Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Allergie-gedoe
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Allergie-gedoe
Vanmiddag naar de dierenarts omdat Vegas zijn linkeroksel helemaal kapot is. Sinds een paar weken zijn de huidklachten alweer zachtjes aan begonnen, zijn kont heeft ook alweer een grote kale plek.
Ik heb het idee dat het ieder jaar eerder komt. Mensen met honden met gras- vlooien- pollen etc. allergie, hebben jullie dat idee ook?
Vorig jaar ben ik rond deze tijd (iets eerder) preventief prednison gaan geven maar dit jaar heb ik er voor gekozen om dat niet te doen. Ondanks de prednison vorig jaar heeft Vegas nog steeds huidklachten zoals gistinfectie's, olifantenhuid en hotspots gehad. Ik had wel het idee dat het iets hielp tegen de jeuk dus dat wordt nu mijn maatstaaf. Krijgt hij veel jeuk dan ga ik prednison geven.
In een hogere dosering had het vorig jaar misschien ook nog tegen de huidklachten geholpen maar een hogere dosering voelt bij Vegas als dierenmishandeling omdat de bijwerkingen erger worden dan de klachten.
Zijn er hier inmiddels misschien meer mensen met ervaring met Atopica? Of met andere, meer natuurlijke middelen, die helpen tegen de klachten van gras- pollen- en vlooien allergiën?
De hele winter hebben we weer zonder klachten doorgebracht maar nu begint de ellende weer en ga ik weer op speurtocht wat ik er dit jaar tegen ga doen.
Ik heb het idee dat het ieder jaar eerder komt. Mensen met honden met gras- vlooien- pollen etc. allergie, hebben jullie dat idee ook?
Vorig jaar ben ik rond deze tijd (iets eerder) preventief prednison gaan geven maar dit jaar heb ik er voor gekozen om dat niet te doen. Ondanks de prednison vorig jaar heeft Vegas nog steeds huidklachten zoals gistinfectie's, olifantenhuid en hotspots gehad. Ik had wel het idee dat het iets hielp tegen de jeuk dus dat wordt nu mijn maatstaaf. Krijgt hij veel jeuk dan ga ik prednison geven.
In een hogere dosering had het vorig jaar misschien ook nog tegen de huidklachten geholpen maar een hogere dosering voelt bij Vegas als dierenmishandeling omdat de bijwerkingen erger worden dan de klachten.
Zijn er hier inmiddels misschien meer mensen met ervaring met Atopica? Of met andere, meer natuurlijke middelen, die helpen tegen de klachten van gras- pollen- en vlooien allergiën?
De hele winter hebben we weer zonder klachten doorgebracht maar nu begint de ellende weer en ga ik weer op speurtocht wat ik er dit jaar tegen ga doen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
JBK
-
Reini
- Zeer actief
Radeloos wordt je ervan.. en nu moet ik nog het hele voorjaar, de zomer en groot gedeelte van de herfst. Pfff. Het wordt ieder jaar ook zwaarder omdat ik er eind januari gewoon al als een berg tegenop ga zien. Het is zo erg om te zien hoe zijn huid weer slecht wordt.Nanna schreef:Ik kan je geen raad geven, maar pffff, wat een ellende.
Voor jullie beiden.

-
Reini
- Zeer actief
Ik heb echt het idee dat het in de afgelopen drie jaar een maand of drie naar voren is geschoven. Misschien heeft het ook nog invloed dat Vegas nu ouder wordt, dat weet ik niet, maar ik heb echt het gevoel dat het steeds eerder komt. Vervelend dat jij er zelf ook zo'n last van hebt, maar fijn dat je iets kan slikken wat toch helptJBK schreef:Ik heb dan wel geen hond met allergie, maar heb het wel zelf. En ik heb zelf de ervaring dat het inderdaad ook steeds vroeger begint.
2 jaar geleden zelfs al in december last, vorig jaar niet maar dat was omdat ik al pilletjes slikte.
Succes met je ventje!

