Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op vakantie met of zonder hond?
Moderator: moderatorteam
Op vakantie met of zonder hond?
Zou jij op vakantie kunnen gaan, zonder je hond?
Ik zou het niet kunnen.
Ik heb het 1X gedaan ( toen mijn vorige hond nog leefde), maar ik had zo'n heimwee, dat we bijna terug waren gegaan.
Ik neem voortaan mijn hond lekker mee op vakantie en anders ga ik gewoon niet.
Ik zou het niet kunnen.
Ik heb het 1X gedaan ( toen mijn vorige hond nog leefde), maar ik had zo'n heimwee, dat we bijna terug waren gegaan.
Ik neem voortaan mijn hond lekker mee op vakantie en anders ga ik gewoon niet.
- dobervriendin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dobers en hollanders
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ja, ik heb daar niet zoveel moeite mee, mits er een goede opvang is voor de honden. Vroeger waren we in het bezit van 2 huizen in Zweden, daar gingen we dan in de zomer 6 weken naartoe en in de winter 4 weken, Osa ging dan altijd naar de fokker. Nou zou ik niet zo lang meer op vakantie kunnen, alleen financieel gezien is dat natuurlijk vrij lastig, en het is te lang, maar bijvoorbeeld in de zomer vakantie, hoeft er niet per se een hond mee. Winter vakantie vind ik anderzijds wel leuk met de hond, dan hebben ze ook geen last van de warmte en ga je niet zo gauw in een caravan zitten, dan kun je ook actief zijn met de hond, zoals langlaufen etc.
Als ik in NL op vakantie zou gaan zou de hond uiteraard wel gewoon meegaan.
Als ik in NL op vakantie zou gaan zou de hond uiteraard wel gewoon meegaan.
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Sinds we Tsuki hebben hebben we geen verre reis meer gemaakt. Kwam er gewoon niet van. Ik denk dat ik er beduidend meer moeite mee zou hebben nu we haar hebben maar ik zal geen heimwee krijgen.
Gaan we met de auto dan gaat ze mee, gaan we ver weg dan worden beide honden prima verzorgd in het pension.
Gaan we met de auto dan gaat ze mee, gaan we ver weg dan worden beide honden prima verzorgd in het pension.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Absoluut niet zonder!! Gelukkig zijn wij niet zo reislustige types, ook hier in Nederland kunnen wij een heel fijne vakantie hebben!
Edit: niet alleen in Nederland natuurlijk, maar ik bedoel meer dat wij niet perse de hele wereld moeten zien
Edit: niet alleen in Nederland natuurlijk, maar ik bedoel meer dat wij niet perse de hele wereld moeten zien

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
wij houden niet van warme landen met zonnebaden enz.
wij houden van Skandinavie en Ierland en Schotland enz. en dat zijn de landen waar je met hond heerlijk kunt wandelen.
Volgende week zaterdag vertrekken wij voor 2 weken naar Denemarken en natuurlijk moet/mag Nilsson dan mee.
Ik zou wel zonder kunnen maar ik wil niet zonder hond op vakantie.
Wij hebben goed oppas mogelijkheden maar zonder Nilsson op vakantie
wij houden van Skandinavie en Ierland en Schotland enz. en dat zijn de landen waar je met hond heerlijk kunt wandelen.
Volgende week zaterdag vertrekken wij voor 2 weken naar Denemarken en natuurlijk moet/mag Nilsson dan mee.
Ik zou wel zonder kunnen maar ik wil niet zonder hond op vakantie.
Wij hebben goed oppas mogelijkheden maar zonder Nilsson op vakantie

