Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even simpel vraagje, Carprodyl
Moderator: moderatorteam
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Even simpel vraagje, Carprodyl
Geven jullie Carprodyl (als de klachten nog dusdanig zijn dat de hond dagelijks moet hebben) op vaste tijden gezien de ontstekingsremmende factor of op de tijd dat de hond de meeste klachten heeft?
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- bionca
- Actief
ik heb het ondanks ook 2 keer kort gebruikt na de casterarie en na een vecht partij en gaf het altijd geluik met de brokken maar dat is zeker smorgens niet op vaste tijden dit kan om 6 uur zijn maar ook rustig als ik vrij ben 10 uur heb er overigens ook niets over gehoord van de dierenarts behalve dan dat ik 2 keer per dag moest geven

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Carmen
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Carmen
- Zeer actief
dat ik dat ook niet onthouHutsje schreef:in een vorige topic schreef ik dacht ik al dat ik het zou geven ivm de ontstekingremmende werking, daarvoor zou ik het dus op tijd gevenCarmen schreef:eeeh wat op tijd of bij pijnHutsje schreef:dat zou ik wel doen.
![]()
.
maar je hebt gelijk dat had je geschreven. Hij krijgt ook op vaste tijden 's middags bij het eten maar hij heeft een erge misstap gehad dus heb ik het daarna gegeven om te verlichten, hij kon bijna niet lopen. Maar dan ga ik het maar verplaatsen naar vast 's morgens
- Carmen
- Zeer actief
Dat gaat hem dan ook worden met een eenmalige verschuiving naar 's morgensInge O schreef:als hij het continu krijgt moét hij het op vaste tijden krijgen, anders krijg je een sterk schommelende en dus zeer inefficiënte bloedspiegel.
Maar als je overgaat van chronisch naar "bij pijn loop je dan niet het gevaar van een inefficiente suikerspiegel?
- Hutsje
- Zeer actief
jawel, daarom kun je het bij pijn ook beter op vaste tijden geven. dat is niet mel elk middel zo maar blijkbaar bij dit middel wel. het is ook het geval bij bv rimadyl. het werkt dan beter omdat je niet steeds op hoeft te bouwen.Carmen schreef:Dat gaat hem dan ook worden met een eenmalige verschuiving naar 's morgensInge O schreef:als hij het continu krijgt moét hij het op vaste tijden krijgen, anders krijg je een sterk schommelende en dus zeer inefficiënte bloedspiegel.
Maar als je overgaat van chronisch naar "bij pijn loop je dan niet het gevaar van een inefficiente suikerspiegel?

- Carmen
- Zeer actief
Oke, dankjeInge O schreef:het is niet bloedsuikerspiegel, het is de bloedspiegel van die carprodyl zelfCarmen schreef:Dat gaat hem dan ook worden met een eenmalige verschuiving naar 's morgensInge O schreef:als hij het continu krijgt moét hij het op vaste tijden krijgen, anders krijg je een sterk schommelende en dus zeer inefficiënte bloedspiegel.
Maar als je overgaat van chronisch naar "bij pijn loop je dan niet het gevaar van een inefficiente suikerspiegel?. elk medicijn heeft een stukje aanlooptijd nodig om in werkende concentratie in het bloed aanwezig te zijn - geef je het volgens de aangegeven dosering continu, dan blijft die spiegel constant boven het werkingsniveau (werkt dus continu goed), maar ga je op onregelmatige tijden geven dan krijg je momenten waarop de bloedspiegel hoger wordt (maar het werkt daarom niet beter) en jammer genoeg ook momenten waarop de concentratie ónder het werkzame niveau duikt - waarna het weer een hele poos duurt om boven het goede niveau te komen, enz. enz. .
als je het eenmalig geeft speelt dat niet zo'n rol, dan wil je gewoon een paar uur pijnstilling and that's it.