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
Reini
- Zeer actief
Jawel, dat is er wel, desensibilitatie bijvoorbeeld, maar dat werkte niet bij VegasJacksel schreef:Misschien is het wel een zwaar iioot idee, maar heb je geen allerfree en dergelijken, dus allergiemedicatie voor de hond, in plaats van alleen maar prednison? Zo niet, dan moet dat maar eens uitgevonden worden

- Youp
- Zeer actief
Wat een ellende ieder jaar weer!
Diesel zijn ogen beginnen ook weer op te spelen. Ik twijfel alleen of het wel door het voorjaar komt. In deze tijd van het jaar heeft hij normaal geen last van zijn ogen. Ik was gisteren jarig en ik vermoed dat hij allergisch is voor huischilfers van mensen. Gisteravond kwam het plotseling opzetten.
Ik begin ook niet meer aan die prednison zooi. Diesel reageert er zo heftig op! Alleen als allerlaatste redmiddel wil ik het gebruiken. Hij heeft best een hoge dosering nodig mocht het al enig effect hebben. Ik heb nog een beetje de hoop dat het met het ouder worden minder wordt. Volgens mijn da is dat wel vaak zo. Na het 3e levensjaar verergerd het vaak en na het 7e jaar zie je vaak een afname van de klachten.
Ik heb verder geen tips voor je, je hebt alles al geprobeerd. Ik wens je weer succes en sterkte dit seizoen.
Diesel zijn ogen beginnen ook weer op te spelen. Ik twijfel alleen of het wel door het voorjaar komt. In deze tijd van het jaar heeft hij normaal geen last van zijn ogen. Ik was gisteren jarig en ik vermoed dat hij allergisch is voor huischilfers van mensen. Gisteravond kwam het plotseling opzetten.
Ik begin ook niet meer aan die prednison zooi. Diesel reageert er zo heftig op! Alleen als allerlaatste redmiddel wil ik het gebruiken. Hij heeft best een hoge dosering nodig mocht het al enig effect hebben. Ik heb nog een beetje de hoop dat het met het ouder worden minder wordt. Volgens mijn da is dat wel vaak zo. Na het 3e levensjaar verergerd het vaak en na het 7e jaar zie je vaak een afname van de klachten.
Ik heb verder geen tips voor je, je hebt alles al geprobeerd. Ik wens je weer succes en sterkte dit seizoen.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier begon het ook alweer bij Kenzo. Heeft een behoorlijke plek op zijn buik nu
Ik heb zelf nooit atopica gebruikt, maar mijn vriendin wel voor haar geleide hond. Deze hond is zo ongeveer allergisch voor alles en het was eigenlijk niet meer te doen. Dus als laatste redmiddel atopica gegeven en hij doet het er al bijna 3 jaar heel erg goed op! Heel af en toe nog iets jeuk, maar geen plekken meer! Ook is zijn vacht een stuk dikker geworden.
Ik heb zelf nooit atopica gebruikt, maar mijn vriendin wel voor haar geleide hond. Deze hond is zo ongeveer allergisch voor alles en het was eigenlijk niet meer te doen. Dus als laatste redmiddel atopica gegeven en hij doet het er al bijna 3 jaar heel erg goed op! Heel af en toe nog iets jeuk, maar geen plekken meer! Ook is zijn vacht een stuk dikker geworden.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Reini
- Zeer actief
Nou, dan duim ik dat zijn klachten snel weer verdwijnen en dat het inderdaad niet voorjaarseizoen gerelateerd is!Youp schreef:Wat een ellende ieder jaar weer!
Over afname heb ik nog nooit iets gehoord, wel dat het tot de leeftijd van 3 jaar nog kan verdwijnen. Daar hoopte ik dan ook steeds vurig op bij Vegas maar dat gold voor hem helaas niet.Ik begin ook niet meer aan die prednison zooi. Diesel reageert er zo heftig op! Alleen als allerlaatste redmiddel wil ik het gebruiken. Hij heeft best een hoge dosering nodig mocht het al enig effect hebben. Ik heb nog een beetje de hoop dat het met het ouder worden minder wordt. Volgens mijn da is dat wel vaak zo. Na het 3e levensjaar verergerd het vaak en na het 7e jaar zie je vaak een afname van de klachten.
