Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Amerikaanse type

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Nanna schreef:
Gaia schreef:Duitse Herders:

Crufts 2009:

En West Minster 2009:
Die van de Crufts is meen ik een hond uit Duitsland. Nou ja, doet er niet toe, het ziet er sowieso niet uit, wat een scheef en kreupel geval. Doodzielig.
De amerikaan vind ik overhoekt en hij heeft slappe polsen. Toch prefereer ik dat type vérre boven die andere stakker.
Nou, ik heb nog nooit een Amerikaan zien bewegen. Dus ik wil dat eerst eens opzoeken voor ik daar een oordeel over vel.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:Die van de Crufts is meen ik een hond uit Duitsland. Nou ja, doet er niet toe, het ziet er sowieso niet uit, wat een scheef en kreupel geval. Doodzielig.
De amerikaan vind ik overhoekt en hij heeft slappe polsen. Toch prefereer ik dat type vérre boven die andere stakker.
Hoezo is die duitse hond een kreupel geval? heb je hem zien lopen dan?
Van die amerikanen heb ik wel eens filmpjes gezien, als je het dan over kreupel hebt.... bah ze kunnen hun achterpoten niet eens strekken en hun buik gaat bijna over de grond.

Dit zag ik op de crufts, deze hond liep zoals ie er bij staat en die eigenaar maar poetsen met een doekje alsof het daardoor minder erg was.
Ik ben er dagen, zeg maar weken van slag van geweest.
Met recht the murder of a breed :jank: :

Afbeelding
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Ik ben op zoek geweest naar die crufts winnaar en heb helaas geen video's kunnen vinden waar ik kon zien hoe hij loopt, dus kan ik er ook geen oordeel over vellen.
Het is overigens een in Engeland gefokte hond met een in Engeland gefokte moeder en een duitse vader.

De 'correcte' rechte rug zul je niet vinden bij kynologisch gefokte dh's Inge maar dat is oud nieuws denk ik en de discussie daarover is ook al zo vaak gevoerd.

Pa hond heeft een nette stamboom, van ma hond kan ik dat niet beoordelen omdat ik niet op de hoogte ben van engelse lijnen.
In Engeland houden ze zich niet aan de regels van de SV, wat op zich niet verontrustend hoeft te zijn maar wat ik toch wel wat griezelig vind.
(zie de foto die ik geplaatst heb van een engels fokresultaat)

Geen enkel examen is hier verplicht zelfs het UV niet.
Ik ben tijdens die zoektocht naar die hond beland op een forum en de reden die het meest naar voren kwam waarom dh fokkers/eigenaren geen UV willen doen is dat ze zichzelf qua conditie niet in staat achten die 20 km te fietsen :denken:

Ik ben niet blind voor de fouten in mijn ras, heb immers zelf het resultaat lopen van een -met het predikaat keurfok gefokte- dh zoals ie niet moet zijn, maar ze in z'n algemeenheid afschrijven als ondeugdelijk omdat ze nou eenmaal die rechte rug niet hebben vind ik ook niet terecht.

Ik vind wel dat het de hoogste tijd is dat de dh fok eens goed onder de loep genomen wordt en dat er veel strengere criteria voor uiterlijk en karakter gehandhaafd moeten gaan worden.
Als het doorgaat zoals het nu is wordt er een ontzettend fijn ras compleet om zeep geholpen.
Diep triest in mijn ogen.

edit: typo
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Gaia schreef:Ik heb even gezocht.

Hier is de winnaar van de West Minster 2008:
Afbeelding
Ik vind dit net een mislukte Newfoundlander. Diepe, brede borst, plompe bouw, brede doggensnuit. Misschien wil die fokker wel een kortharige Newfoundlander fokken? :N:
Lelijk is die wel (in mijn ogen) en hij lijkt steeds minder op een Labrador.

Van de Newfoundlanders heb ik een voorkeur voor het Europese type, in plaats van het Amerikaanse type. Voorbeeldfoto's heb ik zo snel niet bij de hand om het verschil te laten zien.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Renee, ik als DH liefhebber vind dat degene van Crufts echt beroerd liep :N: Ik heb nu mijn 3e kyno en heb dit nooit meegemaakt. Die van mij staan gewoon stevig op hun achterpoten. jij kent Nanni ook, Nanni heeft het ook lichtelijk gehad, dat wat labiele achterpoten. Zij was toen natuurlijk al wat ouder dus zal ook daardoor komen, maar de andere 2 die ik heb (gehad) hebben dat dus niet. Wel aflopende rug in stand, maar niet dat ze staan te zwabberen :N:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Bij de tollers zijn de types volgens mij net zo wisselend in USA als in Nederland.
Afbeelding

