Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op vakantie met of zonder hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Op vakantie met of zonder hond?

Ongelezen bericht door doggy »

Zou jij op vakantie kunnen gaan, zonder je hond?

Ik zou het niet kunnen.
Ik heb het 1X gedaan ( toen mijn vorige hond nog leefde), maar ik had zo'n heimwee, dat we bijna terug waren gegaan.

Ik neem voortaan mijn hond lekker mee op vakantie en anders ga ik gewoon niet.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik kan het wel, maar alleen als Pieter dan dus een week vrij en thuis is. En dan nog zit ik de dagen af te tellen.

Doe mij maar gewoon een vakantie mèt (skieën zit er dus niet meer in).
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Altijd met hond mag die niet mee gaan wij niet. :pffff:
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Hier gaan we met 5 honden binnenkort naar Frankrijk.
Ze zijn onderdeel van mijn gezin, dus gaan ze heerlijk mee.
Elly
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tot nu toe kan ik het niet. Ik zou best graag weer eens een verre reis willen maken, wie weet durf ik het over een aantal jaar aan :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ja, ik heb daar niet zoveel moeite mee, mits er een goede opvang is voor de honden. Vroeger waren we in het bezit van 2 huizen in Zweden, daar gingen we dan in de zomer 6 weken naartoe en in de winter 4 weken, Osa ging dan altijd naar de fokker. Nou zou ik niet zo lang meer op vakantie kunnen, alleen financieel gezien is dat natuurlijk vrij lastig, en het is te lang, maar bijvoorbeeld in de zomer vakantie, hoeft er niet per se een hond mee. Winter vakantie vind ik anderzijds wel leuk met de hond, dan hebben ze ook geen last van de warmte en ga je niet zo gauw in een caravan zitten, dan kun je ook actief zijn met de hond, zoals langlaufen etc.

Als ik in NL op vakantie zou gaan zou de hond uiteraard wel gewoon meegaan.
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Wij gaan zonder hond, we hebben goede oppas, dus blijven ze lekker in NL.

Ik geloof ook niet dat we ze er een plezier mee doen om 2 dagen in de auto te zitten en dan 2 weken in 35+ graden te vertoeven.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik neem mijn trio mee naar frankrijk volgende maand, in augustus 2 weken hongarije met men trio en in september 3 weken amerika waar dapper thuisblijft en de andere 2 meegaan.
Men vriend blijft thuis en past op zijn stel
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Om eerlijk te zijn moet ik er niet aan denken om zonder Luka op vakantie te gaan :N: Al voel ik dat wel een beetje als een beperking soms,...er zijn nog zoveel plaatsen (ver weg) die ik nog zo graag zou willen zien....
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Net als Linda ben ik er nog niet aan toe om zonder honden op vakantie te gaan :roll:
Tot nu toe zijn de vakanties aangepast zodat de honden mee kunnen :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ja hoor, ik kan dat heel goed. Heerlijk af en toe!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ja hoor, dat kan prima. En ik heb prima oppas dus ik hoef er ook niet over in te zitten. Maar ik hoef niet perse zonder hond op vakantie. ik vind rekening houden met Frenk zodat we met z'n drietjes kunnen ook prima. Wel zo gezellig :wink:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Sinds we Tsuki hebben hebben we geen verre reis meer gemaakt. Kwam er gewoon niet van. Ik denk dat ik er beduidend meer moeite mee zou hebben nu we haar hebben maar ik zal geen heimwee krijgen.
Gaan we met de auto dan gaat ze mee, gaan we ver weg dan worden beide honden prima verzorgd in het pension.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Absoluut niet zonder!! Gelukkig zijn wij niet zo reislustige types, ook hier in Nederland kunnen wij een heel fijne vakantie hebben!

Edit: niet alleen in Nederland natuurlijk, maar ik bedoel meer dat wij niet perse de hele wereld moeten zien :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

wij houden niet van warme landen met zonnebaden enz.
wij houden van Skandinavie en Ierland en Schotland enz. en dat zijn de landen waar je met hond heerlijk kunt wandelen.

