Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeren volgens menu

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Voeren volgens menu

Ongelezen bericht door Madelief »

Voeren jullie inderdaad allemaal, de barfers dan, volgens menu??

Mij is dat nooit gelukt. Eerst stelde ik omslachtig samen. Rekende uit hoeveel er van wat in een complete dagmaaltijd zou moeten zitten en maakte allemaal kleine porties. Oei wat een werk!!
Dat werd al snel een rommeltje en op zich geen punt, want zo nauw komt het niet en ik had altijd wel wat van...ehm.....ze heeft wat weinig bot gehad dus nu weer wat bot..

Groentenmixjes werden veelal vergeten, maar echt wakker kon ik daar niet van liggen en eens in de zoveel tijd krijg ik de geest en maak weer een hele bak.

Doordat ik met mijn handblessure niet meer zo goed verdelen kon, en ik het tijdrovende ervan ook wel in begon te zien :roll: , doe ik het nu anders.
Mijn berekeningen blijven het zelfde. Ik heb de uitersten berekend van de verschillende vers-methode (NRV en BARF) en die omgerekend naar elkaar zodat ik ze exact vergelijken kon. Daar blijkt een flinke marge in te zitten ;-).
In het midden zit ik ongeveer. Omdat ik dan zonder al te strikt te zijn, binnen de marges blijf van wat ervaren wordt als "goede voedermethodes". Tenslotte zijn zowel de NRV-ers als de BARF-ers tevreden...;-)

40% vleesbot (50:50)
30 % spiervlees
15 % orgaan
15 % overig (10% groenten, 5 % vanalles)

Nu heb ik er een simpel systeem van gemaakt. 10 % is 1 eenheid. En ze eten 2 eenheden per dag. Dat komt dus neer op voor Yanthe, die 800 gram op een dag krijgt...

4 x 400 gr vleesbot
3x 400 gr spiervlees
1,5 x 400 gr orgaan (3 x 200)
1,5 x 400 gr groentenenzo (3 x 200)

In 5 dagen is het menu dan compleet (10 eenheden in 5 dagen, verdeeld over 2 porties per dag). Op dit moment is dat wat ik als basis geef, en de andere twee dagen vul ik op met vis, pens , eitjes, yoghurt, kefir, kvv of wat anders zoals runderstrotten oid.

Maar ik heb dus geen strak menu. Ik schrijf op wat ze eten en tel de eenheden. Heb ik ze gehad is het "balletje weer rond" en kan ik opnieuw tellen. Die "5 dagen" zitten ook niet persé naast elkaar. Maar ik weet dat als ik dit aantal eenheden heb gehad dat we alles binnen hebben ;-)

Haha, klinkt best ingewikkeld, maar het is erg makkelijk vind ik zelf, en omdat ik al vrij snel compleet ben, hoef ik niet erg nauwkeurig te zijn, omdat ze zeker met de variatie aan ingrediënten echt wel voldoende binnenkrijgen. En omdat het maar om beperkte hoeveelheden gaat kan ik zelfs als ik niets opschrijf wel voldoende onthouden wat er al gevoerd is.

Ben wel benieuwd of jullie volgens strakke schema's voeren of dat er ruimte voor enige nonchalence is :ok:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik hou in principe dit aan:

(even gekopieerd van een ander topic hier)

10-15 % kaal bot
10-15% orgaan, waarvan 50 gr. per 10 kg lichaamsgewicht lever en 10 gr. per 10 kg. lichaamsgewicht nier
en de rest spiervlees, rond de 70-80 % dus.
pens reken ik als aparte maaltijd en krijgen ze 3 keer per week.

ik geef meestal 1 diersoort per dag, er gaat 4 kilo per dag door hier dus ik verpak alles per 4 kilo en dat verdeel ik dan over de 4 honden.

mijn menu:

maandag: pens (schaap/rund)
dinsdag: orgaanpakket (hart/lever/nier rund/paard) met kipkarkas en spiervlees (tong/kopvlees))
woensdag: vleesbot (geit/paard/schaap)
donderdag dubbel pens (schaap/rund)
vrijdag: vasten (yoghurt/honing/rauw ei/groente/fruitprut
zaterdag vis met graat of vleesbot
zondag: spiervlees (rund)met bot (kipkarkas)

ze krijgen dagelijks bot tenzij ze pens krijgen en ik zal heus wel wat meer bot geven als die 10-15% maar dat geeft niet. ik ken ook mensen die tot 50% bot voeren en dat gaat ook prima. ik kijk dus niet zo nauw. het enige waar ik strikt in ben is de lever en de nier.
Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik voer via een menu omdat ik anders niet kan onthouden wanneer ik wat gegeven heb :wink: Ik heb het menu op de ijskast hangen.

