Ik ga niet in verweer, ik ben echt benieuwd naar jouw inzichtenMartijn schreef:Nou, niet in het verweer gaan hoor. Dat is helemaal niet nodig.Frenk schreef: Ik snap niet echt goed wat je hiermee bedoelt?![]()
Hoe houd ik dat vertrouwen dan kunstmatig hoog en hoe heb ik ervoor gezorgd dat hij niet overstuur raakt?
Voel me helemaal niet aangevallen
Maar nog steeds weet ik niet wat je hiermee bedoelt.Ik bedoel te zeggen dat het feit dat jij, de regisseur van zijn heelal, het onprettig vindt dat hij schrikt zijn wereld kleurt.
Je maakt zijn wereld veiliger dan hij van nature is en daarmee wordt je hond dus, op kunstmatieg wijze, zekerder van zijn zaak.
Dat is allemaal helemaal prima. Maar op het moment dat je je begint te storen aan die door jou aangeleverde zekerheid is het misschien het overwegen waard om te stoppen met alles op een goudschaaltje wegen of Frenkie het wel aankan.
Misschien zou het wel uitermate therapeutisch werken als hij een keer iets tegenkomt wat buiten zijn referentiekadertje ligt.
Ik vind het niet erg dat hij schrikt, ik vind het erg als hij van mij schrikt. Ik wil niet 'eng' voor hem zijn, in die zin dat ik niet wil dat hij zijn vertrouwen in mij verliest. Snap je?
Ik ben helemaal niet zo, ehm, overdreven zachtmoedig ofzo. De enige angst die ik heb om hem bijvoorbeeld het zelf uit te laten zoeken is de gevaren van drukke wegen hier.