Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lotje
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
chrico
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
*Ellen*
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Och jeetje zeg...
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Rhiannon
- Zeer actief
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
heel veel sterkte...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Fin
- Zeer actief
Ik denk dat je veel van Lotje hield en houdt en heel erg goed voor haar hebt gezorgd. En binnenhouden is zelfs voor een poes die niet ver weg gaat eigenlijk geen optie. Mijn kat trekt steeds naar zijn oude buurtje toe, een drukke weg over. Hij mag van mij die oversteek pas zo rond twee uur 's nachts maken, het is dan veel rustiger op die weg, en hij krijgt een LED lampje om dat eigenlijk voor fietsers is bedoeld. Terug haal ik hem dan op. En dat gaat nu al een hele tijd goed. Tot het moment dat er een idioot besluit om om twee uur 's nachts 140 te gaan rijden op die weg... Maar daar is geen kruid tegen gewassen.Caro. schreef:Snap je? Dit moet gewoon stoppen, het gaat achter elkaar door de laatste tijd. Mijn fout is geweest het gevaar niet genoeg in te schatten en Lotje binnen te houden. Ze was altijd erg bang voor auto's, liep vnl alleen op het grindpad en ik heb het fout ingeschat.
Kan ik niets meer aan doen, maar wel het toenemende gevaar en hardrijden aangeven bij de politie.
Mijn eerste kat ging met me mee naar een kamer in een flat die aan een toerit lag richting de snelweg. Elke ochtend zette ik hem in een mandje af in een park zo'n tien minuten lopen van de flat af. Elke avond haalde ik hem weer op. Hij mocht een weekendje logeren bij mijn ouders en is daar om negen uur 's ochtends doodgereden.
Sterkte ermee, en ik hoop dat het lukt om de politie en gemeente zover te krijgen dat er nu maatregelen getroffen worden. En misschien kun je naar de lokale kranten en TV stappen en het verhaal van Lotje vertellen? Hoe ze was, en hoe ze gestorven is? Je kan de bestuurder niet meer achterhalen denk ik, maar je kunt hem hopelijk wel een giga schuldgevoel bezorgen.
-
Marion.
Ach Caro toch, niet Lotje
Heel veel sterkte, en dag kleine leuke Lotje. Verkeer en dieren loopt helaas vaak fataal voor dieren af. Hopelijk heeft Lotje niet teveel geleden.
Heel veel sterkte, en dag kleine leuke Lotje. Verkeer en dieren loopt helaas vaak fataal voor dieren af. Hopelijk heeft Lotje niet teveel geleden.
Denk je dat? Geloof ik niet. Mensen die zonder scrupules zo doorrijden, praat je door het verhaal geen schuldgevoel aan.christo schreef:Je kan de bestuurder niet meer achterhalen denk ik, maar je kunt hem hopelijk wel een giga schuldgevoel bezorgen.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt allemaal.
Zojuist nog de buurman gesproken die een minuut later ter plekke was. Hij heeft de auto dus niet gezien, maar bevestigde nog eens dat Lotje bij het open gedeelte lag.
Dat is ons grindpadje af (20 meter) en dan kruist deze weg dus en daar heb je links én rechts een grasveld. Geen bosjes, waar ze onder vandaan kan schieten, geen geparkeerde auto's waar ze onder verstopt kon zijn om plotseling de weg op te schieten.
Links en rechts van de weg is een overzicht van zo'n 30 meter vlak gras.
Onmogelijk volgens hem dat iemand die daar normaal rijdt, haar per ongeluk heeft kunnen aanrijden. Hij zei nog... Lotje was de laatste waarvan ik het verwacht had, die was altijd super voorzichtig, liep langzaam, was bijna nooit daar op de weg, maar altijd 10 of 20 meter van huis.
Gruwelijk, maar hij sprak zelfs uit dat hij een vermoeden heeft dat het met opzet gebeurd is, zo onmogelijk vond hij het dat Lotje op die plek met zoveel overzicht overreden kon worden.
Ik kan er niks mee en jullie ook niet. Maar toch wilde ik het opschrijven.
Zojuist nog de buurman gesproken die een minuut later ter plekke was. Hij heeft de auto dus niet gezien, maar bevestigde nog eens dat Lotje bij het open gedeelte lag.
