Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"Schattig snurken" reacties

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

"Schattig snurken" reacties

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik snap hier iets niet helemaal. Ik lees hier steeds over het doorfokken van honden, honden die last hebben van raskenmerken, en iedereen lijkt erop tegen te zijn. Daar ben ik het dus ook mee eens, honden horen gewoon geen last te hebben van raskenmerken, dan zijn de raskenmerken niet goed, of te extreem uitgevoerd door de fokkers.

Vervolgens lees ik de laatste tijd steeds vaker over het 'schattige snurken' van platneuzen en iedereen lijkt erin mee te gaan, of niet erop tegen te zijn. iI ieder geval wordt er niet tegenin gegaan als iemand het weer heeft over het schattige snurken, dat dit snurken eigenlijk helemaal niet zo schattig is, maar wijst op een probleem door de (te) korte neus. Ik snap de reacties hierover dus niet op het forum, maar misschien zie ik het helemaal verkeerd...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb geen platneuzen, en toch kunnen ze snurken. En ja, dat vind ik schattig. Zéker als ze erbij dromen (en met poten maaien enzo).
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Zoals hierboven gezegd is:ook ik vind het leuk als mijn honden snurken.Maar die hebben normale neuzen enz.
Als een platsnuit het doet vind ik het helemaal niet leuk.
Laatst gewijzigd door marian* op 22 mei 2009 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dapper kon ook heel erg snurken zonder een platneus te zijn. Meestal hoor je het verschil wel als ze wakker zijn want veel platneuzen "snurken" dan gewoon schattig door :N:
Ik wil altijd al een keer een mops. Maar ik kan me ook niet vinden in die platte neusjes en als ik een mops wil dan wil ik wel een echte dus geen kruising met een langer neusje. Dus een mops zal er wel niet komen hier :mrgreen:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Snurken (als ze wakker zijn) en ademnood is niet helemaal hetzelfde hoor...
Branco snurkt ook. Toch is hij eigenlijk nooit buiten adem, en hij kan flinke einden lopen. ;) En hij snurkt af en toe als een gek.

Verder ben ik het wel weer met je eens. Ik zie de toekomstige Brancootjes liever ook met langere snoetjes en zonder gesnurk. Schattig of niet... het is niet zoals het natuurlijk gezien bedoeld is. En ik gun deze hondjes ook de gemakken van de normale snoet, met normale neus, normaal gevormde kaken en een normaal gebid... en vooral een normale ademhaling!!!

Schoonheid mag nooit boven gezondheid gaan!
Afbeelding
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

typisch dat het snurken van honden met een normale neus als schattig gezien word en bij platneuzen als eng en als ademnood gezien word.
mijn bullen snurken. maar mn rottweiler komt er boven uit. heb zelfs een kat met een normale neus die snurkt. goh ik snurk zelf ook.
t snurken in slaap heeft vaak niks met ademnood te maken. mijn bullen hebben energie voor 100 en nooit geen ademnood. ook geen problemen met warm weer. wandelen een flink stuk maar snurken als ze slapen. dus die passen automatisch in t hoekje eng en niet leuk. de beagle van mn zus legt het in conditie ver af t.o.v mijn bullenmeiden. dat zegt voor mij meer als snurken.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus NIET snurken tijdens slapen, maar gewoon bij wakker zijn/activiteit.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Jacksel schreef:Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus NIET snurken tijdens slapen, maar gewoon bij wakker zijn/activiteit.
Ik zou niet weten wat daar schattig aan is :denken:
Wie zegt dat dan?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Inge O schreef:
EstherK schreef:
Jacksel schreef:Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dus NIET snurken tijdens slapen, maar gewoon bij wakker zijn/activiteit.
Ik zou niet weten wat daar schattig aan is :denken:
Wie zegt dat dan?
en nee, ik houd geen notities bij van door wie dat waar en wanneer is gezegd, maar het is echt vaker voorgekomen. niet alleen bij snurken maar ook bij andere overdreven raskenmerken die wel aangehaald en bekritiseerd worden als de doorgefokte rashond door de mangel wordt gehaald, maar plots wel mooi en lief en schattig zijn als het om honden van forummensen gaat.

let wel : die hond zal zeker en vast lief zijn, maar in die reacties gaat het dan echt specifiek over die overdreven kenmerken. een beetje (heel) dubbel vind ik dat wel.
Dit bedoelde ik inderdaad... En ook ik heb geen notities bijgehouden wie, waar en wanneer... Het is gewoon iets wat me al meerdere keren is opgevallen...
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Hier een extreme platneus die snurkt.
Ik vind het snurken in zover schattig als ze diep in slaap is en bomen doorzaagt. Zodra ze wakker is en snurkt besef ik me weer dat het enorm ongezond is.

Aan de ene kant neig ik naar: Nóóit meer kortneuzen want het is gewoonweg belachelijk. Aan de andere kant vind ik het ras zo enorm leuk dat ik ook weer niet uitsluit dat ik ooit nog een japanner zal aanschaffen.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

En dat is de reden dat ik geen EB wil, ik vind het heerlijke honden om te zien maar het, bij sommige, van benauwdheid snurken maakt dat ik er niet aan wil beginnen. Ik krijg het er zelf benauwd van en vind het gewoon zielig om te horen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn platneus snurkt niet :pffff:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mijn honden snurken, pinokkio Elektra nog harder dan de plattere varianten die hier lopen. Theo (EB) snurkt ook heel erg maar alleen als hij slaapt, die snurkt niet omdat hij nauwelijks adem haalt omdat hij gewoon goed gefokt is.
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Brigitte schreef: Theo (EB) snurkt ook heel erg maar alleen als hij slaapt, die snurkt niet omdat hij nauwelijks adem haalt omdat hij gewoon goed gefokt is.
Maar het is zeker goed zoeken naar een EB die gefokt is op een langere neus? Ik ken er een aantal, met stamboom, en die doen het allemaal jammer genoeg.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tiny schreef:
Brigitte schreef: Theo (EB) snurkt ook heel erg maar alleen als hij slaapt, die snurkt niet omdat hij nauwelijks adem haalt omdat hij gewoon goed gefokt is.
Maar het is zeker goed zoeken naar een EB die gefokt is op een langere neus? Ik ken er een aantal, met stamboom, en die doen het allemaal jammer genoeg.
De fokkers van Theo laten metingen van de luchtpijpen doen, heeft niet veel te maken met een korte neus maar met de breedte van de luchtpijp.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Aanvulling op mijn vorige antwoord:mijn honden snurken alleen als ze slapen en dat vind ik leuk.
Zouden ze snurken terwijl ze gewoon lopen of zo dan wordt het toch iets anders.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik zag laatst ook zo'n reactie hier op het forum: 'Ik heb zo'n platsnuit en helaas snurkt ie niet'.

Ahja, ik gooi het maar op het algemeen onwetendheid van de mensheid over honden.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat gegrommel vind ik helemaal niet schattig bovendien zijn er veel andere honen die het maar raar vinden en afstand houden van zo'n extreem gerochel.

Ik heb nooit gelezen dat iemand het schattig vond maar het zal best. Er zijn natuurlijk veel mensen op dit forum, ook mensen die zelf zo'n snurkende hond hebben.

Anne
gillianne
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door gillianne »

klopt idd dat gerommel en gereutel als ze wakker zijn vind ik ook doodeng. bij mij doen ze dat geen van drieen. zijn ook alledrie op hun luchtwegen gecontrolleerd. en zijn perfect.

de mops van mij neefje maakt een herrie 24 uur per dag. buiten t feit dat ik t doodeng vind is t ook nog eens voor jezelf zwaar vermoeiend. dus hoe moet dat voor de hond niet zijn. kan daar dan ook niks schattigs aan vinden. maar gewoon snurken tijdens de slaap is geen probleem.
gr. gillianne en de doggies
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

(...)Hij knort, is grappig-koppig en lichtgeraakt, zeer moedig en kan oud worden(...).
Even een quote van de mopshondenvereniging...
Het staat er net alsof het reclame is :roll:
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

Toen ik mijn vriend leerde kennen had hij een engelse bull. Zo eentje die niet ver kon lopen en ook altijd aan het knorren/snurken was. Z'n neus zat ook bijna tussen z'n ogen. Zijn karakter was wel super. Helaas heb ik maar een maand of 3 van hem kunnen genieten, toen bleek dat hij een longtumor had en een dag later is hij overleden. Of die slechte ademhaling dus door de bouw of door de tumor kwam weet ik niet. Waarschijnlijk een combinatie van beide.

Na deze droevige gebeurtenis wilde we wel weer een hond. Je mist het toch. M'n vriend wilde het liefst een engelse bull, ik het liefst een gezonde hond. Na goed zoeken ben ik bij de fokker van Kobus terecht gekomen. Kobus is heeft geen stamboom maar wel een langere neus en een betere bouw. Hij snurkt alleen als hij heel moe in slaap valt. Dan mag het. Voor de rest vind ik het een verkapte vorm van dierenmishandeling. Honden die van alles willen maar het niet kunnen vanwege de bouw.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Heb hier 4 platneuzen rondlopen en ze snurken alleen als ze slapen.
ik ken wel mensen die er heilig van overtuigd zijn dat snurken bij het ras hoort. Belachelijk gewoon! :roll:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Ik vind dat snurken bij de platneushonden ook erg sneu. Ik ken mensen met een mopshondje die liefkozend 'snorty' (vanuit het Engels, to snort=snuiven) wordt genoemd.

Toen ik een hondje wilde en ging kijken wat voor ras ik zou willen, heb ik heel bewust een ethisch verantwoorde keuze gemaakt. Waarschijnlijk zijn veel eigenaren onwetend wat betreft de gezondheid. Dat hoop ik eigenlijk, anders is het nog minder fijn. (kiezen ze er dus bewust voor)
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Hier vier platneuzen en alleen gesnurk als ze diep in slaap zijn, anders niet. Als ze wakker zijn nooit rare geluiden. Ook niet met lopen en rennen en spelen, gewoon nooit.
Niet alle platneuzen stikken de moord bij inspanning.
Weg met de rasstandaard ! ( al is dat een andere discussie).
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

*Ellen* schreef: Weg met de rasstandaard ! ( al is dat een andere discussie).
Niet weg met de standaard. Maar ze moeten hem wel aanpassen, vind ik. :wink:
[/b]
(met dank aan Desi)
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik zou dus ook nóóit zo'n platbekkie in huis nemen. Ik vind het ook een verkapte vorm van dierenmishandeling. Ook als ze alleen maar snurken als ze slapen en niet als ze wakker zijn, zoals ik hier lees van mensen die wel een hond met een platte neus hebben, vind ik het nog steeds een trieste eigenschap, enkel gefokt omdat het er zo leuk uit ziet, maar aan het welzijn van de hond wordt niet gedacht.
De Bordeaux Dog van mijn zus, met behoorlijk lange neus vergeleke met andere Bordeaux Doggen, snurkt nooit, ook niet als hij slaapt. Maar toch, als het warm is zie je dat hij een stuk meer moeite heeft dan de gemiddelde hond met een lange neus. Nee, die platte neuzen, ik vind het niks. Ook niet als ze er op gecontroleerd zijn door de fokkers. Maar ik vind dat eigenlijk bij alle raseigenschappen die er zo énig uit zien, maar die zo gefokt zijn dat het een hond eigenlijk alleen maar in de weg zit. :N:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Marion. schreef:Ik heb geen platneuzen, en toch kunnen ze snurken. En ja, dat vind ik schattig. Zéker als ze erbij dromen (en met poten maaien enzo).
Hier ook geen plat neus maar dat snurken en schokken in zijn slaap vind ik heel erg mooi

Maar als mijn vriend snurkt krijgt hij een por :smile:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:Ik zou dus ook nóóit zo'n platbekkie in huis nemen. Ik vind het ook een verkapte vorm van dierenmishandeling. Ook als ze alleen maar snurken als ze slapen en niet als ze wakker zijn, zoals ik hier lees van mensen die wel een hond met een platte neus hebben, vind ik het nog steeds een trieste eigenschap, enkel gefokt omdat het er zo leuk uit ziet, maar aan het welzijn van de hond wordt niet gedacht.
De Bordeaux Dog van mijn zus, met behoorlijk lange neus vergeleke met andere Bordeaux Doggen, snurkt nooit, ook niet als hij slaapt. Maar toch, als het warm is zie je dat hij een stuk meer moeite heeft dan de gemiddelde hond met een lange neus. Nee, die platte neuzen, ik vind het niks. Ook niet als ze er op gecontroleerd zijn door de fokkers. Maar ik vind dat eigenlijk bij alle raseigenschappen die er zo énig uit zien, maar die zo gefokt zijn dat het een hond eigenlijk alleen maar in de weg zit. :N:
Belachelijk om het een verkapte vorm van mishandeling te noemen , want niet elke platbek gaat snurkend en rochelend door het leven. :roll:
Dus , jouw hond(en) snurken nooit , zelfs niet als ze slapen?
Die van mij snurken alleen snachts. Ze vinden het heerlijk om met warm weer een uur of 2 uur te lopen. niks geen gerochel hier. ik ga uiteraard niet te lang wandelen als het snikheet is , maar dat heeft er meer mee te maken dat ik dan zelf geen zin heb. Ik kan namelijk niet zo goed tegen de hitte...... :wink:
(met dank aan Desi)
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

MonaToetje schreef:
-Gaby- schreef:Ik zou dus ook nóóit zo'n platbekkie in huis nemen. Ik vind het ook een verkapte vorm van dierenmishandeling. Ook als ze alleen maar snurken als ze slapen en niet als ze wakker zijn, zoals ik hier lees van mensen die wel een hond met een platte neus hebben, vind ik het nog steeds een trieste eigenschap, enkel gefokt omdat het er zo leuk uit ziet, maar aan het welzijn van de hond wordt niet gedacht.
Belachelijk om het een verkapte vorm van mishandeling te noemen , want niet elke platbek gaat snurkend en rochelend door het leven. :roll:
Dus , jouw hond(en) snurken nooit , zelfs niet als ze slapen?
Die van mij snurken alleen snachts. Ze vinden het heerlijk om met warm weer een uur of 2 uur te lopen. niks geen gerochel hier. ik ga uiteraard niet te lang wandelen als het snikheet is , maar dat heeft er meer mee te maken dat ik dan zelf geen zin heb. Ik kan namelijk niet zo goed tegen de hitte...... :wink:
Nu moet ik zeggen dat ik Boston terriers nog wel aardige hondjes vind, omdat ze verder wel actief zijn en ze hebben zo'n leuk karakter. Maar ik vind dat bij vele kortneuzen er niet gedacht is aan het welzijn van de hond tijdens het fokken. Misschien dat die van jou dan niet snurken, maar vele honden met korte neuzen doen dat wel. Mopshondjes, Engelse bulldoggen of Franse bulldoggen bijvoorbeeld. Ten minste, die hier in de buurt rondlopen snurken allemaal, altijd. Ik zou dus nooit zo'n hond nemen en ik vind het zielig om ze te fokken omdat de meesten die ik tegen kom wel erg benauwd zijn. Ik vind ze er wel schattig uit zien en de meesten zijn ook ontzettend leuk qua karakter, maar toch, ik zou het niet doen. Doe mij maar gewoon een hond met een rechte neus en een lichaam dat goed in verhouding is. Ik hoor mijn hond nooit echt hard snurken trouwens. Alleen geluiden als hij droomt.
Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

Hier een platneus en die snurkt alleen als ze diep in slaap is, of als ze heeeel lekker gekroeld/gekriebeld wordt. Verder niet, ook niet tijdens rennen, spel, druk doen, noem maar op.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”