Prednison is echt bagger, helemaal als het niet goed werkt bij de dosering waar je hond het nog mee 'uithoudt'.
Jij ook sterkte en succes, ik hoop dat Diesel zijn ogen nu snel genezenIk heb verder geen tips voor je, je hebt alles al geprobeerd. Ik wens je weer succes en sterkte dit seizoen.

-
Reini
- Zeer actief
Ik hoor zoveel slechte verhalen over Atopica. Weinig resultaat en veel bijwerkingen. Fijn dat het voor deze hond wel goed werktDemi schreef:Hier begon het ook alweer bij Kenzo. Heeft een behoorlijke plek op zijn buik nu![]()
Wat doe jij precies aan de plek van Kenzo?

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik doe er op dit moment erg weinig aan. Als ik er iets op smeer dan likt hij het er meteen afReini schreef:Ik hoor zoveel slechte verhalen over Atopica. Weinig resultaat en veel bijwerkingen. Fijn dat het voor deze hond wel goed werktDemi schreef:Hier begon het ook alweer bij Kenzo. Heeft een behoorlijke plek op zijn buik nu![]()
Ik heb zelf nooit atopica gebruikt, maar mijn vriendin wel voor haar geleide hond. Deze hond is zo ongeveer allergisch voor alles en het was eigenlijk niet meer te doen. Dus als laatste redmiddel atopica gegeven en hij doet het er al bijna 3 jaar heel erg goed op! Heel af en toe nog iets jeuk, maar geen plekken meer! Ook is zijn vacht een stuk dikker geworden.![]()
Wat doe jij precies aan de plek van Kenzo?
Ik hoor ook slechte verhalen vaak over atopica, zelfs mijn DA wil het niet zomaar voorschrijven. De hond van mijn vriendin (ze heeft dezelfde DA) was eigenlik opgegeven, was geen leven meer voor hem. Maar dat ging eigenlijk na een paar dagen al wat beter en nu super goed! Ze heeft haar paarde bij het huis staan, dus ook hooi en stro en daar is hij heel erg allergisch voor, maar zelfs dat gaat nu goed.
Dus bij haar hond werkt het weer wel. Het is alleen vreselijk duur geloof ik.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Hilje en Rimpel melden zich
Hier is het eigenlijk alleen vanaf eind september/ 1 e week oktober tot voor een week of 3 terug echt goed gegaan MAARRRR met een interval van een week of 2/3 in januari.
Toen ik net terug was uit het ziekenhuis zag ie er bar slecht uit in zijn vacht, het was een stuk verharing hoor, maar dat niet alleen.
En tegelijkertijd met Rimpel waren er meerdere Sharpei's die in irritatie-stand gingen
Echt jeuk heeft hij toen niet gehad, maar dat was omdat ik er in die twee weken in totaal 2 pred pilletjes tegenaan gemikt heb.
Plekken had hij dus ook niet maar hij zag er niet uit en stonk als een dooie mol :N:
Zijn huid was vettig
, op zijn kop stikte het ineens weer van de zwarte pigmentvlekken
, zijn haar op zijn kop en op zijn poten werd ineens heel dun en vlassig
etc.
TOCH hield hij haar in zijn oksels en op zijn buik en daar was ik wel weer blij om! Want dat betekende en betekend dat hij goed gaat ook al ziet hij er belabberd uit.
Dat belabberd erbij lopen, haren die loslaten, stinken en vettig aanvoelen neem ik voor lief hoor, ik ben allang blij dat het daar bij blijft en dat hij er geen jeuk van heeft en zich echt weer gaat zitten bekrabben.
Hij kriebelt dan wel...dat merk ik en daaro geef ik dan toch wat kwartjes prednison ter ondersteuning.
Kriebelen kan ik hier meteen merken, hij begint dan te "dansen" als je hem aait op zijn rug bijvoorbeeld en dat doet hij normaal niet.
