susan0101 schreef:maitestar schreef: Wat een vorige fabrikant er heeft ingestopt hoeft de eindfabrikant niet meer te vernoemen
Dus het kan maar zo zijn dat er inderdaad een hoop granen in zitten zoals Paulala vernoemd, alleen hoeven ze dit dus niet te vernoemen als een vorige fabrikant dit aan het rundvlees heeft toegevoegd.
Wat een telefoon gesprek niet kan doen? Er is slechts 1 fabrikant/producent. Er is dus geen "vorige fabrikant", dit is ook nergens bericht hier. Het rundvlees is door een Skal gecertificeerd vleesverwerkend bedrijf op een speciale manier bewerkt tot vleesstick. Er is ook niets aan het rundvlees toegevoegd is mij verteld.
Ik vraag me af of dat waar is.
Het kan nml best zijn dat een deel van het vleesmeel ergens anders vandaan komt, deze leverancier mengt er graanmeel doorheen, en verkoopt het aan de fabrikant van de vleessnack.
De fabrikant van de vleessnack voegt er zelf nog een deel 100% vlees aan toe, en voila, zo maak je een 100% vleessnack die dat in werkelijkheid niet is.
Zo gaat dat ook met brokken, de fabrikant van de brokken krijgt een voorverwerkt product waaraan houdbaarheidsmiddelen zijn toegevoegd, maar hoeft dit niet te vermelden op de verpakking, sterker nog, hij mag zelfs vermelden dat het zonder toegevoegde houdbaarheidsmiddelen is.
Puur en alleen omdat de eindfabrikant dit er niet zelf heeft ingestopt.