Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verser kan niet
Moderator: moderatorteam
- langehond1
- Zeer actief
- *kelly*
- Zeer actief
langehond1 schreef:Nanna en ik yep ...met een huurauto de woestijn en dan met kennisen op coyote en jackrabbit jagen... maar er zijn nog wel meer meisjes die graag wild zouden pakken met hun honden maar die dat niet openlijk durven te zeggen...
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
- starfleet
- Erelid
Ik ben daar ook bang voor. Straks kun je met de hond in afgezette speelweitjes terecht en hier en daar een paadje langs een rivier of drukke weg en dat was het dan.Rami schreef:
Het gaat toch helemaal niet per se alleen om de wildstand? Het gaat er om dat de gebieden die in Nederland zijn aangewezen als natuurgebied door heel veel mensen gebruikt worden. Er wordt gefietst, gewandeld, gerecreëerd. Er trekken mensen op uit om in de schemering herten of jonge konijntjes te 'spotten' of om vogeltjes te fotograferen. En er zijn mensen met honden. En als die honden zich 'misdragen' door als gekken dwars door de natuur te jakkeren (in de ogen van alle andere gebruikers van de natuur is dat misbruik) dan zullen de beheerders van die natuur de mensen met honden proberen te weren uit die gebieden.
Zo simpel is het, ben ik bang.
Er zijn nu al veel mensen die zich ergeren aan honden die maar door het bos jakkeren, baas ver buiten zicht. Laat staan als ze ook nog met een konijn in hun bek lopen.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 20 mei 2009 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marion.
Dat is hier allang zo, dat legaal los mogen lopen alleen maar langs drukke wegen.starfleet schreef:Ik ben daar ook bang voor. Straks kun je met de hond in afgezette speelweijes terecht en hier en daar een paadje langs een rivier of drukke weg en dat was het dan.
Er zijn nu al veel mensen die zich ergeren aan door honden die maar door het bos jakkeren, baas ver buiten zicht. Laat staan als ze ook nog met een konijn in hun bek lopen.
Maar ik weet zeker dat veel van die mensen maar al te blij zijn als je hond met een marter in zijn bek loopt. Yep, hartstikke beschermd maar na de 3e keer in 1 jaar je kabels moeten vervangen van je auto (niet verzekerd), ben je het wel eens zat. En nee, zelf maatregelen mag niet want dan ben je nog strafbaarder dan een hond die stroopt.
Hier lag eens een baby-reetje dood in de weilanden. Ik heb de dames dagenlang laten genieten van het vlees. Gratis. Ook dat nog.
- starfleet
- Erelid
Ik neem aan dat je je damesniet op babyreetjes laat jagen? Onze hond vond vroeger ook wel eens wat, mocht dat nooit opeten wegens gevaar op vergiftiging.Marion. schreef: Hier lag eens een baby-reetje dood in de weilanden. Ik heb de dames dagenlang laten genieten van het vlees. Gratis. Ook dat nog.
Anne
- langehond1
- Zeer actief
Ongecontroleerd door het bos jakkeren is altijd klote. Daar heeft iedereen last van. Of het nou legaal is of niet, jagen is het niet.
Ik erger me suf als (mijn) honden niet luisteren.
Ik erger me suf als (mijn) honden niet luisteren.
Laatst gewijzigd door langehond1 op 20 mei 2009 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
marian* schreef:"We"?langehond1 schreef:of gaan we op vakantie naar betere oorden waar het wel mag...
Wat Marion. zegt vind ik weer iets anders, een gevonden kadaver dus niet zelf gejaagt... maar dan nog zou ik het niet doen aangezien ik als de dood voor vergiftiging ben.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Tja, mensen zijn nu eenmaal hypocriet.Marion. schreef:Dat is hier allang zo, dat legaal los mogen lopen alleen maar langs drukke wegen.starfleet schreef:Ik ben daar ook bang voor. Straks kun je met de hond in afgezette speelweijes terecht en hier en daar een paadje langs een rivier of drukke weg en dat was het dan.
Er zijn nu al veel mensen die zich ergeren aan door honden die maar door het bos jakkeren, baas ver buiten zicht. Laat staan als ze ook nog met een konijn in hun bek lopen.
