Helemaal mee eens!MARC_S schreef:Hier krijgen de honden dus echt helemaal nooit iets anders dan hondenvoer. Maar ik begin te geloven dat ik dan echt een uitzondering ben. Ik gooi ijs dat ik niet meer lust zo over de honden heen de prullenbak in. Geen hap. Geen 1 patatje, niks. Ik kiep ook alle etensresten in de prullenbak want de honden krijgen geen hap van onze borden.
Ze hebben het niet nodig en ik denk dat het slecht is omdat ze zo gezond eten. Honden en snoepen zoals bij mensen daar geloof ik niet in. Honden hoeven geen snoep. Snoep is hier een hondenkoekje of een kauwstaafje en daar zijn ze minstens net zo blij mee![]()
Ik ben dus best wel verbaasd over zaken als friet kopen voor de honden of ijsjes. Dat zou nog niet in me opkomen :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zie steeds vaker
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik denk dat dat blikvoer eens in de maand slechter is dan hooguit een tot twee keer per jaar een ijsjeMARC_S schreef:Kan ik me iets bij voorstellen. Nu is mijn definitie van hondenvoer ook wel breder dan 1 merk brokken. Denk dat dat wel scheelt. Ik maak rustig rijst voor ze met koolvis en dan weer smuldier hart en dan weer carnibest en bv pasta. Of een kippenpoot en zelfs eens in de maand ofzo een keer een blik hondenvoer voor de lekker.malinois schreef:dat deed ik eerder ook tot ik mn oudste dober kreeg... die kon nog geen korstje brood eten want dan scheet ie zich leeg (had nooit iets anders gehad dan eigen voer). De DA zei toen, geef hem elke keer dat je eet iets mee, stukje patat, korstje brood, een boontje... geen complete maaltijden, 1 dingetje... hij is nooit meer aan de scheit... ik heb dit dus daarna bij alle honden altijd gedaan en ik heb nooit problemen meer met hun ontlasting als ze iets opeten wat niet voor hun is...MARC_S schreef:Hier krijgen de honden dus echt helemaal nooit iets anders dan hondenvoer. Maar ik begin te geloven dat ik dan echt een uitzondering ben. Ik gooi ijs dat ik niet meer lust zo over de honden heen de prullenbak in. Geen hap. Geen 1 patatje, niks. Ik kiep ook alle etensresten in de prullenbak want de honden krijgen geen hap van onze borden.
Ze hebben het niet nodig en ik denk dat het slecht is omdat ze zo gezond eten. Honden en snoepen zoals bij mensen daar geloof ik niet in. Honden hoeven geen snoep. Snoep is hier een hondenkoekje of een kauwstaafje en daar zijn ze minstens net zo blij mee![]()
Ik ben dus best wel verbaasd over zaken als friet kopen voor de honden of ijsjes. Dat zou nog niet in me opkomen :N:
Dus ze kunnen wel alles eten

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou doen jullie net alsof de honden dagelijks ijsjes krijgen-Gaby- schreef:Helemaal mee eens!MARC_S schreef:Hier krijgen de honden dus echt helemaal nooit iets anders dan hondenvoer. Maar ik begin te geloven dat ik dan echt een uitzondering ben. Ik gooi ijs dat ik niet meer lust zo over de honden heen de prullenbak in. Geen hap. Geen 1 patatje, niks. Ik kiep ook alle etensresten in de prullenbak want de honden krijgen geen hap van onze borden.