Dat betekend dat hij kriebelt en dat ik erin moet springen omdat ik anders gegarandeerd krab partijen ga krijgen./
Op dit moment heeft hij over drie weken tijd ook weer ongeveer anderhalf tablet gehad, dat houdt concreet in dat ik hem een kwartje om de twee dagen geef of zo. Heeeeel minimaal dus.
en daar ben ik erg blij om!
Ik hoop dat het dit jaar net zo gaat als volgend jaar en dat ik het op deze manier goed onder de duim heb.
Laag erin met de pred en heel langzaam dat hij wat meer krijgt zometeen in de lente en zomer, dan weer laag eruit met de prednison.
Dan zit hij er wel langer in, in die pred periode maar hoeft hij er niet teveel van te hebben en dat is wat ik belangrijk vind.
Ik heb trouwens nog steeds geen idee waarom het in januari even mis was hoor
En net als jij heb ik het idee dat het zo ineens eerder weer mis is...maar dat merk ik vooral aan de verhalen om me heen van andere kriebel-peitjes. Aan Rimpel merk ik het nog maar net een week of drie terwijl ik vorig jaar in februari al tekenen zag.
Gelukkig heeft Rimpel dus nog steeds overal haar, ook op zijn buike en bij zijn oksels,
Wel heeft hij aan de achterkant van zijn rechter voorpoot gekrabt waardoor het ietwat kapot was en daardoor plakkerig.
Jammer was dat, maar gelukkig was het met twee dagen een flinke klodder groene leem pasta over.
Ik heb groene leem poeder in een doosje gekocht, 12 euro voor een verpakking van ik geloof iets van 500 gram of zo, in totaal zou je er voor 5 kilo aan groene leem van kunnen maken als ik het zo inschat
Daarnaast smeer ik Rimpel niet meer in met vaseline wat ook nogal ten goede is gekomen aan de vloerbedekking en de mate van plakkerigheid die hij gaf...het werkte wel trouwens maar was een hoop gedoe.,
Tegenwoordig heeft Rimpel een medical petshirt aan als we van huis zijn
Enig nadeel van het ding is dat er geen mouwtjes aanzitten en hij zodoende dus toch heeft kunnen krabben aan zijn poot.
Met een truitje ben ik vorig jaar al begonnen he?
Voor ons werkt het super
Rimpel heeft er geen last van en hij draagt het alleen thuis als we van huis zijn. concreet dus door de week als we aan het werk zijn.
Hij kan er prima in bewegen.
Als het van de zomer toch heftiger wordt allemaal en ik hoger in de pred. zit kan het wel zijn dat ik weer voor een kindertruitje met mouwen ga trouwens.
Succes met Vegasjeeeeee!
Super mannetje is het toch he die Vegas!
Hier is het eigenlijk alleen vanaf eind september/ 1 e week oktober tot voor een week of 3 terug echt goed gegaan MAARRRR met een interval van een week of 2/3 in januari.
Toen ik net terug was uit het ziekenhuis zag ie er bar slecht uit in zijn vacht, het was een stuk verharing hoor, maar dat niet alleen.
En tegelijkertijd met Rimpel waren er meerdere Sharpei's die in irritatie-stand gingen
Echt jeuk heeft hij toen niet gehad, maar dat was omdat ik er in die twee weken in totaal 2 pred pilletjes tegenaan gemikt heb.
Plekken had hij dus ook niet maar hij zag er niet uit en stonk als een dooie mol :N:
Zijn huid was vettig
TOCH hield hij haar in zijn oksels en op zijn buik en daar was ik wel weer blij om! Want dat betekende en betekend dat hij goed gaat ook al ziet hij er belabberd uit.
Dat belabberd erbij lopen, haren die loslaten, stinken en vettig aanvoelen neem ik voor lief hoor, ik ben allang blij dat het daar bij blijft en dat hij er geen jeuk van heeft en zich echt weer gaat zitten bekrabben.
Hij kriebelt dan wel...dat merk ik en daaro geef ik dan toch wat kwartjes prednison ter ondersteuning.
Kriebelen kan ik hier meteen merken, hij begint dan te "dansen" als je hem aait op zijn rug bijvoorbeeld en dat doet hij normaal niet.
Dat betekend dat hij kriebelt en dat ik erin moet springen omdat ik anders gegarandeerd krab partijen ga krijgen./
Op dit moment heeft hij over drie weken tijd ook weer ongeveer anderhalf tablet gehad, dat houdt concreet in dat ik hem een kwartje om de twee dagen geef of zo. Heeeeel minimaal dus.
Ik hoop dat het dit jaar net zo gaat als volgend jaar en dat ik het op deze manier goed onder de duim heb.
Laag erin met de pred en heel langzaam dat hij wat meer krijgt zometeen in de lente en zomer, dan weer laag eruit met de prednison.
Dan zit hij er wel langer in, in die pred periode maar hoeft hij er niet teveel van te hebben en dat is wat ik belangrijk vind.
Ik heb trouwens nog steeds geen idee waarom het in januari even mis was hoor
En net als jij heb ik het idee dat het zo ineens eerder weer mis is...maar dat merk ik vooral aan de verhalen om me heen van andere kriebel-peitjes. Aan Rimpel merk ik het nog maar net een week of drie terwijl ik vorig jaar in februari al tekenen zag.
Gelukkig heeft Rimpel dus nog steeds overal haar, ook op zijn buike en bij zijn oksels,
Wel heeft hij aan de achterkant van zijn rechter voorpoot gekrabt waardoor het ietwat kapot was en daardoor plakkerig.
Jammer was dat, maar gelukkig was het met twee dagen een flinke klodder groene leem pasta over.
Ik heb groene leem poeder in een doosje gekocht, 12 euro voor een verpakking van ik geloof iets van 500 gram of zo, in totaal zou je er voor 5 kilo aan groene leem van kunnen maken als ik het zo inschat
Daarnaast smeer ik Rimpel niet meer in met vaseline wat ook nogal ten goede is gekomen aan de vloerbedekking en de mate van plakkerigheid die hij gaf...het werkte wel trouwens maar was een hoop gedoe.,
Tegenwoordig heeft Rimpel een medical petshirt aan als we van huis zijn
Enig nadeel van het ding is dat er geen mouwtjes aanzitten en hij zodoende dus toch heeft kunnen krabben aan zijn poot.
Met een truitje ben ik vorig jaar al begonnen he?
Voor ons werkt het super
Rimpel heeft er geen last van en hij draagt het alleen thuis als we van huis zijn. concreet dus door de week als we aan het werk zijn.
Hij kan er prima in bewegen.
Als het van de zomer toch heftiger wordt allemaal en ik hoger in de pred. zit kan het wel zijn dat ik weer voor een kindertruitje met mouwen ga trouwens.
Succes met Vegasjeeeeee!
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Bij Billy is afname bij het ouder worden toch zeker het geval. Hoewel hij alleen maar huisstofmijtallergie heeft en dat goed in de hand te houden is door grondig stofzuigen, voeding en homeopathische midden, zien ik hier de laatste jaren helemaal niets meer terug van huidklachten.Reini schreef:
Over afname heb ik nog nooit iets gehoord, wel dat het tot de leeftijd van 3 jaar nog kan verdwijnen. Daar hoopte ik dan ook steeds vurig op bij Vegas maar dat gold voor hem helaas niet.
De laatste twee seizoenen heb ik geen Puur pollen of andere homeopathische middelen meer gegeven, alleen het stofzuigen/schoonhouden van ligplekken houd ik er in.
Ik heb verder ook geen advies voor je Reini. Je hebt volgens mij alles op homeopathisch gebied (drainage, puur pollen, puur huid etc.) en voeding (vers) al geprobeerd, toch?
Wat bij Bill goed hielp toen de klachten echt hevig waren (toen hij een jaar of 5 was), was de aangetaste plekken insmeren met hydrocortiderm (ook Prednison, maar goed, je moet wat) + toedienen van drainage compositum + puur pollen.
Vind het heel rot voor Vegas en ook voor jou dat de huidklachten toch weer zo opvlammen.