Dit type vind ik dus mooi binnen de toller en die zijn er ook in amerika.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

duitse herder schreef:Renee, ik als DH liefhebber vind dat degene van Crufts echt beroerd liep :N: Ik heb nu mijn 3e kyno en heb dit nooit meegemaakt. Die van mij staan gewoon stevig op hun achterpoten. jij kent Nanni ook, Nanni heeft het ook lichtelijk gehad, dat wat labiele achterpoten. Zij was toen natuurlijk al wat ouder dus zal ook daardoor komen, maar de andere 2 die ik heb (gehad) hebben dat dus niet. Wel aflopende rug in stand, maar niet dat ze staan te zwabberen :N:
Maar dat geloof ik direkt Wendy, ik trek ook nanna's verhaal niet in twijfel.
Ik wou het alleen graag zelf zien en was daarom dus op zoek naar een video waarop ik die betreffende hond kon zien lopen.

Ik heb zoals te lezen is in mijn vorige verhaaltje al helemaal geen hoge pet op van de engelse dh fok en ik hou wat dat betreft mn hart vast voor de toekomst.
Ook voor wat betreft de nederlandse en duitse dh fok trouwens, maar daar toch net iets minder.
Er gaan op het vaste land binnen dh kringen steeds vaker stemmen op die het niet eens zijn met de manier waarop er nu gefokt wordt, in Engeland daarentegen zijn ze ervan overtuigd dat ze goed bezig zijn en daarom vind ik dat veel zorgwekkender.

@Inge: natuurlijk mag dat , ik denk alleen dat er dan steeds weer dezelfde argumenten naar voren komen :wink:
Afbeelding

duitse herder
Zeer actief

Ik was laatst het filmpje ook aan het zoeken en kon het toen niet vinden :denken: Ik weet wel dat hij echt stond te swabberen, hij werd wel redelijk in de lucht gehezen, hij viel geloof ik daardoor ook behoorlijk op de achterhand
Je hoort inderdaad steeds meer tegenspraak vanuit de wereld zelf, gelukkig. Toch kom ik eerlijk gezegd op straat nooit extremen tegen en op shows ook zelden :wink:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

duitse herder schreef:Ik was laatst het filmpje ook aan het zoeken en kon het toen niet vinden :denken: Ik weet wel dat hij echt stond te swabberen, hij werd wel redelijk in de lucht gehezen, hij viel geloof ik daardoor ook behoorlijk op de achterhand
Je hoort inderdaad steeds meer tegenspraak vanuit de wereld zelf, gelukkig. Toch kom ik eerlijk gezegd op straat nooit extremen tegen en op shows ook zelden :wink:
Helaas zie ik het wel op jonge hondendagen (ben 1x per jaar aanwezig in de ring en zie dan ca 40 a 50 honden van 4 tot 12 maanden).
Terwijl pups van andere rassen gewoon een beetje slungelachtig lopen, vind ik het bij veel showgefokte Duitse herders zeker wel zorgwekkend. Zolang ze de honden laten trekken, zit er nog spanning op, maar als die spanning wegvalt, ben ik niet blij met de beweging. Dat doet mij als Duitse herderliefhebber toch wel pijn hoor.

De filmpjes van de BBC zijn verwijderd van youtube wegens schending van de gebruiksvoorwaarden. volgens mij was in het eerste deel het gangwerk van de genoemde Duitse herder op Crufts te zien.
Tim.
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door Tim. »

Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Tim. schreef:Volgens mij bedoelen jullie dit filmpje vanaf ongeveer 07:30?

Ik krijg daar echt een naar gevoel van.
Dat is inderdaad het filmpje dat bedoeld wordt.
duitse herder
Zeer actief

Elly* schreef:
duitse herder schreef:Ik was laatst het filmpje ook aan het zoeken en kon het toen niet vinden :denken: Ik weet wel dat hij echt stond te swabberen, hij werd wel redelijk in de lucht gehezen, hij viel geloof ik daardoor ook behoorlijk op de achterhand
Helaas zie ik het wel op jonge hondendagen (ben 1x per jaar aanwezig in de ring en zie dan ca 40 a 50 honden van 4 tot 12 maanden).
Terwijl pups van andere rassen gewoon een beetje slungelachtig lopen, vind ik het bij veel showgefokte Duitse herders zeker wel zorgwekkend. Zolang ze de honden laten trekken, zit er nog spanning op, maar als die spanning wegvalt, ben ik niet blij met de beweging. Dat doet mij als Duitse herderliefhebber toch wel pijn hoor.