De mijne hebben een jaar of 3 geleden een ijsje gekregen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat denk ik niet hoornathalietjuh schreef:Ik denk dat dat blikvoer eens in de maand slechter is dan hooguit een tot twee keer per jaar een ijsjeMARC_S schreef:Kan ik me iets bij voorstellen. Nu is mijn definitie van hondenvoer ook wel breder dan 1 merk brokken. Denk dat dat wel scheelt. Ik maak rustig rijst voor ze met koolvis en dan weer smuldier hart en dan weer carnibest en bv pasta. Of een kippenpoot en zelfs eens in de maand ofzo een keer een blik hondenvoer voor de lekker.malinois schreef:dat deed ik eerder ook tot ik mn oudste dober kreeg... die kon nog geen korstje brood eten want dan scheet ie zich leeg (had nooit iets anders gehad dan eigen voer). De DA zei toen, geef hem elke keer dat je eet iets mee, stukje patat, korstje brood, een boontje... geen complete maaltijden, 1 dingetje... hij is nooit meer aan de scheit... ik heb dit dus daarna bij alle honden altijd gedaan en ik heb nooit problemen meer met hun ontlasting als ze iets opeten wat niet voor hun is...MARC_S schreef:Hier krijgen de honden dus echt helemaal nooit iets anders dan hondenvoer. Maar ik begin te geloven dat ik dan echt een uitzondering ben. Ik gooi ijs dat ik niet meer lust zo over de honden heen de prullenbak in. Geen hap. Geen 1 patatje, niks. Ik kiep ook alle etensresten in de prullenbak want de honden krijgen geen hap van onze borden.
Dus ze kunnen wel alles eten
-
Marion.
Twee teefjes. De ene maakt heel grondig de ander schoon als ze gepiest of gepoept heeft, en ze markeert ook alle buurthonden hier.Sanne!! schreef:het is niet dat ik vies ben van mijn eigen hond maar ik zou dat ook niet doen en omdat hij eerst aan zijn piel likt en dan aan mijn ijsje of hij ruikt op plekken waar teefjes hebben geplast en dat vind ik dan weer wel ranzig... Ik weet niet of jij twee teefjes hebt die zullen minder aan de urine van reuen zitten ruiken enzo...
En geeft mij daarna een natte lebber. Heerlijk!
-
Marion.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Als ik al zelf een ijsje koop, moet dat een goed ijsje zijn. Dan neem ik voor de honden een yoghurt ijsje. Ik geef ze toch liever dat ene ijsje dan blikvoer van welk merk dan ook..MARC_S schreef:Dat denk ik niet hoornathalietjuh schreef:Ik denk dat dat blikvoer eens in de maand slechter is dan hooguit een tot twee keer per jaar een ijsjeMARC_S schreef:Kan ik me iets bij voorstellen. Nu is mijn definitie van hondenvoer ook wel breder dan 1 merk brokken. Denk dat dat wel scheelt. Ik maak rustig rijst voor ze met koolvis en dan weer smuldier hart en dan weer carnibest en bv pasta. Of een kippenpoot en zelfs eens in de maand ofzo een keer een blik hondenvoer voor de lekker.malinois schreef: dat deed ik eerder ook tot ik mn oudste dober kreeg... die kon nog geen korstje brood eten want dan scheet ie zich leeg (had nooit iets anders gehad dan eigen voer). De DA zei toen, geef hem elke keer dat je eet iets mee, stukje patat, korstje brood, een boontje... geen complete maaltijden, 1 dingetje... hij is nooit meer aan de scheit... ik heb dit dus daarna bij alle honden altijd gedaan en ik heb nooit problemen meer met hun ontlasting als ze iets opeten wat niet voor hun is...
Dus ze kunnen wel alles etenMaar ik zeg ook maar wat met eens in de maand. Een paar maanden geleden en op vakantie hebben ze een keer een blikje gehad en dat was het wel weer. Ze vinden het wel erg lekker overigens en het is natuurlijk gewoon compleet hondenvoer al is het niet het beste en gezondste soort voer. Je kan er wel een hond op laten leven als je een beetje een merk kiest

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Een ijsje (met de nadruk op ijsje ) af en toe kan echt geen kwaad, tenzij je dat dus gaat geven aan honden die niets gewoon zijn. Mijn honden zijn vanalles gewoon en daar gebeurd echt niets mee als ze af en toe eens een bolletje krijgen. Ze krijgen gezond eten in het algemeen, maar mogen heus ook wel eens iets ongezonds eten, het draagt niets bij, maar voor mij hoeft dat ook niet altijd, voor mijzelf draagt een ijsje ook niet veel bij aan voedingswaarde.
