Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Tijdens ons weekje in Drenthe brachten we een bezoek
aan het Voormalig Kamp Westerbork.
Dat stond al geruime tijd op mijn lijstje om eens te bezoeken.
Het was heel indrukwekkend...
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
Ik ben eens met school in Frankrijk in een of ander 'kamp' geweest en dat was pas indrukwekkend.
Daar kon je ook nog echt de 'cellen' zien, de martelkamers en er was een cellenblok vol gehangen met foto's.
Vreselijk vond ik het en zelfs de grootste etterbakken waren muisstil bij het zien van dat alles.
In Auswitz is ook nog heel erg veel "heel"
Daar liggen ook allemaal tassen, brillen, haar enz van de mensen.
Zelfs de ovens waar ze de mensen cremeerden...
cellen van 1m2 waar 6 mensen in moesten staan de hele dag of
langer voor straf, ze konden alleen tegen elkaar aan staan.
Ik ben er ook geweest,toevallig een paar weken terug nog en wat ik heel bizar vond was dat het kamp Westerbork nog lange tijd bestaan heeft als kamp voor de Molukkers. En dat eigenlijk pas sinds een paar decennia het kamp een museum geworden is.
En zo zat ik afgelopen weken op een campinkje wat in een stukje aangelegd bos zat wat door de Duitsers gecreëerd was om jonge nederlandse mannen op te leiden tot goede Germaanse soldaten. En die jongens werkten dan tot volle tevredenheid van Duitsers en Nederlandse boeren tijdens hun training bij de boeren om hen te helpen bij de landbouw. Heel dubbel allemaal.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby