Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedankt mede hondenbezitters
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Bedankt mede hondenbezitters
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Marion.
Re: Bedankt mede hondenbezitters
Oh neeeeee, wat zonde! Het was zo heerlijk legaal lopen daarJaap* schreef:http://www.np-drentsfriesewold.nl/docum ... ml?lang=nl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
Ja, dit is echt triest
De goeden die het eeuwig met de kwaden moeten vergelden, godverdomme wat kan ik pissig worden van die tokkies die hun hond die niet los kan toch maar laten rauzen "omdat hij hier los mag".
De goeden die het eeuwig met de kwaden moeten vergelden, godverdomme wat kan ik pissig worden van die tokkies die hun hond die niet los kan toch maar laten rauzen "omdat hij hier los mag".
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Jaap*
- Zeer actief
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
tineke
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- Jaap*
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij woonden in een losloopgebied dus de honden mochten vanaf de voordeur los. Komen we een week of 3 geleden ineens een brief tegen op een boom en nu is het hele gebied waar wij wonen verboden voor honden, overal borden met verboden voor honden, ook aangelijnd
Dat is dus wel heel erg bezopen want in feite mag ik de hond niet eens naar de auto lopen want dan kan ik al een boete krijgen
Nu ben ik niet zo van regels dus ik merk er weinig van, alleen dat het lekker rustig is
Sterkte Jaap, kan me voorstellen dat het heel erg irritant is als je wandelingen weggenomen worden. Ik baal al dat ik toch iets meer allert loop want ergens vrees ik dat een man van de wet toch een keer op mij af komt. Alleen dat idee irriteert me al als ik ze lekker laat rennen hier
Nu ben ik niet zo van regels dus ik merk er weinig van, alleen dat het lekker rustig is
Sterkte Jaap, kan me voorstellen dat het heel erg irritant is als je wandelingen weggenomen worden. Ik baal al dat ik toch iets meer allert loop want ergens vrees ik dat een man van de wet toch een keer op mij af komt. Alleen dat idee irriteert me al als ik ze lekker laat rennen hier
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hoe kan dat nou Marc?MARC_S schreef:Wij woonden in een losloopgebied dus de honden mochten vanaf de voordeur los. Komen we een week of 3 geleden ineens een brief tegen op een boom en nu is het hele gebied waar wij wonen verboden voor honden, overal borden met verboden voor honden, ook aangelijndDat is dus wel heel erg bezopen want in feite mag ik de hond niet eens naar de auto lopen want dan kan ik al een boete krijgen
![]()
Nu ben ik niet zo van regels dus ik merk er weinig van, alleen dat het lekker rustig is![]()
Als jullie daar wonen zou je toch van de gemeente op zijn minst een brief in de bus gekregen moeten hebben?
Natuurlijk is het vervelend als loslopende honden tegen mensen op springen en kinderen ondersteboven lopen.
Dat bijten zal wel meevallen.
Er staat dat veel mensen gebeten zijn of er bang voor zijn gebeten te worden.
Ik vermoed 1% gebeten en 99% bang.
Heel vervelend en het zou niet moeten dat je daar bang voor bent of moet zijn.
De ellende is dan ook weer dat je denkt dat een je gebeten zal worden als een hond hijgend, dus bek open, op je af komt.
Doen mijn honden ook wel eens.
Alleen ze lopen langs de mensen en niet naar ze toe.
In hoeverre wordt dat begrepen door mensen die bang zijn voor honden?
Het argument dat honden zo veel vernielen, is dat nou echt zo?
Hier is een bos waar de honden veel los aan het rauzen waren.
In de loop van de tijd is er ondanks dat rauzen een flinke populatie aan konijnen en reeën gekomen.
En nu mogen de honden niet meer van het pad af omdat er reeën en konijnen zijn.
Natuurlijk moeten mensen er voor zorgen dat hun honden goed worden opgevoed en niet tegen willekeurig welke mensen dan ook aan springen of voor de voeten lopen.
Helaas zijn er ook baasjes die zich daar niet veel aan gelegen laten liggen.
Dat maakt dergelijke beslissingen van SBB wel begrijpelijk.
-
Fin
- Zeer actief
Ergens ben ik juist daardoor voor op aangewezen gebieden waar honden los mogen. Hier kom ik juist daardoor nauwelijks mensen tegen die bang zijn voor honden, er zijn immers nog genoeg plekken over waar mensen kunnen recreëren en dat de honden verplicht aangelijnd moeten zijn.ranetje schreef:Hoe kan dat nou Marc?
Als jullie daar wonen zou je toch van de gemeente op zijn minst een brief in de bus gekregen moeten hebben?![]()
Natuurlijk is het vervelend als loslopende honden tegen mensen op springen en kinderen ondersteboven lopen.
Dat bijten zal wel meevallen.
Er staat dat veel mensen gebeten zijn of er bang voor zijn gebeten te worden.
Ik vermoed 1% gebeten en 99% bang.
Heel vervelend en het zou niet moeten dat je daar bang voor bent of moet zijn.