Vroeger als mijn grootouders ijs aan de kar gingen halen, kregen ze altijd een bolletje gratis voor de hond. Ijs aan honden geven is al zo oud als de ouderdom van het ijs zelf
Vroeger als mijn grootouders ijs aan de kar gingen halen, kregen ze altijd een bolletje gratis voor de hond. Ijs aan honden geven is al zo oud als de ouderdom van het ijs zelf
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
-
Fin
- Zeer actief
Dan ben ik maar overdreven.Sanne!! schreef:over friet bij bestellen voor de hond zo ken ik er nog een paar die kopen een knakworst of een frikadel voor de hond als ze friet halen want ze vinden het zielig als de baas lekker eten eet en de honden dat ruiken maar niets krijgen...
dat vind ik pas overdreven...
Nee, ik vind het niet zielig. Maar ze genieten ervan, en ik geniet ervan hen te zien genieten. Daarom koop ik op een uitje in de stad ook wel een HEMA rookworst of een kaasbroodje om samen op te eten. Of een hamburger bij MacDonalds. Gewoon, het is leuk.
IJs geven aan de hond zou ik ook doen, ik ben alleen toevallig niet zo'n ijsjesmens.
-
Aphraell
- Zeer actief
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
-
Can
- Vaste gebruiker
We hebben het hier toch over ijsjes aan je hond gevenInge O schreef:en waar doe ik dat danCan schreef:Wel ja, ruk het maar uit zijn verband. Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.Inge O schreef:nee, dat zal mooi worden, dat ik, telkens wanneer ik iets lekkers wil eten er ook maar zou moeten voor zorgen dat de honden dat ook krijgenCan schreef:Ik vind het juist getuigen van medeleven als je zelf een ijsje eet als het warm is dus je hond ook. Samen uit samen thuis. Als je tegen ijs geven bent aan je hond zorg dan voor iets anders. Maar er naast gaan staan en jij wel en je hond niet....dat vind ik zielig? van overdrijven gesproken zeg.
Anders voel ik me ver verheven boven mijn honden staan en dat doe ik ze niet aan.
Ik vind dat het mensen siert als ze zich daar ook druk om maken? dus bij een ijsje eten is het erg als hij er geen krijgt maar bij andere dingen hoeft het niet? of hoe bedoel je het nu?
Dan gaat het alleen daarover!
Jij haalt ook ander lekkers erbij, wat ik weer heel anders vind!
Alleen als het warm weer is eten wij ijsjes en dan krijgen de honden het ook. Bijv. een softijsje als je in de stad loopt en de honden zijn mee, of anders zelf gemaakte (yoghurt)ijsjes vanuit de vriezer als de kids ook een ijsje uit de vriezer krijgen.
-
Can
- Vaste gebruiker
Nou ja als jij daar tegen kunt om dat zo te doen? Ik zou daar zelf wel moeite mee hebben.Moos schreef:Maar eet je normaal wel iets als je honden niks krijgen, of krijgen ze ook altijd iets te eten als jij eet?Can schreef:
Wel ja, ruk het maar uit zijn verband. Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Anders voel ik me ver verheven boven mijn honden staan en dat doe ik ze niet aan.
Ik zie niet zo in waarom dat ijsje het verschil maakt.
Hier krijgen ze geen ijsje, ook geen likje, flauw he?![]()
Wel eens iets anders van mijn eten overigens, alleen als het zo uitkomt.
