Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pups met diarree
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
pups met diarree
het nestje van Taiga is aan de diarree. waarschijnlijk komt het van de enting. De afgelopen drie nesten hebben omstreeks dezelfde periode diarree gehad en tussendoor is gebleken dat waarschijnlijk bij de eerste keer de da net over was gestapt naar een andere fabrikant.
De pups zijn verder niet ziek, maar levendig en actief.
Van de week hebben ze druivensuikerwater gehad. giste rhebben ze wel gegeten maar de ontlasting was nog steeds niet iedere keer goed. de volwassen honden hebben nergens last van. uiteraard zijn de pupsels meerdere keren al ontwormd.
Gister was de fokster bij de da om wat tegen de diarree te halen. Echter kreeg ze dat niet mee van de assistente. Mijn fokster fokt al een tijdje en het is dus echt niet dat ze er te gemakkelijk over denkt, dus om met 10 niet ziek ogende pups van 7,5 week naar de praktijk te komen....
ze had zelfs het gevoel aangezien te worden voor een broodfokker diede pups ergens achterin een schuur had liggen.
ze is dus behoorlijk pissig daar weg gegaan.
en heeft zelf wat uitgezocht en besteld.
hebben jullie nog ideeën.
De pups ogen dus absoluut niet ziek drentelen lekker rond, slopen hun moeder en noem maar op.
Uiteraard mogen de pups zolang ze geen 24 uur goede ontlasting hebben gehad niet het nest verlaten.
De pups zijn verder niet ziek, maar levendig en actief.
Van de week hebben ze druivensuikerwater gehad. giste rhebben ze wel gegeten maar de ontlasting was nog steeds niet iedere keer goed. de volwassen honden hebben nergens last van. uiteraard zijn de pupsels meerdere keren al ontwormd.
Gister was de fokster bij de da om wat tegen de diarree te halen. Echter kreeg ze dat niet mee van de assistente. Mijn fokster fokt al een tijdje en het is dus echt niet dat ze er te gemakkelijk over denkt, dus om met 10 niet ziek ogende pups van 7,5 week naar de praktijk te komen....
ze had zelfs het gevoel aangezien te worden voor een broodfokker diede pups ergens achterin een schuur had liggen.
ze is dus behoorlijk pissig daar weg gegaan.
en heeft zelf wat uitgezocht en besteld.
hebben jullie nog ideeën.
De pups ogen dus absoluut niet ziek drentelen lekker rond, slopen hun moeder en noem maar op.
Uiteraard mogen de pups zolang ze geen 24 uur goede ontlasting hebben gehad niet het nest verlaten.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: pups met diarree
ze hoeft toch geen 10 pups mee te nemen, om te laten zien hoe en wat? of om wat ontlasting te laten onderzoeken bv?
ik heb nog nooit een nest aan de dunne gehad na de enting.
wat krijgen ze verder te eten?
ik heb nog nooit een nest aan de dunne gehad na de enting.
wat krijgen ze verder te eten?
- Jeannettebo
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Jeannettebo schreef:kvv
maar goed. prima dan
- Jeannettebo
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
laat ze ze eens even 1 of 2 dagen gewoon alleen pens geven 
- Jeannettebo
- Zeer actief
ok thanx , zal het doorgeven. Gewoon vuile pens? dat heb ik zelf liggen namelijk, dat kan ik zo langs brengen
ik heb even op haar site gekeken ze is zelf verkooppunt van dogshape, degomeat en farmfood fresh
ik heb even op haar site gekeken ze is zelf verkooppunt van dogshape, degomeat en farmfood fresh

- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ze fris en levendig zijn, vrij van koorts en een oplossing niet kan zitten in ontwormen of vaste voeding (als ze op de leeftijd zijn van overschakelen op vlees, kan de vette melk de oorzaak zijn), zou ik 5 dagen finidiar geven. Dat voedingssupplement is te koop bij de dierenarts (en wil haar eigen het niet verkopen, dan gewoon elders kopen!!).
Het is veilig, ook voor pups.
De kleine tabletjes kun je voldoende klein breken, om de dosering voor een puppy af te breken.
Maar je weet pas 24 uur na stoppen dat ze echt hersteld zijn en vroeftijdig stoppen is zonde, dus uitvliegen zal dan nog een klein weekje wachten, helaas.
Maar beter een beetje later, dan een start van dit nieuwe, grote avontuur met een iets minder optimale gezondheid.
Maartje heb ik ook een week later gehaald, omdat een nestzusje diarree had. In afwachting dat de anderen niet toch zouden volgen - wat niet gebeurde - hebben we besloten ons geduld te bewaren.
De kleine tabletjes kun je voldoende klein breken, om de dosering voor een puppy af te breken.
Maar je weet pas 24 uur na stoppen dat ze echt hersteld zijn en vroeftijdig stoppen is zonde, dus uitvliegen zal dan nog een klein weekje wachten, helaas.
Maar beter een beetje later, dan een start van dit nieuwe, grote avontuur met een iets minder optimale gezondheid.
Maartje heb ik ook een week later gehaald, omdat een nestzusje diarree had. In afwachting dat de anderen niet toch zouden volgen - wat niet gebeurde - hebben we besloten ons geduld te bewaren.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ze zijnn idd levendig en actief, zijn vanaf het begin netjes ontwormd, krijgen nog steeds hetzelfde kvv.parelridder schreef:Als ze fris en levendig zijn, vrij van koorts en een oplossing niet kan zitten in ontwormen of vaste voeding (als ze op de leeftijd zijn van overschakelen op vlees, kan de vette melk de oorzaak zijn), zou ik 5 dagen finidiar geven. Dat voedingssupplement is te koop bij de dierenarts (en wil haar eigen het niet verkopen, dan gewoon elders kopen!!).
volgens heeft zeidd via internet nu finidiar besteld, dus ik ben benieuwd
en idd ik heb liever een gezond dametje mee

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Pens stimuleert nogal, ik weet niet of dat nou helpt als er diarree is 
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
weetik niet, volgens mij nietMizzsylver schreef:heeft ze ontlasting onderzoek gedaan?

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat wilde ik ook zeggen. Pups en hevige diarree... dan zou ik het feit dat ze parasieten kunnen hebben toch wel willen uitsluiten.Mizzsylver schreef:heeft ze ontlasting onderzoek gedaan?
- Jeannettebo
- Zeer actief
maar zouden ze dan niet ook ziek moeten zijn?
het gaat overigens beter met de pupsels

- Rami
- Zeer actief
Hoef niet per se. Van Giardia bijv. worden honden met een goede conditie ook niet heel ziek. Wel hebben ze steeds slappe ontlasting (vaak slijmerig en licht van kleur). Giarda is overigens besmettelijk.Jeannettebo schreef:maar zouden ze dan niet ook ziek moeten zijn?
Bij pups moet je er echt wat aan doen omdat de parasiet zich in de dunne darm bevindt en dat heeft invloed op de opname van voedingsstoffen.
- Jeannettebo
- Zeer actief
als het iets is wat zo besmettelijk is, waarom hebben de andere honden, waaronder een pup van 2 maanden ouder er geen last van

- Rami
- Zeer actief
Ik zeg ook niet dat het Giarda is.Jeannettebo schreef:als het iets is wat zo besmettelijk is, waarom hebben de andere honden, waaronder een pup van 2 maanden ouder er geen last van
Besmetting van parasieten vindt trouwens plaats van moeder op pups, waarbij de moeder niet ziek hoeft te zijn (want gezonde, volwassen hond). Pups van 2 maanden ouder hebben waarschijnlijk ook genoeg weerstand om niet ziek te worden van parasieten.
Pups zijn natuurlijk veel kwetsbaarder.
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik lees hier niets over 'hevige' diarree.Mizzsylver schreef:inderdaad en vooral omdat het al bij 3 nesten is voorgekomen.Rami schreef:Dat wilde ik ook zeggen. Pups en hevige diarree... dan zou ik het feit dat ze parasieten kunnen hebben toch wel willen uitsluiten.
Dan begin ik toch te denken aan een aanwezige parasiet in de kennel die bij verminderde weerstand (na de enting) tot uiting komt.
Evenmin dat voorgaande nesten ook last hadden van 'hevige diarree'.
Waar halen jullie deze info vandaan? Eerdere topics?
Ik begreep uit bovenstaande dat ze 1 dag niet gegeten hebben (of geen eten gehad hebben) en de 2e dag al weer (goed) aten, maar de ontlasting nog niet was wat het wezen moest, waarna de fokker finidiar heeft willen kopen.
2 Dagen minder fraaie ontlasting is niets zorgelijks of bijzonders voor pups: verandering van voeding, avontuur, toch wat kou gevat of via bezoek of anderzins iets opgelopen...
Je hebt diarree waarbij het tegen de muren zit, maar ook diarree waarbij 'slechts' wat zachtere (yoghurt dikke) ontlasting is. In het laatste geval zou ik ook niet onmiddellijk eea laten onderzoeken, mits de hondjes zich fit en vrolijk tonen en koorts-vrij zijn.
Als finidiar helpt, zie je na 24 uur al verbetering. Is het een parasiet is, helpt finidiar niet.
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik heb de fokster gesproken, er is vandaag zeker verbetering, waardoor ze geen mestonderzoek laat doen, was er geen verbetering had ze dat wel gedaan