Dat is ons grindpadje af (20 meter) en dan kruist deze weg dus en daar heb je links én rechts een grasveld. Geen bosjes, waar ze onder vandaan kan schieten, geen geparkeerde auto's waar ze onder verstopt kon zijn om plotseling de weg op te schieten.
Links en rechts van de weg is een overzicht van zo'n 30 meter vlak gras.
Onmogelijk volgens hem dat iemand die daar normaal rijdt, haar per ongeluk heeft kunnen aanrijden. Hij zei nog... Lotje was de laatste waarvan ik het verwacht had, die was altijd super voorzichtig, liep langzaam, was bijna nooit daar op de weg, maar altijd 10 of 20 meter van huis.
Gruwelijk, maar hij sprak zelfs uit dat hij een vermoeden heeft dat het met opzet gebeurd is, zo onmogelijk vond hij het dat Lotje op die plek met zoveel overzicht overreden kon worden.
Ik kan er niks mee en jullie ook niet. Maar toch wilde ik het opschrijven.
-
Marion.
Schrijf het maar lekker van je af meis, dat helpt.Caro. schreef:Ik kan er niks mee en jullie ook niet. Maar toch wilde ik het opschrijven.
Niemand kan er iets mee, want Lotje komt er niet mee terug. En mijn vertrouwen in de mens is dusdanig groot, dat ik niet geloof in bewust een kat overrijden. Wel in jongeren - misschien wel een auto vol - en stoer hard rijden en wellicht onder invloed.
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je iets wat op je weg komt niet kan/probeert te ontwijken.
Maar goed, ook daarmee krijg je Lotje niet terug. En hoe dan ook, stel dat je de bestuurder te pakken krijgt zijn jullie aansprakelijk voor schade aan de auto bv.
Ik persoonlijk ben nooit bezig geweest met de bestuurders van de auto's die mijn dieren aanreden. Ook niet kwaad op ze geweest. De eerste keer (ook jongeren, veel te hard gereden) waren alle gegevens bekend. Ik heb uiteraard mijn verzekering op de hoogte gebracht, maar de jongens kozen ervoor om niets te claimen en niets te zeggen. Zal ook vast zijn reden hebben gehad. Van mij had mijn verzekering ze uit mogen betalen, zónder alcoholtest ofzo. Maar ze kozen eieren voor hun geld.
De tweede keer is de bestuurder heel hard doorgereden, nog harder dan hij aan kwam scheuren. Ik heb me geen moment beziggehouden met de auto die Boy aangereden had. Ik was druk met mijzelf, mijn verdriet, en het afscheid nemen van mijn dode hond.
Maar dat is mijn verdriet van afscheid nemen. Als jij verlichting voelt in het achterhalen van de bestuurder, of van het op deze manier voor elkaar krijgen dat er langzamer wordt gereden in je straat, dan moet je dat zeker doen. Dat is dan jouw manier.
Nogmaals sterkte.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het echt verschrikkelijk dat ze doorrijden en word daar dus ontzettend kwaad om.Marion. schreef:Schrijf het maar lekker van je af meis, dat helpt.Caro. schreef:Ik kan er niks mee en jullie ook niet. Maar toch wilde ik het opschrijven.
Niemand kan er iets mee, want Lotje komt er niet mee terug. En mijn vertrouwen in de mens is dusdanig groot, dat ik niet geloof in bewust een kat overrijden. Wel in jongeren - misschien wel een auto vol - en stoer hard rijden en wellicht onder invloed.
Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat je iets wat op je weg komt niet kan/probeert te ontwijken.
Maar goed, ook daarmee krijg je Lotje niet terug. En hoe dan ook, stel dat je de bestuurder te pakken krijgt zijn jullie aansprakelijk voor schade aan de auto bv.
Ik persoonlijk ben nooit bezig geweest met de bestuurders van de auto's die mijn dieren aanreden. Ook niet kwaad op ze geweest. De eerste keer (ook jongeren, veel te hard gereden) waren alle gegevens bekend. Ik heb uiteraard mijn verzekering op de hoogte gebracht, maar de jongens kozen ervoor om niets te claimen en niets te zeggen. Zal ook vast zijn reden hebben gehad. Van mij had mijn verzekering ze uit mogen betalen, zónder alcoholtest ofzo. Maar ze kozen eieren voor hun geld.