Maar ik weet zeker dat veel van die mensen maar al te blij zijn als je hond met een marter in zijn bek loopt. Yep, hartstikke beschermd maar na de 3e keer in 1 jaar je kabels moeten vervangen van je auto (niet verzekerd), ben je het wel eens zat. En nee, zelf maatregelen mag niet want dan ben je nog strafbaarder dan een hond die stroopt.
Hier lag eens een baby-reetje dood in de weilanden. Ik heb de dames dagenlang laten genieten van het vlees. Gratis. Ook dat nog.
Als het echt zo is dat je over een tijdje nergens meer fatsoenlijk met je honden kunt komen, dan is voor veel mensen (iig voor mij) de lol van het het hebben van honden er wel af.
Vandaar dat ik er dan ook voor heb gekozen om bij Silka het jagen er uit proberen te trainen. Dat lukt best aardig, kost wel wat inspanning (nog steeds) maar dat maakt me niet uit. En in gebieden waar groot wild zit gaat ze aan de lijn.
Het gaat me er niet eens om dat ik het zo 'ziehielig' zou vinden als ze eens wat zou vangen, maar ik wil niet dat ze als een dolle door het bos gaat. Omdat ik niet wil dat wij (wij hondenbezitters) voorgoed uit natuurgebieden geweerd worden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mee eens.Rami schreef: Tja, mensen zijn nu eenmaal hypocriet.Maar dat neemt toch niet weg dat het ontzettend jammer is dat steeds vaker honden geweerd worden uit natuurgebieden? Of dat loslopen aanlijnen wordt?
Als het echt zo is dat je over een tijdje nergens meer fatsoenlijk met je honden kunt komen, dan is voor veel mensen (iig voor mij) de lol van het het hebben van honden er wel af.
Vandaar dat ik er dan ook voor heb gekozen om bij Silka het jagen er uit proberen te trainen. Dat lukt best aardig, kost wel wat inspanning (nog steeds) maar dat maakt me niet uit. En in gebieden waar groot wild zit gaat ze aan de lijn.
Het gaat me er niet eens om dat ik het zo 'ziehielig' zou vinden als ze eens wat zou vangen, maar ik wil niet dat ze als een dolle door het bos gaat. Omdat ik niet wil dat wij (wij hondenbezitters) voorgoed uit natuurgebieden geweerd worden.
Mijn honden willen ook graag jagen maar ik probeer het altijd te voorkomen.
Tot nu toe lukt dat best aardig.
Voor mij gaat het ook niet om zielig. Die kipkarkassen die mijn honden eten waren als kipjes zieliger...
Ik wil gewoon niet dat mijn honden vol adrenaline door uitlaatgebieden lopen te rennen en ik probeer zo veel mogelijk te voorkomen dat mensen last hebben van mijn honden. De losloopgebieden worden steeds schaarser en dat is niet zonder reden.
Mijn honden hebben ook wel eens myxokonijnen gevangen maar zodra ik weet dat het voorkomt in een bepaald gebied loop ik daar een hele tijd niet omdat het de jachtdrift wel héél erg aanwakkert en dat is wel het laatste wat ik wil. Niet omdat het verboden is of sielug.
-
Marion.
Nee, op baby-reetjes jagen mogen ze niet. Ook niet op volwassen reetjes trouwens.starfleet schreef:Ik neem aan dat je je damesniet op babyreetjes laat jagen? Onze hond vond vroeger ook wel eens wat, mocht dat nooit opeten wegens gevaar op vergiftiging.
Maar bang voor vergiftiging ben ik niet zo zeer. Wij wonen op het platteland he? Dus hier mogen ze rustig van baby-reetjes of van platte egels eten.
Ze zelf vangen en doodmaken is nog nooit gebeurd. Behalve dan met muisjes. En neuh, dat vind ik niet erg. Maar die tutten die gaan dan nooit door met eten. Pfff, had mij alweer een ontbijt gescheeld.
-
Marion.
