Ik zit op het ogenblik een beetje in de knoop met de voeding van mn kleine viervoeter...
Hopelijk kunnen jullie mij wat goede tips geven?
Het gaat om een Jack Russel pup van nu net 6 maanden.
Hij krijgt nu:
's morgens 1 terrine , dus nat voer. dit is al gewoon voer, dus niet speciaal meer aangepast voor puppy's.
's avonds krijgt hij brokken : wel nog puppy brokken.
Ik train met hem 2x week op de hondenclub.
Dan wandel ik dagelijks met hem 's morgens een goed half uurtje, verder loopt hij de ganse rond in huis en de tuin en speelt mn vriend er mee, neemt em mee op sleeptouw , 's avonds maak ik als het kan met de paarden nog een wandeling of gaat hij mee naar de paarden...
Dus hij krijgt voldoende beweging.
Hij is niet te mager / te dik...gewoon goed op gewicht.
Echter stel ik me bij het voer gewoon vragen :
* hij laat onaangenaame geurtjes ( scheten dus ) en ook zijn ontlasting heeft vaak n vreemde roestachtige kleur...
* Bij de grotere hondenrassen raden sommige al aan om te stoppen met puppyvoer vanaf 4 maanden, hoe zit het bij de kleinere rassen?
* Bij de zeer energieke rassen, klopt het dat je dan voer met minder eiwit moet gaan geven?
Nu voerden wij in het begin 's morgens echt vers vlees ( diepvriesworst meegekregen van de fokker) + 's avonds korrel meegekregen van de fokker.
Die worsten heb ik vervangen door dat nat vlees: hij zou hier een moord voor begaan. zo lekker vind ie het...
Tegenover de brokken: dat eet hij omdat het moet,met lange tanden...heb ook al diverse merken gebruikt, en zit nu bij n B merk dat echt geen succes heeft...
Het merk korrels dat ik meekreeg van de fokker wilde hij écht niet eten. Ook friskies heb ik geprobeerd.
Dus mijn vraag is...wat is een goed voerbeleid voor mijn pup?
Ik hoop op goede, nuttige tips