De filmpjes van de BBC zijn verwijderd van youtube wegens schending van de gebruiksvoorwaarden. volgens mij was in het eerste deel het gangwerk van de genoemde Duitse herder op Crufts te zien.
Je hebt gelijk trouwens bedenk ik mij net, bij jonge honden zie je echt rare overhoekte honden :N: Ik ben al paar jaar niet op een show geweest, de kcm vorig jaar was geloof ik de laatste. Maar de jonge honden lopen er soms erg raar bij inderdaad
renee-uk
Zeer actief

brrrr zelfs Gina liep niet zo en die deugt toch echt van geen kanten :jank:

Ik kan geen zinnig woord zeggen over hoe de jonge kyno dh's op dit moment lopen.
Ik ga wel naar de KCM dit jaar en zal zeker mijn ogen (en ook mijn oren) goed de kost geven.

Ik hoop echt dat de mensen in dh land gaan inzien dat het zo niet verder kan en mag gaan.....
Afbeelding

Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Elly* schreef:

Bizar :N:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

renee-uk schreef:brrrr zelfs Gina liep niet zo en die deugt toch echt van geen kanten :jank:

Ik kan geen zinnig woord zeggen over hoe de jonge kyno dh's op dit moment lopen.
Ik ga wel naar de KCM dit jaar en zal zeker mijn ogen (en ook mijn oren) goed de kost geven.

Ik hoop echt dat de mensen in dh land gaan inzien dat het zo niet verder kan en mag gaan.....
Als het goed is ga ik dit jaar ook naar de KCM. Ik ben ook benieuwd hoe of wat. Vorig jaar heb ik geen extreme gezien, maar ik heb eerlijk gezegd vooral op de huishonden gelet en niet op de showhonden
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Volgens mij zit diezelfde door zijn poten zakkende DH ook in de BBC-documentaire, was 1 van de 'hoogtepunten' zal ik maar zeggen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
duitse herder
Zeer actief

Martijn schreef:Ik maak me trouwens enorm vrolijk over het feit dat een "field bred" golden als mooier en dus meer wenselijk betiteld wordt.
De speler veranderen, het spel niet. Het is het nastreven van uiterlijk.
Ook voor het field bred uiterlijk moet straks alles, inclusief karakter en gezondheid wijken, wat ik je brom.
Waarschijnlijk zullen die qua karakter wel iets meer aandacht eisen dan een gemiddelde golden en dat willen de meeste mensen niet :roll: :19:
En wat je zegt, als straks iedereen op dat type over stapt, zullen daar binnen de korste keren ook problemen bij voorkomen

@Hanneke, we hadden het geloof ik ook over dat filmpje en zelfde hond :wink:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Whitefang87 schreef:
Elly* schreef:

Die eerste DH kan alleen maar in telgang lopen, ik denk als hij normaal zou draven, dat hij dan om zou kukelen.
Ik heb met een steen in mijn maag zitten kijken naar het gangwerk en de zwabberende achterpoten van de DH's in het filmpje. :jank:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

duitse herder schreef:Renee, ik als DH liefhebber vind dat degene van Crufts echt beroerd liep :N: Ik heb nu mijn 3e kyno en heb dit nooit meegemaakt. Die van mij staan gewoon stevig op hun achterpoten. jij kent Nanni ook, Nanni heeft het ook lichtelijk gehad, dat wat labiele achterpoten. Zij was toen natuurlijk al wat ouder dus zal ook daardoor komen, maar de andere 2 die ik heb (gehad) hebben dat dus niet. Wel aflopende rug in stand, maar niet dat ze staan te zwabberen :N:
Chello liep dus ook vreselijk beroerd van achteren. Niet zo erg als de honden in het filmpje maar het kwam wel in de buurt.
duitse herder
Zeer actief

estelle schreef:
Chello liep dus ook vreselijk beroerd van achteren. Niet zo erg als de honden in het filmpje maar het kwam wel in de buurt.
Dat geloof ik graag hoor dat zij er zijn. Gelukkig heb ik nu met mijn 3e dh er geen last van. Alleen ouwe Nanni heeft het licht. Terwijl bv de halfzus van Chello prima van achter loopt, eerder wijdbeens dan met de knokken naar binnen ,wat je wel veel ziet. Maar de andere 2 die ik heb en heb gehad lopen dus gelukkig niet zo
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De Amerikaanse Shelties vind ik mooi hoor, maar wel wat te grof voor een Sheltie. Kan er niet iets tussenin komen, die zie ik nog wel eens op straat maar hebben vast geen stamboom.

