Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Riem mee ja of nee
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
er is zover ik weet bij ons in de gemeente (nog) geen aanlijnplicht of wel het maakt me eigenlijk niet uit...pammetje schreef:voor degene die geen riem bij hebben
wonen jullie in een losloopgebied?
en is jullie hond voor de volledig onder controle
want er lopen namelijk ook honden buiten op straat die niet met andere overweg kunnen
en misschien jouw hond wel uitdagen aan de riem
Laika loopt altijd los overal, in de wijk, langs de dijk etc.
En ja mijn hond is volledig onder controle anders zou ik het niet doen

Groetjes Lianne
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ik neem altijd een korte riem en een flexi mee, voor als ik Jakko moet aanlijnen.
Ze gaan ook aangelijnd de auto in en uit tegenwoordig.
Dat ging laatst bijna fout, ik deed de autodeur open en de honden zagen een kat en foetsie waren ze, bijna de weg opgerend. :N:
Ze gaan ook aangelijnd de auto in en uit tegenwoordig.
Dat ging laatst bijna fout, ik deed de autodeur open en de honden zagen een kat en foetsie waren ze, bijna de weg opgerend. :N:

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Zeer actief
We hebben altijd voor alle honden een riem mee. In de woonwijk zijn ze altijd aangelijnd, in het bos e.d. vaak los. Maar die riem moet er zijn, je weet nooit wanneer je hem nodig kunt hebben. Ik gebruik de riem eerlijk gezegd ook wel eens als ik geen zin heb dat een andere hond bij de mijne komt, en dan lijn ik er een duidelijk aan terwijl de andere wandelaar met hond nog op een afstandje is. Bij de herders is dat vaak voldoende om ervoor te zorgen dat de andere hond ook ineens aangelijnd wordt 

Ik woon gewoon in een woonwijk waar Kimba dus gewoon losloopt. Kimba zit nooit aan de lijn.pammetje schreef:voor degene die geen riem bij hebben
want er lopen namelijk ook honden buiten op straat die niet met andere overweg kunnen
En nee, Kimba valt niet uit te dagen door andere honden, ook niet als ze woest naar haar uitvallen. En ja ze staat volledig onder controle. Als ze niet op een andere hond af mag gaan dan gaat ze dat ook niet.
Voor Bikkel en Hera gaan er uiteraard altijd lijnen mee.duitse herder schreef:voor de mensen met meerdere honden, nemen jullie altijd genoeg riemen mee?
Woopy kan niet los dus zit altijd al aan de lijn.
Voor Kimba dus nooit een lijn bij me.
Dus nee ik neem nooit genoeg lijnen mee, er ontbreekt er 1'tje namelijk die van Kimba.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
HAHA ja herders he, zelfs die van mij een lief uitziende witte herder (wit toont toch wat anders dan de andere herders) wordt gezien als een gevaarlijke agressieve herder...door sommige anti-herder mensenGos schreef: dan lijn ik er een duidelijk aan terwijl de andere wandelaar met hond nog op een afstandje is. Bij de herders is dat vaak voldoende om ervoor te zorgen dat de andere hond ook ineens aangelijnd wordt
Jammer dat er zoveel mensen zijn met een vooroordeel over herders...
In de dierentuin roepen alle kinderen, daar loopt een wolfje! das dan wel weer leuk!
Groetjes Lianne
-
- Zeer actief
Behalve het effect dat het aanlijnen heeft, valt het over het algemeen wel mee hoor. Laika is echt niet leuk met vreemde honden, maar wil er ook uit zichzelf niet naartoe, dus dat valt goed te controleren. Noeska is daarentegen supergemakkelijk met vreemde honden, maar dat hoeft de andere wandelaar niet altijd te weten, ik heb ook wel eens andere plannen dan ze te laten spelenlianne05 schreef:HAHA ja herders he, zelfs die van mij een lief uitziende witte herder (wit toont toch wat anders dan de andere herders) wordt gezien als een gevaarlijke agressieve herder...door sommige anti-herder mensenGos schreef: dan lijn ik er een duidelijk aan terwijl de andere wandelaar met hond nog op een afstandje is. Bij de herders is dat vaak voldoende om ervoor te zorgen dat de andere hond ook ineens aangelijnd wordt
Jammer dat er zoveel mensen zijn met een vooroordeel over herders...
In de dierentuin roepen alle kinderen, daar loopt een wolfje! das dan wel weer leuk!