Maar wij praten dus echt heel anders. De plekjes waar de honden hier los mogen (in een straal van 10 km ofzo) zijn echt op 2 handen te tellen. En dan is het een veldje naast een drukke weg, of naast een spoorlijn. Of op 5 km een stukje bos, of een half rondje meer.Rami schreef:Het gaat me er niet eens om dat ik het zo 'ziehielig' zou vinden als ze eens wat zou vangen, maar ik wil niet dat ze als een dolle door het bos gaat. Omdat ik niet wil dat wij (wij hondenbezitters) voorgoed uit natuurgebieden geweerd worden.
Ik kàn dus gewoon geen rekening houden met die legale veldjes, want dan doe ik mijn honden zwaar tekort. En zoals onze Bromsnor zegt "dan neem je ze maar mee langs de fiets voor hun beweging", tja ook dat vinden mijn honden niet leuk.
Dus ik loop maar gewoon. En mijn honden bezorgen niemand (geen mens noch dier) overlast. En misschien ben ik dan wel degene die ervoor zorgt dat geen enkele hondenbezitter meer ergens mag komen.
Eerlijk? Jammer dan.
- Rami
- Zeer actief
-
Marion.
Nee, zo platteland is het ook weer niet. De egels op de weg zijn doodgereden. Het baby-reetje lag ergens in de velden en was duidelijk gedood door een hond oid.Rami schreef:Meen je dat? Mijn ervaring is toch dat er vooral op het platteland dieren slachtoffer worden van vergiftiging (boeren, stropers).
- Moos
- Zeer actief
Precies. Honden(bezitters) zijn nou eenmaal een makkelijk iets om aan te pakken als het gaat om overlast. Even een bordje neerzetten "honden aan de lijn" of "verboden voor honden", en klaar ben je.starfleet schreef:Ik ben daar ook bang voor. Straks kun je met de hond in afgezette speelweitjes terecht en hier en daar een paadje langs een rivier of drukke weg en dat was het dan.Rami schreef:
Het gaat toch helemaal niet per se alleen om de wildstand? Het gaat er om dat de gebieden die in Nederland zijn aangewezen als natuurgebied door heel veel mensen gebruikt worden. Er wordt gefietst, gewandeld, gerecreëerd. Er trekken mensen op uit om in de schemering herten of jonge konijntjes te 'spotten' of om vogeltjes te fotograferen. En er zijn mensen met honden. En als die honden zich 'misdragen' door als gekken dwars door de natuur te jakkeren (in de ogen van alle andere gebruikers van de natuur is dat misbruik) dan zullen de beheerders van die natuur de mensen met honden proberen te weren uit die gebieden.
Zo simpel is het, ben ik bang.
Er zijn nu al veel mensen die zich ergeren aan honden die maar door het bos jakkeren, baas ver buiten zicht. Laat staan als ze ook nog met een konijn in hun bek lopen.
Anne
Van wildstand en dat soort zaken heb ik helemaal geen verstand, maar je kan je hond gewoon niet zomaar (al jagend) door het bos laten jakkeren willen we nog losloopgebieden overhouden uiteindelijk.

- Rami
- Zeer actief
Oh, oké! Ik weet via kennissen in Drenthe dat daar af en toe vergiftigde kadavers gevonden worden. Linke boel, lijkt mij.Marion. schreef:Nee, zo platteland is het ook weer niet. De egels op de weg zijn doodgereden. Het baby-reetje lag ergens in de velden en was duidelijk gedood door een hond oid.Rami schreef:Meen je dat? Mijn ervaring is toch dat er vooral op het platteland dieren slachtoffer worden van vergiftiging (boeren, stropers).
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
[quote="Marion." ]Ik kàn dus gewoon geen rekening houden met die legale veldjes, want dan doe ik mijn honden zwaar tekort. En zoals onze Bromsnor zegt "dan neem je ze maar mee langs de fiets voor hun beweging", tja ook dat vinden mijn honden niet leuk.
Dus ik loop maar gewoon. En mijn honden bezorgen niemand (geen mens noch dier) overlast. En misschien ben ik dan wel degene die ervoor zorgt dat geen enkele hondenbezitter meer ergens mag komen.
Eerlijk? Jammer dan.[/quote]
Dat is toch ook iets heel anders. Er zal best iemand zich aan storen (die mensen zijn er altijd, maar die storen zich ws ook aan honden die normaal aan de lijn lopen) maar ze bezorgen geen overlast.
