Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden en openbare ruimtes

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

parelridder schreef:
Nanna schreef:(...) Als jouw honden zich netjes gedragen mogen ze van mij het winkelcentrum in hoor :mrgreen: Ik zie alleen voor hen de toegevoegde waarde niet. Ik zou gewoon daarna (uit schuldgevoel?) een half uur langer met ze door het bos stappen.
Ik houd zelf absoluut niet van winkelen, maar ben de enige hier in huis :roll:
Mijn honden doe je een ontzettend groot plezier met een rondje winkelcentrum, mee naar de gamma, mee naar de Blokker, mee naar de boekwinkel...
En waarom? :denken:
Eerlijk, ik begrijp er niks van: ze lopen aangelijnd, mogen niet van alles wat anders niet mag, maar de hele omgeving en het zicht op al die spulletjes, spreekt ze op de een of andere manier ontzettend aan :19:
Als ik eens weinig tijd heb voor een fatsoenlijke wandeling of ze wegens ziek of zeer even aangelijnd moeten blijven, is 'shoppen' voor mij juist de compensatie die ik hen bied voor het 'leed'! :mrgreen:
Begrijp je het niet nee? De meeste honden gaan graag daarheen waar het baasje gaat. Honden zijn graag bij hun baasje.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Martijn schreef:
Ariane schreef:Hier mogen ze niet in winkelcentra/straten komen, dus dat is heel simpel.
Wat? Gewoon de hele straat niet in?

Hoe hebben ze dat geregeld?
Als het om overdekte centra gaat:daar mogen honden ook niet in hier :wink:
Bij ons mocht het eerst wel,maar door toedoen van onoplettende cq slordige bazen mag het niet meer dus.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Martijn schreef:Bah. Ik word er misantropisch van.
Ik ook.tot voor kort ging ik met meer plezier het winkelcentrum op dan nu.Maar wat wil je in een maatschappij waarin de hond als zondenbok voor een heleboel dingen gebruikt wordt?
En waarin nog wat meer veranderd is?
Ik vind het ook heel vies als er een kind in een winkelkar staat maar toch mag dat :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

starfleet schreef:Ik vind het wel sneu als ik die hondjes zie die mee de drukke markt op moeten of op zaterdagmiddag fijn winkelen in de stad. Bijna zonder uitzondering lopen ze gedrukt en staan zelfs met de staart tussen de benen. Laat je hond dan toch thuis.
Als een hond er duidelijk geen plezier aan beleeft, dan moet je hem natuurlijk thuis laten. Maar voor honden die genieten van al die bedrijvigheid en vooral samen met de baas er op uit, is het echt een uitje :mrgreen:
Afbeelding
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

iones schreef:
parelridder schreef: (...) Eerlijk, ik begrijp er niks van: ze lopen aangelijnd, mogen niet van alles wat anders niet mag, maar de hele omgeving en het zicht op al die spulletjes, spreekt ze op de een of andere manier ontzettend aan :19: (...)
Begrijp je het niet nee? De meeste honden gaan graag daarheen waar het baasje gaat. Honden zijn graag bij hun baasje.
Zeker, maar het is veel meer dan dat. Ze kijken echt hun oogjes uit, kwispelen hun kont er af. Het is niet puur het 'bij de baas zijn', mijn dames zijn dol op shoppen! :mrgreen:
Zoals ze ook graag naar de dierentuin of kinderboerderij gaan, beestjes kijken :denken:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Martijn schreef:
marian* schreef:
Martijn schreef:
Ariane schreef:Hier mogen ze niet in winkelcentra/straten komen, dus dat is heel simpel.
Wat? Gewoon de hele straat niet in?

Hoe hebben ze dat geregeld?
Als het om overdekte centra gaat:daar mogen honden ook niet in hier :wink:

Bij ons mocht het eerst wel,maar door toedoen van onoplettende cq slordige bazen mag het niet meer dus.
Ik vind dat zo erg. Dat honden gewoon de maatschappij uitgezet worden.
Honden horen bij mensen.

Natuurlijk. Poep, markeren tegen de bloemkool. Enzovoort.
Hardstikke vies.

Maar ik vind het ook vies dat bij de albert heijn iedereen met zijn E-colipoten aan de groente zit.
Of dat de bakker met dezelfde handen de hele dag aan geld en aan je brood zit.
De bus vind ik vies. Deurkrukken van winkels vind ik vies.
Enzovoort.

