MARC_S schreef:Caro. schreef:Bedankt allemaal, hartstikke lief. Jullie medeleven doet me goed.
pooh schreef:Sterkte!
Is er niemand die het kenteken heeft genoteerd? Het is nl een strafbaar feit om door te rijden, ook als het om een dier gaat.
Er is een getuige die het exact zag gebeuren. Een jonge vrouw met een Border Collie.
Die zoeken we dus. Ik ken haar niet, maar ze schijnt regelmatig door de straat te lopen.
Vanavond omstreeks dezelfde tijd als gisteravond, houden we de straat in de gaten. Ik denk niet dat ze het kenteken heeft genoteerd, maar ze heeft wel tegen de 2 buren gezegd, die de klap hoorden en meteen aangerend kwamen, dat het een grote donkere auto was en dat hij keihard reed en ook keihard doorreed.
De politie heb ik dus ook gisteravond gebeld en de wijkagent heeft dinsdag weer dienst en neemt contact met me op.
Laat het zitten joh. Verhaal halen is zinloos want ze komt niet meer terug en diegene pakken op het aanrijden van een loslopend huisdier is ook zinloos want het helpt niks. Je krijgt alleen iemand voor je waar je woest op kan zijn en verder niks. Ben gewoon verdrietig en hou het daar bij

Tenminste, dat is wat ik denk dat beter is en wat ik zou doen
Nogmaals sterkte en ik kan me je drang om verhaal te halen heel goed voorstellen. Maar ik zie vanaf hier ook de zinloosheid van de emotie woede die er dan bij komt dus.
Het verhaal wat bij de politie ligt, gaat over het racen en het veel te hard rijden op die weg.
50 meter verderop is het 30 km, bij ons nog 50. Wat al veel te hard is, maar ze rijden met regelmaat 70 of 80 km en daarnaast dus de laatste weken regelmaat 'wedstrijd racen'
Volgend jaar komt er misschien een drempel en een 30 km bordje. Ik wil dat dit veel eerder gebeurt. Er steken veel dieren over van sloot naar sloot, veel eenden en op dit moment ook 2 zwanen met 8 jongen.
Die waren er op een fractie na ook geweest afgelopen week.
Ik denk dat ik de doorrijder echt niet te pakken krijg. Zou het wel willen hoor, want natuurlijk ben ik boos, maar ik geloof niet dat er een kenteken genoteerd is.
Maar richting politie gaat het me dus vooral om andere maatregelen. Hier sta ik ook niet alleen in, want meerdere buren hebben hier al over geklaagd ook tegenover de politie.
Snap je? Dit moet gewoon stoppen, het gaat achter elkaar door de laatste tijd. Mijn fout is geweest het gevaar niet genoeg in te schatten en Lotje binnen te houden. Ze was altijd erg bang voor auto's, liep vnl alleen op het grindpad en ik heb het fout ingeschat.
Kan ik niets meer aan doen, maar wel het toenemende gevaar en hardrijden aangeven bij de politie.