Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup stinkt uit bekje
Moderator: moderatorteam
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Pup stinkt uit bekje
We hebben sinds zaterdag door omstandigheden een nu 5 en een halve week oud pupje in huis. Moeder wilde niet meer voeden en door baasje werden de pups bijgevoerd met brinta met melk.
Zaterdagmiddag gelijk met pupje naar de dierenarts geweest en die vond haar er goed en gezond uit zien. Is toen gelijk ingeënt en ontwormd.
Toen we haar meenamen viel het me op dat er een wat onaangename lucht uit haar bekje kwam, het ruikt een beetje knoflook achtig.
Dacht dat het waarschijnlijk kwam door de slechte voeding die ze tot dan toe had gehad.
Sinds ze hier is krijgt ze Hills puppy aangelengd met water, maar de stank wordt niet minder.
Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen en wat er aan te doen is.
Gebitje en mondje zagen er schoon uit en inmiddels is ze de wormen ook allemaal kwijt.
Zaterdagmiddag gelijk met pupje naar de dierenarts geweest en die vond haar er goed en gezond uit zien. Is toen gelijk ingeënt en ontwormd.
Toen we haar meenamen viel het me op dat er een wat onaangename lucht uit haar bekje kwam, het ruikt een beetje knoflook achtig.
Dacht dat het waarschijnlijk kwam door de slechte voeding die ze tot dan toe had gehad.
Sinds ze hier is krijgt ze Hills puppy aangelengd met water, maar de stank wordt niet minder.
Iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen en wat er aan te doen is.
Gebitje en mondje zagen er schoon uit en inmiddels is ze de wormen ook allemaal kwijt.

-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
- tootjeko
- Zeer actief
Ze krijgt nu Hill's science plan puppy, wat ik aanleng met flink wat water zodat er een smeuïg papje ontstaat. Lijkt me dat ze voldoende vocht binnen krijgt ook gezien de hoeveelheid plasjes die ze doet.
Ze stonk al uit haar bekje toen we haar mee namen en van daar dat ik hoopte dat het minder zou worden of weg zou zijn als ze beter voer zou krijgen
En wat voor puppyvoer zou ik haar dan moeten geven?
Had zaterdag bij voeding ook al een vraag gesteld http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=162501
Ze stonk al uit haar bekje toen we haar mee namen en van daar dat ik hoopte dat het minder zou worden of weg zou zijn als ze beter voer zou krijgen
En wat voor puppyvoer zou ik haar dan moeten geven?
Had zaterdag bij voeding ook al een vraag gesteld http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=162501

-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- tootjeko
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sinds wanneer is het een reden om als de moeder niet meer voedt de puppen al voor de 7 weken weg te doen
t is nl vrij normaal dat puppen van die leeftijd praktisch niet meer bij de moeder mogen drinken, daar leren ze alleen maar van....
ohnee, snap het al, vanaf die leeftijd gaan ze tijd en geld kosten, want begrijp dat zij ook niet geent was toen je hem mee kreeg....(ook niet vreemd, want daar waren ze nog te jong voor, ook nu nog in mijn ogen, ent hier echt niet voor de 6,5 wk) en ontwormd waren ze dus ook niet gezien je zegt dat ze nu van de wormen af is....tja, kost ook geld he
hoop dat een beetje een vreemde lucht t enige vreemde is en dat t niet de voorbode voor een hoop ellende is....
t is nl vrij normaal dat puppen van die leeftijd praktisch niet meer bij de moeder mogen drinken, daar leren ze alleen maar van....
ohnee, snap het al, vanaf die leeftijd gaan ze tijd en geld kosten, want begrijp dat zij ook niet geent was toen je hem mee kreeg....(ook niet vreemd, want daar waren ze nog te jong voor, ook nu nog in mijn ogen, ent hier echt niet voor de 6,5 wk) en ontwormd waren ze dus ook niet gezien je zegt dat ze nu van de wormen af is....tja, kost ook geld he
hoop dat een beetje een vreemde lucht t enige vreemde is en dat t niet de voorbode voor een hoop ellende is....
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Pup stinkt uit bekje
Natuurlijk voedt moeder niet meer.tootjeko schreef:We hebben sinds zaterdag door omstandigheden een nu 5 en een halve week oud pupje in huis. Moeder wilde niet meer voeden en door baasje werden de pups bijgevoerd met brinta met melk.
Bijvoeden begin je vanaf 3-4 weken en rond de 5-6 weken eten ze helemaal zelfstandig.
Mensenmoeders hebben hun kind ook niet aan de tiet tot en met de kleuterschool, toch?
Crutz verwoordt mijn gedachten heel aardig.
Ik zou die kleuter op kvv zetten, en hopen dat de slechte voeding de enige oorzaak is.
Overigens krijgen mijn pups hier vanaf de 4e week kvv.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jij bent niet helemaal op de hoogteMarjoleine schreef:
Mensenmoeders hebben hun kind ook niet aan de tiet tot en met de kleuterschool, toch?
- tootjeko
- Zeer actief
Dat een moeder haar pups niet meer volledig voed op die leeftijd daar ben ik ook van op de hoogte.
Maar deze pups werden door de eigenaar volledig aan hun lot over gelaten en lagen ergens in een hoekje van de kamer op een kleedje en er werd de hele dag niet naar om gekeken.
Kregen als bijvoeding brinta met melk(koe) en waren ook nog niet ontwormd.
Normaal gesproken had ik haar ook echt niet laten enten als ik op dat moment geweten had dat ze pas 5 weken was. Ons was namelijk verteld dat ze 6 weken oud was en we kwamen er pas een dag later achter dat ze pas 5 weken oud was en toen waren we al bij de da geweest.
Had als ik dat gewild had ook het andere pupje zo gratis en voor niets mee kunnen krijgen, zo graag wilde ze er dus van af.
Voor zover ik nu kan zien doet ze het goed, ze poept, piest, eet, speelt en slaapt goed en is een stuk levendiger dan zaterdag.
Maar deze pups werden door de eigenaar volledig aan hun lot over gelaten en lagen ergens in een hoekje van de kamer op een kleedje en er werd de hele dag niet naar om gekeken.
Kregen als bijvoeding brinta met melk(koe) en waren ook nog niet ontwormd.
Normaal gesproken had ik haar ook echt niet laten enten als ik op dat moment geweten had dat ze pas 5 weken was. Ons was namelijk verteld dat ze 6 weken oud was en we kwamen er pas een dag later achter dat ze pas 5 weken oud was en toen waren we al bij de da geweest.
Had als ik dat gewild had ook het andere pupje zo gratis en voor niets mee kunnen krijgen, zo graag wilde ze er dus van af.
Voor zover ik nu kan zien doet ze het goed, ze poept, piest, eet, speelt en slaapt goed en is een stuk levendiger dan zaterdag.