Maar als het een hond is dan doen we ineens alsof je er ebola van krijgt.
Die moeten weg! Vies!
Bah. Ik word er misantropisch van.
In de stad Groningen heb je ook bepaalde straten in het centrum waar je gewoon niet met de hond doorheen mag. Bezopen gewoon.
Dat is dan gewoon een doodnormale straat, geen overkapping niks en dan moet je dus maar gigantisch om gaan lopen om bij het station te komen (want die straat komt zo'n beetje uit bij het station).

Nederland slaat weer eens een beetje door.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef: In de stad Groningen heb je ook bepaalde straten in het centrum waar je gewoon niet met de hond doorheen mag. Bezopen gewoon.
Dat is dan gewoon een doodnormale straat, geen overkapping niks en dan moet je dus maar gigantisch om gaan lopen om bij het station te komen (want die straat komt zo'n beetje uit bij het station).
Ja daar had ik ook last van. Zaten we in een hotel in de stad, konden we dus buiten het centrum op zoek naar een restaurant omdat Bram gewoon de stad niet in mocht. Aan de ene kant begrijp ik het wel. Straten vol hondenpoep is smerig. Maar je kunt toch ook op elke hoek van de straat poepzakjesgevallen neerzetten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zoek stok! schreef:Maar je kunt toch ook op elke hoek van de straat poepzakjesgevallen neerzetten.
Je kunt toch ook gewoon met iedere wandeling een paar boterhamzakjes in je zak stoppen?
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

wij zaten een tijd geleden op het terras en ik had 2 staffies bij, die heerlijk rustig half onder mn tafel lagen
komt er een vrouw naast (!!!!!!!) ons zitten en begint te zuchten:
Is toch niet normaal dat ze tegenwoordig die honden overal mee naar toe nemen!!!

Ik dacht ik hou me in, en dacht waarom kom je dan in hemelsnaam naast me zitten terwijl er overal plaats is.

nu begint dr zoontje van een jaar of 5 rond te rennen en loopt zo ons tafeltje om en de glazen vielen op de grond.
Ik onder het opruimen:
Is toch niet normaal dat ze tegenwoordig hun kinderen overal mee naar toen nemen!!!!!!

ze keek me heel raar aan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Marion. schreef:
Zoek stok! schreef:Maar je kunt toch ook op elke hoek van de straat poepzakjesgevallen neerzetten.
Je kunt toch ook gewoon met iedere wandeling een paar boterhamzakjes in je zak stoppen?
Ja en dan nog mag je met boterhamzakjes niet door die straat wandelen met je hond.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
Verder wordt de onverdraagzaamheid richting kinderen ook niet vergeten; we hebben inmiddels kindvrije hotels en hoe blij zijn we dáár niet mee? :mrgreen:
er zijn maar een paar kindvrije gelegenheden. Maar honden zijn dus nergens welkom meer. DAt gaat nog eens vele stappen verder.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

iones schreef:
Nanna schreef:
Verder wordt de onverdraagzaamheid richting kinderen ook niet vergeten; we hebben inmiddels kindvrije hotels en hoe blij zijn we dáár niet mee? :mrgreen:
er zijn maar een paar kindvrije gelegenheden. Maar honden zijn dus nergens welkom meer. DAt gaat nog eens vele stappen verder.
Om een kind zich te leren gedragen in een gelegenheid, en natuurlijk leer je daar de basis voor thuis al, moet je ze wel de gelegenheid geven.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
iones
Zeer actief

Tiny schreef:
iones schreef:
Nanna schreef:
Om een kind zich te leren gedragen in een gelegenheid, en natuurlijk leer je daar de basis voor thuis al, moet je ze wel de gelegenheid geven.
Natuurlijk, ben ik mee eens. Ik pleit ook niet dat alles kindvrij wordt.
Maar ik vind het ook niet juist dat alles hondvrij moet zijn.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

pammetje schreef:wij zaten een tijd geleden op het terras en ik had 2 staffies bij, die heerlijk rustig half onder mn tafel lagen
komt er een vrouw naast (!!!!!!!) ons zitten en begint te zuchten:
Is toch niet normaal dat ze tegenwoordig die honden overal mee naar toe nemen!!!