Kai zijn menu zit op zo'n 19,35% orgaan, 14,5%bot en 66,1% spiervlees. Dit is als ik perfect de hoeveelheden geef die ik in mijn menu heb staan en met lamshart/bot op dinsdag meegerekend, maar dat is niet altijd zo, is dikwijls wel eens 50g meer. En dinsdag in week 1 geef ik wel eens lamsspiervlees.
Dit is Kai zijn menu:
Week1
Maandag: 200g runderpens + kale runderrib
Dinsdag: 50g lamshart + 50g kipkarkas (of 100g lams spiervlees)
Woensdag: 200g spiervlees
Donderdag: 200g kipkarkas + 2 eieren
Vrijdag: 200g runderpens
Zaterdag: 100g runderpens
Zondag: 200g spiervlees
Week 2
Maandag: 200g spiervlees + kale runderrib
Dinsdag: 200g runderpens
Woensdag: 200g kipkarkas + 2 eieren
Donderdag: 200g spiervlees
Vrijdag: 250g rund orgaanmix (70g hart, 70g lever, 30g nier, 80g pens)
Zaterdag: 100g runderpens
Zondag: 200g hele sardien

Bij Lotje is het heel makkelijk om te rekenen, zij zit zonder de pens op 1000g, dus heel makkelijk.
Lotjes menu:
Week1
Maandag: 100g pens + kale runderrib
Dinsdag: 50g lamshart + 50g kipkarkas (of 100g lamsspiervlees)
Woensdag: 100g spiervlees
Donderdag: 100g kipkarkas + 1 ei
Vrijdag: 100g pens
Zaterdag: 100g spiervlees + 50g pens
Zondag: 100g spiervlees
Week 2
Maandag: 100g spiervlees + kale runderrib
Dinsdag: 100g pens
Woensdag: 100g kipkarkas + 1 ei
Donderdag: 100g spiervlees
Vrijdag: 100g rund orgaanmix (25g hart, 25g lever, 10g nier, 40g pens)
Zaterdag: 100g spiervlees + 50g pens
Zondag: 100g hele sardien (gemalen)

Zij zit dan op 15% orgaan, 12,5% bot en 72,5g spiervlees. Tenzij ik dus weer die eerste dinsdag in week 1 lamsspiervlees geef, dan zit ze op 10%, 10% en 80%. Ik geef zeker niet altijd perfect 100g. Hier loopt nog een derde hondje rond van mijn ouders en die krijgt hetzelfde en evenveel als Lotje. Dus het spiervlees zit bij mij per 200g verpakt. En de organen zitten dan per pakketje verpakt. Het kipkarkas is gemalen en zit per 100g verpakt. Het verpakken vind ik niet veel werk, maar ik heb dan ook maar kleine hoeveelheden, dat scheelt ook wel denk ik.

Ze krijgen elke dag ook nog een beetje van tafel en Kai krijgt elke dag nog kefir met honing bij voor het slapengaan. Af en toe rasp ik ook wat groentjes of fruit om bij het vlees te geven, maar dat is misschien maar 1 keer in de week. Met het spiervlees probeer ik af te wisselen, ik heb nu kalkoen, paard, rund, parelhoen, eend en lam in de dipervrizer liggen. Maar dat is altijd anders, ligt eraan wat in de reclame staat, ben nog volop aan het zoeken naar een vleesleverancier zodat ik ook eens wat kan afwisselen met hert ofzo.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Ik voer niet aan de hand van een menu. Ik kijk wat ze nodig hebben oa aan de hand van de ontlasting. Verder hou ik globaal aan dat ze voldoende krijgen van alles.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik doe maar wat, geloof ik :mrgreen:

Ik geef compleet, mixen, resten groente, karkassen en orgaan, en dan nog spul (als in: groente, ei, karnemelk en zo) en dat vrij willekeurig.
En als het zo uitkomt gaat er ook wel eens wat brok in.
Het enige waar ik op let is dat ze niet teveel orgaan krijgen, maar verder ben ik behoorlijk nonchalant.