De tweede keer is de bestuurder heel hard doorgereden, nog harder dan hij aan kwam scheuren. Ik heb me geen moment beziggehouden met de auto die Boy aangereden had. Ik was druk met mijzelf, mijn verdriet, en het afscheid nemen van mijn dode hond.
Maar dat is mijn verdriet van afscheid nemen. Als jij verlichting voelt in het achterhalen van de bestuurder, of van het op deze manier voor elkaar krijgen dat er langzamer wordt gereden in je straat, dan moet je dat zeker doen. Dat is dan jouw manier.
Nogmaals sterkte.
Dat ze te hard rijden vind ik erg, maar het doorrijden vind ik nog veel erger.
Of er bij Lotje sprake was van 'expres' dat weet ik niet. Ik hoop het echt niet, want dat zou ik zo vreselijk vinden. Ik ga daar vooralsnog niet vanuit, maar ik geloof zeker wel dat er idioten zijn die het doen, net zoals dat er idioten paarden verkrachten met stokken.
Ze bestaan, helaas.
Ik maak er geen dagtaak van om te achterhalen wie de bestuurder is, maar kom ik het te weten, dan krijgt ie een bezoekje van me.
Zo ben ik dan wel en ook vrij rancuneus moet ik zeggen als er geen enkele vorm van sorry komt of een teken van het erg vinden en mocht hij de schade willen claimen in deze omstandigheden (veel te hard rijden en doorrijden), dan heb je dus een hele slechte aan me.
Maar ik hou me hier echt niet teveel mee bezig, het is niet goed voor mezelf al die boosheid én ik kom er zeer waarschijnlijk toch niet achter. Wél zal ik zeker proberen om iets aan die weg te laten doen.
Inmiddels heb ik dus diverse buren gesproken met meerdere verhalen over bijna ongelukken en overlast van de racers. Dat moet stoppen, of door de politie of door een goede verkeersdrempel te maken zodat het veel te hard rijden niet meer mogelijk is.
-
Marion.
Bij ons was in beide gevallen sprake van veel te hard rijden. En in het eerste geval van "onder invloed van iets", en in het tweede geval van doorrijden (en misschien nog meer).Caro. schreef:Ik maak er geen dagtaak van om te achterhalen wie de bestuurder is, maar kom ik het te weten, dan krijgt ie een bezoekje van me.
Zo ben ik dan wel en ook vrij rancuneus moet ik zeggen als er geen enkele vorm van sorry komt of een teken van het erg vinden en mocht hij de schade willen claimen in deze omstandigheden (veel te hard rijden en doorrijden), dan heb je dus een hele slechte aan me.
Je koopt er zo weinig voor meis. Aansprakelijk zijn jullie gewoon, met het loslopende dier. En dan wordt het een spel van de verzekeringen.
En persoonlijk vind ik dat te gore spelletjes om aan mee te doen (al hàd ik er een stem in).
Richt je op het gemis van Lotje, Caro. Zij verdient het om gemist te worden. Die sukkels in die auto verdienen geen enkele seconde van jouw aandacht.
- Youp
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Rosa
- Zeer actief
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Esther 1
- Zeer actief
Wat afschuwelijk
heel veel sterkte gewenst
Ik hoop toch dat ze de dader kunnen aanhouden hij/zij is gewoon strafbaar punt uit, en dat heeft niets met wraak nemen te maken.
Iedereen hoort zich normaal en fatsoenlijk te gedragen vooral in het verkeer, je moet er toch niet aan denken dat er een kindje liep.
En ik ben van mening als zo'n persoon niet aangepakt word dan wordt het alleen maar erger, dat ze maar een flinke boete krijgen ofzo, ook al krijg je hier Lotje niet mee terug maar zo iemand moet gewoon flink op de vingers worden getikt
Nogmaals heel veel sterkte met dit afschuwelijke verlies
Ik hoop toch dat ze de dader kunnen aanhouden hij/zij is gewoon strafbaar punt uit, en dat heeft niets met wraak nemen te maken.
Iedereen hoort zich normaal en fatsoenlijk te gedragen vooral in het verkeer, je moet er toch niet aan denken dat er een kindje liep.