Anne
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nanna schreef:Bij de ierse Setter is het voor mij weer precies omgekeerd ;-)
Daar zie ik liever het europese type.
Afbeelding
De amerikanen zijn me veul te overdreven...
Moet je die achterhandhoeking zien en die ellenlange vacht :N:
Afbeelding
Beetje late reactie maar: verschrikkelijk die Amerikaanse versie. :N: Puur showhond, lijkt niet eens meer op een fatsoenlijke jachthond zeg!
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Whitefang87 schreef:
Elly* schreef:

Die eerste DH kan alleen maar in telgang lopen, ik denk als hij normaal zou draven, dat hij dan om zou kukelen.
Ik heb met een steen in mijn maag zitten kijken naar het gangwerk en de zwabberende achterpoten van de DH's in het filmpje. :jank:
In Duitsland zou hij met telgang absoluut niet geplaatst worden, maar daar wordt er natuurlijk flink tempo gemaakt in de ruime ringen om te kunnen draven.
Net als met fietsen, hoe harder je gaat, hoe beter je evenwicht kunt bewaren.
maar triest is het zeker.
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Maar gelukkig zijn er nog andere, die wel fatsoenlijk kunnen lopen.
Ook bij de showhonden heb ik die gelukkig wel gezien.
In oktober ga ik weer op de jonge hondendag fotograferen en zal er speciaal op letten.
estelle

Inge O schreef:
Elly* schreef:maar triest is het zeker.
en dan moet je dit soort overdrevenerds eens zien galopperen, dan barst je helemaal in huilen uit :jank: .
En dat bedoelde ik dus ook met Chello.
Die kon gewoon niet fatsoenlijk galopperen. Dat zag er niet uit.
estelle

Inge O schreef:
estelle schreef:
Inge O schreef:
Elly* schreef:maar triest is het zeker.
en dan moet je dit soort overdrevenerds eens zien galopperen, dan barst je helemaal in huilen uit :jank: .
En dat bedoelde ik dus ook met Chello.
Die kon gewoon niet fatsoenlijk galopperen. Dat zag er niet uit.
het lijken eerder rennende chimpansees, zoals ze telkens hun kont inttrekken, alleen zijn chimpansees erop gebouwd en herders niet.
Bij Chello zwabberde zijn poten gewoon alle kanten op.
We hebben er weleens om gelachen hoor als hij weer eens aan het apporteren was maar het is natuurlijk in en in triest.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Engelse golden retriever. Engels kampioen en bejaagd/SGWC gehaald tijdens veld wedstrijd

Afbeelding

Ik vind de Amerikaanse golden niet mooi. Ze zijn vaak nogal rood, de vacht lijkt wel van een Ierse setter. Ze worden tijdens het showen ook nog opgehangen.
Amerikaanse golden :
Afbeelding
estelle

Inge O schreef:
Elvira schreef: Ik vind de Amerikaanse golden niet mooi. Ze zijn vaak nogal rood, de vacht lijkt wel van een Ierse setter. Ze worden tijdens het showen ook nog opgehangen.
Amerikaanse golden :
Afbeelding
maar als ik me deze hond onopgehangen voorstel vind ik hem wel een stuk mooier dan de doorsnee europese : minder lomp, hoger op de poten, normalere achterhandshoeking en een minder zwaar hoofd.

helemaal mijn type :ok: .
Nou idd. Ik vind die bovenste golden ook echt helemaal niks.
Nee geef mij ook die onderste maar!
estelle

Inge O schreef:
estelle schreef: Nou idd. Ik vind die bovenste golden ook echt helemaal niks.
Nee geef mij ook die onderste maar!
om over de kilo's vet in zijn buik nog maar te zwijgen :N: :19: .
ik dacht, laat ik aardig blijven en niet over zijn te dik zijn beginnen. :smile:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Inge O schreef:
Elvira schreef: Ik vind de Amerikaanse golden niet mooi. Ze zijn vaak nogal rood, de vacht lijkt wel van een Ierse setter. Ze worden tijdens het showen ook nog opgehangen.
Amerikaanse golden :
Afbeelding
maar als ik me deze hond onopgehangen voorstel vind ik hem wel een stuk mooier dan de doorsnee europese : minder lomp, hoger op de poten, normalere achterhandshoeking en een minder zwaar hoofd.

helemaal mijn type :ok: .
Vind ik ook :ok: Die mag zich nog eens "Golden" Retriever noemen. Hoewel die Amerikanen wel altijd overdreven zijn met die vachtverzorging hoor.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”