- Rami
- Zeer actief
Oh, nou ja, misschien is dat dan wel mijn eigen interpretatie. Ik had begrepen dat de Jeanette haar pup niet kon halen omdat de pups diarree hadden. Dat klinkt/klonk toch best alsof het redelijk ernstig is. Waarom er anders een topic over openen? Verder probeerde ik alleen maar mee te denken, maar goed...parelridder schreef:Ik lees hier niets over 'hevige' diarree.Mizzsylver schreef:inderdaad en vooral omdat het al bij 3 nesten is voorgekomen.Rami schreef:Dat wilde ik ook zeggen. Pups en hevige diarree... dan zou ik het feit dat ze parasieten kunnen hebben toch wel willen uitsluiten.
Dan begin ik toch te denken aan een aanwezige parasiet in de kennel die bij verminderde weerstand (na de enting) tot uiting komt.
Ik begreep uit bovenstaande dat ze 1 dag niet gegeten hebben (of geen eten gehad hebben) en de 2e dag al weer (goed) aten, maar de ontlasting nog niet was wat het wezen moest, waarna de fokker finidiar heeft willen kopen.
2 Dagen minder fraaie ontlasting is niets zorgelijks of bijzonders voor pups: verandering van voeding, avontuur, toch wat kou gevat of via bezoek of anderzins iets opgelopen...
Je hebt diarree waarbij het tegen de muren zit, maar ook diarree waarbij 'slechts' wat zachtere (yoghurt dikke) ontlasting is. In het laatste geval zou ik ook niet onmiddellijk eea laten onderzoeken, mits de hondjes zich fit en vrolijk tonen en koorts-vrij zijn.
Als finidiar helpt, zie je na 24 uur al verbetering. Is het een parasiet is, helpt finidiar niet.
Ben blij te horen dat het goed gaat nu met pups, Jeanette!
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
mijn pups hadden giardia en in vrij heftige mate. De oudere honden hebben hier nooit last van gehad, dus het is niet altijd gezegd dat elke hond in de kennel er last van heeft. Bovendien hebben die een betere weerstand, dus zal diarree bij hun minder snel voorkomen.
Probiotica werkt goed, toen onze pups na de metrazol geen betere ontlasting kregen bleken priobiotica uitkomst te geven. Als er nu een hond bij ons slechtere ontlasting heeft geef ik dus probiotica en zie daar vaak al heel snel verbetering van.
Probiotica werkt goed, toen onze pups na de metrazol geen betere ontlasting kregen bleken priobiotica uitkomst te geven. Als er nu een hond bij ons slechtere ontlasting heeft geef ik dus probiotica en zie daar vaak al heel snel verbetering van.
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Niks gemist dus :smile1:Rami schreef:Oh, nou ja, misschien is dat dan wel mijn eigen interpretatie. Ik had begrepen dat de Jeanette haar pup niet kon halen omdat de pups diarree hadden. Dat klinkt/klonk toch best alsof het redelijk ernstig is. Waarom er anders een topic over openen? Verder probeerde ik alleen maar mee te denken, maar goed...parelridder schreef:Ik lees hier niets over 'hevige' diarree.
Ben blij te horen dat het goed gaat nu met pups, Jeanette!
Tja, zelf zou ik geen pup laten uitvliegen als de ontlastig niet goed is, daar hoeft het niet hevig voor te zijn, vandaar dat het voor mij helemaal niet vanzelfsprekend is dat het waterdun en tegen de muren op zit (om het maar even beeldend te maken
zouden ze vlak voor uitvliegen wat diarree krijgen, dan zou ik de pupmensen ook informeren dat het uitvliegen mogelijk uitgesteld moet worden, dan kunnen mensen zich daar al vast een beetje op voorbereiden (geduld bewaren, eea al vast regelen tav eventueel te verplaatsen vrije dagen, kinderen mogelijk voorbereiden op eventueel uitstel...).
- piennl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Tsja, dat is toch vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Ik had dus een nest van 12 en die deden niets anders dan elkaar herbesmetten. Ik heb toen de mensen uitgelegd over giardia, over de besmettingsrisico's en ze hebben een kuur meegekregen. Nu doen ze het, op 1 na, allemaal fantastisch. Soms is het beste wat je kunt doen in zo'n geval de pups naar een nieuw huis sturen...
Als het klopt wat ze zeggen over hondjes en baasjes die op elkaar lijken.... dan lijk ik toch het liefst op een Border Collie: intelligent, energiek en prettig gestoord!

- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
-
doggy
Daar ben ik ook benieuwd naar.Hetty2501 schreef:Hoe gaat het inmiddels met de pups?