Volgende week zaterdag vertrekken wij voor 2 weken naar Denemarken en natuurlijk moet/mag Nilsson dan mee.
Ik zou wel zonder kunnen maar ik wil niet zonder hond op vakantie.
Wij hebben goed oppas mogelijkheden maar zonder Nilsson op vakantie :neenee:
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

als de honden op een goed adres zitten kan ik met een gerust hart 2/3 weken weg gaan....
Als ik zou een adres niet heb ( zoals nu ivm 3 honden en oppas alleen 2 honden wil) dan blijf ik thuis..
Vakantie voor mij is weg van alles wat er hier is dus niks uit d edagelijkse dingen dus ook geen honden uitlaten of rekeing houden met.
Ik ben pas een week weggeweest met d ehonden en ik vond het vreselijk leuk maar vakantie noem ik het niet.
Laatst gewijzigd door jacq1970 op 18 mei 2009 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Heb het een keer gedaan, omdat ik vond dat ik de trouwerij van mijn broer niet kon missen.
Maar ik houd het nu bij vakantie met Caja, vind ik toch veel fijner
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Nee ik kan dat ook niet.
Er moet toch wel een stel honden mee.
Laatste keer heeft Kimba bij Joyce gelogeerd... zo'n vertrouwd adres daar durf ik haar dan wel achter te laten. Plus Kimba is gemakkelijk.
Hera gaat altijd mee naar waar wij heen gaan omdat ik die gewoon aan niemand anders durf over te laten ivm haar hond-agressie, zelfs niet aan mensen in een pension. Woopy idem, gaat ook altijd mee ivm zijn mens-agressie, ze willen hem niet eens in pension.

Heel soms baal ik er weleens van, zou best eens naar Kreta weer willen o.i.d. Maar dat zit er gewoon niet in.
En ach, in Nederland is ook nog zoveel moois.
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Met Nino op vakantie en anders geen vakantie :wink:

Ik durf Nino bij niemand achter te laten, niemand anders laat hem ook uit dan alleen wij....

Maar als hij er niet meer is, dan wil ik wel eens lekker een weekje zon :wink:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

In principe gaan ze mee, 2 jr. geleden was echter het WK IPO in Turijn en ik ben maar wat blij dat ik ze uiteindelijk in een pension heb gedaan, geen grasprietje om ze uit te laten, bloedheet etc.
Mocht ik dit jaar naar Oostenrijk gaan naar het WK, gaan ze wel mee... daar is genoeg groen om lekker te kunnen lopen. Het hangt dus erg van de omgeving af.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wij gaan deze zomer voor 't eerst met de hond op vakantie, samen met een bevriend stel en hun twee honden een week in een huisje op Ameland. Heb er zin in! Ook gelijk de eerste vakantie sinds we de hond hebben, ik zou hierna toch ook wel 't liefst een vakantie hebben waar hij mee kan. Zonder zou ik 'm enorm gaan missen vermoed ik.
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Zit te denken om met de hond naar oostenrijk te gaan eind van de zomer. Ik ben eigenlijk niet zo'n vakantieganger, en als er dan al vakantie op de planning staat moet er toch echt het één en ander te doen zijn.

Kan me nog herinneren toen Max er 2 weken was dat we naar een verjaardag gingen, ik heb me echt nog nooit zo verveeld en wilde nog nooit zo graag naar huis, stond er zelf haast van te kijken :denken:

Max was 10.5 maand toen hij kwam en was samen met mn vader thuis, hij vermaakte zich hoogstwaarschijnlijk prima, ik iets minder ondanks dat daar wel een soortgelijke hond aanwezig was (die ik al ruim 7 jaar ken).
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

nou, echt op vakantie ben ik al zowiezo jaaaaaaaaaren niet geweest, wel zo nu en dan een weekendje weg, dan heb ik wel graag wat hondjes mee, maar niet allemaal, dat gaat vaak ook niet en ik vind het ook wel eens lekker , om iets meer mijn handen vrij te hebben.
mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, om verder weg te gaan ( australie, new-zeeland, canada oid) dan ga ik toch echt wel, ook al zal het me moeite kosten om mijn "gezinnetje" achter te laten. maar goed, dit zal dan ook eens en nooit weer zijn, dus dat overleef ik dan ook wel weer ;)
parelridder
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door parelridder »

