Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op vakantie met of zonder hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Re: Op vakantie met of zonder hond?

Ongelezen bericht door starfleet »

doggy schreef:Zou jij op vakantie kunnen gaan, zonder je hond?

Ik zou het niet kunnen.
Ik heb het 1X gedaan ( toen mijn vorige hond nog leefde), maar ik had zo'n heimwee, dat we bijna terug waren gegaan.

Ik neem voortaan mijn hond lekker mee op vakantie en anders ga ik gewoon niet.
Als je echt goede opvang hebt, waarom niet. Ik zou alleen mijn hond echt nooit in een druk pension stoppen drie hele weken lang. Als je nou een hele goede vriendin hebt of opa en oma waar de hond al heel goed gewend is.

Ik ben vorig jaar in oktober zonder hond 10 dagen naar Portugal geweest met min man, hond bleef bij de kinderen thuis, kwam net zo uit dat dochter van 18 twee weken grotendeels thuis was. We dachten wel regelmatig: "Wat zouden de kinderen en Buffy het hier leuk vinden" en af en toe zat ik even te huilen, maar verder hebben we een topvakantie in de zon gehad. Ik zou zo weer gaan, vond het leuker dan het weekje Port Zélande in juni met de winterjas aan en de paraplu op.

Anne
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Als wij op zomer vakantie gaan zeg maar dan gaat Quincy altijd naar m'n moeder toe. Hij heeft het daar erg naar z'n zin en het is voor hem toch z'n 2e thuis dus dan heb ik er geen moeite mee. Van de zomer gaan wij op huwelijksreis en ook dan zal hij naar m'n moeder gaan of hij blijft thuis en dan is m'n zusje in ons huis. Ligt er maar net aan hoe het valt.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

yamie schreef: maar een keer weg zonder hond(en) naar een plek waar je ook eenmaal heen zou kunnen.. oja ik wel hoor?
Ik ga gelijk met je mee ;-) Ik denk dat als ik alleenstaand was en alleen reisde dat ik dan dus wel de hond erg zou missen omdat dat echt je gezelschap is in huis. Maar als ik dan naar Nieuw Zeeland zou kunnen, dan deed ik het wel. Geen half jaar en op voorwaarde van goede oppas. Voordeel van zonder hond of kinderen met vakantie, is dat het niet erg is om weer terug te gaan na een fijne vakantie.

Mensen die hun hond dumpen voor vakantie daar snap ik helemaal niets van, hoe je met jezelf kunt leven :roll:

Anne
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Als het enigzins mogelijk is gaan de honden lekker mee op vakantie maar soms kan het niet anders. Vorig jaar zijn we naar Parijs gegaan enne ik moet er niet aan denken om dan mijn honden mee te nemen. We hadden toen een geweldige oppas in huis. Als de honden uit logeren moeten dan gaat de oudste naar mijn ouders en probeer ik de jongste 3 ergens anders onder te brengen of een vertrouwde oppas in huis.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Ja hoor, geen probleem. Mijn hond heeft bij mijn ouders vakantie.
Meestal nemen we de hond mee, soms niet. Volgens mij doe je een hond geen plezier met een vliegreis. En af en toe is het heeeeerlijk zonder hond.
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Als we in Nederland blijven gaat Misty natuurlijk mee, maar een vakantie naar een warm land doe je haar geen plezier mee.
Ik zeg dan wel 10 keer per dag "hoe zou het met Misty gaan", maar verder hebben we dan toch wel een fijne vakantie, zo zonder hond.
Groetjes, Corrie en Misty
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Nee, wij gaan gewoon niet. Toen we dingo nog alleen hadden, gingen we buiten de vakanties om naar de hollandse kust op vakantie. Nu met Quinto gaan we gewoon niet. Quinto moet buiten in een kennel. En naar een pension is geen optie, Quinto heeft al 6 baasjes voor ons gehad, en er word niet meer geschoven met die hond :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Toen we nog in Nederland woonden en twee honden hadden, gingen we jaarlijks een weekje zonder honden op vakantie met het vliegtuig. De honden gingen dan in het pension.
Heerlijk even een weekje geen moeten wandelen, geen klok kijken want de honden moeten uit, lekker rustig uit eten samen. De andere vakanties gingen ze wel gewoon mee, die waren op hun afgestemd.

