Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Er zit geen kwaad in"

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

"Er zit geen kwaad in"

Ongelezen bericht door EstherK »

'Er zit geen kwaad in 't dier, dat witte hondje gromde'

APELDOORN - ,,Het is een hartstikke lief beest'', zegt Peter Olthoff over zijn hond Ballantine. Die hond was vorige week maandag betrokken bij een bijtincident in De Maten. Fred Blankespoor liep toen 's avonds met zijn maltezer Rowdy op de Zadelmakersdonk.

Volgens Blankespoor stoof er een andere hond, Ballantine, uit een huis op hem af. Die hond zette zijn tanden in Rowdy, terwijl ook Blankespoor bijtwonden opliep.

Olthoff was er vorige week niet bij toen het incident plaatshad, vertelt hij. Ballantine woont namelijk al een tijdje niet meer bij hem. Toen Olthoff een operatie onderging, verhuisde de hond naar zijn dochter die in De Maten woont.

,,De hond (Ballantine, red.) is ontglipt'', vertelt Olthoff over het voorval van vorige week maandag. ,,Het witte hondje (Rowdy, red.) is gaan grommen.'' Voor de rest weet de eigenaar naar eigen zeggen niet precies wat er is gebeurd, omdat hij er dus niet bij was.

Olthoff omschrijft Ballantine, een vierjarige Amerikaanse stafford, als een lief beest. ,,Het dier doet niks. Er zit geen kwaad in.'' Over Amerikaanse staffords bestaan veel vooroordelen, voegt hij daaraan toe. Volgens sommigen zijn dat agressieve dieren, maar dat klopt volgens hem niet. De afhandeling van de zaak is nu een verzekeringskwestie, zegt Olthoff.

Met de hond Rowdy gaat het naar omstandigheden goed, meldt zijn baas. Donderdag is een van zijn achterpootjes geamputeerd. Nu moet de hond revalideren. Rowdy is de voorbije dagen meerdere keren naar de dierenkliniek gegaan. De hele kwestie heeft Blankespoor al ruim tweeduizend euro gekost, zegt hij. De milieupolitie heeft de zaak in onderzoek. Ook de wijkagent komt binnenkort een kijkje nemen. Blankespoor, die eerst boos was over het niet-optreden van de politie, is blij dat er nu schot in de zaak lijkt te komen.
http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... gromde.ece

en

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn ... gewond.ece

Hier een voorbeeld van een stafford eigenaar die totaal niet geschikt is voor een stafford (en welk ander ras dan ook). Hij heeft een gigantisch bord voor zijn kop, neemt geen verantwoordelijkheid en schuift de schuld op het slachtoffer. Want zijn hond, daar zit geen kwaad in. :roll:

Mijn stelling is dan ook: de RAD (en nu de nieuwe regelgeving) is alleen in het leven geroepen omdat ongelooflijk domme klootzakken die zo nodig stoer moeten doen honden aanschaffen die duidelijk een aantal maten te groot zijn voor ze. :pffff:

Meningen?
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

je weet niet wat er precies gebeurt is dus daar kan je ook niet over oordelen
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anne Panne schreef:je weet niet wat er precies gebeurt is dus daar kan je ook niet over oordelen
Nou, als je als baas over je hond die een ander hondje 1 achterpoot minder heeft gebeten zegt "hij doet niks", dan gaat het sowieso al ergens mis hoor.
Je verantwoordelijkheid nemen voor het geheel ontbreekt al in ieder geval, en als je een hond hebt die dus 'ontglipt' en dan 'oeps' een andere hond half stuk bijt, vind ik dat een hele enge houding.
Geheel ongeacht hoe het precies gebeurt is verder. Je kan niet doen alsof er niks aan de hand is als jouw hond dus ontglipt en dan dusdanig tekeer gaat.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Anne Panne schreef:je weet niet wat er precies gebeurt is dus daar kan je ook niet over oordelen
Mwah....je kunt in ieder geval duidelijk lezen dat het een baas is die het geen fuck interesseert en die doodleuk de schuld legt bij het grommende witte hondje dat het aan zichzelf te danken heeft dat zijn poot eraf gebeten is door de stafford
Limanade
Zeer actief