Onze honden eten altijd als laatst. Ook als wij zelf wat lekkers hebben krijgen zij dat in de vorm van een hondekoekje, maar wel nadat wij het op hebben. Ze eten dus niet alles mee, beslist niet
(Al zouden ze dat wel willen denk ik)
-
Can
- Vaste gebruiker
Wat heb jij lief voor je oudere hond gezorgdMARC_S schreef:Het siert je wel dat je je er druk om maakt hoor. Maar toch denk ik dat het wel beter is als je honden duidelijk weten wat ze zijn en waar ze aan toe zijn. Zo denk ik zelf dat mijn honden het uiteindelijk fijner vinden om nooit iets te krijgen en daar ook vanuit kunnen gaan dan dat ze denken 'zou ik iets krijgen?" en dan dus onrust voelen.Can schreef:Wel ja, ruk het maar uit zijn verband. Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.Inge O schreef:nee, dat zal mooi worden, dat ik, telkens wanneer ik iets lekkers wil eten er ook maar zou moeten voor zorgen dat de honden dat ook krijgenCan schreef:Ik vind het juist getuigen van medeleven als je zelf een ijsje eet als het warm is dus je hond ook. Samen uit samen thuis. Als je tegen ijs geven bent aan je hond zorg dan voor iets anders. Maar er naast gaan staan en jij wel en je hond niet....dat vind ik zielig? van overdrijven gesproken zeg.
Ik vind dat het mensen siert als ze zich daar ook druk om maken
Ik denk persoonlijk dat het goed is om een hond te laten weten waar hij staat en hoe het zit dus. Uiteraard denk ik op mijn manier mee met mijn honden en ga ik bv met ze zwemmen als het heet is. Met mijn vorige hond reed ik echt regelmatig midden in de nacht naar een meertje. Zij was oud, dol op water en had het snel heet. Op warme zomernachten deed ik haar dus geen groter plezier dan even lekker afkoelen om dan heerlijk door te slapen. Dus ik ken zeker compassie en meedenken maar dat heeft niets met eten te maken. Ze hebben eten genoeg en dus ben ik daar weer heel erg strak en duidelijk in. In mijn geval voor hun eigen bestwil zegt mijn gevoel. Ik wil geen verwachtingen scheppen of honden afwijzen als ik ze eens niks wil geven omdat het bv chocolade is wat slecht is.
Ik denk dat het idd scheelt of een hond weet of hij of zij wat krijgt of niet.
Dan weten ze iig waar ze aan toe zijn
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
mijn honden zijn honden en geen mensen... ik beslis dus voor ze of ze iets krijgen en wat ze krijgen...Can schreef:Nou ja als jij daar tegen kunt om dat zo te doen? Ik zou daar zelf wel moeite mee hebben.Moos schreef:Maar eet je normaal wel iets als je honden niks krijgen, of krijgen ze ook altijd iets te eten als jij eet?Can schreef:
Wel ja, ruk het maar uit zijn verband. Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Ik zie niet zo in waarom dat ijsje het verschil maakt.
Hier krijgen ze geen ijsje, ook geen likje, flauw he?![]()
Wel eens iets anders van mijn eten overigens, alleen als het zo uitkomt.
Onze honden eten altijd als laatst. Ook als wij zelf wat lekkers hebben krijgen zij dat in de vorm van een hondekoekje, maar wel nadat wij het op hebben. Ze eten dus niet alles mee, beslist niet![]()
Ze eten wanneer het mij uitkomt, of dat nu voor mij is, gelijk met mij of na mij dat maakt me niks uit...
als ik eet krijgen ze niks extra's... als er iets over blijft krijgen ze een aardappel of wat macaroni, blijft er niets over hebben ze pech.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Nee, ik heb volgens mij nog nooit ijs aan de honden gegeven of ijs met ze gedeeld. Niet omdat ik 't nu zo heeeeeeel slecht vindt, maar het komt niet in me op.
Ik bedoel: ik geef ze ook geen slokje wijn of een stukje chocolade.