Hier hebben we nooit een schuldgevoel over gehad of problemen met heimwee of iets dergelijks.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

De honden gaan altijd mee. We hebben een sleurhut achter de auto hangen en dan zien we wel waar we terecht komen. Meestal is de richting wel bekend, maar verder niet zo. En alle rommel gaat mee voor de honden en voor ons zelf. Dus eigenlijk hebben we er niet meer omkijken naar dan dat we met de honden thuis zijn.
Maar ik zou mijn honden ook zeker uit logeren sturen om eens een weekendje een stad te bezoeken als mijn honden makkelijk waren. Mijn vorige honden nam ik veel makkelijker mee een restaurantje in of op een terrasje. Dat kan met Toby niet, die maakt overal direct zijn eigen terrein van en waag het als andere hond niet om op dat terras te komen. :N:
Yentie is iets makkelijker qua formaat zodat haar drakerigheid minder in de weg zit op dergelijke locaties (zij wordt dan zo'n truthondje wat bij me op schoot zit :mrgreen: )
Dus als we de honden niet meer hebben, gaan we eerst eens wat reisjes maken waarbij de honden niet mee kunnen, zoals wellicht Canada en Afrika en wat stedentrips. En dan nemen we daarna snel weer honden.
(zeg ik nu, met de kans dat we dus nooit zonder honden zitten. :roll: :mrgreen: )
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nou zeker weten dat ik dat kan :mrgreen: Ben gek op mijn honden maar die ene keer in de weet ik hoeveel jaar blijven ze lekker thuis. Zie me al naar de Florida Keys gaan met 4 vechthonden uhu hahaha nee dus ze mogen lekker naar opa en oma, vrienden of mijn werk :zwaai :mrgreen:
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Wij gaan deze zomer voor het eerst een weekje op vakantie zonder de honden. Estelle komt hier dan in huis logeren om op de honden te passen, dus een betere oplossing dan dat bestaat gewoon niet... Toch denk ik dat ik elke dag ga bellen om te vragen hoe het met ze gaat. :mrgreen:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Meestal gaan ze wel mee. Zeker de weekendjes weg, maar die zoeken we ook echt uit om lekker te gaan wandelen in een andere omgeving. Wintersport gaan ze niet mee. Dat gaat gewoon niet, staan 's ochtends vroeg op de piste en met de laatste lift gaan we vaak nog omhoog.
Dit jaar gaan we kamperen in Italië en Oostenrijk en gaan ze lekker mee.

Maar op de planning staan een paar verre reizen en dan laat ik ze met een gerust gevoel achter bij mijn ouders of schoonouders.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Aiske schreef:Als het enigzins mogelijk is gaan de honden lekker mee op vakantie maar soms kan het niet anders. Vorig jaar zijn we naar Parijs gegaan enne ik moet er niet aan denken om dan mijn honden mee te nemen. We hadden toen een geweldige oppas in huis. Als de honden uit logeren moeten dan gaat de oudste naar mijn ouders en probeer ik de jongste 3 ergens anders onder te brengen of een vertrouwde oppas in huis.
:mrgreen: :mrgreen: als jullie weer willen bel je maar hoor

Ik vind het heerlijk om met mn hond(en) op vakantie te gaan.
echter kan ik ook zonder, maar dat komt ook doordat ik voor beide een hele goede oppas heb.
eind van het jaar ga ik met mn ma bv naar Praag. tja dan blijven ze thuis.
ik zou niet iedere vakantie zonder kunnen, wil meerdere keren met hond weg
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik ga wel op vakantie zonder de honden. Ik mis ze dan wel maar vind het ook heerlijk om een week geen honden om me heen te hebben, en lekker 'vrij' te zijn. Misschien scheelt het dat ik ook al fulltime met honden werk en in de weekenden ook al veel met honden bezig ben. Dan vind ik een weekje in het jaar zonder honden best lekker. Ik mis ze natuurlijk wel, denk heel veel aan ze en wil ook altijd graag naar huis. Maar in september ga ik weer heerlijk weg met het vliegtuig :wink:
Jorda
Actief