Ik dacht ik hou me in, en dacht waarom kom je dan in hemelsnaam naast me zitten terwijl er overal plaats is.

nu begint dr zoontje van een jaar of 5 rond te rennen en loopt zo ons tafeltje om en de glazen vielen op de grond.
Ik onder het opruimen:
Is toch niet normaal dat ze tegenwoordig hun kinderen overal mee naar toen nemen!!!!!!

ze keek me heel raar aan
:smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas gaat eigenlijk altijd overal mee naartoe, behalve naar winkels waar een sticker 'verboden voor honden' op de deur zit. Hij heeft hier in het dorp overal zijn adresjes waar hij vreselijk wordt verwent met aandacht en/of iets lekkers dus Vegas vind het eén groot feest als we boodschappen gaan doen. Koekjes bij de dierenwinkel, kaas bij de kaasboer, een visje bij de visboer, knuffels bij de Hema, koekjes bij de Bruna, aai over zijn bol bij de boekenwinkel, het pompstation en de sigarenboer en nog meer lekkers bij het tuincentrum. Eén groot feest :cheer:

Ik krijg eigenlijk nooit negatieve reacties als ik in een winkel sta. Vegas is zo'n pretletter en charmeur, de meeste mensen vinden hem gewoon leuk met zijn enthousiaste gedrag.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Als ik Djuke meeneem dan laat ik haar eigenlijk altijd buiten de winkel. Een Berner is toch niet altijd even makkelijk in smalle winkelpaden :mrgreen:

Ik neem haar dan ook alleen mee als ik even snel iets moet halen.

De Apotheek zou ik haar ook sowieso niet mee naar binnen nemen. Is toch een plek waar mensen voor hun medicijnen komen en wie weet wie allergisch is etc. Naar mijn idee moet je dat in zulke plekken sowieso niet doen.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

iones schreef:Maar honden zijn dus nergens welkom meer. DAt gaat nog eens vele stappen verder.
Nou, dat is mijn ervaring dus helemaal niet. Frenk mag de supermarkt en de apotheek niet in hier. En ik geloof bij het Kruidvat ook niet, maar weer wel bij de Etos ofzo. Hoe dan ook, hij mag het merendeel van de winkels, restaurants, kroegen, hotels en wat dies meer zij dus wel in. Niet andersom. :19: :wink:
Afbeelding
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Wat leuk Reini dat Vegas overal heerlijk verwend wordt. :cheer:
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Mirri schreef:Wat leuk Reini dat Vegas overal heerlijk verwend wordt. :cheer:
Vegas heeft het goed voor elkaar hier in de buurt :mrgreen: :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier mogen ze eigenlijk bijna overal gewoon mee alleen doe ik het meestal niet of ik moet er 1 bij me hebben.

Een aantal jaar geleden, verboden je hond mee te nemen in de AH en de mensen deden hun hondjes in de karretjes en dat werd getollereerd. Ik nam Scar mee naar binnen omdat ik vond als zij mogen dan mag hij ook en werd er direct uitgestuurd. Ik pak een karretje en laat hem erin springen en ben zo de winkel doorgegaan met de bedrijfsleider achter me aan, mopperend dat dit niet de bedoeling was enz enz. Ik zei ook, als de belasting geen onderscheid maakt tussen groot en klein, wie ben jij dan om het te doen :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Vince schreef:Als ik Djuke meeneem dan laat ik haar eigenlijk altijd buiten de winkel. Een Berner is toch niet altijd even makkelijk in smalle winkelpaden :mrgreen:

De Apotheek zou ik haar ook sowieso niet mee naar binnen nemen. Is toch een plek waar mensen voor hun medicijnen komen en wie weet wie allergisch is etc. Naar mijn idee moet je dat in zulke plekken sowieso niet doen.
Gelukkig komen die allergische mensen niet op andere locaties dan de apotheek :wink:

sorry, kon het niet laten.... :mrgreen:
Afbeelding
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

chrico schreef:Hier mogen ze eigenlijk bijna overal gewoon mee alleen doe ik het meestal niet of ik moet er 1 bij me hebben.

Een aantal jaar geleden, verboden je hond mee te nemen in de AH en de mensen deden hun hondjes in de karretjes en dat werd getollereerd. Ik nam Scar mee naar binnen omdat ik vond als zij mogen dan mag hij ook en werd er direct uitgestuurd. Ik pak een karretje en laat hem erin springen en ben zo de winkel doorgegaan met de bedrijfsleider achter me aan, mopperend dat dit niet de bedoeling was enz enz. Ik zei ook, als de belasting geen onderscheid maakt tussen groot en klein, wie ben jij dan om het te doen :pffff:
Misschien komt het daardoor dat je nu bij AH hier ook geen kleine hondjes meer mee de winkel in mag nemen. Inderdaad, alle honden zijn gelijk.
ben er wel blij mee, want je moest hier soms de plukken haren eerst uit het karretje halen en ook al ben ik helemaal gek van honden, haren aan mijn eten vind ik smerig.
Groetjes, Corrie en Misty
iones
Zeer actief