-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
puppies hebben vaak een bepaalde geurtje uit hun bekkies... vind ik ook altijd erg vies (zijn ook veel mensen die het lekker vinden) maar vaak als ze helemaal over gaan op brokkies verdwijnt die geur na een aantal weken.
op dit moment niet te veel wisselen van voer, zal voor brokjes of een goed merk vlees (energique)...
op dit moment niet te veel wisselen van voer, zal voor brokjes of een goed merk vlees (energique)...
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Volgens mij gaat het inderdaad om de typische puppygeur en die vind ik echt heerlijk, zodra er 1 gaapt zit ik er met mijn neus bij, LOL.Maria schreef:puppies hebben vaak een bepaalde geurtje uit hun bekkies... vind ik ook altijd erg vies (zijn ook veel mensen die het lekker vinden) maar vaak als ze helemaal over gaan op brokkies verdwijnt die geur na een aantal weken.
Een pup van deze leeftijd hoeft niet perse meer bij mams te drinken, maar dat ze het niet meer doen hangt ook puur van de moeder af. Wij konden onze teef echt niet bij de pups weghouden en ze heeft ze tot week 8 gevoed.
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
- tootjeko
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
Dat stinkt niet, dat ruikt naar koffieboontjesEsther80 schreef:Volgens mij gaat het inderdaad om de typische puppygeur en die vind ik echt heerlijk, zodra er 1 gaapt zit ik er met mijn neus bij, LOL.Maria schreef:puppies hebben vaak een bepaalde geurtje uit hun bekkies... vind ik ook altijd erg vies (zijn ook veel mensen die het lekker vinden) maar vaak als ze helemaal over gaan op brokkies verdwijnt die geur na een aantal weken.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- tootjeko
- Zeer actief
Nou Donna ruikt echt niet naar koffieboontjes. Als koffie zo ruikt, hoef ik nooit meer koffieGos schreef:Dat stinkt niet, dat ruikt naar koffieboontjesEsther80 schreef:Volgens mij gaat het inderdaad om de typische puppygeur en die vind ik echt heerlijk, zodra er 1 gaapt zit ik er met mijn neus bij, LOL.Maria schreef:puppies hebben vaak een bepaalde geurtje uit hun bekkies... vind ik ook altijd erg vies (zijn ook veel mensen die het lekker vinden) maar vaak als ze helemaal over gaan op brokkies verdwijnt die geur na een aantal weken.
Er waren nog 2 pupjes. 1 ging dezelfde dag nog naar de vader van de eigenaar en van de ander hoop ik maar dat ze groot kan groeien op de brinta met melk. En dat ze gauw ontwormd gaat worden.freskin schreef:Ik begrijp dat er nog 1 pupje over was? Wat gebeurt daar eigenlijk mee? Als de eigenaar er niet naar omkijkt vrees ik het ergste voor dat arme beestje.....

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee, okee....TeamWork schreef:Jij bent niet helemaal op de hoogteMarjoleine schreef:Mensenmoeders hebben hun kind ook niet aan de tiet tot en met de kleuterschool, toch?![]()
Normaal gesproken en gemiddeld genomen
Overigens vind ik die typische puppylucht wel lekker
Maar dat ze die heeft betekent dus wel dat ze nog bij de moeder dronk!
edit: aanvulling
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 20 mei 2009 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gos
- Zeer actief
- tootjeko
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Week of twee duurt het volgens mij.tootjeko schreef:Oke, als het dan de typische puppenlucht zou zijn en ze zaterdagochtend voor het laatst gedronken zou hebben. Zou die lucht dan nu na 4 en een halve dag niet weg zijn of in ieder geval veel minder aanwezig?
Of liever gezegd: volgens mijn pupkopers
Die roepen meestal dat ze na een week of twee niet meer dat speciale luchtje hebben...
En mijn dames zijn van die bevlogen types die de pups tot het einde laten drinken (Orpa nam zelfs nog wel een slok af en toe toen ze drie maanden was :N: Dat doet ze bij d'r eigen kinderen écht niet
- tootjeko
- Zeer actief

TARAK