Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diesel verliest weer wat....bloeduitslagen helemaal goed!
Moderator: moderatorteam
- Youp
- Zeer actief
Diesel verliest weer wat....bloeduitslagen helemaal goed!
Op 19 augustus 2008 schreef ik hier dat Diesel af en toe druppels verloor uit zijn penis. Vooral bij uitrekken, opstaan, dat soort dingen.
Ik heb toen zijn urine laten controleren en dat was goed. Het is toen ook vanzelf weggegaan. Ik heb het toen maar op een loopse teef gegooid.
Nu heeft hij precies hetzelfde. Verder geen klachten, behalve vorige week een grote natte plek op zijn kussen. Maarja, dat kan ook van Zahra zijn, ze geeft namelijk niets aan wanneer ze echt nodig moet. Hij eet goed en ik merk aan niets dat er een loopse teef in de buurt is.
Morgen laat ik dus maar weer zijn urine onderzoeken. Mocht daar weer niets uitkomen dan moet er toch maar eens verder gekeken worden. Volgens de da is hij te jong voor prostaatproblemen, maar een Dog is toch wat eerder senior dan de gemiddelde hond.
Ik heb toen zijn urine laten controleren en dat was goed. Het is toen ook vanzelf weggegaan. Ik heb het toen maar op een loopse teef gegooid.
Nu heeft hij precies hetzelfde. Verder geen klachten, behalve vorige week een grote natte plek op zijn kussen. Maarja, dat kan ook van Zahra zijn, ze geeft namelijk niets aan wanneer ze echt nodig moet. Hij eet goed en ik merk aan niets dat er een loopse teef in de buurt is.
Morgen laat ik dus maar weer zijn urine onderzoeken. Mocht daar weer niets uitkomen dan moet er toch maar eens verder gekeken worden. Volgens de da is hij te jong voor prostaatproblemen, maar een Dog is toch wat eerder senior dan de gemiddelde hond.
Laatst gewijzigd door Youp op 06 jul 2009 07:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Diesel verliest weer wat....
Wat moet ik me voorstellen bij afgeplatte ontlasting?Nanna schreef:Prostaatproblemen zou best kunnen.
Houd zijn ontlasting eens in de gaten; bij reuen met klachten op dat gebied zie je nogal eens een wat "afgeplatte" ontlasting.
En het zijn dus niet van die pusachtige druppels, maar het is echt urine?
- Youp
- Zeer actief
Re: Diesel verliest weer wat....
Afgeplatte drollen heeft hij niet. Daar had ik al op gelet. Wel heb ik het idee dat hij iets minder diep door zijn achterpoten zakt tijdens het poepen.
Maar goed, de urine is nagekeken en ik vind het maar een vreemde uitslag. Ten eerste kon ik tussen 4 en 5 bellen voor de uitslag en toen was er nog niet naar gekeken. Terwijl ik het vanochtend meteen heb langsgebracht. 10 min later wordt ik gebeld met de volgende uitslag:
eiwit, kristallen, prostaatcellen en een te hoge zuurgraad.
Nu wil ze hem meteen op de AB zetten en over een week weer zijn urine zien. Mocht er geen verandering zijn dan wil ze hem op het spreekuur zien.
Ik vind dit toch een beetje vreemd. Er is geen duidelijke ontsteking te zien en hij heeft verder geen klachten. Het gebeurt ook niet dagelijks.
Wat zouden jullie doen in dit geval?
Maar goed, de urine is nagekeken en ik vind het maar een vreemde uitslag. Ten eerste kon ik tussen 4 en 5 bellen voor de uitslag en toen was er nog niet naar gekeken. Terwijl ik het vanochtend meteen heb langsgebracht. 10 min later wordt ik gebeld met de volgende uitslag:
eiwit, kristallen, prostaatcellen en een te hoge zuurgraad.
Nu wil ze hem meteen op de AB zetten en over een week weer zijn urine zien. Mocht er geen verandering zijn dan wil ze hem op het spreekuur zien.
Ik vind dit toch een beetje vreemd. Er is geen duidelijke ontsteking te zien en hij heeft verder geen klachten. Het gebeurt ook niet dagelijks.
Wat zouden jullie doen in dit geval?

