Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

teken verwijderd maar nog een onderhuidse bult?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Lieke67
Zeer actief
Aantal honden: 2

teken verwijderd maar nog een onderhuidse bult?

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Ik heb net bij Jonna drie teken verwijderd maar op een plek, bij haar snuitje heeft ze onderhuids een dikke bult. Komt dat door de teek? Ik heb ze wel volledig uitgetrokken met de tekentang dus volgens mij is er niks achtergebleven.
Bestaat er ook een middeltje om teken te voorkomen bij honden, vind het zulke enge beestjes zoals ze zich in de huid boren...brrr
Marion.

Re: teken verwijderd maar nog een onderhuidse bult?

Ongelezen bericht door Marion. »

Lieke67 schreef:Ik heb net bij Jonna drie teken verwijderd maar op een plek, bij haar snuitje heeft ze onderhuids een dikke bult. Komt dat door de teek? Ik heb ze wel volledig uitgetrokken met de tekentang dus volgens mij is er niks achtergebleven.
Bestaat er ook een middeltje om teken te voorkomen bij honden, vind het zulke enge beestjes zoals ze zich in de huid boren...brrr
Een bultje is heel normaal hoor, trekt over een paar dagen weg. En ja, er zijn een heleboel anti-teken middeltjes (gewoon bij de dierenwinkel), zij kunnen je vast goed voorlichten daarover.

En ik geloof dat de teken-fanclub erg weinig leden heeft hoor :wink:
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

http://www.rug.nl/wewi/_shared/publicat ... /rap63.pdf

Hier een rapport met veel anti-vlo/teek/wormmiddeltjes incl. werking en bijwerking. Het is allemaal troep, en niet alles kun je zomaar toepassen. Het kan ernstige gevolgen hebben als je hond bv. een collie-achtige is ivm het defecte MDR1-gen. Sommige middelen die goed werken (permethrine) staan op de lijst van mogelijk carcinogene stoffen.
De nieuwste middelen staan hier niet in, helaas.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”