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
als de honden op een goed adres zitten kan ik met een gerust hart 2/3 weken weg gaan....
Als ik zou een adres niet heb ( zoals nu ivm 3 honden en oppas alleen 2 honden wil) dan blijf ik thuis..
Vakantie voor mij is weg van alles wat er hier is dus niks uit d edagelijkse dingen dus ook geen honden uitlaten of rekeing houden met.
Ik ben pas een week weggeweest met d ehonden en ik vond het vreselijk leuk maar vakantie noem ik het niet.
Als ik zou een adres niet heb ( zoals nu ivm 3 honden en oppas alleen 2 honden wil) dan blijf ik thuis..
Vakantie voor mij is weg van alles wat er hier is dus niks uit d edagelijkse dingen dus ook geen honden uitlaten of rekeing houden met.
Ik ben pas een week weggeweest met d ehonden en ik vond het vreselijk leuk maar vakantie noem ik het niet.
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 18 mei 2009 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nee ik kan dat ook niet.
Er moet toch wel een stel honden mee.
Laatste keer heeft Kimba bij Joyce gelogeerd... zo'n vertrouwd adres daar durf ik haar dan wel achter te laten. Plus Kimba is gemakkelijk.
Hera gaat altijd mee naar waar wij heen gaan omdat ik die gewoon aan niemand anders durf over te laten ivm haar hond-agressie, zelfs niet aan mensen in een pension. Woopy idem, gaat ook altijd mee ivm zijn mens-agressie, ze willen hem niet eens in pension.
Heel soms baal ik er weleens van, zou best eens naar Kreta weer willen o.i.d. Maar dat zit er gewoon niet in.
En ach, in Nederland is ook nog zoveel moois.
Er moet toch wel een stel honden mee.
Laatste keer heeft Kimba bij Joyce gelogeerd... zo'n vertrouwd adres daar durf ik haar dan wel achter te laten. Plus Kimba is gemakkelijk.
Hera gaat altijd mee naar waar wij heen gaan omdat ik die gewoon aan niemand anders durf over te laten ivm haar hond-agressie, zelfs niet aan mensen in een pension. Woopy idem, gaat ook altijd mee ivm zijn mens-agressie, ze willen hem niet eens in pension.
Heel soms baal ik er weleens van, zou best eens naar Kreta weer willen o.i.d. Maar dat zit er gewoon niet in.
En ach, in Nederland is ook nog zoveel moois.
- Monique_Nino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
In principe gaan ze mee, 2 jr. geleden was echter het WK IPO in Turijn en ik ben maar wat blij dat ik ze uiteindelijk in een pension heb gedaan, geen grasprietje om ze uit te laten, bloedheet etc.
Mocht ik dit jaar naar Oostenrijk gaan naar het WK, gaan ze wel mee... daar is genoeg groen om lekker te kunnen lopen. Het hangt dus erg van de omgeving af.
Mocht ik dit jaar naar Oostenrijk gaan naar het WK, gaan ze wel mee... daar is genoeg groen om lekker te kunnen lopen. Het hangt dus erg van de omgeving af.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Wij gaan deze zomer voor 't eerst met de hond op vakantie, samen met een bevriend stel en hun twee honden een week in een huisje op Ameland. Heb er zin in! Ook gelijk de eerste vakantie sinds we de hond hebben, ik zou hierna toch ook wel 't liefst een vakantie hebben waar hij mee kan. Zonder zou ik 'm enorm gaan missen vermoed ik.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
Zit te denken om met de hond naar oostenrijk te gaan eind van de zomer. Ik ben eigenlijk niet zo'n vakantieganger, en als er dan al vakantie op de planning staat moet er toch echt het één en ander te doen zijn.
Kan me nog herinneren toen Max er 2 weken was dat we naar een verjaardag gingen, ik heb me echt nog nooit zo verveeld en wilde nog nooit zo graag naar huis, stond er zelf haast van te kijken
Max was 10.5 maand toen hij kwam en was samen met mn vader thuis, hij vermaakte zich hoogstwaarschijnlijk prima, ik iets minder ondanks dat daar wel een soortgelijke hond aanwezig was (die ik al ruim 7 jaar ken).
Kan me nog herinneren toen Max er 2 weken was dat we naar een verjaardag gingen, ik heb me echt nog nooit zo verveeld en wilde nog nooit zo graag naar huis, stond er zelf haast van te kijken

Max was 10.5 maand toen hij kwam en was samen met mn vader thuis, hij vermaakte zich hoogstwaarschijnlijk prima, ik iets minder ondanks dat daar wel een soortgelijke hond aanwezig was (die ik al ruim 7 jaar ken).
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou, echt op vakantie ben ik al zowiezo jaaaaaaaaaren niet geweest, wel zo nu en dan een weekendje weg, dan heb ik wel graag wat hondjes mee, maar niet allemaal, dat gaat vaak ook niet en ik vind het ook wel eens lekker , om iets meer mijn handen vrij te hebben.
mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, om verder weg te gaan ( australie, new-zeeland, canada oid) dan ga ik toch echt wel, ook al zal het me moeite kosten om mijn "gezinnetje" achter te laten. maar goed, dit zal dan ook eens en nooit weer zijn, dus dat overleef ik dan ook wel weer
mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, om verder weg te gaan ( australie, new-zeeland, canada oid) dan ga ik toch echt wel, ook al zal het me moeite kosten om mijn "gezinnetje" achter te laten. maar goed, dit zal dan ook eens en nooit weer zijn, dus dat overleef ik dan ook wel weer

- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind er niks aan zonder hen. Zij ZIJN mijn vakantie zo ongeveer. Samen veel wandelen, samen wild spotten, ze mogen op vakantie op bed (errug gezellig)...
Onze laatste vakantie liep Merel (mijn middelste, toen de jongste) een blessure op aan haar teen waar enkele weken ze rust mee houden moest: korte aangelijnde wandelingen zonder springen en trekken).
Dag 3 van 3 weken vaknatie
We zijn die dag naar huis gegaan, omdat ze daar veel moeilijker rust houden zou en ik het absurd zielig vond om met mijn oudste er op uit te trekken en haar daar in het huisje te laten al die tijd.
In onze 'saaie' eigen omgeving was het zo veel makkelijker voor haar om rust te houden in huis, kalm naast me te lopen ondanks alle opgekropte energie en ook was gezelschap geregeld te regelen, zodat ze niet alleen zat als ik met de oudste naar het bos ging.
Onze laatste vakantie liep Merel (mijn middelste, toen de jongste) een blessure op aan haar teen waar enkele weken ze rust mee houden moest: korte aangelijnde wandelingen zonder springen en trekken).
Dag 3 van 3 weken vaknatie

