Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
extreem veel plassen na panacur?
Moderator: moderatorteam
-
Xiara
- Vaste gebruiker
extreem veel plassen na panacur?
Rose heeft vanuit het nest de Giardia paraciet mee gekregen en daar krijgt ze nu panacur tegen.
De diaree, onwijze stinkpoep en slomigheid zijn over, dus de kuur slaat goed aan. Alleen plast ze nu echt onwijs veel!
Kan dat iets met de panacur te maken hebben?
De diaree, onwijze stinkpoep en slomigheid zijn over, dus de kuur slaat goed aan. Alleen plast ze nu echt onwijs veel!

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: extreem veel plassen na panacur?
Ik kan het niet vinden bij de bijwerkingen.Xiara schreef:Rose heeft vanuit het nest de Giardia paraciet mee gekregen en daar krijgt ze nu panacur tegen.
Drinkt ze veel?
-
Xiara
- Vaste gebruiker
volgens mij niet echt meer dan normaal.
Wel zit ze nog aan de rijst met kip met extra vocht. Dat zal wel niet helpen, gelukkig zijn we dat weer aan het terug mixen naar "normale" brokken.
Ik kon het dus ook al niet vinden bij de bijwerkingen, vandaar dat ik het me afvroeg.
Rose is namelijk al redelijk zindelijk, maar de laatste 2 dagen kan ze het gewoon niet droog houden in de bench en in huis
Wel zit ze nog aan de rijst met kip met extra vocht. Dat zal wel niet helpen, gelukkig zijn we dat weer aan het terug mixen naar "normale" brokken.
Ik kon het dus ook al niet vinden bij de bijwerkingen, vandaar dat ik het me afvroeg.
Rose is namelijk al redelijk zindelijk, maar de laatste 2 dagen kan ze het gewoon niet droog houden in de bench en in huis

- ranetje
- Zeer actief
Rijst met kip en extra vocht levert wel grotere hoeveelheden urine opXiara schreef:volgens mij niet echt meer dan normaal.
Plast ze dan grote plassen?
Bij veel kleinere plasjes even een plasje laten nakijken door de DA vanwege mogelijke blaasontsteking
-
Xiara
- Vaste gebruiker
Ze plast idd grotere plassen,
maar ook vaker (grote) plassen.
Normaal gesproken (ze is 13 weken) gaan we zodra ze wakker is naar buiten en plast ze dan 1 hooguit 2 keer. En kan ze ook nog even in de bench wachten tot ik vind dat ze zo ver is (zeg maar 5 minuten)
Nu is het wakker worden ==> direct plassen.
Naar buiten, nog een keer plassen
Na een half uur, binnen weer plassen (als ik niet scherp genoeg oplet, dat is dus wel eigen schuld hoor)
Zal eens zien hoe het morgen gaat als ze alleen nog brok krijgt en geen rijst
maar ook vaker (grote) plassen.
Normaal gesproken (ze is 13 weken) gaan we zodra ze wakker is naar buiten en plast ze dan 1 hooguit 2 keer. En kan ze ook nog even in de bench wachten tot ik vind dat ze zo ver is (zeg maar 5 minuten)
Nu is het wakker worden ==> direct plassen.
Naar buiten, nog een keer plassen
Na een half uur, binnen weer plassen (als ik niet scherp genoeg oplet, dat is dus wel eigen schuld hoor)
Zal eens zien hoe het morgen gaat als ze alleen nog brok krijgt en geen rijst

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Xiara
- Vaste gebruiker
-
Xiara
- Vaste gebruiker
- ranetje
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
In gekookte rijst zit heel veel vocht(al het kookwater verdwijnt erin) dus ik denk dat je het daar moet zoeken.Xiara schreef:Ik snap wat je bedoeld
Ik denk dat het echt het vocht bij de rijst is waar het extra plassen dan van komt. Morgen gaan we weer terug over op de brokken, zal eens zien of het extra plassen dan weer minder is
Hoe is het nu?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Xiara
- Vaste gebruiker
Oeps, had je reactie niet meer gezien!
Sinds we gestopt zijn met het extra water aan de rijst toevoegen gaat het gelijk een stuk beter. Daar zat het dus idd in.
Nu nog de poep in de juiste dikte krijgen
Met 1 keer rijst en 2 keer eukanuba gaat het redelijk, maar zodra we de rijst weg laten is het toch weer meer "koeievlaai-achtig". Over een week moet ze voor entingen weer naar de DA, dus we gaan het dan maar eens bespreken met hem.
Tijdens de panacur was de poep trouwens echt zo als het hoort en stonk het niet, maarja dagelijks panacur is geen optie he
Sinds we gestopt zijn met het extra water aan de rijst toevoegen gaat het gelijk een stuk beter. Daar zat het dus idd in.
Nu nog de poep in de juiste dikte krijgen
Tijdens de panacur was de poep trouwens echt zo als het hoort en stonk het niet, maarja dagelijks panacur is geen optie he

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
-
Xiara
- Vaste gebruiker
Die metrazol, wanneer mag je die geven? Rose heeft afgelopen zondag, maandag en dinsdag de panacur gehad.renee-uk schreef:Giardia hoeft niet over te zijn na een panacur kuurtje, Gina is pas volledig van de giardia afgekomen nadat ze ook nog een kuur heeft gehad met metrazol.
En, mag je die metrazol ook aan pups geven? Ze is nu 14 weken

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat weet ik nietXiara schreef:Die metrazol, wanneer mag je die geven? Rose heeft afgelopen zondag, maandag en dinsdag de panacur gehad.renee-uk schreef:Giardia hoeft niet over te zijn na een panacur kuurtje, Gina is pas volledig van de giardia afgekomen nadat ze ook nog een kuur heeft gehad met metrazol.
En, mag je die metrazol ook aan pups geven? Ze is nu 14 weken
Het is een breed spectrum AB die ook bij giardia werkt, dus gaat sowieso via de DA.
Je zou het kunnen vragen als je daar toch bent binnenkort

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Xiara
- Vaste gebruiker
-
Muk