-
Reini
- Zeer actief
Volgens mijn dierenarts mag ik er absoluut geen rekening mee houden dat het bij Vegas minder gaat worden, vooral omdat het ieder jaar erger wordt bij hem. Haar ervaring is dat het dan meestal niet minder wordt, alleen maar erger. Hoop mag ik altijd houden maar ik mag, en ga er, in geval van Vegas niet vanuit. Helaas.Rami schreef: Bij Billy is afname bij het ouder worden toch zeker het geval. Hoewel hij alleen maar huisstofmijtallergie heeft en dat goed in de hand te houden is door grondig stofzuigen, voeding en homeopathische midden, zien ik hier de laatste jaren helemaal niets meer terug van huidklachten.
De laatste twee seizoenen heb ik geen Puur pollen of andere homeopathische middelen meer gegeven, alleen het stofzuigen/schoonhouden van ligplekken houd ik er in.
Vegas heeft ook een lichte vorm van huisstofmijtallergie en daarvoor heb ik een paar jaar geleden al een nieuwe stofzuiger met Hepafilter aangeschaft
Ik heb het allemaal al geprobeerd ja, en ook de kans gegeven om iets te doen. Maar helaas, Vegas zijn huid trekt zich er niets van aan. Hij heeft nu weer een dikke ontsteking onder zijn oksel waar ik hem nu mee insmeer met antibiotica zalf. Hopelijk gaat dat afdoende werken en is het dinsdag een heel stuk minder. Er is iets nieuws: Cortavanace. Dat is een spray met hydrocortisone en werkt jeukstillend. Als ik zie dat hij ergens gaat krabben kan ik dat erop sprayen voordat het een wond wordt. Ben benieuwd of dat goed gaat werken! Het is zoiets als hydrocortiderm alleen dan in sprayvorm en trekt dus lekker snel inIk heb verder ook geen advies voor je Reini. Je hebt volgens mij alles op homeopathisch gebied (drainage, puur pollen, puur huid etc.) en voeding (vers) al geprobeerd, toch?
Wat bij Bill goed hielp toen de klachten echt hevig waren (toen hij een jaar of 5 was), was de aangetaste plekken insmeren met hydrocortiderm (ook Prednison, maar goed, je moet wat) + toedienen van drainage compositum + puur pollen.
Vind het heel rot voor Vegas en ook voor jou dat de huidklachten toch weer zo opvlammen.
We gaan er maar weer voor de komende maanden..

-
Reini
- Zeer actief
Een super mannetje is het zekermercedes2803 schreef: Succes met Vegasjeeeeee!![]()
Vervelend dat Rimpel ook weer een opleving heeft gehad. Ik begon bij Vegas weer verandering te merken ergens half/eind februari en dat is echt veel eerder dan eerdere jaren. Ik hoop niet dat hij straks gewoon het hele jaar door gaat tobben
Bedankt voor je hele verhaal en jij ook weer veel sterkte met Rimpel

-
Reini
- Zeer actief
Voor mijn dierenarts is het ook echt 'het laatste station' en zo hebben ze 1 hond in ieder geval kunnen helpen die anders ingeslapen moest worden. Ik dacht dat de Atopica (verschilt per hond, per dosering) zeker in het begin rond de 200 euro per maand kan kosten. Net zolang totdat je de juiste dosis hebt gevonden. Wat een geluk dat het bij sommige honden dus toch echt een wondermiddel blijkt te zijn.Demi schreef: Ik doe er op dit moment erg weinig aan. Als ik er iets op smeer dan likt hij het er meteen afHet zag er vandaag wel iets minder erg uit, alleen net begon hij aan zijn poten en staart. Ik wil gewoon niet meer aan de prednison, vorig jaar was dat echt een drama, de bijwerkingen waren echt heel heftig bij hem. Maar dit is ook niks.
Ik hoor ook slechte verhalen vaak over atopica, zelfs mijn DA wil het niet zomaar voorschrijven. De hond van mijn vriendin (ze heeft dezelfde DA) was eigenlik opgegeven, was geen leven meer voor hem. Maar dat ging eigenlijk na een paar dagen al wat beter en nu super goed! Ze heeft haar paarde bij het huis staan, dus ook hooi en stro en daar is hij heel erg allergisch voor, maar zelfs dat gaat nu goed.