Jouw honden lopen niet als doldwazen door het bos te rauzen en ze zijn geen vreemde mensen die niet van honden houden tot last.
Volgens mij ging het daar over.
Eerlijk? Jammer dan.[/quote]
Dat is toch ook iets heel anders. Er zal best iemand zich aan storen (die mensen zijn er altijd, maar die storen zich ws ook aan honden die normaal aan de lijn lopen) maar ze bezorgen geen overlast.
Jouw honden lopen niet als doldwazen door het bos te rauzen en ze zijn geen vreemde mensen die niet van honden houden tot last.
-
mwillow
Inderdaad een wezenlijk verschil. Die doldwazen zie ik hier regelmatig voorbij schuiven....de Topsies die zo'n lol hebben in het veld...GEZONDE konijnen en hazen opjagend tot ze zich stuklopen en ja...dan zijn ze een makkelijk doelwit voor zo'n hond. Succes verzekerd en ondertussen nog een paar schapen met lammeren het water in gedreven. Niemand die het ziet....en dan gauw weer wegwezen...sirene schreef:Dat is toch ook iets heel anders. Er zal best iemand zich aan storen (die mensen zijn er altijd, maar die storen zich ws ook aan honden die normaal aan de lijn lopen) maar ze bezorgen geen overlast.Marion. schreef:Ik kàn dus gewoon geen rekening houden met die legale veldjes, want dan doe ik mijn honden zwaar tekort. En zoals onze Bromsnor zegt "dan neem je ze maar mee langs de fiets voor hun beweging", tja ook dat vinden mijn honden niet leuk.
Eerlijk? Jammer dan.
- Rami
- Zeer actief
Nee hoor, ik denk helemaal niet dat jij diegene bent. Tenminste, ik zie jouw honden niet als een stelletje idioten door het bos jakkeren. En als Saar en Miep dat wel zouden willen, zou je wel zorgen dat ze op andere ideeën kwamen, toch?Marion. schreef:Maar wij praten dus echt heel anders. De plekjes waar de honden hier los mogen (in een straal van 10 km ofzo) zijn echt op 2 handen te tellen. En dan is het een veldje naast een drukke weg, of naast een spoorlijn. Of op 5 km een stukje bos, of een half rondje meer.Rami schreef:Het gaat me er niet eens om dat ik het zo 'ziehielig' zou vinden als ze eens wat zou vangen, maar ik wil niet dat ze als een dolle door het bos gaat. Omdat ik niet wil dat wij (wij hondenbezitters) voorgoed uit natuurgebieden geweerd worden.
Ik kàn dus gewoon geen rekening houden met die legale veldjes, want dan doe ik mijn honden zwaar tekort. En zoals onze Bromsnor zegt "dan neem je ze maar mee langs de fiets voor hun beweging", tja ook dat vinden mijn honden niet leuk.
Eerlijk? Jammer dan.
Billy is ook helemaal geen jager. En als hij al mocht gaan dan roep ik 'm heel makkelijk terug. Dus het hele probleem van jakkerende honden door het bos bestond voor mij niet. Ik liep overal en nergens. Mijn hond luisterde toch wel. Totdat Silka hier kwam wonen. Nou, die wilde wel achter spoortjes aan! Pech voor haar: ze mocht niet. En inmiddels gaat het heel goed. We lopen (bijna) overal. En daar waar de verleidingen te groot zijn, gaat ze aan de riem.
Dat bedoelde ik meer met mijn opmerkingen. Ik wilde maar dat alle mensen met honden er voor zouden zorgen dat honden niet gaan 'hetzen' in natuurlijke gebieden.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ook gezonde nijntjes zullen deze snelle dood sterven , Blow heeft er ooit 1 te pakken gekregen en die zag er beslist niet ziek uit. Dus voor een hond als Topsi moet dat helemaal geen probleem zijnTeamWork schreef: Ben blij dat de konijnen zo een snelle dood sterven....Weet je hoe lang het duurt voodat ze echt doodgaan aan de Myxo? Goed gedaan Tops

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
We hebben hier waar ik woon prachtige aanlijn en losloopgebieden, ook de aanlijngebieden waar de honden loslopen word getolereerd, maar als iedereen zijn honden maar laat jagen, zieke konijnen of niet, zal dat wel gaan veranderen.