- Youp
- Zeer actief
Re: Diesel verliest weer wat....uitslag urine
Omdat ik de uitslag maar vaag vond ben ik voor een second opinion naar een ander gegaan. Daar kwam iets heel anders uit de urine. Geen ontsteking, geen kristallen (die zaten er gisteren in omdat de urine de hele dag had gestaan bij de da), zuurtegraad was normaal voor een hond die vers eet en prostaatcellen zaten er ook niet in
Hij zag geen enkele reden om AB te geven. Wel zag hij iets anders. Het bilirubine gehalte is te hoog. Zijn urine is idd erg geel, veel geler dan van Zahra. Dit kan duiden op een leverprobleem. Hij wil de urine nog even onder microscoop bekijken en dan belt hij me zo terug.
Dit heeft uiteraard niets te maken met de druppels die hij af en toe verliest. Hij dacht dat dit misschien toch kwam door een loopse teef.
Ik weet het niet meer hoor! Diesel is naar mijn idee kerngezond en in topconditie. Er kan natuurlijk een beginnend leverprobleem zijn wat nu toevallig aan het licht komt.
Hij zag geen enkele reden om AB te geven. Wel zag hij iets anders. Het bilirubine gehalte is te hoog. Zijn urine is idd erg geel, veel geler dan van Zahra. Dit kan duiden op een leverprobleem. Hij wil de urine nog even onder microscoop bekijken en dan belt hij me zo terug.
Dit heeft uiteraard niets te maken met de druppels die hij af en toe verliest. Hij dacht dat dit misschien toch kwam door een loopse teef.
Ik weet het niet meer hoor! Diesel is naar mijn idee kerngezond en in topconditie. Er kan natuurlijk een beginnend leverprobleem zijn wat nu toevallig aan het licht komt.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Diesel verliest weer wat....uitslag urine en second opinion
Jezus, dat schiet ook niet op, 2 artsen en 2 diagnoses.... 

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Tjeetje, zoals die eerste DA het heeft gedaan klinkt ook niet al te florisant.. De kristallen zaten er dus blijkbaar in omdat hij vergeten was de urine te testen!
Ik hoop dat er niet wat ernstigs uit komt, en anders is het fijn dat je er nu vroegtijdig achter komt. Veel succes in ieder geval!
- Youp
- Zeer actief
Onder de microscoop waren verder geen afwijkingen te zien. Ik laat toch maar bloedonderzoek doen. Voor de zekerheid.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nou jaaaa, dat is lekker zeg twee verschillende uitslagen
De tweede klinkt me echter heel wat betrouwbaarder in de oren, maar wat een schande zeg!
Ik hoop dat de bloeduitslag goed is, zal duimen
De tweede klinkt me echter heel wat betrouwbaarder in de oren, maar wat een schande zeg!
Ik hoop dat de bloeduitslag goed is, zal duimen
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Succes met de onderzoeken. Vervelend dat er voorlopig niks uitkomt.
Ik weet niet wat je DA te jong vindt voor prostaatproblemen en hoe oud Diesel is. Jurek was exact 4 jaar toen voor de eerste keer vastgesteld werd, dat de prostaat vergroot was. Ook aan hem was toen niks te merken. We kwamen er achter naar aanleiding van een tweede bezoek aan de DA vanwege diarree.
Ik weet niet wat je DA te jong vindt voor prostaatproblemen en hoe oud Diesel is. Jurek was exact 4 jaar toen voor de eerste keer vastgesteld werd, dat de prostaat vergroot was. Ook aan hem was toen niks te merken. We kwamen er achter naar aanleiding van een tweede bezoek aan de DA vanwege diarree.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Youp
- Zeer actief
Diesel is ook 4Wilma schreef:Succes met de onderzoeken. Vervelend dat er voorlopig niks uitkomt.