Dus bij haar hond werkt het weer wel. Het is alleen vreselijk duur geloof ik.
Vegas heeft net als Kenzo meer last van de bijwerkingen dan van de klacht zelf dus voor hun is een hoge dosis prednison eigenlijk gewoon echt geen optie. Ik schreef hierboven in mijn reactie op Rami over Cortavance, misschien ook een idee voor Kenzo? Het is een spray en werkt jeukstillend zodat het, hopelijk, niet uitloopt op wonden.

- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- hondeponnetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Mijn vorige hond had erg baat bij acupunctuur en ander voer, maar die had het niet zo heftig als Vegas.
Misschien heb je wat aan deze site http://naturesway4pets.com/main/?p=76 en kun je die native remedies proberen dat petAlive skin & coat tonic eens proberen. Weet niet of ze het ook naar nederland sturen of dat het misschien hier te krijgen is.
Sterkte voor jou en Vegas
Misschien heb je wat aan deze site http://naturesway4pets.com/main/?p=76 en kun je die native remedies proberen dat petAlive skin & coat tonic eens proberen. Weet niet of ze het ook naar nederland sturen of dat het misschien hier te krijgen is.
met dank aan Twinkel
- Youp
- Zeer actief
Diesel's ogen begonnen eind november
en begin januari was het zo goed als over. Half januari (na een verjaardag) begon het weer. Nu heeft hij ook iets last (weer na een verjaardag) Hij heeft het ook een keer in juni/juli gehad. Daar is dus helemaal geen peil op te trekken.
Bij Diesel merkte ik in februari wel verandering op in zijn huid. Dat vettige wat Hilje omschrijft en plekken (vooral op de rug) waar de beharing erg dun was. Dat is nu weer wat beter. Zijn oksels en poten zijn nu ook rood.
Bij Diesel merkte ik in februari wel verandering op in zijn huid. Dat vettige wat Hilje omschrijft en plekken (vooral op de rug) waar de beharing erg dun was. Dat is nu weer wat beter. Zijn oksels en poten zijn nu ook rood.

-
Reini
- Zeer actief
Het is vervelend dat je eigenlijk helemaal niet weet wat de trigger is bij Diesel. Heb je er weleens over gedacht om een allergietest te doen?Youp schreef:Diesel's ogen begonnen eind novemberen begin januari was het zo goed als over. Half januari (na een verjaardag) begon het weer. Nu heeft hij ook iets last (weer na een verjaardag) Hij heeft het ook een keer in juni/juli gehad. Daar is dus helemaal geen peil op te trekken.
Vegas zijn klachten beginnen bij start voorjaar, ook afhankelijk van het weer en eindigen ergens in oktober waarna zijn huid in november helemaal is hersteld. Ondanks dat pollen bij hem in de allergiestest niet als hoogste naar boven kwamen, ben ik zelf nog steeds van overtuigt dat hij daar wel het meest last van heeft.
Vettige plekken en dunne beharing heeft Vegas niet. Bij hem zijn de plekken meestal juist droog en valt de beharing helemaal weg door de huidproblemen. Vegas heeft op zijn borst ook olifantenhuid wat niet meer hersteld. Daar heeft hij geen last van gelukkig.

-
Reini
- Zeer actief
Ik zal de site morgen even goed lezenhondeponnetje schreef:Mijn vorige hond had erg baat bij acupunctuur en ander voer, maar die had het niet zo heftig als Vegas.

