Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdorie, arme Jamey...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Verdorie, arme Jamey...

Ongelezen bericht door Jacksel »

Zit ik helemaal blij te zijn, morgen demo reddingshondenwerk in Veenendaal ( http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 8#p3423098" onclick="window.open(this.href);return false; ), spannend, leuk, gaaf. Staat Jamey net ineens met een pootje in de lucht :jank: Dus ik kijken, bloed tussen 2 teentjes in, maar kon het verder niet zo goed zien. Dus even schoongespoeld, haar weggeknipt (tziet er niet al te charmant uit, maar ik wil het gewoon even goed kunnen zien),er komt uit de zijkant van de 'aanzet' van het nageltje heel iets bloed, voor zover ik kan zien...
En vanmiddag had ze bij de lange wandeling een grasspriet tussen de teentjes zitten (waardoor ze heel zielig met pootje opgetrokken ging staan 'vrouwtje kan echt niet lopen hoor met dat ding tussen mn teentjes'). Ik vrees dus een beetje voor een grasaar, maar ze reageert verder niet erger dan normaal als ik er wat druk op geef enzo... Ze liep vanaf het gras tussen dr pootjes gedeelte ook niet meer lekker door, maar aan de andere kant had ze ook flink gerend met haar balletje, dus sja, ze was in mijn ogen gewoon moe...

Heb net gebeld en met trainster overlegd, morgenochtend even kijken hoe ze loopt, als ze gewoon oké loopt en het niet bloedt enzo is haar advies om toch gewoon erheen te gaan, demo is op makkelijk terrein, gras, dus dat is geen heel groot probleem in haar ogen. Ik twijfel een beetje, maar weet ook wel dat ik een overbezorgde muts ben... Ze loopt overigens wel gewoon op het pootje, tis niet helemaal soepel, maar ik zou haar niet eens echt mank willen noemen...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Verdorie, arme Jamey...

Ongelezen bericht door JML »

Als ze niet mank loopt of anders zichtbaar een probleem heeft zou ik ook gaan.
Wel goed in de gaten houden, even opletten met wat ik van de hond vraag, maar ik zou niet op voorhand al thuis blijven.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

shitzooi, ze loopt nu dus wel echt op 3 pootjes... ze probeert af en toe te steunen, je ziet haar dan denken van au dat deed zeer, en dan hupst ze weer een paar passen op 3 pootjes, dan weer een poging, au dat doet zeer, enz...

Hoe kan ik weten of het een grasaar is?
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

is het niet een splinter glas...of een doorn van een roos.. had Finn ook eens.. bijna niet te zien.. maar als hji de poot neerzette ieuw poot weer omhoog.. dus ik heel goed gekeken en toen bleek er in een teen een doorn te zitten (en ik had ooit een splinter glas in mijn grote teen.. kon ook niets vinden... maar als ik mijn voeten neerzette.... auw.. uiteindelijk vond ik het puntje glas.. en kon het eruit duwen....)
toch nog heel goed de voetzolen checken! teen voor teen..
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik zou als je verder niets kunt vinden zeker proberen om nog langs de dierenarts te gaan.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Ik heb heel goed gekeken, kon na het wegknippen van het haar ook goed zien waar het bloed vandaan kwam en er zat echt niets... was wel echt precies ook op de plek waar de nagel uit de teen komt zeg maar... Naaldgroot... Heb haar net 10 minuutjes in de groene biotex laten weken. En da is ze toch zo braaf. Ik hoef er niet eens bij te blijven, ik zeg dat ze moet blijven en ondertussen heb ik foto's gemaakt hoe ze daar sneu stond, ik heb haar eten vast klaargezet, ben toen de tijd om was handoek gaan halen. En zij bleef zo lief staan... Tis toch ook een superhondje...
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Is het niet mogelijk om uit voorzorg iets van trekzalf erop te smeren en/of haar pootje in de soda laten weken? Ik wil jullie morgen namelijk wel aan het werk zien :pffff: :mrgreen: Als je er bent, je herkent mij aan Bowie en Fien die ik bij me heb :N:

Zo'n demo zal toch niet zo lichamelijk actief zijn dat het heel erg belastend is? Of heb ik het mis?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Tamara. schreef:Is het niet mogelijk om uit voorzorg iets van trekzalf erop te smeren en/of haar pootje in de soda laten weken? Ik wil jullie morgen namelijk wel aan het werk zien :pffff: :mrgreen: Als je er bent, je herkent mij aan Bowie en Fien die ik bij me heb :N:

Zo'n demo zal toch niet zo lichamelijk actief zijn dat het heel erg belastend is? Of heb ik het mis?
Ik denk dat ik sowieso ga en Jamey meeneem, alleen of je ons in actie ziet durf ik wel te betwijfelen... Heb haar al in soda (groene biotex) gebaad... Vanavond voor het slapen nog een keer, en dan morgen heel vroeg kijken hoe het gaat... Dan pas neem ik een beslissing...

edit: mocht het zo zijn dat ze er echt teveel last van heeft dan gaat het wel over natuurlijk)
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het laatste waar ik me druk om zou maken is een naaldpuntje bloed en een hondje dat na al dit getuttel door heeft dat ze leuk mank kan lopen om meer aandacht te krijgen. Ik denk dat je niet wil weten met wat voor wonden Eva soms loopt en die negeer ik en dan doet ze dat zelf ook. Gewoon lekker gaan en net doen alsof er niks aan de hand is. Dan denk ik dat het zo weer over is. Hier was zelfs een nagel eraf geen reden om niet te ballen.

Wel zou ik me ernstig zorgen maken en zeker niet doorgaan spelen als het gewrichten waren. Maar bij wondjes let ik er niet eens op. Gaat altijd weer snel over. :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Om bloed maak ik me ook weinig zorgen, behalve dat ik wil weten waar het vandaan komt, maar dat lijkt me logisch. Ik maak me meer zorgen als ze echt een pootje niet wil gebruiken. Dat doet zij namelijk echt alleen als ze er echt last van heeft, ze krijgt er namelijk niet meer aandacht door (behalve dat ze in het sodabadje moest, maar dat is niet leuk). Euhm, waar ik sodabadje schrijf, lees groene biotex :P Enige reden dat ik me in dit geval wat zorgen maak is vanwege die grasspriet die ik dus tussen haar teentjes uit had gevist. Ik ben dus bang voor een grasaar. Ik weet dat dat een mogelijkheid is, maar verder weet ik er te weinig van af om te weten of ik erop moet ingrijpen of niet...

Arme Jamey, die wel heel braaf in het sodabadje bleef staan. Ik hoef haar niet vast te houden of wat dan ook
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

MARC_S schreef:Het laatste waar ik me druk om zou maken is een naaldpuntje bloed en een hondje dat na al dit getuttel door heeft dat ze leuk mank kan lopen om meer aandacht te krijgen. Ik denk dat je niet wil weten met wat voor wonden Eva soms loopt en die negeer ik en dan doet ze dat zelf ook. Gewoon lekker gaan en net doen alsof er niks aan de hand is. Dan denk ik dat het zo weer over is. Hier was zelfs een nagel eraf geen reden om niet te ballen.

Wel zou ik me ernstig zorgen maken en zeker niet doorgaan spelen als het gewrichten waren. Maar bij wondjes let ik er niet eens op. Gaat altijd weer snel over. :ok:
Geloof niet dat Jamiey haar baasje zo kleinzerig is.. de hond wordt opgeleid tot puinhond..
Als 1 van mijn honden op drie poten gaat lopen of een gil geeft en de poot in de lucht houdt neem ik dat ook serieus... ze geven iets aan.. en dat gaat niet om aandachttrekkerij niet bij mijn honden en zo schat ik jamey ook niet in ..
dus bagataliseer sommige dingen aub niet.. zo kwam jouw reactie op mij over in ieder geval
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

blondie schreef:
MARC_S schreef:Het laatste waar ik me druk om zou maken is een naaldpuntje bloed en een hondje dat na al dit getuttel door heeft dat ze leuk mank kan lopen om meer aandacht te krijgen. Ik denk dat je niet wil weten met wat voor wonden Eva soms loopt en die negeer ik en dan doet ze dat zelf ook. Gewoon lekker gaan en net doen alsof er niks aan de hand is. Dan denk ik dat het zo weer over is. Hier was zelfs een nagel eraf geen reden om niet te ballen.

Geloof niet dat Jamiey haar baasje zo kleinzerig is.. de hond wordt opgeleid tot puinhond..
Als 1 van mijn honden op drie poten gaat lopen of een gil geeft en de poot in de lucht houdt neem ik dat ook serieus... ze geven iets aan.. en dat gaat niet om aandachttrekkerij niet bij mijn honden en zo schat ik jamey ook niet in ..
dus bagataliseer sommige dingen aub niet.. zo kwam jouw reactie op mij over in ieder geval
Ik probeer er juist geen drama van te maken en dat is alles. Is een heel verschil. Stel dat er een grasaartje in is geprikt. Stel. Wat dan? Dat geeft niks en als het mis gaat gaat het mis. Bewegen is niet schadelijk voor een hond met een wondje. Dat is wat ik zeggen wil. Natuurlijk ga je geen kermende hond over een veld slepen maar zodra de hond aangeeft dat ze er zin in heeft moet je het gewoon doen bij een wondje. Artrose of een gewrichtszaak is in mijn ogen toch echt iets anders. Nu kan er niks gebeuren door dat parcours te lopen. Dat is wat ik wilde zeggen. Niks meer en niks minder.