Er is hier 1 aanlijngebied en daar komen de "jachthondenmensen" dikke auto's 4 of 5 honden en klep gaat open en gaan met die banaan, ook mensen met tekkels enz alles gaat daar jagen, ik kom daar dus nooit, maar denk ook dat er niet veel wild meer zit, tot ze het sluiten voor honden.
Er is hier 1 aanlijngebied en daar komen de "jachthondenmensen" dikke auto's 4 of 5 honden en klep gaat open en gaan met die banaan, ook mensen met tekkels enz alles gaat daar jagen, ik kom daar dus nooit, maar denk ook dat er niet veel wild meer zit, tot ze het sluiten voor honden.
-
The Alpha Bitch
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Rami
- Zeer actief
Dan heb je toch niet goed gelezen. Het gaat er om dat jagende honden in natuurlijke gebieden er voor zorgen dat honden een slechte (nog slechtere) naam krijgen en straks domweg geweerd worden uit die gebieden. Het aan de grote klok hangen (foto's plaatsen hier op het forum bijv.) draagt daar ook niet echt aan bij.Nanna schreef:Ik kijk nu pas weer in dit topic, ik zit niet de hele dag achter de pcHutsje schreef:en wie zien we niet meer?(as usual)
Deze discussie heb ik al eens gevoerd en ik ga hem niet nog eens voeren.
Ieder mag er het zijne/hare van denken.
Topsi valt niemand lastig, steekt geen wegen over, jaagt geen schapen of koeien op, komt alleen af en toe terug met een dood, ziek konijn.
In de tijden dat de konijnen goed zijn, vangt ze niks.
Ik ga haar niet vasthouden opdat ze geen myxokonijnen vangt. Klaar.
- Rami
- Zeer actief
Martijn schreef:Schaam je, Nanna!
Jij weet best dat de wilde diertjes voor de rijke oude opa's met geweren zijn.
Niet voor de hondjes van het gepeupel.
Nee. Zo wordt het in dit topic niet bedoeld. In ieder geval: ik bedoel het niet zo. Er komen gewoon ontzettend veel klachten bij Staatsbosbeheer en de Landschappen binnen van honden die door het bos jakkeren, van aangevreten reeën, van mensen die vinden dat honden niet meer los mogen lopen omdat ze 'jagen'.
En zoveel klachten zorgt voor maatregelen. Maatregelen die ik als hondenbezitter, die graag wandelingen in natuurlijk gebieden maakt, jammer vindt; honden worden helemaal geweerd of loslopen wordt aanlijnen.
-
Fin
- Zeer actief
Nah. Hier kwamen er klachten binnen over loslopende honden in een aanlijngebied. Van van die wandelaars met kaarten, regenjassen en rugzakken. Het gebied is sindsdien een losloopgebied geworden, met bordjes waar ze los mogen en waar ze aangelijnd dienen te zijn. Wat controleurs er incidenteel op zodat de aanlijnstukken gerespecteerd worden en iedereen is al naar gelang zijn of haar levensinstelling redelijk tot matig tevreden.
Niet in elke regio is het zo dat de losloopgebieden onder druk staan.
Niet in elke regio is het zo dat de losloopgebieden onder druk staan.
-
mwillow
Ik vind dat topics zoals dit in de context van het verse voeren niet kunnen. Want dat is dus absoluut niet de filosofie die we met zijn allen nastreven, omdat het gewoon niet kan door eerder genoemde argumenten in de strekking die o.a. Rami geeft.Martijn schreef:Ik vind het sowieso van achterlijkheid getuigen om te denken dat je met meer regeltjes van mensen die toch al lak aan de regels hadden afkomt.
Maar topics zoals die van Topsi werken dit dus wel in de hand. Omdat mensen er vanuit gaan dat alles mag en kan in een hondenlosloopgebied. Dat dit grenst aan natuurbeschermde gebieden waar veel wild zit...what the hack...als wij met de hondjes maar leut hebben.
