Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Je eigen kat als tas !!!???

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Wil de hond schreef:Ik zie trouwens op het filmpje foto's van een konijn dat gevild wordt, het is helemaal geen kat. Volgens mij is het zo dat zij iedereen voor het lapje houdt en bij de neus neemt.

Is dat verder niemand opgevallen? :denken:
Nee, ik zag toch echt een kat?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Wil de hond schreef:Ik zie trouwens op het filmpje foto's van een konijn dat gevild wordt, het is helemaal geen kat. Volgens mij is het zo dat zij iedereen voor het lapje houdt en bij de neus neemt.

Volgens mij zie je in de div. stadia toch echt een kat.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Alleen de eerste foto is van een kat, de volgende foto's zijn volgens mij van een konijn.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Volgens mij niet hoor Wil, let op de achterpoten. Ik zie daar meer een kat in dan een konijn. Maargoed, het zou zo kunnen. Ik weet wel dat het echt is, heb er jaren geleden al eea over gelezen en van gezien.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Als ik zo lees hoe die kat zou zijn geweest lijkt het me vrij stug dat dat dier zich zomaar het nekje zou laten breken.

Heb je een beetje kat al eens geprobeerd een pilletje te geven waar hij geen trek in had?

Nou, ik wed dat ík een beetje kat niet zijn nek zou kunnen breken, dat kan ik je garanderen.

En dan zou mevr. de kunstenares dat wel kunnen?

Er wordt gewoon een konijn van de poelier gevild op die foto's. :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

Wil de hond schreef:Als ik zo lees hoe die kat zou zijn geweest lijkt het me vrij stug dat dat dier zich zomaar het nekje zou laten breken.

Heb je een beetje kat al eens geprobeerd een pilletje te geven waar hij geen trek in had?

Nou, ik wed dat ík een beetje kat niet zijn nek zou kunnen breken, dat kan ik je garanderen.

Zij beweert bij hoog en bij laag dat het wel haar kat is. Al jaren houdt ze dat vol. :19:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Wil de hond schreef:Als ik zo lees hoe die kat zou zijn geweest lijkt het me vrij stug dat dat dier zich zomaar het nekje zou laten breken.

nou, ik wed dat ook jij een beetje kat echt wel de nek zou kunnen breken, ook niet te vergelijken met een pilletje toe dienen bv.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Een kat en een konijn lijken heel erg op elkaar zonder huidje, daarom laten ze als ik konijn voor mijn hond bestel (en vast ook als mensen het voor zichzelf bestellen :mrgreen: ) de kop met tandjes en de bontvoetjes eraan zitten. Zodat je weet dat het geen kat is geweest.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik zat me idd ook af te vragen of het wel een kat was. Maar wat maakt dat eigenlijk uit, of het een konijntje was van de poelier of haar eigen kat? Die kat zou toch al doodgaan, dat konijntje was kerngezond voordat ze het bij de poelier kocht. En ze zijn al net zo aaibaar en schattig. Ik ben ook al niet tegen bont of leer gebruiken van dieren die toch sowieso al dood waren gegaan.

Die kuikentjes, brrr idee dat ze ze echt zo zelf in een shredder kan/wil/durft te gooien. Ik snap het statement best, maar doodt ze dan op een humane manier, zoek uit op welke andere manier die kuikens vlug gedood kunnen worden zonder veel kosten.Het is wel leuk om heel hard te roepen, maar al die haantjes kunnen toch echt niet blijven leven.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:

nou, ik wed dat ook jij een beetje kat echt wel de nek zou kunnen breken, ook niet te vergelijken met een pilletje toe dienen bv.
Jij hebt blijkbaar nog nooit een beetje heftige kat iets geprobeerd te doen wat deze niet welgevallig was. :eek:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Martijn schreef:
Jij bedoelt zeker een voor het oog prettiger manier?
Want van je "Frroep!" door de shredder is wel heel erg vlot en pijnloos hoor. Dat is humaan zat.
zoek uit op welke andere manier die kuikens vlug gedood kunnen worden zonder veel kosten.
Waarom een andere manier als de shredder al zo vlug en goedkoop is?
Bij de shredder zie ik kuikens voor me die half blijven steken etc. :N: Als dat werkelijk een humane, pijnloze manier is dan kan het me niet schelen dat het bloederig is.