Ik wilde alleen maar zeggen dat je een riem nog voor andere dingen kunt gebruiken dan puur het aangelijnd hebben van je hond

- Paddle
- Zeer actief
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Cody is bijna altijd aangelijnd en mag alleen los in losloopgebieden en dan alleen nog als er honden lopen waarvan ik kan inschatten dat het goed gaat (en dat is dus zelden
) of liever nog helemaal geen honden zijn.
Kyra en Lyndie hebben geen riem om (behalve naar de dierenarts
) en lopen gewoon los. Maar die lopen dan ook keurig mee: Lyndie altijd voor m'n voeten en Kyra met d'r neus in mijn linkerknieholte.
En ze gaan niet naar aangelijnde honden toe en honden die uitvallen negeren ze standaard.
Ik loop wel eens door de wijk en dan zie ik een surveillancewagen met agenten langsrijden die naar mijn loslopende meiden kijken maar tot nu toe heb ik ook nog nooit een boete gekregen.

Kyra en Lyndie hebben geen riem om (behalve naar de dierenarts

En ze gaan niet naar aangelijnde honden toe en honden die uitvallen negeren ze standaard.
Ik loop wel eens door de wijk en dan zie ik een surveillancewagen met agenten langsrijden die naar mijn loslopende meiden kijken maar tot nu toe heb ik ook nog nooit een boete gekregen.

- Klijntjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Als ik het bos in ga heb ik 1 riem bij me. En die wordt zelden gebruikt, als hij gebruikt wordt dan is het omdat Joepie weer de weg kwijt is. 

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik ook niet. Kom ze regelmatig tegen. Ook als ik ergens met 1 van de honden aan het apporteren ben waar het loslopen ook niet mag. Nooit ook maar iets over gehoord.lieke schreef:Ik loop wel eens door de wijk en dan zie ik een surveillancewagen met agenten langsrijden die naar mijn loslopende meiden kijken maar tot nu toe heb ik ook nog nooit een boete gekregen.
Of van die stadswachten, die juist een leuk gesprekje maken over de honden.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
voor rakker en tommy wil ik af en toe nog wel eens de riem vergeten hie rin de wijk. is officieel aanlijnplicht. maar die blijven wel bij me. maar meestal heb ik ze dan ook wel bij me. voor chezz heb ik altyd een riem bij me.
ga ik naar een losloopgebied, maar ik regelmatig kom, dan heb ik maar 1 of 2 riemen (jachtriemen) bij me. bij ons bij het water meestal maar 1 bij me.
ga ik naar een losloopgebied, maar ik regelmatig kom, dan heb ik maar 1 of 2 riemen (jachtriemen) bij me. bij ons bij het water meestal maar 1 bij me.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
nou hier kom ik iedere dag wel minstens 2 stadswachten tegen (verschillende) en al zitten de honden vast dan word je nog aangehouden met de vraag of je poepzakjes bij je hebt zo niet dan krijg je een bekeuring.estelle schreef:Ik ook niet. Kom ze regelmatig tegen. Ook als ik ergens met 1 van de honden aan het apporteren ben waar het loslopen ook niet mag. Nooit ook maar iets over gehoord.lieke schreef:Ik loop wel eens door de wijk en dan zie ik een surveillancewagen met agenten langsrijden die naar mijn loslopende meiden kijken maar tot nu toe heb ik ook nog nooit een boete gekregen.
Heb heel veel hondenbaasjes gesproken die al bekeurd zijn.
hier laten ze niemand lopen