De ellende is dan ook weer dat je denkt dat een je gebeten zal worden als een hond hijgend, dus bek open, op je af komt.
Doen mijn honden ook wel eens.
Alleen ze lopen langs de mensen en niet naar ze toe.
In hoeverre wordt dat begrepen door mensen die bang zijn voor honden?
Natuurlijk moeten mensen er voor zorgen dat hun honden goed worden opgevoed en niet tegen willekeurig welke mensen dan ook aan springen of voor de voeten lopen.![]()
Helaas zijn er ook baasjes die zich daar niet veel aan gelegen laten liggen.
Dat maakt dergelijke beslissingen van SBB wel begrijpelijk.
Ook voor het wild vind ik het wel prettig dat er aanlijnstukken zijn waar ook echt gecontroleerd wordt. Want ganzen en eenden hoeven wat Durga betreft niet proberen te broeden op een losloopstuk. Of liever wel, natuurlijk.
Wel zat ik net te lezen op de site van Alphen a/d Rijn, over de hondenlosloopgebieden daar. Waar er fijntjes wordt duidelijk gemaakt dat wat nu een hondenlosloopgebied is later toch bebouwd kan worden. Oftewel, je mag je handjes dichtknijpen dat je ze überhaupt ergens los mag laten.
En met de SBB - hondenlosloopgebieden aanwijzen, prima, maar dan wel ruim bemeten, i.p.v. kruimeltjes land. Ze hebben er genoeg hectares voor.
-
Kyra-
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Dat snap ik inderdaad ook nooit zo goed. Je hebt hier ook gigantische natuurlijkgebieden waar honden nooit los mogen (niet alleen van SBB overigens). Dan denk ik, geef 'ons' 1/20 stukje van dat gebied om ze los te laten, en men is daar al hardstikke blij mee. Dan is er nog 19/20 van dat gebied over voor al die mensen die een hekel aan honden hebbenchristo schreef:
En met de SBB - hondenlosloopgebieden aanwijzen, prima, maar dan wel ruim bemeten, i.p.v. kruimeltjes land. Ze hebben er genoeg hectares voor.

-
Fin
- Zeer actief
Deze vond ik trouwens wel humor:
"Tegenstanders (van het aanlijngebod) wijzen naar andere ’rustverstoorders’ in de bossen. Veel vingers wijzen naar
mountainbikers die door de bossen rauzen, ruiters die buiten
de ruiterpaden trekken en mensen die rotzooi achterlaten.
"En zorgen luid kwebbelende nordic-walking-huisvrouwen
niet voor meer overlast?"
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat het fijnste vind van het losloopgebied hier - dat er weinig andere soorten recreanten loslopen. Waaronder nordic walkers.
"Tegenstanders (van het aanlijngebod) wijzen naar andere ’rustverstoorders’ in de bossen. Veel vingers wijzen naar
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat het fijnste vind van het losloopgebied hier - dat er weinig andere soorten recreanten loslopen. Waaronder nordic walkers.
- ranetje
- Zeer actief
Je boftchristo schreef:Deze vond ik trouwens wel humor:
Ik moet vooral in het weekeinde "mijn" losloopgebieden delen met mountainbikers (behoorlijk riskant heuvel af
Tig schaaltjes met lekkernijen op neushoogte en lager :N:
-
Fin
- Zeer actief
Ik moet heel gemeen bekennen dat de doodenkele keer dat mensen dat proberen in het postzegelstukkie land dat ons hier toebedeeld is, ik bewust mijn honden net lang genoeg overlast laat bezorgen om de picknickers op andere gedachten te brengen.ranetje schreef:Je boftchristo schreef:Deze vond ik trouwens wel humor:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat het fijnste vind van het losloopgebied hier - dat er weinig andere soorten recreanten loslopen. Waaronder nordic walkers.![]()
Ik moet vooral in het weekeinde "mijn" losloopgebieden delen met mountainbikers (behoorlijk riskant heuvel af) een enkel paard en mensen die gezellig gaan zitten picknikken.
Tig schaaltjes met lekkernijen op neushoogte en lager :N:
Overigens heb ik op een ander stuk niet-losloopgebied wel gehad dat er picknickers waren neergestreken die ik niet zag, terwijl de hondjes en ik aan het recreëren waren aan een picknicktafel bij een lekkere dompelsloot. Kijk ik op van mijn boek, zie ik Christo wegsneaken.
Had hij al drie keer bij hen lopen buurten. Oh, vonden ze niet erg hoor. Hij ging steeds netjes zitten om wat lekkers te krijgen.
- ranetje
- Zeer actief
christo schreef:Had hij al drie keer bij hen lopen buurten. Oh, vonden ze niet erg hoor. Hij ging steeds netjes zitten om wat lekkers te krijgen.
Wat braaf
Rana heeft een keertje een bakje ravioli leeggegeten.
En daar had ze geen toestemming voor.