Dat er nu bij ons complete hondenlosloopcommitées actief de strijd aan gaan met onze gemeente om in de bres te springen voor de 'goeden' die nu onder de 'kwaden' moeten lijden om te voorkomen dat er aanlijnregels gaan gelden, is hier wel een feit. Prima dat jij je dan drukker maakt om die kutregels die in de grote steden gelden, maar ik vind het vogelvrij verklaren van wild door honden die niet goed onder appel staan een doorn in het oog. De stukjes prachtige losloop die we hier hebben, zijn mij namelijk goud waard. En ik vind dat je daar als hondeneigenaar rekening mee hoort te houden.
Dat we willen dat het wild met rust gelaten wordt daar kan ik nog wel iets mee. Ik heb wel vragen over ziektes en of er genoeg voeding is en dergelijke maar oké...daar is over te praten.
Maar we laten het wild niet met rust.
Het wild wordt tot in elke graspol achternagezeten en afgeknald door imbecielen met stoeltjes, dikke buiken en witten snorren.
Die laten hun honden er trouwens ook achteraan jakkeren.
Ook daar valt mee voor te zeggen, al zie ik dat hier vele malen minder dan de regelmatig los geslagen honden van eigenaren die het niet zo nauw nemen met die 'normen en waarden'. Jachthonden die achter levend konijn, haas of fazant aan jakkeren, zie je hier niet. Pas na het schot mogen ze er achteraan en dan is het geschoten dier in kwestie meestal al gaan hemelen.
Vind er van wat je er van vinden wilt maar het wild in de Nederlandse bossen is er niet mee geholpen.
- Rami
- Zeer actief
Ik onderschrijf echt alles wat je zegt/schrijft hoor Martijn, maar het feit blijft dat er helaas zo veel klachten komen over honden (ze jagen, ze schijten, ze vallen grote grazers aan
- echt, daar wordt over geklaagd) dat de Landschappen en ook Staatsbosbeheer naar aanleiding van die 'overlast' op het moment ontzettend actief is met een anti-honden beleid. Stichting pro-hond (http://www.prohond.nl) maakt zich daar ook al een tijdje druk om.
In het Drentsfriesewold is ook al een anti-hondenbeleid gaande. Jaap opende daar onlangs nog een topic over:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=162364
En misschien ben ik wel een jan lul dat ik mijn honden niet laat jagen en ze op de paadjes houd omdat het - waarschijnlijk - toch allemaal niet uitmaakt (honden zijn nu eenmaal idd vaak pispaal) maar ik doe het toch. Omdat ik hoop dat het wel uitmaakt.
In het Drentsfriesewold is ook al een anti-hondenbeleid gaande. Jaap opende daar onlangs nog een topic over:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=162364
En misschien ben ik wel een jan lul dat ik mijn honden niet laat jagen en ze op de paadjes houd omdat het - waarschijnlijk - toch allemaal niet uitmaakt (honden zijn nu eenmaal idd vaak pispaal) maar ik doe het toch. Omdat ik hoop dat het wel uitmaakt.
Laatst gewijzigd door Rami op 21 mei 2009 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb het artikel net gelezen. Kan me voorstellen dat het zuur is. Maar ik vermoed wel dat als er losloopgebieden ingericht worden, je uiteindelijk dezelfde situatie krijgt als ik hier in de Randstad heb. Waar je hond nog steeds wel los mag maar in een kleiner afgebakend gebied. Mijn honden rennen daar nog geen stap minder om, die vermaken zich wel.
- Rami
- Zeer actief
Jawel, die van mij ook. Die vermaken zich nog op een braakliggend terrein vol met kniehoog onkruid, zandhopen en kuilen vol met regenwater.christo schreef:Ik heb het artikel net gelezen. Kan me voorstellen dat het zuur is. Maar ik vermoed wel dat als er losloopgebieden ingericht worden, je uiteindelijk dezelfde situatie krijgt als ik hier in de Randstad heb. Waar je hond nog steeds wel los mag maar in een kleiner afgebakend gebied. Mijn honden rennen daar nog geen stap minder om, die vermaken zich wel.
Maar ik houd zelf erg van 'natuurlijk aandoende' bossen, heidevelden, duinen. En dan is het fijn om daar samen met mijn honden naar toe te kunnen.
-
Fin
- Zeer actief