Ik geef ze gerust etensresten hoor, maar dat zijn dingen als gekookte of rauwe groente, soms een aardappeltje, een beetje rijst. Naast alles wat ik verder voer - rauw (vlees)bot, orgaan, spiervlees van diverse diersoorten, vette vis etc. - kan dat geen kwaad. Misschien is het zelfs wel een leuke aanvulling.
Ik bedoel: ik geef ze ook geen slokje wijn of een stukje chocolade.
Ik geef ze gerust etensresten hoor, maar dat zijn dingen als gekookte of rauwe groente, soms een aardappeltje, een beetje rijst. Naast alles wat ik verder voer - rauw (vlees)bot, orgaan, spiervlees van diverse diersoorten, vette vis etc. - kan dat geen kwaad. Misschien is het zelfs wel een leuke aanvulling.
- Moos
- Zeer actief
Daar kan ik meer dan prima tegen jaCan schreef:
Nou ja als jij daar tegen kunt om dat zo te doen? Ik zou daar zelf wel moeite mee hebben.
Onze honden eten altijd als laatst. Ook als wij zelf wat lekkers hebben krijgen zij dat in de vorm van een hondekoekje, maar wel nadat wij het op hebben. Ze eten dus niet alles mee, beslist niet![]()
Mijn honden verwachten ook niks van mijn ijsje, want dat krijgen ze nooit. Dus daar is niks "tegen kunnen" aan. Als ze gewoon rustig ergens liggen ga ik ze niet bij me roepen omdat het anders zo zielig is als ze niks krijgen.

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Buiten dat ik zelf niet goed word van een bedelenden hond wil ik ook geen kwijlende hond als ik lekker zit te eten.
Mijn vorige hond was regelmatig bij mijn ouders, mijn pa was stapelgek met Laika en zij kreeg regelmatig wat lekkers.
Zaterdag was patatdag en pa vond dat Laika ook een paar stukjes moest.
Nu heb ik er nooit veel van gezegd want ik was al blij dat zij daar mocht komen en mijn pa wandelde heel erg veel met haar.
Maar als de patatboer ( kwam bij ons door de straat) eraan kwam konden wij dat aan Laika zien, zij begon dan te kwijlen
en onrustig te worden.
Zij was onze patatboer alarm.
Best wel handig maar dat kwijlen :N:
Nilsson krijgt niets van ons behalve eten wat voor hem is.
Brok, yoghurt een kauwstaaf enz.
Maar zeker geen ijsje, kaas, worst oid.
Ik heb geen zin in een starende, kwijlende hond die mij de kaas uit de mond kijkt.
Mijn vorige hond was regelmatig bij mijn ouders, mijn pa was stapelgek met Laika en zij kreeg regelmatig wat lekkers.
Zaterdag was patatdag en pa vond dat Laika ook een paar stukjes moest.
Nu heb ik er nooit veel van gezegd want ik was al blij dat zij daar mocht komen en mijn pa wandelde heel erg veel met haar.
Maar als de patatboer ( kwam bij ons door de straat) eraan kwam konden wij dat aan Laika zien, zij begon dan te kwijlen
Zij was onze patatboer alarm.
Best wel handig maar dat kwijlen :N:
Nilsson krijgt niets van ons behalve eten wat voor hem is.
Brok, yoghurt een kauwstaaf enz.
Maar zeker geen ijsje, kaas, worst oid.
Ik heb geen zin in een starende, kwijlende hond die mij de kaas uit de mond kijkt.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
Can
- Vaste gebruiker
Het verschil zit hem in de hitte v.d. dag waarop ijs wordt gegeten als verkoeling.Inge O schreef:jij ziet het misschien als iets verschillend, maar waar zou voor de hond dan het verschil liggen?Can schreef:We hebben het hier toch over ijsjes aan je hond gevenInge O schreef:en waar doe ik dat danCan schreef: Wel ja, ruk het maar uit zijn verband. Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Ik vind dat het mensen siert als ze zich daar ook druk om maken? dus bij een ijsje eten is het erg als hij er geen krijgt maar bij andere dingen hoeft het niet? of hoe bedoel je het nu?