Ik ben tegen bio-industrie, maar die haantjes zullen er altijd teveel zijn. Als statement een alternatief demonstreren met voor mijn part een filmpje of foto's van de shredder erbij zal niet zo'n schokeffect hebben, maar denk je dat er veel mensen nu echt het statement zien. Net als in dit topic roepen een hoop mensen "dierenbeul", maar maken de link niet naar wat er dagelijks gebeurt in de praktijk.

Anne
Frenk
Zeer actief

Martijn schreef:
starfleet schreef:Ik zat me idd ook af te vragen of het wel een kat was. Maar wat maakt dat eigenlijk uit, of het een konijntje was van de poelier of haar eigen kat?
Dat is de hamvraag dus.
Kennelijk maakt dat zoveel uit dat deze mevrouw hysterische menigten verveelde huisvrouwen achter zich aan krijgt en de keurslager niet.
Ja, dat maakt uit. Maar niet zoveel hoor. Als ze eigenhandig een konijn de nek had gebroken en dat had gefilmd etcetera, dan had ik haar net zo goed gek gevonden.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

marian* schreef:
Martijn schreef:Het is al jaren bekend.

Bij een beperkte groep.Er zijn nog hele volksstammen die niks weten van honden-en kattenbont in onze winkels.
En er is inderdaad ook nog steeds een groep die het wel weet maar die het geen bal kan schelen(o.a. grote modeontwerpers :devil: )
Nooit geweten dat er zelfs nu nog kattenbont in jasjes verwerkt worden. . Ik heb jaren geleden een documentaire gezien op de Duitse tv over katten/hondenbont. Daarin werd gezegd dat het importeren van honden/kattenbont verboden is.
:19:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Ik de aflevering ook gezien en vind het ronduit wagelijk..
Zulke mensen mogen ze van mij wel ophangen..
En dan helemaal zeggen dat ze de arme ziel gered had..
Bij haar is het diertje dr niet beter op geworden..
Triest zulke mensen werkelijk waar Triest!
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Frenk schreef:
Martijn schreef:
starfleet schreef:Ik zat me idd ook af te vragen of het wel een kat was. Maar wat maakt dat eigenlijk uit, of het een konijntje was van de poelier of haar eigen kat?
Dat is de hamvraag dus.
Kennelijk maakt dat zoveel uit dat deze mevrouw hysterische menigten verveelde huisvrouwen achter zich aan krijgt en de keurslager niet.
Ja, dat maakt uit. Maar niet zoveel hoor. Als ze eigenhandig een konijn de nek had gebroken en dat had gefilmd etcetera, dan had ik haar net zo goed gek gevonden.
Waarschijnlijk vind jij mij dan ook heel erg gek/gestoord.
Ik dood mijn eigen muizen als ze ziek zijn.
En ik dood ook mijn zelfgefokte muizen die dienen als voer voor de katten van mijn zus.
Ik heb daar totaal geen problemen mee.
Totdat het om een muisje gaat waar ik een band mee heb opgebouwd, dan ga ik naar de dierenarts en krijgt de muis een spuitje.
Alleen vraag ik me af of ik die muis daar een plezier mee doe, het is voor mijn eigen gemoedsrust.
Want zoals ik de muizen dood, voelen ze er niets van.
:zweep:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ze is zo begaan met het dier als product...zegt ze. En dus vermoord ze d'r eigen kat? Ik ben ook begaan met de dieren in de bio-industrie en waar dan ook, maar dat zie ik bij lánge na niet als een reden om bijvoorbeeld mijn katten Onyx en Ocelot de nek te breken en hun vel te gebruiken als tas. En dan een boek te schrijven. En lezingen te geven. Mediageil wijf.
Wat een achterlijk idee, ik moet er niet eens aan denken. Dat gaat m.i. dus echt nergens meer over.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Wil de hond schreef:
yamie schreef:

Jij hebt blijkbaar nog nooit een beetje heftige kat iets geprobeerd te doen wat deze niet welgevallig was. :eek:
jij kent mij niet zo goed he ;)

compleet de handen tot aan het bot open? knieholte waar je bijna de achter kant van de knieschijf kon zien?

ik heb mijn deel met katten wel gehad hoor, weet heeel goed wat ze kunnen, mijn intensie is echter nooit geweest, om de kat de nek om te draaien, dus ik heb dat ook niet geprobeerd :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”