Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slijm ophoesten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Slijm ophoesten

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Vanmiddag even aan het spelen geweest met Max, hij sjouwt graag met stokken en andere atributen :). Er is niets verkeerd gegaan, niets anders dan normaal etc. Op de terugreis gewoon het normale hijgen, en ook thuis eerst niks. Nu sinds een half uur kucht hij steeds, en komt er slijm uit. Meneer mag niet kotsen van zijn baas, dus probeerd het met alle macht binnen te houden, na wat gerust stellen (en aanmoedigen) komt er zo nu en dan ook wel wat uit (wit slijm, met schuim). Hij ligt echt als een hopeloos hondje in de mand, ook al weet ik niet echt of dit komt omdat hij er last van heeft, of omdat hij bang is om te kotsen (zó erg is dat in het verleden nou ook niet bestraft, maar hij weet heel goed wat wel en niet mag), om eerlijk te zijn heb ik hem zo nog niet gezien afgelopen half jaar.

Dierenarts gebeld, vanavond om kwart voor 8 een afspraak. Hoogstwaarschijnlijk overbodig, maar baat het niet, dan schaadt het niet zullen we maar zeggen.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik zat er zelf aan te denken dat hij misschien een stukje schors in zn keel heeft zitten?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Re: Slijm ophoesten

Ongelezen bericht door Moos »

Kennelhoest misschien 'gewoon'?
Wel sneu hoor, van wie mocht hij niet spugen dan??
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Moos schreef:Kennelhoest misschien 'gewoon'?
Daar kwam de DA ook mee inderdaad, daar wordt sowieso even naar gekeken :). Gisteren voor het eerst met 2 andere, onbekende honden op de training geweest.

Van mij mag hij niet kotsen :). Nah het is niet zo dat hij gestraft wordt hoor, mocht het voorkomen dan wordt hij meestal gerust gesteld, shit happens, en hij kan zelfs moeilijk naar de wc lopen :). Hoe dat bij de vorige eigenaren ging weet ik niet, hij is heel erg schuld bewust (soms zelfs zo erg dat ik er wel om moet lachen).

Het gaat nu wel weer beter, kuchen en slijm is over. Hij is, naar mijn mening, wel wat minder actief als anders.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Zo! volgens mij spoort het forum ook niet echt lekker. Laden van de pagina duurde ontzettend lang, dus lekker aan laten staan :).
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Zo, weer terug. Het leek opzich allemaal goed, een beetje verhoging (39,4), daarvoor Tolfedine gehad en nu nog een hoestdrankje de komende 5 dagen.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Bij een ( beginnende) kennelhoest kun je kinderhoestdrank geven, scheelt weer een retourtje DA.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb alle dubbele posts eruit gehaald.

Idd kennelhoest is ook waar ik aan denk.
Hier mogen ze gewoon kotsen hoor, dat zou wat zijn als dat niet mocht :denken: als ik moet kotsen doe ik het toch ook... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

malinois schreef:

Hier mogen ze gewoon kotsen hoor, dat zou wat zijn als dat niet mocht :denken: als ik moet kotsen doe ik het toch ook... :19:
Bovendien is dat niet tegen te houden en zegt het lichaam dat het er uit moet en dat zal wel een reden hebben he :wink:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Knoeppie schreef:
malinois schreef:

Bovendien is dat niet tegen te houden en zegt het lichaam dat het er uit moet en dat zal wel een reden hebben he :wink:
idd, zoals ik zei, ik heb het hem ook niet geleerd. Hij voelt zich altijd heel erg schuldig terwijl hij het meestal (niet dat het zó vaak gebeurd) gewoon in de mand doet. Ik zit er niet zo mee, vindt het soms zelfs sneu voor hem maargoed :).

Volgende de DA geen kennelhoest. Hoogstwaarschijnlijk een deel van een stok wat een plekje achter gelaten heeft in de keel, hij krijgt 5 dagen hoestdrank (geen idee of het helpt, maar kreeg het mee), en de brokken worden in water geweekt (en dat bevalt hem prima, nog makkelijker om te eten :D).
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Lijkt me stug dat een stukje stok dat achtergebleven is in de keel verhoging veroorzaakt :denken: Lijkt mij ook meer een geval van kennelhoest ..... vandaar ook de hoestdrank.
En een hond die moet kotsen voelt zich altijd een beetje "schuldig" ..... als er gekotst moet worden dan moet het maar, 't is toch zo weer opgeruimd.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

flatcoat schreef:Lijkt me stug dat een stukje stok dat achtergebleven is in de keel verhoging veroorzaakt :denken: Lijkt mij ook meer een geval van kennelhoest ..... vandaar ook de hoestdrank.
En een hond die moet kotsen voelt zich altijd een beetje "schuldig" ..... als er gekotst moet worden dan moet het maar, 't is toch zo weer opgeruimd.
Ik ben geen DA dus ik zou het niet weten. Moest het in de gaten houden, maar er is tot op heden niets meer gebeurd, de hoestdrank moet hij niks van hebben, maar over de ingeweekte brokken merkt hij er niets van :).

We hebben laminaat, dus dat is zo weg :). De enige keer dat hij gestraft is is dat hij de nieuwe vloerbedekking van een gele/groene laag voorzien had in een ruimte waar hij niet mag komen (en dat ook erg goed weet), maar dat was ook nog meer van "jij mag daar niet komen".

We zullen eens zien hoe het afloopt, nog 4 dagen hoestdrank :).
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Als het kennelhoest is merk je dit vaak ook als ze aan de lijn uitgelaten worden ...... dan kan er wat druk op de keel komen door de halsband en dan begint dat gekuch (net alsof er een graatje in de keel zit) met of zonder slijm ook weer.
Afwachten dus maar.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

Hij loopt het eerste stukje altijd aan de riem (slipketting), daarna los, het eerste stukje (vooral parkeerplaats -> bos) is behoorlijk trekken :).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”