![]()
Dan gaat het alleen daarover!
Jij haalt ook ander lekkers erbij, wat ik weer heel anders vind!
Alleen als het warm weer is eten wij ijsjes en dan krijgen de honden het ook. Bijv. een softijsje als je in de stad loopt en de honden zijn mee, of anders zelf gemaakte (yoghurt)ijsjes vanuit de vriezer als de kids ook een ijsje uit de vriezer krijgen.
hier krijgen ze in ieder geval ook nooit iets, om dezelfde reden als bij marc : ik vind het het meer zonde voor de hond als hij continu hoopt op iets wat hij misschien zou kunnen krijgen tov. de duidelijkheid dat hij er gewoon niet eens moet aan denken - nooit.
geen van mijn zes honden komt ook maar een fractie van een seconde op de idee dat ze misschien iets zouden kunnen krijgen van wat ik eet en ik gun hun die rust en zekerheid van harte.
- starfleet
- Erelid
Je kan ze wel aanleren dat "is van mij" betekent dat het geen enkele zin heeft om naast je te gaan zitten kijken en kwijlen.MARC_S schreef:
Het siert je wel dat je je er druk om maakt hoor. Maar toch denk ik dat het wel beter is als je honden duidelijk weten wat ze zijn en waar ze aan toe zijn. Zo denk ik zelf dat mijn honden het uiteindelijk fijner vinden om nooit iets te krijgen en daar ook vanuit kunnen gaan dan dat ze denken 'zou ik iets krijgen?" en dan dus onrust voelen.
Anne
-
Brigitte
- Zeer actief
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zal misschien een knieperd zijn maar ik vind ijsjes te duur om aan honden te geven, ik koop ze zelf al amper op straat.
een waterijsje ofzo zal wel meevallen maar ook dat zou niet in me opkomen om aan een hond te geven.
ik eet best vaak wat zonder de honden wat te geven, dat maakt me echt niet uit. soms geef ik ze wel wat hoor, als ik een broodje heb bijv maar lang niet altijd. en idd zij krijgen ook vaak zat wat lekkers zonder dat ik wat eet.
een waterijsje ofzo zal wel meevallen maar ook dat zou niet in me opkomen om aan een hond te geven.
ik eet best vaak wat zonder de honden wat te geven, dat maakt me echt niet uit. soms geef ik ze wel wat hoor, als ik een broodje heb bijv maar lang niet altijd. en idd zij krijgen ook vaak zat wat lekkers zonder dat ik wat eet.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Jezus, denk je dat die honden dom zijn ofzo?Nanna schreef:Als ik pensstaafjes rondstrooi geven mijn honden mij ook geen staafje terug omdat "het anders zo zielig voor me is"Can schreef: Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Ik vind dat het mensen siert als ze zich daar ook druk om maken![]()
Wat jij nu zegt vind ik wel zwaar vermenselijken hoor....
Als je die pensstaven uitdeelt snappen ze heus wel dat je ze zelf toch niet lust, anders gaf je ze niet weg
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Can
- Vaste gebruiker
Nee dat doen ze natuurlijk niet omdat dat erg onnatuurlijk zou zijnInge O schreef:goede redeneringNanna schreef:Als ik pensstaafjes rondstrooi geven mijn honden mij ook geen staafje terug omdat "het anders zo zielig voor me is"Can schreef: Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Wat jij nu zegt vind ik wel zwaar vermenselijken hoor.....
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Jaap* schreef:Jezus, denk je dat die honden dom zijn ofzo?Nanna schreef:Als ik pensstaafjes rondstrooi geven mijn honden mij ook geen staafje terug omdat "het anders zo zielig voor me is"Can schreef: Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Wat jij nu zegt vind ik wel zwaar vermenselijken hoor....
Als je die pensstaven uitdeelt snappen ze heus wel dat je ze zelf toch niet lust, anders gaf je ze niet weg![]()