,,De hond (Ballantine, red.) is ontglipt'', vertelt Olthoff over het voorval van vorige week maandag. ,,Het witte hondje (Rowdy, red.) is gaan grommen.'' Voor de rest weet de eigenaar naar eigen zeggen niet precies wat er is gebeurd, omdat hij er dus niet bij was.
dus je kan er niet over oordelen want de beste man was er niet bij :wink:

en ik kan nergens uit opmaken dat hij het witte hondje de schuld geeft..
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

-
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 03 jul 2009 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Limanade
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Anne Panne schreef:
JE kunt er niet over oordelen maar die zogenaamd beste man kan er ook niet over oordelen

dan had die kerel zijn snaterd moeten houden tegen de krant want hij was er ook niet bij, maar neeeeee :roll: Hij wil wel even vertellen dat er geen kwaad in de hond zit en dat het witte hondje begon te grommen....

nu staat ie er lekker gekleurd op en bevestigd hij maar weer eenstemeer hoe achterlijk sommige van de stafford bazen zijn door eigenlijk niets anders te zeggen dan: "er mankeert niets aan mijn hond, er mankeert niets aan mij,mijn hond glipt er per ongeluk tussenuit en toen stuitte hij op een piranha wit hondje dat begon te grommen.
Dus tja...wat moet je dan als hond he? Jeeuhhhh hij voelde zich vast bedreigd door dat grommende witte hondje dus tja, dan bijt je gewoon zijn poot eraf"

:piew: :piew: :piew:
gaat weer lekker he..?? :N:
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

-
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 03 jul 2009 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Limanade
Zeer actief

jeetje mercedes.. jouw manier van antwoorden staat me niet aan hoor.. je kan ook iets normaler reageren ipv gelijk zo defensief

kan je niet even lekker gaan uitwaaien ofzo? je ergernissen ontlopen net zoals je de vorige keer hebt gedaan? :19:
Afbeelding

Moos
Zeer actief

Anne Panne schreef:

en ik kan nergens uit opmaken dat hij het witte hondje de schuld geeft..
Ach kom op zeg; dat hele stuk draait toch alleen maar om die man die het allemaal goed probeert te praten? Die hond 'doet niks" "zit geen kwaad in". Dat staat toch volkomen haaks op het feit dat hij een andere hond 1 poot minder gebeten heeft?
En dat is het gevaarlijke aan dit soort bazen, niet aan de honden, maar aan de bazen. Dit soort bazen die vertikken zich te realiseren met wat voor hond ze te maken hebben. Of die beste man er nou bij was of niet, dat maakt niks uit voor het feit dat hij beweert dat er niksssss geen hond-hond probleem is met zijn hond.
Al zou dat witte hondje die Stafford ook flink te grazen hebben genomen, dan nog, dan nog blijft staan dat de baas van de Stafford doodleuk aan de krant meldt "mijn hond doet niks" terwijl die net de poot van een andere hond heeft afgebeten :19:
Laatst gewijzigd door Moos op 13 jun 2009 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

-
Limanade
Zeer actief

dan kan het beest toch nog hartstikke lief zijn? behalve tegen andere honden..er zijn genoeg honden die niet met anderen overweg kunnen.. :19:

er staat niet bij hoe of wat die hond ontsnapt is.. dus je kan niet bij voorbaat al spreken van een onverantwoordelijke baas.. iedereen maakt fouten..

en tuurlijk is het vervelend dat het zo is afgellopen.. zoiets gun je niemand.. maar zoals ik al zei: fouten maken is menselijk..
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

-
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 03 jul 2009 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Anne Panne schreef:dan kan het beest toch nog hartstikke lief zijn? behalve tegen andere honden..er zijn genoeg honden die niet met anderen overweg kunnen.. :19:
Jaaaa, tuurlijk kan dat. Maar dan klopt hoe dan ook 'hij doet niks' toch gewoon niet :roll:
Hij doet niks, hij bijt alleen maar een achterpootje af, oeps.