ja

Ongelezen bericht door Jorda »

suzan25 schreef:Ik ga wel op vakantie zonder de honden. Ik mis ze dan wel maar vind het ook heerlijk om een week geen honden om me heen te hebben, en lekker 'vrij' te zijn. Misschien scheelt het dat ik ook al fulltime met honden werk en in de weekenden ook al veel met honden bezig ben. Dan vind ik een weekje in het jaar zonder honden best lekker. Ik mis ze natuurlijk wel, denk heel veel aan ze en wil ook altijd graag naar huis. Maar in september ga ik weer heerlijk weg met het vliegtuig :wink:
Ja hier idem dito! Ik ga niet vaak op vakantie en ik probeer 1x per jaar ergens naartoe te gaan met de honden, maar ik ga toch echt 1x in de drie jaar, drie of vier weken naar bijvoorbeeld Curacao. Ik ben alleen en heb drie honden en "moet" natuurlijk in alles rekening met ze houden. Dat doe ik natuurlijk graag anders had ik de honden niet, maar zo heeeeel af en toe is het heerlijk om weg te zijn en de hele dag te kunnen doen wat ik wil en echt nergens rekening mee te houden. En dan is zo'n Caribisch eiland echt super lekker!

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Het liefst mee natuurlijk! Nu hielden we toch al van kamperen/wandelen in nl., belgie, duitsland, frankrijk etc. dus met hond alleen maar extra leuk. Overigens kan ik bij vertrouwende oppas in mijn eigen huis (ivm paarden, katten, vissen etc. toch nodig) ook best wel een paar weken een verre reis maken zonder hond maar heb daar nu even geen behoefte aan.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik ga zelden met vakantie, maar als ik ga dan zonder hond. Ik heb een pension waar ik Rico met een gerust hart kan achterlaten, hoewel hij de laatste keer wel erg schor terug kwam. Maar dat was voor het eerst. De keren ervoor dat hij daar was, toen ik in het ziekenhuis lag, was er niets aan de hand. zou het toch door de leeftijd komen?
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

yamie schreef:gewoon een vraagje hoor,
stel, en er even van uit gaande, dat een verre reis, een wat langere reis/bestemming ( minimaal 2 weken) een uitzondering is en dus misschien 1 keer kan... zou je dan nog dat laten gaan ivm honden?
misschien dat het ook wel uitmaakt hoeveel honden je hebt, want ik moet zowiezo vaak kiezen als ik langer dan een dag weg ga..

elk jaar ( of meerdere keren) op vakantie, zonder honden ? nee dat zou ik ook niet willen, maar een keer weg zonder hond(en) naar een plek waar je ook eenmaal heen zou kunnen.. oja ik wel hoor?
Ik heb wel eens de uitnodiging gehad met vriendinnen mee te gaan voor een weekend of week naar een cursus waar bij gecampeerd werd, in de bossen. Echt geweldig! Ik vond met mijn verstand dat ik het doen moest: gezellig met die meiden en mijn hond (toen aleen m'n reu) had een prima logeeradres bij mijn ouders. Maar ik zag er tegen op zonder hem te zijn...
Ik wist dat ik steeds zou denken "hoe zou het met Floris gaan"...
En zo is het nog :19:

Ik ben niet 'tegen' het op vakantie gaan zonder hond. Ik ben er met mijn verstand zeker van dat mijn ouders super-oppas zijn en hen een geweldig leuke tijd geven, etc. Maar ik ben niet graag zonder hen, ik geniet meer van een week thuis met hen, dan een week op Bonaire zonder hen :mrgreen:
Dat was toen ik 1 hondje had en het is nog steeds zo nu ik er 3 heb. We gaan met z'n allen of niet :wink:
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Toen ik nog thuis woonden gingen de honden mee op vakantie. We bleven altijd in Nederland. Toen alle meiden uit huis waren, waren de honden inmiddels ook te oud voor vakantie en gingen mijn ouders vor het eerst met het vliegtuig en past ik op de honden. Ik ben de laatste die een hond genomen heeft, dus tijdens de vakanties van mijn zussen paste ik ook op hun honden