Frenk schreef:
iones schreef:Maar honden zijn dus nergens welkom meer. DAt gaat nog eens vele stappen verder.
Nou, dat is mijn ervaring dus helemaal niet. Frenk mag de supermarkt en de apotheek niet in hier. En ik geloof bij het Kruidvat ook niet, maar weer wel bij de Etos ofzo. Hoe dan ook, hij mag het merendeel van de winkels, restaurants, kroegen, hotels en wat dies meer zij dus wel in. Niet andersom. :19: :wink:
In Eindhoven mocht het vroeger ook maar nu niet meer. In het centrum van Helmond zijn honden niet meer welkom. En hier in Twente mogen honden ook de winkel niet in.
Vince
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Vince »

Vince schreef:
Als ik Djuke meeneem dan laat ik haar eigenlijk altijd buiten de winkel. Een Berner is toch niet altijd even makkelijk in smalle winkelpaden mrgreen

Gelukkig komen die allergische mensen niet op andere locaties dan de apotheek wink

sorry, kon het niet laten.... mrgreen
Nee op andere plaatsen mogen ze niet komen, dat weet je toch! :smile:

Maar ik reageerde specifiek op de apotheek omdat daar het startende bericht mee begon, jij flauwerik bozerik! :J:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bij de pizzeria (afhaal) staat ook geen verboden voor honden bordje...
bij de snackbar ook niet..
Bij de pizzeria zeiden ze zelf dat de honden wel naar binnen mochten.. heb het niet gedaan... gewoon omdat ik weet dat veel mensen het onhygienisch vinden... (ben te vaak bezig wat met andere mensen ervan vinden bezig...)
En bij de patattent heb ik het wel eens gedaan omdat ze van het naburige cafe gingen kloten bij Finn die rustig aflag.. toen heb ik hem naar binnen gehaald en bij de ingang binnen in een hoek afgelegd.. dat vonden ze geen probleem..
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik neem de honden nooit mee naar openbare ruimtes /winkels.
Vastbinden voor de winkel al helemaal niet.
Daar zijn het de honden niet voor, ze zijn daarbij ook niet gewend aan drukke winkelstraten :19: , heb er zelf ook een pleurishekel aan. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Hier gaan ze eigenlijk nooit mee. Diesel doe ik er geen plezier mee en Zahra wordt overenthousiast van al die mensen.
Heel soms loop ik via het park naar het winkelcentrum om even te pinnen of zo. Dan gaan ze ook wel mee naar binnen maar blijven netjes naast me zitten.

Op vakantie gaan ze wel veel meer mee. Ik laat ze namelijk niet alleen aan een touw bij de tent en in de tent is het vaak te warm. Als we even wat boodschappen moeten doen blijft er meestal 1 bij de honden in de auto. Ze gaan dan wel mee naar terrasjes en liggen dan braaf naast/onder de tafel.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Hier is het centrum verboden voor honden. Je zou ze dus geen winkel in kunnen nemen, maar ik zet ze gewoon op de treeplank en dan mag het in ene wel :mrgreen:
Zo zijn er de vaste winkels waar ze koekies krijgen en voor een nieuw opvangertje is het gewoon een goede ervaring. Ook de markt over met de honden op de treeplank is geen enkel probleem. Ze zitten veilig, worden niet omver gelopen en doordat Loddie nogal nieuwsgierig om zich heen kijkt heb ik alle ruimte om door te rijden :pffff:
Afbeelding
Rintinde
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Rintinde »

De enige winkel waar ik Phantom mee naartoe neem is de dierenwinkel. Verder ga ik er eigenlijk al vanuit dat honden nergens zijn toegestaan ook al hangt er geen sticker of bordje voor de deur, je krijgt vaak toch te horen van personeel en klanten dat het smerig is een hond in de winkel en dat honden niet in winkels horen.

Wel zijn we laatst een restaurantje tegen gekomen waar honden welkon zijn mits aangelijnd, direct bij het bos. Dus dat is wel handig als we daar eens in het bos gaan wandelen en iets willen eten :)
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

Ik heb Ragyo ook best vaak meegenomen naar restaurants enzo. gewoon even gevraagd of het mocht, soms niet soms wel dus. ook wel eens dat het officieel niet mocht maar op dat moment toch weer wel omdat het zo rustig was.
Verder is hij helemaal gek van bejaardenhuizen. We zijn eens een aantal keer ergens op bezoek geweest en dat vindt ie dus geweldig, hij is meestal terughoudend naar vreemden maar bejaarden vindt ie enig op de een of andere manier. En meestal is het wederzijds :mrgreen: Zelfs tijdens een hele drukke rommelmarkt in een bejaardenhuis liep hij helemaal vrolijk kwispelend rond.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”