Die baas had ook kunnen zeggen dat hij ongelooflijk baalde van het gebeuren, de DA kosten direct zou vergoeden, en zijn hond voortaan veel beter in de gaten zal houden.
Maar nee, wat zegt meneer? "hij doet niks".
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Neem jij het nou maar gewoon blind op voor iedere stafford baas in het nieuws :ok:

Dat komt reuze intelligent over :ok:

Als mijn hondje zo te grazen wordt genomen door een andere hond en er zou ZO'N verhaal in de krant verschijnen waarin MIJN hondje als de grommende blaftekkel werd weggezet?
Dan was het dorp of de stad te klein kan ik je vertellen.

Er zitten mensen in huis met een heel ziek en gewond hondje Anne...
Dat hondje mist een POOT, een HELE poot, niet een teentje of zo, maar hij mist gewoon een HELE poot.
Die poot is er niet vanaf gevallen Anne,
Die is eraf gebeten...
Met tanden...je weet wel...
Die tanden hoorden bij een stafford waarvan de baas doodleuk zegt: "er zit geen kwaad in...tja...hij ontglipte en toen stond daar een wit grommend hondje"
That's all folks...
ja hilje.. dat weet ik hilje.. en ik vind het ook heel erg hilje.. maar hilje, jij weet ook dondersgoed dat er in de media van alles verdraait... hilje
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
Anne Panne schreef:jeetje mercedes.. jouw manier van antwoorden staat me niet aan hoor.. je kan ook iets normaler reageren ipv gelijk zo defensief

kan je niet even lekker gaan uitwaaien ofzo? je ergernissen ontlopen net zoals je de vorige keer hebt gedaan? :19:
Hilje is de naam, voor de tweede keer :wink:
Jouw toontje staat mij ook niet aan, dus dat scheelt weer :ok:

Misschien kun jij maar beter vertrekken en lekker uitwaaien voordat je ineens weer rare dingen gaat roepen over beurten geven en buitenlanders :ok:
Met mij is namelijk niet zoveel aan de hand hoor, ik reageer zoals ik altijd reageer
ach gos hilje.. ben blij dat er niks aan de hand is hilje.. en dat je gewoon zo reageert als altijd hilje
zoals altijd lekker defensief.. hilje
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

-
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 03 jul 2009 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

http://www1.omropfryslan.nl/Mear_Nijs_59778.aspx

Ik heb het even vertaald omdat ik het treffend vond in deze context :wink: :

Een boze ree heeft het afgelopen weekeinde een wandelaar aangevallen op "it kealledykje" bij Leeuwarden. Hylke Visser uit Leeuwarden liep daar met twee aangelijnde honden toen hij het ree tegenkwam. Het dier volgde hem eerst en viel de man toen onverwacht aan met vooruitgestoken gewei.

Visser liep daarbij verwondingen op aan buik en handen en is voor behandeling naar het ziekenhuis geweest. Hij had geen idee waarom het ree hem aanviel. Meteen na de aanval heeft hij de politie gebelt. Die hebben het ree niet meer aangetroffen.
:mrgreen:

Moraal: Het blijven dieren, zélfs Bambi.
Verder ben ik wel met Esther eens geloof ik. Er zijn tevéél mensen die een hond aanschaffen waar ze niet zorgvuldig mee om gaan en/of niet voldoende van weten. De "vechthond" is "in".
En dat is een slechte zaak.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Het zal heus een lieve hond zijn, maar om te gaan roepen dat er geen kwaad in zit... :denken:
Als er geen kwaad in had gezeten had die maltezer waarschijnlijk alle 4 zijn poten nog wel gehad :19:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ff hoor, het verhaal verteld helemaal niet dat de poot eraf is gebeten, ik ken ook een hondje wat haar achterpootje geamputeerd heeft na een aanvaring met een andere hond, niks niet eraf gebeten, gewoon ongelukkig geraakt op 1 plek, zenuwen beschadigt en daardoor beter en veiliger om de poot te amputeren.