Waarschijnlijk gaat Kay gewoon mee op vakantie dit jaar. De planning is om naar Denemarken te gaan, maar misschien blijven we wel in Nederland, want ik hou niet zo van ver reizen (last van reisziekte en pillen maken me enorm moe). Maar ik heb prima oppasadressen bij mijn zussen, ouders of eventueel schoonouders.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Nee kan ik niet...
heb het 1 keer gedaan toen zaten mijn 2 honden prima bij een vriendin die zelf ook husky's heeft maar ben na 2 dagen jankend naar huis gegaan :oops:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

kan niet hier
punt 1 vertrouw ik niemand met bob
en punt 2 bob gaat in een hoekje zitten en verroerd zich niet meer
ben 1 keer 1 dag weggeweest
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

met
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik ga wel zonder Gizmo op vakantie
Maar ook met Gizmo 1 keer per jaar naar een eiland
Hij is dan altijd thuis bij mijn vriend dus in zijn eigen huis
Afbeelding
marjoleinn
Actief

Ongelezen bericht door marjoleinn »

Wij gaan dit jaar voor het eerst met Diego op vakantie. We gaan kamperen en zien wel hoe het gaat. Als het goed gaat willen we volgend jaar weer met hem weg, alleen dan wat verder weg. Maar ik zou ook gerust op vakantie kunnen zonder hem. Ik weet dat hij het goed heeft bij mijn ouders en dat stelt ook gerust. Natuurlijk zou ik hem heeeeeeeeeel erg missen, maar die paar dagen overleef ik wel :mrgreen:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

In oktober zijn we 8 dagen zonder hond naar Rhodos geweest om te trouwen...NOOIT meer!(het zonder hond weg gaan dan :mrgreen: )

We hadden een goede oppas, maar ik kreeg maar geen rust in mijn hoofd...

Nu is Vanna erbij gekomen en zou het sowieso moeilijker worden om een oppas te vinden. Dus wij gaan alleen nog lekker met de honden samen...Is ook veel gezelliger...
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Nanna schreef:We gaan in juli twee weken naar Terschelling.
Mèt 5 honden ;-)
Hé leuk! Waar zit je, West of Oost? Of in het midden :wink: ?

Ik zal opletten of ik je zie lopen, je bent tenslotte nogal herkenbaar! (de honden dan hè)
Afbeelding
langehond1
Zeer actief

Ongelezen bericht door langehond1 »

Vakantie zowel met als zonder hond.

Met hond om lekker legaal te jagen. Zonder hond lekker alleen mensendingen doen zoals stedentrips.

L
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Kan met of zonder de honden, afhankelijk van de bestemming. Als we op duikvakantie gaan, is meestal een week wel voldoende en kunnen ze niet mee, maar dat is te overzien.

Dit jaar zijn er geen vakantieplannen omdat we nog met ons huis bezig zijn. Ook is Max echt hoogbejaard en vrij wisselend qua fitheid, en ik zie het eigenlijk ook niet zitten hem nog te laten logeren met z'n kwaaltjes en z'n gedeeltelijke incontinentie. Als hij nu snel achteruit zou gaan, wil ik daar een ander niet mee opzadelen en zelf kunnen beslissen.

Die vakanties die komen later wel weer.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik vind het wel lekker om soms even zonder de honden op vakantie te gaan. Mijn zusje van zeventien woont in ons huis wanneer we weg zijn, dus de honden komen niets te kort en vinden het prima. Laatst zijn we een weekeind weg geweest en moesten de honden onverwacht naar een pension omdat de oppas (niet mijn zusje) op het laatste moment afgezegd had. Dat doe ik nooit meer, vond ik echt heel akelig.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Ja, wij gaan zonder honden op vakantie. Maar goed, 7 honden meenemen is ook niet zo makkelijk :N: We hebben een goede oppas voor onze honden en ik vind het dan ook wel lekker om even hond vrij te zijn. Na ongeveer een dag of 10 vind ik het dan ook wel weer goed en wil dan ook wel weer terug naar mijn roedeltje :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”