Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Arie is gegrepen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Arie is gegrepen

Ongelezen bericht door Carmen »

Arie is net gegrepen door een andere hond. En hoe verbazingwekkend, Arie deed niks en verdedigde zich ook niet. Gelukkig was het andere baasje zo vlot dat zodra de andere hond "verbeet"ze hem meteen wegtrok.
Nu kan hij in zijn linkeroor een oorbel dragen en hij heeft een gaatje in zijn nek die mij meer verontrust. Het leek eerst alleen maar dik en bloedde niet, nu drupt er wel wat bloed uit. Het is een klein gaatje, als dat maar geen abces wordt. Overigens maakte ik me nog ongeruster over zijn hart (hartruis) want hij bleef maar hijgen thuis. De gaatjes heb ik schoongemaakt met betadine en Arie is ondertussen rustig. Het doet hem wel pijn want hij ging knorrend op zijn rug liggen bij het schoonmaken met de staart tussen de benen :-(
Maar kan ik nog wat doen of laten zo en goed in de gaten houden de komende dagen?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ach gossie, arme Arie...

Ik kan me nog herinneren van toen Moos een gegrepen was dat hij ook (onder andere) in zijn nek 1 heeeeeel diep maar heel klein gaatje had, wat pas uren later opeens ging bloeden (toen zag ik ook pas dat het er zat). Ik heb dat ook ontsmet is dat is toen helemaal goed gekomen vanzelf. Ik zou het wel goed in de gaten houden, wat je ook al doet!

Dat hijgen, dat heeft Moos toen de hele nacht liggen doen. Hij had niks aan zijn hart, maar dat was denk ik van de pijn en stress.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Nah arme lieverd :(
Ik zou het inderdaad goed in de gaten zoals je al doet en zodra je het er niet lekker uit vind zien gelijk naar de da.

Dikke knuf voor Arie :knuffel1:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ach arme vent. orum_banned2.gif Ik zou het wondje ook ontsmetten en het goed in de gaten houden. Geef Arie maar een dikke beterschapsknuffel van deze kant.
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Een tand kan dieper in het weefsel komen dan je op het oog ziet weet ik uit ervaring.
Ik zou toch een antibioticakuur overwegen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou ook ab overwegen. Bij Bram heb ik het een keer niet gedaan en die kreeg een enorm abces. De vorige keer bij een aantal bijtwonden heb ik dus wel ab gedaan. Het zijn vervelende wonden, die hoektanden in het vel.

Klote trouwens, was het in losloopgebied?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carmen
Zeer actief

Moos schreef:Ach gossie, arme Arie...

Ik kan me nog herinneren van toen Moos een gegrepen was dat hij ook (onder andere) in zijn nek 1 heeeeeel diep maar heel klein gaatje had, wat pas uren later opeens ging bloeden (toen zag ik ook pas dat het er zat). Ik heb dat ook ontsmet is dat is toen helemaal goed gekomen vanzelf. Ik zou het wel goed in de gaten houden, wat je ook al doet!

Dat hijgen, dat heeft Moos toen de hele nacht liggen doen. Hij had niks aan zijn hart, maar dat was denk ik van de pijn en stress.
Aaah zielig is dat he. Het hijgen is nu over. Sinds de dierenarts zei dat hij een hele gekke hartruis had die ze niet kon plaatsen ben ik altijd ongerust na inspanning en bij warmte en nu dus :denken:
Maar goed het is over maar hij is nog errug droopy
Carmen
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Ik zou ook ab overwegen. Bij Bram heb ik het een keer niet gedaan en die kreeg een enorm abces. De vorige keer bij een aantal bijtwonden heb ik dus wel ab gedaan. Het zijn vervelende wonden, die hoektanden in het vel.

Klote trouwens, was het in losloopgebied?
Morgen maar even langs de da dan.
Het was in losloopgebied maar ze waren niet los. Allebei het hoekje omlopen en bam...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Kan je zien of het gaatje in zijn nek diep is?
Eventueel kan je het uitspoelen.
Bij gaatjes door hoektanden ga ik zelf wel even bij de DA langs :ok:
Morgen toch maar even doen?
Carmen schreef:Sinds de dierenarts zei dat hij een hele gekke hartruis had die ze niet kon plaatsen ben ik altijd ongerust na inspanning en bij warmte en nu dus
Kijk eens naar zijn tong en tandvlees als je je zorgen maakt.
Als die normaal van kleur zijn hoef je daarover niet in de zenuwen te zitten :wink:

Wat is het "gekke" aan zijn hartruis?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Balen. Dapper is hier een maand of twee voor hij ziek werd ook echt zo goed gepakt. Ook bij de kop en schudden maar. Ook gaten in zijn oren en wat erger was, zijn hele oor hing lager en leek losgetrokken. Ook nog wat gaatjes in zijn nek en kop. Maar hij heeft er niks aan overgehouden verder gelukkig. De malloot dacht dat hij de akita/ambull van de overburen bij Eva en Cleo mocht wegjagen :N: Dat mocht niet en die hond was 3 keer zo groot en veel jonger :mrgreen:

Hij was wel zielig en op een avond ging hij zelfs heel raar naar het plafond kijken. Best eng maar gelukkig is alles goed gekomen. Zal met Arie ook wel loslopen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

O ja, wij zijn nog nooit met een gaatje naar de DA geweest. Dat ging altijd vanzelf en prima weer over. Misschien hadden we mazzel maar honden onderling kunnen zo veel hebben dat ik dat meestal in mijn achterhoofd hield en tot nu toe terecht. Toen Cleo en Eva hebben gevochten hadden ze ook allebei wat gaatjes. Maar dat zagen we pas toen de korstjes eraf vielen en ook daar geen enkel probleem. Dapper heeft het ook wel eens gehad en dus ook nooit iets gaan onsteken.

Maargoed, als ik dan lees dat Bram meteen een abces kreeg weet ik niet wat wijsheid is bij een ambull. Een terrier en een huskiemiks krijgen in ieder geval niks van wat gaatjes hier en daar :mrgreen:

De enige beet die hier ooit een abces heeft gegeven was een konijnenbeet bij Cleo. Die had konijnen gevangen en een paar dagen later had ze een hele dikke poot van waarschijnlijk zo'n kreng van een konijn :smile:
Laatst gewijzigd door laeken op 25 mei 2009 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beterschap, Arie.
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef: Maargoed, als ik dan lees dat Bram meteen een abces kreeg weet ik niet wat wijsheid is bij een ambull.
Het lijkt mij erg veel uitmaken hoe diep de wond is en hoe klein het gaatje er naar toe. Een complete hoektand die er flink in gebeten is, is behoorlijk diep. De dierenarts liet het me de vorige keer zien namelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik geef ook niet direct ab bij een gat hoor, ik hou het de eerste dagen /week open en spoel het gat zelf wat uit met betadine. ik heb hier al best wat hoektand gaatjes gehad en nog nooit een abces of Ab gegeven , oh nee ik lieg 1 keer :wink:
Zoek stok!
Zeer actief

yamie schreef:ik hou het de eerste dagen /week open en spoel het gat zelf wat uit met betadine
Ik moet eerlijkheidshalve vermelden dat ik dit dus niet gedaan had toen Bram een abces kreeg. Ik dacht dat het een minigaatje was en heb het gewoon dicht laten gaan. Een aantal dagen later begon de ontsteking.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Beterschap voor het arme ventje!
Carmen
Zeer actief

ranetje schreef:Kan je zien of het gaatje in zijn nek diep is?
Eventueel kan je het uitspoelen.
Bij gaatjes door hoektanden ga ik zelf wel even bij de DA langs :ok:
Morgen toch maar even doen?
Carmen schreef:Sinds de dierenarts zei dat hij een hele gekke hartruis had die ze niet kon plaatsen ben ik altijd ongerust na inspanning en bij warmte en nu dus
Kijk eens naar zijn tong en tandvlees als je je zorgen maakt.
Als die normaal van kleur zijn hoef je daarover niet in de zenuwen te zitten :wink:

Wat is het "gekke" aan zijn hartruis?
Ik weet het niet precies maar ipv dat er een probleem was op de tweede slag was dat bij Arie op de derde ofzo.
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
yamie schreef:ik hou het de eerste dagen /week open en spoel het gat zelf wat uit met betadine
Ik moet eerlijkheidshalve vermelden dat ik dit dus niet gedaan had toen Bram een abces kreeg. Ik dacht dat het een minigaatje was en heb het gewoon dicht laten gaan. Een aantal dagen later begon de ontsteking.
ja dat is dan ook het gevaar, het moet de eerste dagen open blijven, het moet feitelijk van binnenin naar buiten genezen/dichtgaan, gaat het als eerste van buiten dicht, is de kans op vuilophoping, en dus een ontsteking/abces vrij groot.
:wink:
ranetje
Zeer actief