-
Reini
- Zeer actief
Ik ben met Vegas bij Tannetje Konings (holistische DA) geweest en zij heeft ook meerdere dingen geprobeerd met homeopathische middelen, maar allemaal zonder resultaat. Zij heeft op een gegeven moment aangeraden om naar een dermatoloog te gaan maar ook die (DSA Amsterdam) heeft ons niet kunnen helpen. Ik hoor vaak dat ik 'die en die' nog kan proberen maar ik ben nog steeds bezig om te kijken of ik er met mijn eigen dierenarts en een combinatie van middelen uit kan komen.Carmen schreef:Met mijn eerste bull ben ik naar een goede homeopathische dierenarts geweest, maar hij had het niet zo heftig als Vegas, alleen maar bulten en ontstekingen op zijn buik en ontstekingen tussen de tenen. Dat is met homeopathie helemaal onder controle gekomen

- Youp
- Zeer actief
Ja, ik heb serieus gedacht aan een allergietest. Dat zat ook ik de planning. Hij moest toen natuurlijk eerst 6 weken van de prednison af. Na 4 weken geen prednison waren de klachten opeens weer over. Mijn da wil graag een combinatie van een huid en een bloedtest voor een duidelijke uitslag. De vraag is alleen wat je met die uitslag kunt. Ik vind Diesel's klachten niet erg genoeg voor hyposensibiliseren. Met vlagen wel, maar zijn klachten zijn altijd nog vanzelf weer verdwenen. Ik vermoed zelf een lichte allergie voor huidschilfers van mensen en huisstofmijt.Reini schreef:Het is vervelend dat je eigenlijk helemaal niet weet wat de trigger is bij Diesel. Heb je er weleens over gedacht om een allergietest te doen?Youp schreef:Diesel's ogen begonnen eind novemberen begin januari was het zo goed als over. Half januari (na een verjaardag) begon het weer. Nu heeft hij ook iets last (weer na een verjaardag) Hij heeft het ook een keer in juni/juli gehad. Daar is dus helemaal geen peil op te trekken.
Vegas zijn klachten beginnen bij start voorjaar, ook afhankelijk van het weer en eindigen ergens in oktober waarna zijn huid in november helemaal is hersteld. Ondanks dat pollen bij hem in de allergiestest niet als hoogste naar boven kwamen, ben ik zelf nog steeds van overtuigt dat hij daar wel het meest last van heeft.
Vettige plekken en dunne beharing heeft Vegas niet. Bij hem zijn de plekken meestal juist droog en valt de beharing helemaal weg door de huidproblemen. Vegas heeft op zijn borst ook olifantenhuid wat niet meer hersteld. Daar heeft hij geen last van gelukkig.
Daarnaast weet ik sinds deze week zeker dat hij gevoelig is voor verf. We hebben weer een kozijn geschilderd en zijn ogen reageren gelijk weer.
Ik heb al een speciale stofzuiger en de houten vloer is toevallig deze winter vervangen door plavuizen. Zijn kussen was ik regelmatig en ik ga er altijd even met de stofzuiger over.
Mochten zijn klachten weer zo erg worden als deze winter dan gaan we wel een test doen.

-
Sita
- Zeer actief
-
Murphy
- Zeer actief
- Randy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Allergie-gedoe
Wat een ellende zeg.. lijkt een beetje op mijn eigen verhaalReini schreef:Vanmiddag naar de dierenarts omdat Vegas zijn linkeroksel helemaal kapot is. Sinds een paar weken zijn de huidklachten alweer zachtjes aan begonnen, zijn kont heeft ook alweer een grote kale plek.
mijn hond heeft last van een Huisstofmijt allergie en een allergie voor pollen.
de zogenaamde zomer begint ieder jaar iets eerder dus vandaar dat het bij jou hond zich het eerder uit dan vorig jaar. meestal bouwt een hond die een allergie heeft ook sneller een tweede allergie op.
ik heb gekozen om voor Bacio geen prednisolon of atopica of andere medicijnen te geven maar daarvoor in de plaats een humaan middel voor allergien, namelijk Zyrtec. hiernaast was ik haar om de dag met een medicinale shampoo (allemyl van virbac) en hou haar mand erg goed schoon. (een mand die makkelijk schoon te houden is en geen mijten vast houd).
kijk even op onze blog voor meer informatie, http://bacio.kwispelt.nl hier vind je haar verhaal, misschien dat dit je een beetje de kan helpen.
sterkte,
Randy & bacio
Clownesk, dapper & trouw. de Franse bulldog is het ras waar ik o zo veel van hou!
http://bacio.kwispelt.nl
http://bacio.kwispelt.nl