Niet van mij en ook niet van die mensen
Tsja als je zelf wel eens traint met tortellini, is ravioli natuurlijk ook voor de hond
-
Fin
- Zeer actief
ranetje schreef:christo schreef:Had hij al drie keer bij hen lopen buurten. Oh, vonden ze niet erg hoor. Hij ging steeds netjes zitten om wat lekkers te krijgen.![]()
![]()
![]()
Wat braaf![]()
Rana heeft een keertje een bakje ravioli leeggegeten.![]()
En daar had ze geen toestemming voor.
Niet van mij en ook niet van die mensen![]()
Tsja als je zelf wel eens traint met tortellini, is ravioli natuurlijk ook voor de hond
Die mensen vonden hem heel braaf. Maar hij wist heel goed wat ik ervan zou vinden. Komisch om te zien hoe hij zowat op z'n tenen naar hen toe sneakte. Als vrouwtje het maar niet merkt...
-
linlin
haha, hier schuin tegenover is een straatje waar officieel geen honden mogen komen, want er staat een glijbaan. er wonen wel mensen met honden en die dienen officieel dispensatie aan te vragen bij de gemeente voor het doorkruisen van het verboden gebied als zij naar hun huis lopen.MARC_S schreef:Wij woonden in een losloopgebied dus de honden mochten vanaf de voordeur los. Komen we een week of 3 geleden ineens een brief tegen op een boom en nu is het hele gebied waar wij wonen verboden voor honden, overal borden met verboden voor honden, ook aangelijndDat is dus wel heel erg bezopen want in feite mag ik de hond niet eens naar de auto lopen want dan kan ik al een boete krijgen
![]()
Nu ben ik niet zo van regels dus ik merk er weinig van, alleen dat het lekker rustig is![]()
maar een kleine honderd euro hondenbelasting per jaar mogen ze wel dokken.
dat dan weer wel. en er zijn nog brave borsten die daaraan meewerken en dus dispensatie aanvragen, puur uit angst voor een bon.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Jaap*
- Zeer actief
Langhout heeft natuurlijk ook andere belangen als uitbater van easterwood. Maar dat geeft niks, hij heeft grotendeels gelijkJaap* schreef:Nee, ik ga morgen even kijken, bedankt
Het is alleen jammer dat hij het niet kan laten om een beetje pissig te zijn op SBB, of althans, om dat door te laten schemeren met termen als "ze verdienen er vast grof geld mee" enzo
Dat vind ik dan weer niet zo handig zegmaar.
De situatie is dat loslopen lang is gedoogd. Het is nooit losloopgebied geweest, zoals de meeste plekken waar je hond los mag geen losloopgebied, maar een gedooggebied is. En als het de eigenaar teveel gesodemieter oplevert kapt hij er mee. Dan wordt er niet meer gedoogd.
Paar nieuwe bordjes maken en klaar is kees
Dan kun je roepen wat je wilt over fietsers, hardlopers, houthakkers en wat dies meer zij, maar daar gaat het niet om.
Want die mogen er intussen nog gewoon komen hoor.
De eigenaar heeft simpelweg een privilege ingetrokken, het feit dat SBB een overheidsinstantie is die gemeenschapsgeld ontvangt en derhalve ten dienste staat van de gemeenschap, waartoe ook hondeneigenaren behoren, vind ik al een beter argument.
Overigens is SBB waarschijnlijk ook geen echte eigenaar, De Dienst Beheer Landbouwgronden koopt de grond aan, maar dat terzijde.
Feit is, uit frequente eigen waarneming met de tenen krom in de schoenen, dat er veel mensen zijn die lijken te vinden dat de hele wereld moet wijken voor hún hond. Omdat die daar los mag lopen.
Alsof dat als bij-effect heeft dat andere mensen dan maar weg moeten gaan als het ze niet bevalt ofzo
Dit is gewoon het gevolg van zulk soort grotebekkengebral.
Niet van feiten, maar van onderbuikgevoelens, onstaan door ergernis.
- Jaap*
- Zeer actief
http://nl.wikipedia.org/wiki/TokkieKyra- schreef:Toch even een vraag. Wat verstaan jullie hier onder "tokkies"Maryanne schreef:Echt hardstikke zonde. En die tokkies daar zijn er meer van dan me lief iswat kan ik pissig worden van die tokkies die hun hond die niet los kan toch maar laten rauzen "omdat hij hier los mag".
- Jaap*
- Zeer actief
Jeetje, da's goed balen zeg. Hoewel jullie nu wel verlost zijn van de wekelijkse "jachttraining"?MARC_S schreef:Wij woonden in een losloopgebied dus de honden mochten vanaf de voordeur los. Komen we een week of 3 geleden ineens een brief tegen op een boom en nu is het hele gebied waar wij wonen verboden voor honden, overal borden met verboden voor honden, ook aangelijndDat is dus wel heel erg bezopen want in feite mag ik de hond niet eens naar de auto lopen want dan kan ik al een boete krijgen
![]()
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Potverdorie. Hier hebben we geloof ik in een ander topic ook al eens onze meningen over uitgewisseld over de jagende honden. Weet je nog dat ik toen refereerde aan een artikel in de krant? Nou ja, dit artikel bedoelde ik dus. En ik baal er als een stekker van.Jaap* schreef:Ja, dit is echt triest![]()