Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gesp , halfslip, of klik-halsband?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Gesp , halfslip, of klik-halsband?

Ongelezen bericht door maart »

slip- en prikketting.

Elk ook een gewone gesphalsband, maar die gebruik ik maar erg zelden.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik heb voor magic eigenlijk alles wel liggen...
Met fietsen krijgt ze een tuigje om met gesp...
Met agility krijgt ze een nylon klik halsbandje...
Met gewoon wandelen krijgt ze een lederen gesp halsband...
Aan de flexi lopen krijgt ze haar tuig ook om...
Als we de stad in gaan krijgt ze een slipketting om...

Ik ben nu opzoek naar een leuke jachtlijn voor de korte rondjes...
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Loddie heeft een leren halsband met gesp. Ideale dingen, slijten amper en gaan jarenlang mee.
Rambo heeft een slipketting omdat een halsband bij haar de haren verstikt en ze dan een kale nek krijgt. Bij het uitlaten zit de ketting nooit op de slip. Ze hebben ze dag en nacht om.
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

halfchek, nooit zal ik iets anders nemen, een slip trekt hun haren stuk, een gewone band, schiet uit hun kop, en een halfchek kan men corrigeren, hun kop kan er niet uit en hun haren blijven mooi.

een gareeltje is ook iets goed vind ik alleen het elke keer aan en af doen is minder leuk

sonja
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Kai heeft voor de gehoorzaamheid een half-check met kliksluiting (er zelf tussengezet want ik vond dat nergens) en een zelfgemaakte herdersleiband (heb je nou eenmaal niet in formaat gezelsschapshond :mrgreen: ). Voor op straat en boswandelingen heeft hij een nylon klikhalsband. Ik gebruikte eerst tuigjes voor op straat en boswandelingen, maar daar kreeg hij enorme klitten van. Tot nu toe nog niets gevonden waar hij dat niet door krijgt, tenzij een gewone halsband. Wat ik soms wel wat eng vind, want op straat wil Kai wel eens schrikken van iets en als hij echt paniekerig wordt dan kan hij uit zijn halsband. :N:
Lotje heeft voor op straat een instaptuig. Voor boswandelingen een gewoon tuigje met fleece voering en dan heeft ze altijd buitenshuis een kattenhalsbandje om met naamkokertje en adres.
Binnenshuis dragen ze niets, want Lotje is ooit eens blijven vasthangen onder de bank met een halsband. Ik was toen gelukkig thuis. Dus vanaf toen thuis kaal.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Linsey schreef:Kai heeft voor de gehoorzaamheid een half-check met kliksluiting (er zelf tussengezet want ik vond dat nergens) en een zelfgemaakte herdersleiband (heb je nou eenmaal niet in formaat gezelsschapshond :mrgreen: ). Voor op straat en boswandelingen heeft hij een nylon klikhalsband. Ik gebruikte eerst tuigjes voor op straat en boswandelingen, maar daar kreeg hij enorme klitten van. Tot nu toe nog niets gevonden waar hij dat niet door krijgt, tenzij een gewone halsband. Wat ik soms wel wat eng vind, want op straat wil Kai wel eens schrikken van iets en als hij echt paniekerig wordt dan kan hij uit zijn halsband. :N:
Lotje heeft voor op straat een instaptuig. Voor boswandelingen een gewoon tuigje met fleece voering en dan heeft ze altijd buitenshuis een kattenhalsbandje om met naamkokertje en adres.
Binnenshuis dragen ze niets, want Lotje is ooit eens blijven vasthangen onder de bank met een halsband. Ik was toen gelukkig thuis. Dus vanaf toen thuis kaal.
Als ik een opvangertje heb wat nogal schrikachtig is dan gebruik ik een dubbele riem. 1 riem aan de halsband en 1 aan de slipketting. Mocht de halsband afschieten, heb je hem altijd nog aan de slip. Werkt perfect :ok:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Die van mij loopt altijd los, en als ik een lijn omheb (bijv. met trainen) is het een jachtlijntje, ideaal!
Groetjes Lianne
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

ordinaire brede rode nylon klikband; tot nu geen problemen. Voor fietsen of momenten dat het belangrijk is dat hij 100% vast is en ik geen druk op zijn hals wil (drukke weg, lopen in heuvels bij enge afgronden, vastliggen en wachten tijdens een paardenevenement etc.) een hurtta tuig, bevalt ook prima. In en om huis of loslopend door dichte bosjes; niks.
ik geef niet zo veel om hoe het eruit ziet behalve dat het rood moet zijn, ik vind knalrood echt mooi bij mijn zwarte honden
Ik ben het hierin helemaal met ragyo eens, behalve de flex (was er niet in rood voor grote honden) is alles rood bij mijn zwarte hond.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Prikker of dikke gesp. Hier gaan andere dingen helaas niet zo lang mee.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Hier hebben onze honden bijna altijd klikhalsbanden aan, wel stevige waarbij je de kliksluiting eerst door de halsbandring moet schuiven en dan pas vastklikken. Zo wordt de druk op de halsband gezet en niet op de klik. Wij hebben die halsband voor onze malamute al 6 jaar en is nog nooit stukgegaan, zijn stevige nylon-halsbanden die gebruikt worden voor sledehonden. Ik heb ze voor elke hond in het paars en in het zwart.

Afbeelding

We hebben ook Rogz-halsbanden (omdat ik ook voor elke hond een ander kleurtje wilde) die ook het door-de-ring-steek systeem hebben, en waarbij de kliksluiting beveiligd is tegen vanzelf opengaan. Maar deze halsbanden zien er mij toch minder stevig uit dan bovengenoemde halsbanden. Maar tot nu toe hebben ze het toch al gehouden, nochtans kan Yanco (onze middelgrote hond) toch wel ferm trekken.

Afbeelding

Verder heeft elke hond ook 1 lederen halsband, met een gespsluiting. Voor onze malamute hebben we deze lederen halsband ook al 5 jaar ondertussen en is nog niet stuk ofzo (ik doe hem wel niet aan bij regenweer of als ze gaat zwemmen).

Afbeelding

Onze honden hebben altijd standaard een halsband aan thuis, met een penning aan. Als ik een tuigje aandoe, doe ik dat gewoon bij aan.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
jacquelinejj
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacquelinejj »

Hier hebben we halsbanden van leer met gesp :D
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”