Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

allergisch voor teken?????

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

elke87
Vaste gebruiker

allergisch voor teken?????

Ongelezen bericht door elke87 »

Mijn hondje van 11 maanden, heeft 2 weken geleden veel teken gehad. we hebben ze allemaal netjes met de tekentang verwijderd. (het was 3,5 week geleden dat hij was behandeld met frontline). Dus hebben we direct een teken en vlooien band gekocht. Nou merkten we 3 dagen gelden op dat het slecht geneesde, het waren nog steeds flinke bulten en er kwamen sinds eergisteren korsten op. En vandaag was het zelfs een hele grote kaleplek met korsten, dus ik ben meteen naar de dierenarts gegaan.
Ze had het over de ziekte van Lyme :idea: Dus ik heb een wondenzalfje en een anitbiotica mee gekregen. maar omdat het nogal druk was, was ze vrij kortaf. Kan mijn hondje nou nog de ziekte van lyme krijgen? wat houdt dat in? of is het door die antibiotica bestreden? hebben die korsten daar mee te maken??? of is hij allergisch voor teken???
Heeft iemand hier ervaring mee??
groetjes Elke en Ouzo
Afbeelding
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ziekte van Lyme word genezen met een antibioticakuur.

Als je uitgebreiden antwoord van haar wil hebben moet je gewoon eens bellen. Doen wij ook altijd ,soms heb je opeens nog wel eens vragen na een bezoek en dan bel ik ook altijd.

Groetjes Marianne
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Ze ontdekken dat trouwens door bloed te onderzoeken.

Maar als hij door een besmette teek is gebeten dan werkt een antibioticakuur goed omdat het nog maar zo kort geleden is. Dan heeft de ziekte nog niet de tijd gehad om meer schade aan te richten in het lichaam die niet te genezen zijn met antibiotica.

Groetjes Mariann
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Zucht...waarom geven DA's toch zo snel AB mee? Geld verdienen?

Hier geen AB in mijn hond vanwege een tekenbeet, eerst maar eens bloed onderzoeken, en zelfs dat zegt nog niet alles want na een beet blijft de waarden torenhoog totdat er AB in gaat, dat kan dus jaren zijn zonder dat het beest er last van heeft.

Een bult, een kale plek, een rode plek, een korst, allemaal dingen die gewoon bij een tekenbeet horen, ik kan het weten want ik heb er al zeker 30 gehad en Knoepie ook al veel.

Ik heb zelf Lyme gehad.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
elke87
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door elke87 »

sorry...maar mijn hond staat vol wondjes, kale plekken en korsten. Niet zo maar 1...nee een plek zo groot als een mandarijn, waar de haren met plukjes uit vallen. Mijn hond heeft er pijn en jeuk aan.
Dit lijkt mij genoeg reden om naar de DA te gaan en hier iets tegen te vragen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”