Ze doen het uitstekend, daar kijk ik vooral naar ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik heb een menu dat ik aanhoud. Dat ken ik uit m'n hoofd. Nu even zonder vastendag. Als Izzie oud genoeg is, gaan ze alletwee een dag vasten in de week.
Maandag: KVV, orgaan en botmix van eend, konijn en haas
Dinsdag: vlees met bot (van lam, geit of rund)
Woensdag: spiervlees (van rund, hert of paard)
Donderdag: vlees met bot (van konijn of haas)
Vrijdag: KVV, orgaan en botmix van eend, konijn en haas
Zaterdag: vlees met bot (kip)
Zondag: vis, hart en toevoegingen

De percentages zullen per week wisselen, maar ik heb het wel ooit exact uitgerekend. Het gemiddelde zal dus goed zijn. Ik heb alles in afgewogen porties in de vriezer liggen.

Het menu van Izzie heb ik nog niet zo in m'n hoofd, maar dat komt vast nog wel. Dat heb ik overigens ook precies berekend en gecheckt bij een bezoekje aan een 'versvoerdierenarts'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Ik koop per maand in wat ik nodig heb qua percentages aan dingen (dezelfde percentages als de topicposter:
40% vleesbot (50:50)
30 % spiervlees
15 % orgaan
15 % overig (10% groenten, 5 % vanalles))
En dan grijp ik wat uit de vriezer en geef wat? :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Een goed basismenu is in het begin zeker wel een must. Naar mate je er feeling mee hebt, voer je op het oog en naar behoefte. Zo doe ik het alweer een tijdje, door simpelweg goed te kijken naar mijn honden. Ik voer meestal 3 dagen prooidieren, 1 dag pens, 1 dag karkas/spiervlees/orgaan en 2 vastendagen. En daar tussendoor is er ruimte voor wat groentespruiten/pittenmixen, verse kruiden, eieren etc. Enige nonchalance is er niet voor wat het voeren van teveel vleesbot en teveel orgaan betreft bij 1 hond. Dat kan zijn gezondheid kosten. Met die nonchalance ben ik ook erg voorzichtig toe naar mensen die zich op mijn forum laten informeren. Afwijken van dat basismenu zonder te weten waarom kan nadelig zijn voor je hond.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik heb geen lijstje meer dat ik volg, maar het zit wel in mijn hoofd: wat hebben ze tot nu toe deze week gehad en wat zouden ze de komende dagen dan nog moeten krijgen? En daarin kan ik wel wat wisselen. Vandaag zou ik eigenlijk orgaan geven, maar dat was nog niet ontdooit en ik had wat haast, dus bij de boodschappen kipkarbonades meegenomen en dat hebben ze dan gehad en dan krijgen ze morgen hun orgaanvlees wel. Een beetje op die manier dus. Maar ik probeer wel op te letten dat het wel enigszins goed gevarieerd blijft en dat ze in een week tijd wel alles gehad hebben wat ze moeten krijgen. Maar dat kan de ene week iets meer orgaan zijn en de andere week weer meer bot, vet en vlees zijn. Maar ik heb dan ook volwassen honden die dat makkelijk kunnen hebben, er zelfs prima op gaan. Als ik een jonge hond heb, dan ben ik uitermate serieus en gaat het bijna op de grammetjes precies en in de juiste verhoudingen. Als ze hun lijf nog moeten opbouwen, is goede voeding waar alles in zit heel belangrijk en kan je beter niet teveel rommelen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ook geen 'vast' menu meer hier, ik ben ook een poep-kijker :mrgreen: en ik houd rekening met leeftijd en activiteiten.
Grofweg komt het neer op 10% bot (Bill), 15% bot (Sil), 10% orgaan (Bill), 15% orgaan (Sil) en de rest is spiervlees en pens (pens reken ik dus ook apart) en wat 'tafelresten' (groente vooral).
Ik geef nooit een maaltijd met alleen orgaan en nooit een maaltijd met alleen bot, daar krijgen ze respectievelijk de dunne en verstopping van.
Verder zorg ik voor voldoende diversiteit aan diersoorten, wat bot, orgaan en spiervlees betreft.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

nance schreef:Ik voer niet aan de hand van een menu. Ik kijk wat ze nodig hebben oa aan de hand van de ontlasting. Verder hou ik globaal aan dat ze voldoende krijgen van alles.
Zo doe ik het ook. :ok: :wink: .
In het begin heb ik heel even een menu aangehouden maar dat was al vlug over.
Aan de poep is ook heel veel te zien. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief

Ik geloof er niet in dat de poep er altijd hetzelfde qua stevigheid e.d. uit moet zien. Vandaag hadden Bram en Izzie bijv. redelijke kledderpoep, dat krijgen ze namelijk van haas met bot gezien de enorme hoeveelheid bloed.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik geloof er niet in dat de poep er altijd hetzelfde qua stevigheid e.d. uit moet zien. Vandaag hadden Bram en Izzie bijv. redelijke kledderpoep, dat krijgen ze namelijk van haas met bot gezien de enorme hoeveelheid bloed.
Nee, daar geloof ik ook niet in. Maar als er hier stelselmatig harde poep geproduceerd wordt weet ik dat ik te veel bot voer. En van pens moet poep groen/zwart zien. Van bloederige maaltijden zoals haas is de poep donkerbruin tot zwart (en niet slap :wink: ). Kip en kalkoen zorgt voor gele poep en vette vlees en botsoorten (+ vette vis) zorgt altijd voor voor wat slappere poep (in een wat lichtere kleur). Van teveel orgaan wordt hier de poep dun.
Van mij hoeven ze dus echt niet iedere dag keurige mooie bruine drolletjes te draaien maar dat wat er uit gaat moet kloppen met wat er in gegaan is.
Tot zover mijn poeppraatjes. Je leest het wel; ik ben inmddels een deskundige. :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Van bloederige maaltijden zoals haas is de poep donkerbruin tot zwart (en niet slap :wink: ).
Bij Bram en Izzie dus wel :wink: De 'slechtste' poep krijgt Bram als hij groente heeft gehad. De dag voor een wedstrijd krijgt hij altijd kip. Daar komt weinig poep van.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Rami schreef:Van bloederige maaltijden zoals haas is de poep donkerbruin tot zwart (en niet slap :wink: ).
Bij Bram en Izzie dus wel :wink: De 'slechtste' poep krijgt Bram als hij groente heeft gehad. De dag voor een wedstrijd krijgt hij altijd kip. Daar komt weinig poep van.
maar ik vind nergens groente in je menu, of lees ik erover heen :denken: ?
Ahum betrapt. Ik maak zelf groentemix, maar ben al twee maanden te lui :wink: Binnenkort ga ik weer een voorraad maken en dan doe ik het door de KVV. Hij krijgt nu wel regelmatig wat groente van ons door de KVV en in de KVV zelf zit natuurlijk ook groente. Maar ik wil eigenlijk meer geven.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: Ahum betrapt.
:hmmm: :hmmm: :hmmm: :pffff: :mrgreen:
Binnenkort, echt :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
En dat is dan wel haas met bot? Ik geef meestal voorkanten (kop/voorpoten) en dat is - zo te merken - 'bottig' genoeg want de poep is goed. :wink:
Rauwe groente gaf bij Sil ook steeds slechte poep, ik geef dan ook alleen nog maar gekookte groente. Niet zo heel veel trouwens, het is echt wat ik zelf van maaltijden overhoud.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef: En dat is dan wel haas met bot? Ik geef meestal voorkanten (kop/voorpoten) en dat is - zo te merken - 'bottig' genoeg want de poep is goed. :wink:
Jazeker, ik geef ribben en haasbouten. Behoorlijk bottig dus.

En Inge, even op de verpakking gekeken. De haas komt uit Argentinië, besteld via een rauwvoerleverancier.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:

En Inge, even op de verpakking gekeken. De haas komt uit Argentinië, besteld via een rauwvoerleverancier.
vreemd, hebben ze daar zoveel hazen op overschot dan :denken: ? ik dacht dat de weinige hazen die geschoten werden allemaal op mensenborden belandden :denken: .
Die bouten zijn duur hoor, volgens mij bedoeld voor restaurants om stoofpotten te maken oid (doen ze dat van haas?). De ribben zijn volgens mij 'over' van wat de mensen willen hebben, die zijn dus een stuk goedkoper.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Rami schreef: En dat is dan wel haas met bot? Ik geef meestal voorkanten (kop/voorpoten) en dat is - zo te merken - 'bottig' genoeg want de poep is goed. :wink:
Aha, daar het ligt het dan ook niet aan. Nou ja, elke hond heeft weer een andere spijsvertering. Ik zie ook verschillen hier. Wat ik al schreef: de één krijgt slappe ontlasting van rauwe groente, de ander niet.
Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:

vreemd, hebben ze daar zoveel hazen op overschot dan :denken: ? ik dacht dat de weinige hazen die geschoten werden allemaal op mensenborden belandden :denken: .
Ik koop mijn haas (nou ja, de resten dus en dat zijn koppen en voorpoten/borst) bij de poelier op de markt. Heb geen idee waar het vandaan komt.
Maar wat me wel opvalt is dat mijn honden eigenlijk helemaal niet zo gek zijn van echt wild. Karkassen van fazant, patrijs, duif, ze eten het wel maar soms met wat lange tanden. Karkassen van wild konijn en wilde eend vinden ook minder aftrek dan karkassen van tam konijn en tamme eend.
Ik vind het dus echt verbazend dat ze met zo veel smaak wilde haas eten! Maar goed, 'tamme' haas bestaat niet (toch?) dus het moet haast wel 'echt' wild zijn. Of zouden hazen toch gekweekt worden? Dat zou wel verklaren waarom er zo veel haas te krijgen is (en ook buiten het jachtseizoen).
Afbeelding
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Rami schreef:
Zoek stok! schreef:
Aha, daar het ligt het dan ook niet aan. Nou ja, elke hond heeft weer een andere spijsvertering. Ik zie ook verschillen hier. Wat ik al schreef: de één krijgt slappe ontlasting van rauwe groente, de ander niet.
Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik koop mijn haas (nou ja, de resten dus en dat zijn koppen en voorpoten/borst) bij de poelier op de markt. Heb geen idee waar het vandaan komt.
Maar wat me wel opvalt is dat mijn honden eigenlijk helemaal niet zo gek zijn van echt wild. Karkassen van fazant, patrijs, duif, ze eten het wel maar soms met wat lange tanden. Karkassen van wild konijn en wilde eend vinden ook minder aftrek dan karkassen van tam konijn en tamme eend.
Ik vind het dus echt verbazend dat ze met zo veel smaak wilde haas eten! Maar goed, 'tamme' haas bestaat niet (toch?) dus het moet haast wel 'echt' wild zijn. Of zouden hazen toch gekweekt worden? Dat zou wel verklaren waarom er zo veel haas te krijgen is (en ook buiten het jachtseizoen).
Op een ander forum (dat ik hier denk ik niet mag noemen) wordt gezegd dat carnivoren (zoals honden) liever herbivoren eten dan andere carnivoren. Wilde dieren komen makkelijker aan vlees dan gefokte beesten. 'Wilde' duif eet bv. wormen, en ik ken iemand die duivenfokker is en gewoon zaden etc. geeft.
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
mwillow

H. koopt veel restpartijen van een bepaalde wildgroothandel in die het uit Argentinië betrekt. Het is allemaal geschoten wild, geen kweek. Op dit moment heeft hij prachtige aanbiedingen, waaronder patrijsbout, wilde konijndelen, wilde eendkarkassen en fazantkarkassen met ingewanden. Mijn honden zijn er gek op en de kwaliteit er van is errrug goed. :ok:
Rami
Zeer actief

Inge O schreef:
oh, ik dacht dat jullie het over hele hazen hadden - dat verklaart al meer :wink: .
Nee, ik geef sowieso (als het even kan) resten en overblijfsels, geen hele prooidieren. De poelier neemt voor mij koppen, voorpoten, karkassen etc. mee. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

SandraH schreef:H. koopt veel restpartijen van een bepaalde wildgroothandel in die het uit Argentinië betrekt. Het is allemaal geschoten wild, geen kweek. Op dit moment heeft hij prachtige aanbiedingen, waaronder patrijsbout, wilde konijndelen, wilde eendkarkassen en fazantkarkassen met ingewanden. Mijn honden zijn er gek op en de kwaliteit er van is errrug goed. :ok:
Ah goede tip, ik ga even kijken. Bram lust dat allemaal niet, maar Izzie hapt dat allemaal heerlijk weg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
mwillow