Carmen schreef:
ranetje schreef:Wat is het "gekke" aan zijn hartruis?
Ik weet het niet precies maar ipv dat er een probleem was op de tweede slag was dat bij Arie op de derde ofzo.
Is het een idee om daar ook eens wat nadere uitleg over te vragen?
Misschien maak je je zorgen terwijl dat niet nodig is. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef: Maargoed, als ik dan lees dat Bram meteen een abces kreeg weet ik niet wat wijsheid is bij een ambull.
Het lijkt mij erg veel uitmaken hoe diep de wond is en hoe klein het gaatje er naar toe. Een complete hoektand die er flink in gebeten is, is behoorlijk diep. De dierenarts liet het me de vorige keer zien namelijk.
Toen Dapper aan zijn kop was gepakt was het ook wel diep hoor. Maar je moet het wel open houden. Als je dat niet doet komt er zeker een abces als je pech hebt. Schoon maken en de korstjes losweken en weer uitspoelen. :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

yamie schreef:
Zoek stok! schreef:
ja dat is dan ook het gevaar, het moet de eerste dagen open blijven, het moet feitelijk van binnenin naar buiten genezen/dichtgaan, gaat het als eerste van buiten dicht, is de kans op vuilophoping, en dus een ontsteking/abces vrij groot.
:wink:
Ik ben gewoon medisch niet handig (maar dat was al wel duidelijk :mrgreen: ).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carmen
Zeer actief

MARC_S schreef:O ja, wij zijn nog nooit met een gaatje naar de DA geweest. Dat ging altijd vanzelf en prima weer over. Misschien hadden we mazzel maar honden onderling kunnen zo veel hebben dat ik dat meestal in mijn achterhoofd hield en tot nu toe terecht. Toen Cleo en Eva hebben gevochten hadden ze ook allebei wat gaatjes. Maar dat zagen we pas toen de korstjes eraf vielen en ook daar geen enkel probleem. Dapper heeft het ook wel eens gehad en dus ook nooit iets gaan onsteken.

Maargoed, als ik dan lees dat Bram meteen een abces kreeg weet ik niet wat wijsheid is bij een ambull. Een terrier en een huskiemiks krijgen in ieder geval niks van wat gaatjes hier en daar :mrgreen:

De enige beet die hier ooit een abces heeft gegeven was een konijnenbeet bij Cleo. Die had konijnen gevangen en een paar dagen later had ze een hele dikke poot van waarschijnlijk zo'n kreng van een konijn :smile:
Ik had ook niet het idee dat het nooit goed ging komen hoor :mrgreen:
Maar we gaan morgen toch even langs de DA om het open gaatje zitten ook allemaal andere kleine wondjes en eronder zit een dikke bult die hem behoorlijk pijn doet. Mijn eerste ambull heeft eens een enorm abces gehad dat hij weken met een drain heeft gelopen en bij Kira is er een abces operatief verwijderd deze zat bijna tot op het ruggenmerg dus ik hou niet van abcessen en ik hou niet van zielige hondjes
Wondje met bult
Afbeelding
Hij is er moe van
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

die bult is hoogstws wat losgetrokken onderhuids weefsel/vet ;)

maar ik zou ook gewoon even bij de Da langs gaan als je je daar prettiger bij voelt :ok:

sterkte met het mannetje. :wink:
Carmen
Zeer actief

yamie schreef:die bult is hoogstws wat losgetrokken onderhuids weefsel/vet ;)

maar ik zou ook gewoon even bij de Da langs gaan als je je daar prettiger bij voelt :ok:

Okeoke ik ben nu dus officieel een overbezorgde hondenmoeder. Nou maakt me niks uit :pffff: :mrgreen:
Zoek stok!
Zeer actief

Carmen schreef:Okeoke ik ben nu dus officieel een overbezorgde hondenmoeder. Nou maakt me niks uit :pffff: :mrgreen:
Nee hoor, een bezorgde hondenmoeder. En dat is helemaal niet gek als je hem zo ziet liggen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Carmen schreef:

Okeoke ik ben nu dus officieel een overbezorgde hondenmoeder. Nou maakt me niks uit :pffff: :mrgreen:
nee joh, dat bedoelde ik totaal niet hoor :eek:
Carmen
Zeer actief

yamie schreef:
Carmen schreef:

nee joh, dat bedoelde ik totaal niet hoor :eek:
Weet ik wel hoor :wink: :mrgreen: mijn opmerking was met een knipoog bedoeld maar ik ben dat wel een beetje (maar hij is ook nog een beetje een babiehondje)
Carmen
Zeer actief

ranetje schreef:
Carmen schreef:
Ze kon er niet veel over zeggen, maar wel dat hartruisjes oha niet ernstig zijn en dat ze bij een volgend bezoek weer luisteren :19:
Geen zorgen maken en niet te druk laten maken bij heel warm weer....
ranetje
Zeer actief

Carmen schreef:
ranetje schreef:
Carmen schreef:
Ze kon er niet veel over zeggen, maar wel dat hartruisjes oha niet ernstig zijn en dat ze bij een volgend bezoek weer luisteren :19:
Geen zorgen maken en niet te druk laten maken bij heel warm weer....
Licht tegenstrijdig en daardoor een stimulans om je wel zorgen te maken :mrgreen:
Als jij je zorgen gaat maken kan je beter bij een cardioloog terecht :wink:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Agos arme Arie. Beterschap voor het kereltje :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”