Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
scalibor band tegen vlooien ?
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief
scalibor band tegen vlooien ?
werkt de scaliborband nu wel of niet tegen vlooien ? Het staat niet op de verpakking, niet duidelijk tenminste, en ik lees er verschillende dingen over op het net. Iemand ervaring ?

- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, hij is niet tegen vlooien. Wel beschermt hij ook tegen de hartwormmug. (Culex Pipiens) Aldus de infofolder die ik bij de band ontving.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Zoie
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
weet niet wat we ervoor betaald hebben, want krijgen de rekening van de DA nog, maar als ik zoek op het internet is het toch veel goedkoper dan frontline. B.v.Nanna schreef:[Ik vind Scalibor banden juist weer razendduur![]()
Kortingprijs: € 16.17
en dan zou het een half jaar moeten werken in tegenstelling tot frontline dat het max. drie, maar in mijn ervaring maar een maand doet.

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Nanna, hoe vaak spray jij je honden?
Die twee van mij plonsen vrijwel dagelijks door het water. De bescherming zou dan minder zijn (ook bij andere vlooienbestrijdingsmiddelen). Toch spray ik ze daardoor niet vaker en ben ik wel tevreden. Cheeky is van zichzelf een teekmagneet, maar op een verdwaalde teek na, heb ik geen problemen.
Die twee van mij plonsen vrijwel dagelijks door het water. De bescherming zou dan minder zijn (ook bij andere vlooienbestrijdingsmiddelen). Toch spray ik ze daardoor niet vaker en ben ik wel tevreden. Cheeky is van zichzelf een teekmagneet, maar op een verdwaalde teek na, heb ik geen problemen.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Die scalibor band werkt inderdaad een half jaar en is werkelijk het beste wat ik ooit heb meegemaakt tegen teken
Frontline werkt hier ook niet langer dan een maand. Waarschijnlijk omdat de honden vrijwel dagelijks zwemmen.
Daardoor is frontline aanzienlijk duurder dan een scalibor band.
Ik gebruikte buiten die band niets voor de rest van het jaar.
Ik zit er dan ook erg sterk over te denken om die band toch maar weer aan te schaffen.
Frontline werkt hier ook niet langer dan een maand. Waarschijnlijk omdat de honden vrijwel dagelijks zwemmen.
Daardoor is frontline aanzienlijk duurder dan een scalibor band.
Ik gebruikte buiten die band niets voor de rest van het jaar.
Ik zit er dan ook erg sterk over te denken om die band toch maar weer aan te schaffen.
- annie laumen
- Zeer actief
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
Mijn honden hebben deze zomer voor het eerst een scalibor band. Ze werken perfect! Nog geen teek weg moeten halen.Vlooien hebben ze ook geen last van. We zijn in april een week naar Zwitserland geweest, en ik durfde het toch niet aan om zonder tekenband te gaan. Vanaf oktober tot ongeveer april gebruik ik niets. Zolang de vlooien niet in colonnes heen en weer marcheren geef ik liever niets. Ze hebben tot nu toe gelukkig nergens last van.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
3 weken geleden heb ik Kees een scaliborband omgedaan. Hij kwam gemiddeld met 10 teken thuis. Hij komt nu net thuis van uit logeren gaan en is daar zijn band kwijt geraakt.
En ja hoor! Nu zit hij dus te krabben..... Volgens helpt die band wel degelijk tegen de vlooien.
Vamiddag heb ik ee nieuwe band gekocht, hopenlijk blijft die iets langer zitten.
En ja hoor! Nu zit hij dus te krabben..... Volgens helpt die band wel degelijk tegen de vlooien.
Vamiddag heb ik ee nieuwe band gekocht, hopenlijk blijft die iets langer zitten.
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Officieel werkt de Scalibor-band niet tegen vlooien. Maar het gebruikte bestanddeel staat ervoor bekend wel een werking tegen vlooien te hebben.
De producent van Scalibor heeft ervoor gekozen om niets meer te vermelden van vlooien op de verpakking (vroeger stond er wel gewoon op) maar het precieze verhaal errond kan ik gewoon niet meer navertellen.
De producent van Scalibor heeft ervoor gekozen om niets meer te vermelden van vlooien op de verpakking (vroeger stond er wel gewoon op) maar het precieze verhaal errond kan ik gewoon niet meer navertellen.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Zoie
- Zeer actief
Re: scalibor band tegen vlooien ?
mijn voorzichtige conclusie is dat de scaliborband wel tegen vlooien helpt, heb ze dit jaar tenminste niet gezien, en dat is wel eens anders geweest.