Mjn herder loopt alleen los op overzichtelijke plekken waar geen honden en mensen komen.
Mijn border collie loopt eigenlijk altijd los waar het mag (of niet :N: ) en met de avond ronde van min. 1 uur gaat er nooit een riem mee voor mijn bc.
Ze daagt nooit honden uit ook geen goede bekende loopt er nooit uit zichzelf naartoe, wacht altijd bij iedere oversteekplaats uit zichzelfen is altijd met het comando HALT te stoppen binnen 1 meter, zelfs als ze achter een konijn aangaat.
Mensen die kunnen hoog of laat roepen, gillen, springen maar ze nergeerd ze.
overdags en sochtens (als ik niet hoef te trainen met ze) fiets ik eerst 6 km. aangelijnt met ze en dan bij het bos mogen ze los.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Annet
- Zeer actief
Zo'n hond heb ik ook. Andere dieren interesseren haar niet. Dus honden niet, maar ze gaat ook niet achter poezen, konijnen, koeien, schapen, paarden of reeen aan. Als er echter een andere hond op haar afkomt, reageert ze neutraal en gebeurt er niets, tenzij de andere hond losloopt en zo asociaal is om toch bovenop haar te duiken. En zelfs dan gebeurt er niets (van haar kant tenminste), ze zal niet om zich heen bijten.estelle schreef:Ik woon gewoon in een woonwijk waar Kimba dus gewoon losloopt. Kimba zit nooit aan de lijn.pammetje schreef:voor degene die geen riem bij hebben
En nee, Kimba valt niet uit te dagen door andere honden, ook niet als ze woest naar haar uitvallen. En ja ze staat volledig onder controle. Als ze niet op een andere hond af mag gaan dan gaat ze dat ook niet.
-
- geregistreerd lid
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
In Arnhem zijn ze niet zo streng, al hebben ze wel net de 'poepzakjes'-regeling ingevoerd. Maar goed, zakjes heb ik sowieso wel bij me voor ongelukjes.sky schreef:nou hier kom ik iedere dag wel minstens 2 stadswachten tegen (verschillende) en al zitten de honden vast dan word je nog aangehouden met de vraag of je poepzakjes bij je hebt zo niet dan krijg je een bekeuring.estelle schreef:Ik ook niet. Kom ze regelmatig tegen. Ook als ik ergens met 1 van de honden aan het apporteren ben waar het loslopen ook niet mag. Nooit ook maar iets over gehoord.lieke schreef:Ik loop wel eens door de wijk en dan zie ik een surveillancewagen met agenten langsrijden die naar mijn loslopende meiden kijken maar tot nu toe heb ik ook nog nooit een boete gekregen.
hier laten ze niemand lopen![]()
Maar ik denk dat het heel veel scheelt met welk soort honden je loopt en hóe die honden dan lopen. Zoals ik al zei lopen Kyra en Lyndie praktisch aan mij vastgeplakt. Kyra interesseert het geen fluit wie er langskomt, al is het een dromedaris en Lyndie is alleen maar geïnteresseerd in het incasseren van knuffels van argeloze voorbijgangers.

Kimba sukkelt gewoon altijd wat mee.lieke schreef:In Arnhem zijn ze niet zo streng, al hebben ze wel net de 'poepzakjes'-regeling ingevoerd. Maar goed, zakjes heb ik sowieso wel bij me voor ongelukjes.sky schreef:nou hier kom ik iedere dag wel minstens 2 stadswachten tegen (verschillende) en al zitten de honden vast dan word je nog aangehouden met de vraag of je poepzakjes bij je hebt zo niet dan krijg je een bekeuring.estelle schreef:Ik ook niet. Kom ze regelmatig tegen. Ook als ik ergens met 1 van de honden aan het apporteren ben waar het loslopen ook niet mag. Nooit ook maar iets over gehoord.lieke schreef:Ik loop wel eens door de wijk en dan zie ik een surveillancewagen met agenten langsrijden die naar mijn loslopende meiden kijken maar tot nu toe heb ik ook nog nooit een boete gekregen.
hier laten ze niemand lopen![]()
Maar ik denk dat het heel veel scheelt met welk soort honden je loopt en hóe die honden dan lopen. Zoals ik al zei lopen Kyra en Lyndie praktisch aan mij vastgeplakt. Kyra interesseert het geen fluit wie er langskomt, al is het een dromedaris en Lyndie is alleen maar geïnteresseerd in het incasseren van knuffels van argeloze voorbijgangers.
Maar Hera en Bikkel ook vaak genoeg los die dan lopen te racen e.d.
En dat zijn dan nog herders ook allemaal.

Kimba net zo. Die vecht niet eens terug als ze aangevallen wordt.Annet schreef:Zo'n hond heb ik ook. Andere dieren interesseren haar niet. Dus honden niet, maar ze gaat ook niet achter poezen, konijnen, koeien, schapen, paarden of reeen aan. Als er echter een andere hond op haar afkomt, reageert ze neutraal en gebeurt er niets, tenzij de andere hond losloopt en zo asociaal is om toch bovenop haar te duiken. En zelfs dan gebeurt er niets (van haar kant tenminste), ze zal niet om zich heen bijten.estelle schreef:Ik woon gewoon in een woonwijk waar Kimba dus gewoon losloopt. Kimba zit nooit aan de lijn.pammetje schreef:voor degene die geen riem bij hebben
Paar maanden geleden werd ze aangevallen door een jack russell. Die vol in haar vloog en haar beet waar hij maar kon. Op gillen en janken na deed Kimba niks terug. Ze was wel helemaal van slag, de arme ziel.