dat is omdat wij op deze manier de tijd er simpelweg niet voor hebben. Daar heb ik het ook met hem over gehad, hij traint dus dagelijks een paar uur per dag. Als je dat omrekent in de tijd dat ik kan trainen zou mijn hond al tegen de 8 jaar zijn eer hij IPO I zou kunnen gaan doen bijv.maart schreef:dan zouden alle IPO-honden zo moeten lopen als in het filmpje, als het zo doodsimpel was. Ik ken er( bitter) weinig.Inge O schreef:
tot op bepaalde hoogte krijg ik ook hetzelfde gevoel bij sommige uitvoeringen van doggydance en obedience, ja - dat heb ik hier ook al vaker geschreven, dus die mening komt niet uit de lucht vallen. maar bij het appèlgedeelte van ipo kan ik het nog minder hebben, omdat het getoond wordt als 'kijk eens wat een mega-controle ik heb over mijn hond', terwijl het in wezen een doodsimpel kunstje is dat zelfs bijna los staat van de gehoorzaamheid in de dagdagelijkse omgang.
bij doggydance en obedience stellen ze het ook gewoon als een kunstje voor, nou ja, dat kan je dan gewoon leuk vinden, of niet.
Daarom moet je ook de onderdelen pakken die belangrijk zijn... bijv. dus de aandacht voor de baas... dat heb je nodig in prinicpe alle appel onderdelen.