- Youp
- Zeer actief
Ik heb trouwens mijn vaste da nog wel even gebeld. Wel zo netjes vind ik zelf. Volgens de assistente maakte het niets uit als urine een dag had gestaan. Ik kreeg niet de indruk dat het ze iets uitmaakte dat we naar een ander zijn gegaan. Wel een beetje raar na 5 jaar een hele goede klant te zijn.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik ben wel benieuwd wat je vaste DA er zelf van zegt in plaats van de assistente
Kan je je herinneren of hij toevallig iets heeft gegeten dat de urine geler kan maken?
Worteltjes bijv.
Kan je je herinneren of hij toevallig iets heeft gegeten dat de urine geler kan maken?
Worteltjes bijv.
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Door de verhoogde bilirubine is de urine donkerder.ranetje schreef:Ik ben wel benieuwd wat je vaste DA er zelf van zegt in plaats van de assistente![]()
Worteltjes bijv.

- Youp
- Zeer actief
Idd, bilirubine maakt bijvoorbeeld ook de huid/slijmvliezen geel bij een leveraandoening.Rea schreef:Door de verhoogde bilirubine is de urine donkerder.ranetje schreef:Ik ben wel benieuwd wat je vaste DA er zelf van zegt in plaats van de assistente![]()
Worteltjes bijv.
Mijn vaste da heeft me nog teruggebeld gisteravond. Ze vond het vervelend maar wilde niet verwikkeld raken in een welles/nietes spelletje. Ik moest maar doen wat mij het beste leek. Ik heb haar gezegd dat ik niet zomaar AB ga geven als daar geen noodzaak voor is. Het leek haar wel verstandig ivm een evt prostatitis. Ik wil dan eerst die prostatitis aangetoond zien.
Bilirubine had ze helemaal niet naar gekeken omdat Diesel verder geen klachten heeft. Ze wist niet dat ik aan iets ernstigs dacht. Daar heb ik ook helemaal niet aan gedacht, maar ik verwacht wel dat zoiets eruit komt bij een urine onderzoek waar je 15 euro voor betaald. Ze hangen er alleen een stripje in. Terwijl die andere da voor hetzelfde geld een veel uitgebreider onderzoek doet. Het gaat me absoluut niet om het geld, maar als ze me dan ook nog een kuur aan wil smeren die achteraf helemaal niet nodig blijkt te zijn dan voel ik me flink genept.
Zo, je kunt wel merken dat ik hoogzwanger ben en de hormonen door mijn lijf gieren

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zou het ook heel vervelend vinden zoals het gegaan is.
Jammer eigenlijk dat je vaste da zo reageert.
Je wilt toch weten wat er aan de hand is.
Jammer eigenlijk dat je vaste da zo reageert.
Je wilt toch weten wat er aan de hand is.
- Youp
- Zeer actief
Nou, Diesel was weer eens uitzonderlijk braaf tijdens het bloedprikken. Ik hoefde hem niet eens vast te houden
Hij keek heel dullig naar het naaldje in zijn poot. Op dit soort momenten ben ik zo trots op mijn kanjer!
Zijn prostaat was niet vergroot dus er is op dit moment geen aanleiding om AB te geven. Mocht hij wel echt een prostaatontsteking hebben dan vind je meestal wel ontstekingscellen in de urine. In dat geval moet je 4-6 AB geven. Dat weekjes AB wat mijn andere da voorschreef raakt dus kant nog wal.
Dinsdag of woensdag krijgen we de uitslag.
Zijn prostaat was niet vergroot dus er is op dit moment geen aanleiding om AB te geven. Mocht hij wel echt een prostaatontsteking hebben dan vind je meestal wel ontstekingscellen in de urine. In dat geval moet je 4-6 AB geven. Dat weekjes AB wat mijn andere da voorschreef raakt dus kant nog wal.
Dinsdag of woensdag krijgen we de uitslag.

- Youp
- Zeer actief
Re: Diesel verliest weer wat....bloeduitslagen helemaal goed!
Zijn leverfuncties zijn prima dus waar nu die galkleurstoffen vandaan zijn gekomen

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Diesel verliest weer wat....bloeduitslagen helemaal goed!
In ieder geval een goed bericht
Het raadsel van de galkleurstoffen kan ik niet oplossen

Het raadsel van de galkleurstoffen kan ik niet oplossen