Ik vind er niks aan zonder hen. Zij ZIJN mijn vakantie zo ongeveer. Samen veel wandelen, samen wild spotten, ze mogen op vakantie op bed (errug gezellig)...
Onze laatste vakantie liep Merel (mijn middelste, toen de jongste) een blessure op aan haar teen waar enkele weken ze rust mee houden moest: korte aangelijnde wandelingen zonder springen en trekken).
Dag 3 van 3 weken vaknatie :jank: We zijn die dag naar huis gegaan, omdat ze daar veel moeilijker rust houden zou en ik het absurd zielig vond om met mijn oudste er op uit te trekken en haar daar in het huisje te laten al die tijd.
In onze 'saaie' eigen omgeving was het zo veel makkelijker voor haar om rust te houden in huis, kalm naast me te lopen ondanks alle opgekropte energie en ook was gezelschap geregeld te regelen, zodat ze niet alleen zat als ik met de oudste naar het bos ging.
groeten, Ludmilla
www.knightsofthepearls.nl Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb het 1 keer gedaan toen ik alleen Moos nog had, 2 weken naar Amerika, en daarna nooit meer :mrgreen:
Nu ga ik ook heel weinig op vakantie, maar dan gaan ze dus wel mee. Een weekendje zou nog wel gaan zonder, alhoewel ik er dan veel minder aan zou vinden denk ik, maar een langere periode zie ik niet zo zitten.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Voor mij is het net wat voor vakantie we willen. Beetle hebben Ewout en ik nooit meegenomen, aangezien zij grotendeels bij mijn ouders woont. Als mijn ouders op vakantie gaan dan zorg ik in principe voor Beetle. Lumi is vorig jaar mee geweest en ook dit jaar kan ze mee. Als ze niet mee kan dan heb ik een goede oppas.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

gewoon een vraagje hoor,
stel, en er even van uit gaande, dat een verre reis, een wat langere reis/bestemming ( minimaal 2 weken) een uitzondering is en dus misschien 1 keer kan... zou je dan nog dat laten gaan ivm honden?
misschien dat het ook wel uitmaakt hoeveel honden je hebt, want ik moet zowiezo vaak kiezen als ik langer dan een dag weg ga..

elk jaar ( of meerdere keren) op vakantie, zonder honden ? nee dat zou ik ook niet willen, maar een keer weg zonder hond(en) naar een plek waar je ook eenmaal heen zou kunnen.. oja ik wel hoor?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

yamie schreef:gewoon een vraagje hoor,
stel, en er even van uit gaande, dat een verre reis, een wat langere reis/bestemming ( minimaal 2 weken) een uitzondering is en dus misschien 1 keer kan... zou je dan nog dat laten gaan ivm honden?
misschien dat het ook wel uitmaakt hoeveel honden je hebt, want ik moet zowiezo vaak kiezen als ik langer dan een dag weg ga..

elk jaar ( of meerdere keren) op vakantie, zonder honden ? nee dat zou ik ook niet willen, maar een keer weg zonder hond(en) naar een plek waar je ook eenmaal heen zou kunnen.. oja ik wel hoor?
Dan zou ik w.s. ook wel gaan hoor.
Stel dat ik zo'n aanbieding krijg om met iemand mee te gaan ofzo, dan zou ik wel alles op alles zetten om mijn honden aan onderdak te helpen die periode. Desnoods iemand hier in huis.
Alleen blijf ik met Hera zitten dat is gewoon wat dat betreft echt een probleem.
Nou ja, mijn vader zou ik nog wel durven opzadelen met haar maar dan zou er wel een muilkorf omgaan e.d.

Nee hoor, zo'n kans zou ik denk ik niet laten schieten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik ga eigenlijk nooit op vakantie maar als ik ga wil ik Gol mee. Ze is al eens meegeweest naar Duitsland en Tjechië en ik vond het heerlijk dat ze bij me was.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wij gaan niet vaak op vakantie maar ik kan dat wel zonder honden.

vorig jaar trouwens voor het eerst een weekend zonder honden weg gegaan. we logeerden namelijk bij een oom van pascal die een klein hondje heeft en ik had eindelijk een goed adres voor sam gevonden. toen ook maar besloten lola thuis (bij mijn moeder) te laten.

dit jaar gaan we naar spanje. ook zonder hondjes. ik weet dat ik goede adressen heb voor mijn honden dus kan met een gerust hart weg. en ik vind het wel even lekker al zal ik ze wel missen natuurlijk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”