En ik ben van mening als zo'n persoon niet aangepakt word dan wordt het alleen maar erger, dat ze maar een flinke boete krijgen ofzo, ook al krijg je hier Lotje niet mee terug maar zo iemand moet gewoon flink op de vingers worden getikt
Nogmaals heel veel sterkte met dit afschuwelijke verlies
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
-
estelle
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt allemaal voor de lieve troostende woorden 
en toch helpt het, helaas heb ik dat al eerder ervaren. Het kunnen delen, het van je af kunnen schrijven bij mensen die exact weten hoe dat verdriet voelt.
Nu gaat het om een kat en niet om een hond, maar de dierenliefde kennen we allemaal.
Helaas gaan er meer stemmen op uit de straat dat dit niet eens per ongeluk is gebeurd. De mensen kenden allemaal Lotje en kennen natuurlijk de plek waar het gebeurd is (30/40 meter van ons huis).
Of echt idoot hard, dan moet je denken aan 100 km of een kattenhater.
Aan deze mogelijkheid wil ik zelf niet teveel denken en toen vanmiddag weer twee buren het tegen me zeiden, heb ik er maar wat overheen gepraat. Maar natuurlijk blijft het door mijn hoofd spoken.
Ik hoop nog op keihard rijden en in een schrikreactie doorrijden, dat is makkelijker te 'verteren' voor mij, al ben ik daar al boos genoeg over.
De getuige heb ik nog niet gesproken. Ook weer diverse buren zouden met mij opletten als ze haar weer zagen lopen en vragen of ze bij ons wilde aanbellen. Dit is nog niet gebeurd.
De politie heb ik wel gesproken, voornamelijk dan over die hangjongeren en de racers en natuurlijk ook het verhaal van Lotje en de zwanen met kleintjes die bijna zijn aangereden.
Ze hielden ze al in de gaten en gaan nu iedere avond 3 keer langs, maar vwb het racen is het heel moeilijk zegt ook de politie: dat is steeds zo'n korte tijd (voornamelijk bij het wegrijden) dat het heel moeilijk is ze te betrappen.
Vwb een flitser of een drempel: dit moet via de gemeente gaan en die geeft dan de politie weer opdracht. Dus binnenkort gaat er een brief uit richting gemeente die ondertekent wordt door iedereen uit de straat.
En verder.... verder is het wederom heel hard slikken, een groot gemis, afleiding zoeken en dit weer een plekje zien te geven
en toch helpt het, helaas heb ik dat al eerder ervaren. Het kunnen delen, het van je af kunnen schrijven bij mensen die exact weten hoe dat verdriet voelt.
Nu gaat het om een kat en niet om een hond, maar de dierenliefde kennen we allemaal.
Helaas gaan er meer stemmen op uit de straat dat dit niet eens per ongeluk is gebeurd. De mensen kenden allemaal Lotje en kennen natuurlijk de plek waar het gebeurd is (30/40 meter van ons huis).
Of echt idoot hard, dan moet je denken aan 100 km of een kattenhater.
Aan deze mogelijkheid wil ik zelf niet teveel denken en toen vanmiddag weer twee buren het tegen me zeiden, heb ik er maar wat overheen gepraat. Maar natuurlijk blijft het door mijn hoofd spoken.
Ik hoop nog op keihard rijden en in een schrikreactie doorrijden, dat is makkelijker te 'verteren' voor mij, al ben ik daar al boos genoeg over.
De getuige heb ik nog niet gesproken. Ook weer diverse buren zouden met mij opletten als ze haar weer zagen lopen en vragen of ze bij ons wilde aanbellen. Dit is nog niet gebeurd.
De politie heb ik wel gesproken, voornamelijk dan over die hangjongeren en de racers en natuurlijk ook het verhaal van Lotje en de zwanen met kleintjes die bijna zijn aangereden.
Ze hielden ze al in de gaten en gaan nu iedere avond 3 keer langs, maar vwb het racen is het heel moeilijk zegt ook de politie: dat is steeds zo'n korte tijd (voornamelijk bij het wegrijden) dat het heel moeilijk is ze te betrappen.
Vwb een flitser of een drempel: dit moet via de gemeente gaan en die geeft dan de politie weer opdracht. Dus binnenkort gaat er een brief uit richting gemeente die ondertekent wordt door iedereen uit de straat.
En verder.... verder is het wederom heel hard slikken, een groot gemis, afleiding zoeken en dit weer een plekje zien te geven