In onze 'saaie' eigen omgeving was het zo veel makkelijker voor haar om rust te houden in huis, kalm naast me te lopen ondanks alle opgekropte energie en ook was gezelschap geregeld te regelen, zodat ze niet alleen zat als ik met de oudste naar het bos ging.
- Moos
- Zeer actief
Ik heb het 1 keer gedaan toen ik alleen Moos nog had, 2 weken naar Amerika, en daarna nooit meer
Nu ga ik ook heel weinig op vakantie, maar dan gaan ze dus wel mee. Een weekendje zou nog wel gaan zonder, alhoewel ik er dan veel minder aan zou vinden denk ik, maar een langere periode zie ik niet zo zitten.

Nu ga ik ook heel weinig op vakantie, maar dan gaan ze dus wel mee. Een weekendje zou nog wel gaan zonder, alhoewel ik er dan veel minder aan zou vinden denk ik, maar een langere periode zie ik niet zo zitten.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Voor mij is het net wat voor vakantie we willen. Beetle hebben Ewout en ik nooit meegenomen, aangezien zij grotendeels bij mijn ouders woont. Als mijn ouders op vakantie gaan dan zorg ik in principe voor Beetle. Lumi is vorig jaar mee geweest en ook dit jaar kan ze mee. Als ze niet mee kan dan heb ik een goede oppas.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
gewoon een vraagje hoor,
stel, en er even van uit gaande, dat een verre reis, een wat langere reis/bestemming ( minimaal 2 weken) een uitzondering is en dus misschien 1 keer kan... zou je dan nog dat laten gaan ivm honden?
misschien dat het ook wel uitmaakt hoeveel honden je hebt, want ik moet zowiezo vaak kiezen als ik langer dan een dag weg ga..
elk jaar ( of meerdere keren) op vakantie, zonder honden ? nee dat zou ik ook niet willen, maar een keer weg zonder hond(en) naar een plek waar je ook eenmaal heen zou kunnen.. oja ik wel hoor?
stel, en er even van uit gaande, dat een verre reis, een wat langere reis/bestemming ( minimaal 2 weken) een uitzondering is en dus misschien 1 keer kan... zou je dan nog dat laten gaan ivm honden?
misschien dat het ook wel uitmaakt hoeveel honden je hebt, want ik moet zowiezo vaak kiezen als ik langer dan een dag weg ga..
elk jaar ( of meerdere keren) op vakantie, zonder honden ? nee dat zou ik ook niet willen, maar een keer weg zonder hond(en) naar een plek waar je ook eenmaal heen zou kunnen.. oja ik wel hoor?
Dan zou ik w.s. ook wel gaan hoor.yamie schreef:gewoon een vraagje hoor,
Stel dat ik zo'n aanbieding krijg om met iemand mee te gaan ofzo, dan zou ik wel alles op alles zetten om mijn honden aan onderdak te helpen die periode. Desnoods iemand hier in huis.
Alleen blijf ik met Hera zitten dat is gewoon wat dat betreft echt een probleem.
Nou ja, mijn vader zou ik nog wel durven opzadelen met haar maar dan zou er wel een muilkorf omgaan e.d.
Nee hoor, zo'n kans zou ik denk ik niet laten schieten.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
wij gaan niet vaak op vakantie maar ik kan dat wel zonder honden.
vorig jaar trouwens voor het eerst een weekend zonder honden weg gegaan. we logeerden namelijk bij een oom van pascal die een klein hondje heeft en ik had eindelijk een goed adres voor sam gevonden. toen ook maar besloten lola thuis (bij mijn moeder) te laten.
dit jaar gaan we naar spanje. ook zonder hondjes. ik weet dat ik goede adressen heb voor mijn honden dus kan met een gerust hart weg. en ik vind het wel even lekker al zal ik ze wel missen natuurlijk.
vorig jaar trouwens voor het eerst een weekend zonder honden weg gegaan. we logeerden namelijk bij een oom van pascal die een klein hondje heeft en ik had eindelijk een goed adres voor sam gevonden. toen ook maar besloten lola thuis (bij mijn moeder) te laten.
dit jaar gaan we naar spanje. ook zonder hondjes. ik weet dat ik goede adressen heb voor mijn honden dus kan met een gerust hart weg. en ik vind het wel even lekker al zal ik ze wel missen natuurlijk.