetje zegt, daar wil ik me bij aansluiten: een elleboogprobleem lijkt mij niet afhankelijk van de ondergrond. Ik zou idd eens naar de voetzooltjes en tenen kijken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Contacteer:

@ Caro & Ranetje: nee t is echt wel de elleboog...met foto's bevestigd en handmatig ook gecontroleerd...mijn 'o zo brave' BC zou de DA's hand hebben verscheurd...zo razend was hij toen de DA zijn poot onderzocht :eek:
Soms zal hij in huis ook wel eens manken...maar de kiezels zijn een extra belasting...trouwens geen van de honden loopt er graag op...maar bon...hier in t zuiden hebben we niet veel keuze... :19:

Lopen gaat nu eenmaal makkelijker dan stappen....en als hij gefixeerd geraakt op de paarden vergeet hij alles....tot het voorbij is ...
Hij komt nu ook veel meer binnen slapen...en zoekt veel meer gezelschap. Vroeger sliep hij altijd (op eigen verzoek) buiten bij de paarden...

Bedankt voor al jullie tips... Ik ben nu overgeschakeld naar de maximale dagdosis metacam en dan volgende week vraag ik de DA om Previcox. :wink:
ranetje
Zeer actief

Gipsy schreef:@ Caro & Ranetje: nee t is echt wel de elleboog...met foto's bevestigd en handmatig ook gecontroleerd...mijn 'o zo brave' BC zou de DA's hand hebben verscheurd...zo razend was hij toen de DA zijn poot onderzocht :eek:
Soms zal hij in huis ook wel eens manken...maar de kiezels zijn een extra belasting...trouwens geen van de honden loopt er graag op...maar bon...hier in t zuiden hebben we niet veel keuze... :19:

Lopen gaat nu eenmaal makkelijker dan stappen....en als hij gefixeerd geraakt op de paarden vergeet hij alles....tot het voorbij is ...
Hij komt nu ook veel meer binnen slapen...en zoekt veel meer gezelschap. Vroeger sliep hij altijd (op eigen verzoek) buiten bij de paarden...

Bedankt voor al jullie tips... Ik ben nu overgeschakeld naar de maximale dagdosis metacam en dan volgende week vraag ik de DA om Previcox. :wink:
Even voor de zekerheid..................
Ik geloof direct dat die elleboog pijn doet en dat daar iets niet helemaal in orde is.
Maar dat hij daarom op grind slechter zou lopen dan op harde steen of gras o.i.d. dat is waar ik een beetje aan twijfel :wink:

Ik hoop dat de pijnstilling voldoende werkt :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Hier ook zo'n geval,Bowie krijgt al 2 jaar rymadyl,heeft eerder metacam gehad,maar mank lopen doet hij voortaan altijd,met zijn rechtste voorpoot vooral,hij kan nog zo'n 10 minuten mee lopen en dan heeft hij er meer dan genoeg aan.Hij heeft overal artrose,hij wordt in december 13.
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Contacteer:

@ Ranetje: ach gras....ik denk dat mijn BC daar elke nacht van droomt...naar de goede oude tijd in België, rondlopen in het gras achter de geiten aan....365d per jaar gras om je heen....En nu in het warme Spanje zonder een grassprietje om je heen :oohja:

Het probleem zit meer in een verschil tussen stappen en lopen... lopen (galop) gaat makkelijker dan stappen.
Dat heeft trouwens één van mijn rescuepuppers ook. Tom mist eeen teen (die beet mama af toen hij 1 dag oud was)...in galop merk je niets aan Tom...Als ie stapt mankt hij...

Enfin...ik hoop weldra positief nieuws te mogen vermelden.

En ja...voetkussentjes zijn nagekeken geworden bij de DA. Niets op te merken. Gelukkig

PS De kiezels waarover ik het heb...zijn niet het kleine formaat van in B en Nl. Is hier groter, lomper en ook voor ons niet zo leuk.
ranetje
Zeer actief

Ik begrijp het.
Ik hoop op spoedig positief nieuws van je :ok:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Gina heeft voor haar artrose knie nu ook previcox, dat werkt bij haar beter dan metacam (zombie-effect) of rimadyl (daar wordt ze ziek van).
Wij gaan proberen of acupunctuur iets voor haar kan betekenen, maar het duurt nog wel een paar weken voor ik daar iets zinnigs over kan zeggen.

edit: typo
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”