geen idee wat hier dus verder het verhaal is, maar het kan dus ook een relatief kleine schade geweest zijn ( oppervlakkig)
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Anne Panne schreef:dan kan het beest toch nog hartstikke lief zijn? behalve tegen andere honden..er zijn genoeg honden die niet met anderen overweg kunnen.. :19:

er staat niet bij hoe of wat die hond ontsnapt is.. dus je kan niet bij voorbaat al spreken van een onverantwoordelijke baas.. iedereen maakt fouten..

en tuurlijk is het vervelend dat het zo is afgellopen.. zoiets gun je niemand.. maar zoals ik al zei: fouten maken is menselijk..
Kom op, dat beest is niet lief geweest voor dat witte hondje. Dan kan je niet zeggen er zit geen kwaad in, anders had die witte hond zijn pootje nog gehad :19:
Jammer dat de eigenaar dat zeg, het komt niet bijster intelligent over. Wel geloof ik gerust dat het de 1e keer is dat het zo extreem uit de hand gelopen is (hoewel ik niet geloof dat een hond opeens zo om kan slaan en de rest van alle honden niets doet). Maar hij doet WEL kwaad, anders bijt hij die witte hond toch niet :19:
duitse herder
Zeer actief

Anne Panne schreef:

ja hilje.. dat weet ik hilje.. en ik vind het ook heel erg hilje.. maar hilje, jij weet ook dondersgoed dat er in de media van alles verdraait... hilje
hoe je het went of keert, het hondje mist zijn poot. Al had die witte hond de staff aangevallen, witte hond mist wel een poot en staff niet :19:

Je kan het ook wel erg van 1 kant zien Anne Panne, zoals gewoonlijk
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik vind er weinig nieuwswaarde aan. De straat voor mijn huis wordt door mijn honden beschouwd als hun territorium. Zouden ze kans zien de deur uit te glippen op hetzelfde moment dat er een vreemde hond door 'hun' straat liep, dan zou ik ze er ook af moeten plukken.

Dat van die geamputeerde poot is dan wel weer heftig, maar maltesers hebben kleine pootjes en staffies veel bijtkracht. En dan zie ik zomaar ook nog eens voor me dat ze de honden hebben willen scheiden door ze van elkaar weg te trekken. :N:
Moos
Zeer actief

christo schreef:Ik vind er weinig nieuwswaarde aan. De straat voor mijn huis wordt door mijn honden beschouwd als hun territorium. Zouden ze kans zien de deur uit te glippen op hetzelfde moment dat er een vreemde hond door 'hun' straat liep, dan zou ik ze er ook af moeten plukken.
Dus krijgen ze die kans niet mag ik aannemen? :wink:
Dat van die geamputeerde poot is dan wel weer heftig, maar maltesers hebben kleine pootjes en staffies veel bijtkracht. En dan zie ik zomaar ook nog eens voor me dat ze de honden hebben willen scheiden door ze van elkaar weg te trekken. :N:
Ja, dat zal allemaal wel, maar die Stafford doet dus niet niks. Dat je dat als baas doodleuk tegen de krant kan zeggen vind ik echt te gek voor woorden, en helaas illustreert dat voor mij al wel meteen met wat voor type baas we te maken hebben. Dan gaat het mij overigens niet om de Stafford verder, al was het een mopshond, zal mij een zorg zijn. Maar je kan dan als baas gewoon niet gaan staan beweren dat je hond 'niks doet, want dat is dus gewoon niet zo.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Re: "Er zit geen kwaad in"