Zoek stok! schreef:
SandraH schreef:H. koopt veel restpartijen van een bepaalde wildgroothandel in die het uit Argentinië betrekt. Het is allemaal geschoten wild, geen kweek. Op dit moment heeft hij prachtige aanbiedingen, waaronder patrijsbout, wilde konijndelen, wilde eendkarkassen en fazantkarkassen met ingewanden. Mijn honden zijn er gek op en de kwaliteit er van is errrug goed. :ok:
Ah goede tip, ik ga even kijken. Bram lust dat allemaal niet, maar Izzie hapt dat allemaal heerlijk weg.
Het staat op mijn forum, niet op zijn website....daar heeft 'ie blijkbaar nog steeds geen tijd voor...zal het hieronder plaatsen. Hertelever is inmiddels op.

Herby geeft door dat onderstaande aanbieding actueel is, zolang de voorraad strekt.

AANBIEDINGEN

Hele kip biologisch 7.50 p/kg
Kiphart biologisch 3.75 p/kg
Kiplever biologisch 3.75 p/kg

Houtduif karkas 2.25 p/kg

Kalkoenvleugels/veel vlees 1.75 p/kg

Rundertong(heel) 2.00 p/kg
Runderstaart(heel) 2.00 p/kg

Patrijsbout (als haasbout) 2.50 p/kg

Wilde konijnbout(a.been/bil) 3.25 p/kg

Kalkoenkarkas 1.50 p/kg
Recreatiebot/kalkoen 1.50 p/kg

Wilde eendkarkas 1.75 p/kg

Hazenlever(NL) 2.25 p/kg

Fazantlever 2.25 p/kg
Fazantkarkas(+ ingewanden) 1.75 p/kg

Hertenlever 2.25 p/kg
Hertenribben m. veel vlees 2.50 p/kg
Hertenvlees snippers 2.75 p/kg

Reevlees snippers 2.75 p/kg

Runderpancreas 3.00 p/kg

Hele geitjes geslacht 3.75 p/kg
(+/- 2 kilo per stuk)

bron: Forum Rauwe voeding voor Honden
Zoek stok!
Zeer actief

Dankjewel!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Dit is nu Caja's menu

Maandag: karkas (parelhoen/eend) + spiervlees (paard/hert)
Dinsdag: lam/geit/kalf + spiervlees + hart
Woensdag: kwartel of duif (compleet)
Donderdag: kip + pens
Vrijdag: vasten (tenzij ze wedstrijd heeft)
Zaterdag: konijn (of haaskarkas + spiervlees) + lever en nier
Zondag: vis

Orgaan
75 gram lever
25 gram nier
100 gram hart
Afbeelding
Missbulleke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Missbulleke »

SandraH schreef:
is er weer een nieuwe site??? :denken:

pfff kan ze niet allemaal bij houden hoor...
Afbeelding
xxxxx LAN en een lebber van GIZMO & PEBBLES
Bull & Faust voor altijd in mijn hart!!
Missbulleke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Missbulleke »

ik heb een 2 weken menu. vooral omdat mijn vriend niet echt thuis is in voeren. Dus voor hem geheugensteun wat moeten ze eten. en voor mij wat moet ik bestellen??

Ik geef geen hele producten meer omdat ik echt twee zeikers heb met eten.
Heb geprobeerd ook 2 dagen niets laten eten maar nee ze gingen er niet aan.. tja dan maar kiezen voor makkelijk... Botmix, vleesmix. procenten weet ik niet heb ooit laten uitrekenen en toen zeiden ze met dat prima was...
MIjn hondjes zijn ook gezond en vertonen geen rare dingen.

ze eten beide 500 gram per dag, en krijg in kilo's aangeleverd dus 1 dag vlees of pens en andere dag bot. bot, vleesmix, zalmmix snij ik bevroren door met zaag en doe ik dan ieder de helft van en orgaan 200 gram eendenhartjes-200 gram kippenhartjes en 100 gram lever van konijn of kip ander orgaan lusten ze niet ja boekmaag heb ik wel eens in huis
Afbeelding
xxxxx LAN en een lebber van GIZMO & PEBBLES
Bull & Faust voor altijd in mijn hart!!
mwillow

Missbulleke schreef:
SandraH schreef:
is er weer een nieuwe site??? :denken:

pfff kan ze niet allemaal bij houden hoor...
Die is er al een tijdje......over een week bestaat dit leuke informatieve forum 1 jaar. :ok: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”