Als ik Eva in een sodabadje zet en eerst een grasaar uit haar poot moet trekken dan zal ze er ook op gefocussed zijn en blijven. Niet dat je die hond niet in soda moet doen maar je moet ook niet bang zijn voor dingen die er waarschijnlijk gewoon niet zijn. Als ik een sneetje in mijn nagelriem heb doet het ook pijn maar het is niks. :ok:

Leek me wel een verfrissende reactie tegenover ga nu naar de dierenarts enzo. Maargoed.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

blondie schreef:

Lol, nou schrok ik me de eerste puintraining wel verrot toen duidelijk werd dat ze ook gewoon over glas enzo heen dienen te lopen. Ondertussen boeit het me niet meer, gaat toch wel goed :mrgreen:

Overigens ben ik niet naar de DA gerend, ik kijk het wel even aan, ik ga geen demo geven met een hond die op 3 poten loopt, maar ik denk dat ik haar wel gewoon meeneem, tenzij ze echt duidelijk teveel pijn heeft...
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gewoon gaan Karin, en veel plezier... :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Nog steeds op 3 pootjes en ik ben dus ook niet gegaan :cry:
Afbeelding
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Jacksel schreef:Nog steeds op 3 pootjes en ik ben dus ook niet gegaan :cry:
Wat ontzettend jammer, je kijkt toch wel uit naar zoiets.

Hoop dat Jamey snel weer op 4 pootjes loopt!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Balen hoor. Maarre...Bevestig je haar erg in dat er iets mis is met haar pootje?
Ik heb er hier ook 1 die op 3 poten gaat lopen als ze iets te ruig heeft gespeeld. Op het moment dat ik er aandacht aan besteed blijft ze dat ook doen, negeer ik het dan loopt ze binnen no time weer gewoon op 4 poten :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Jinx schreef:Balen hoor. Maarre...Bevestig je haar erg in dat er iets mis is met haar pootje?
Ik heb er hier ook 1 die op 3 poten gaat lopen als ze iets te ruig heeft gespeeld. Op het moment dat ik er aandacht aan besteed blijft ze dat ook doen, negeer ik het dan loopt ze binnen no time weer gewoon op 4 poten :wink:
Nee, ik besteed er totaal geen aandacht aan, sterker nog, ze krijgt juist zelfs minder aandacht dan normaal. Trekspelletjes kunnen immers niet, achter speeltje aanrennen kan niet. Lang uitlaten kan ook niet. En veel knuffelen hoeft van haar niet zo heel erg...
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Gooi je wel speeltjes dan? Dat ze er zelf niet achteraan rent?
Of gooi je geen speeltjes vanwege het pootje?
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Jinx schreef:Gooi je wel speeltjes dan? Dat ze er zelf niet achteraan rent?
Ik gooi geen speeltjes tot ze weer goed loopt
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Nouja. Ikzelf zou dat dus wel proberen. Probeer het een paar keer en kijk of ze met het erachter aan rennen wel goed loopt.
Ze zal van een paar keer gooien echt niet slechter worden en het is een mooie test om te zien of madammetje zich zielig voelt of ook echt last heeft :wink:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Jacksel schreef:
Ik heb het idee dat dit dametje je in de maling neemt... :pffff:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

thom schreef:
Jacksel schreef:
Ik heb het idee dat dit dametje je in de maling neemt... :pffff:
En ik weet heel zeker van niet. Denk dat ik mijn hond toch echt wel het beste ken :19:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik vind wel dat je het een beetje overdrijft karin, hier ook wel eens een wondje, tja ik hou het in de gaten, maar ga er verder niks om laten, ik heb ook wel eens een blauwe plek of sneetje, dat merk ik dan af en toe ja, dan zeg ik au... en ga weer door.
als een hond nou iets verrekt heeft bv, tja dan pas ik beweging wel aan, laatst had Thica een gaatje in haar voetzool, uh ja dat doet wat zeer, dus ze mankt, maar wat kan ik daar aan doen? ze moet toch gewoon lopen , plassen enz. 2 dagen en het gaatje was dicht en niks geen last meer, ze ging ook niet stuk van een paar dagen wat voorzichtig lopen :19:
hou het wondje in de gaten, maak het schoon enz. en verder gewoon normaal doen.
thom
Zeer actief
Contacteer:

Karin, misschien is totaal onterecht dat ik dit schrijf, maar was Jamey niet een excuus om zelf niet te gaan.
Ik bedoel, jullie hadden toch gewoon kunnen gaan. Of Jamey nu meegedaan had of niet...

Dat jamey nu last heeft van 1 pootje is geen reden om niet te gaan, Jamey had gewoon niet mee kunnen doen, maar dan hadden jullie nog wel een leuke dag kunnen hebben....
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

thom schreef:Karin, misschien is totaal onterecht dat ik dit schrijf, maar was Jamey niet een excuus om zelf niet te gaan.
Ik bedoel, jullie hadden toch gewoon kunnen gaan. Of Jamey nu meegedaan had of niet...

Dat jamey nu last heeft van 1 pootje is geen reden om niet te gaan, Jamey had gewoon niet mee kunnen doen, maar dan hadden jullie nog wel een leuke dag kunnen hebben....
Daar heb ik over gedacht, en als ze voorzichtig, maar wel op 4 pootjes had gelopen, dan had ik dat ook gedaan. Maar ik heb geen zin om erop aangekeken te worden dat ik met een hond op 3 pootjes naar zo'n evenement ga... En mijn ervaring is (ook wat ik hier heb gelezen) dat mensen daar gelijk over gaan oordelen. Zullen mensen hier zeggen dat ik me daar niets van aan moet trekken. Zo zit ik niet in elkaar, ik trek me daar wel wat (heel veel) van aan, en heb daarom dus ook besloten om niet te gaan. Heb ook nog geprobeerd oppas voor Jamey te vinden, zodat ik zonder haar kon gaan, maar ook dat is niet gelukt...
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Tja, het zal vast enorm lullig klinken maar ik vind ook dat je gewoon bij dit soort dingen het moet negeren en gewoon door moet gaan. Je hoeft geen wandeling van 3 uur te maken maar een normale lange wandeling lijkt me gewoon te kunnen. Angel heeft ooit eens alle 4 haar voetzolen opgehaald doordat ze uit de bocht vloog in een gritvlakte. Er was enorm veel bloed dus toch even de DA gebeld die me ook gewoon zei dat ik gewoon normale wandelingen kon maken. Als het echt niet gaat geeft Jamey dat zelf wel aan en dan kan je haar desnoods even tillen. Maar dat zou ik pas doen als ze echt stil gaat staan.

Wat ik van Jamey ken is het een behoorlijk hard hondje en ik kan me bijna niet voorstellen dat ze écht veel last heeft van een klein wondje :wink:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

*vloekt even*

Ik zag net op de plek waar ik gister voor het eerst Jamey op 3 pootjes zag staan, een heel klein dun spijkertje liggen. Mn vader heeft gister mijn bureau gemaakt en daarvoor schroeven uit mijn gereedschapskist uitgezocht. Ik vermoed dat daarbij dus een spijkertje eruit is gevallen. En inderdaad ongeveer het formaat van het wondje dat ik gister had gespot...

Ik vrees dat ik dus de oorzaak gevonden heb en dat het geen grasaar is. En dat ik boos op mezelf moet zijn dat ik daar niet op gelet heb (ik weet dat dat kan gebeuren met mijn gereedschapskist).

Geen idee hoe diep het spijkertje erin is geweest enz natuurlijk... grmbl grmbl grmbl... Ben echt boos op mezelf nu...
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Niet boos zijn op jezelf. Kan gebeuren. Mental note maken en gewoon weer doorgaan. Er is niks ernstigs gebeurd dus je schiet er niks mee op om boos te zijn op jezelf.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Van een punaise kan ik me nog wel voorstellen dat, wanneer die op zijn koppie ligt, hij blijft staan en er een pootje precies in stapt. Maar van een spijkertje, met zo'n miniatuur kopje eraan, veel minder. De kans dat de punt precies in een hondenpootje terecht komt lijkt me zeer klein.

Maar goed, ik hoop dat Jamey snel weer normaal kan lopen.
Eeuwig zonde dat je nu de demonstratie gemist hebt, of vind je stiekem in je hart zelf van niet?
Ik was met een mankende hond gewoon wél gegaan, had aan de mensen die het wilden weten gewoon uitgelegd dat ze ergens ingestapt was en dat ze daar een beetje moeilijk door liep. Wat voor oordelen zouden mensen daarover moeten hebben dan? :19:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”