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

EstherK schreef: Mijn stelling is dan ook: de RAD (en nu de nieuwe regelgeving) is alleen in het leven geroepen omdat ongelooflijk domme klootzakken die zo nodig stoer moeten doen honden aanschaffen die duidelijk een aantal maten te groot zijn voor ze. :pffff:
Nee, geen maten te groot, maar het boeit bepaalde mensen gewoon niet wat hun hond doet. Die van hun komt er toch altijd ongeschonden af, dus waar zou je je druk om maken. Een hondagressieve hond die gaten maakt, heeft niks te maken met 'de hond niet aankunnen', maar wel met laksheid.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Moos schreef:
Nou, als je als baas over je hond die een ander hondje 1 achterpoot minder heeft gebeten zegt "hij doet niks", dan gaat het sowieso al ergens mis hoor.
Je verantwoordelijkheid nemen voor het geheel ontbreekt al in ieder geval, en als je een hond hebt die dus 'ontglipt' en dan 'oeps' een andere hond half stuk bijt, vind ik dat een hele enge houding.
Geheel ongeacht hoe het precies gebeurt is verder. Je kan niet doen alsof er niks aan de hand is als jouw hond dus ontglipt en dan dusdanig tekeer gaat.
Ik hoef het niet meer op te schrijven :ok:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
EstherK schreef: Mijn stelling is dan ook: de RAD (en nu de nieuwe regelgeving) is alleen in het leven geroepen omdat ongelooflijk domme klootzakken die zo nodig stoer moeten doen honden aanschaffen die duidelijk een aantal maten te groot zijn voor ze. :pffff:
Nee, geen maten te groot, maar het boeit bepaalde mensen gewoon niet wat hun hond doet. Die van hun komt er toch altijd ongeschonden af, dus waar zou je je druk om maken. Een hondagressieve hond die gaten maakt, heeft niks te maken met 'de hond niet aankunnen', maar wel met laksheid.
Dat valt mij ook op. Zolang hun hond de aanvallende partij is, lijken mensen er geen erg in te hebben. Immers hun hond heeft nooit schade. Dan denk ik wel eens, wacht maar tot je zelf een kwade tegen komt, dan piepen ze wel anders :boos:
Moos
Zeer actief

duitse herder schreef:
Zoek stok! schreef:
Dat valt mij ook op. Zolang hun hond de aanvallende partij is, lijken mensen er geen erg in te hebben. Immers hun hond heeft nooit schade. Dan denk ik wel eens, wacht maar tot je zelf een kwade tegen komt, dan piepen ze wel anders :boos:
Nou, er zijn ook nog mensen die het sowieso niet bijzonder interesseert. Die ken ik ook hoor, honden die met regelmaat her en der een gaatje hebbem waarvan de bazen dan zeggen "ach ja, hij had weer eens een aanvaring, kan gebeuren".
Overigens zijn dat dan wel weer altijd grotere honden, want als een York steeds die aanvaringen had was er wel meer geweest dan een gaatje denk ik. En dan is het opeens toch wel iets te vervelend :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

christo schreef:maar maltesers hebben kleine pootjes en staffies veel bijtkracht.
En dus heb je er maar voor te zorgen dat je hond niet kan ontsnappen.Simpel toch?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

De vormalig eigenaar van die Stafford geeft de schuld naar mijn idee aan de Maltezer terwijl hij niet eens meer de baas is.
Tenminste...........zo staat het in de krant.
Niemand ook de nieuwe baas niet, kan hebben gehoord of het kleine witte hondje gromde, want de stafford was ontsnapt.

Journalisten willen een verhaal nog wel eens verkeerd samenvatten :mrgreen: maar ik neem aan dat er iets dergelijks is gezegd.

Waarom staan de bazen van die maltezer met het "bijna stervende" hondje voor hun huis op straat om een foto te laten maken voor de krant? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”