Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met heel weinig toe kunnen.
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Met heel weinig toe kunnen.
Macho is een hele actieve labrador.
Toen hij 1,5 was overgestapt op farmfood in combinatie met KVV.
Altijd smorgens 150 gram farmfood gegeven en s'avonds 400 gram KVV met wat extra's erbij.
Nu heb ik hem de laatste tijd geen brokken meer gegeven.
In plaats daarvan gaf ik hem smorgens 200 gram KVV en savonds 400 gram KVV.
Maar ik vond hem echt wat dik worden.
Nu geef ik hem smorgens 200 gram en savonds 200 gram, in totaal dus 400 gram
Ik vind dit wel erg weinig voor een volwassen (grote) labrador jullie niet?
Als ik zo om me heen hoor van andere labradors krijgen ze veel meer.
Macho is wel heel actief we doen behendigheid en flyball en verder iedere dag een wandeling van minstens 1,5 uur.
Verder fiets ik 2 keer in de week 15km met hem.
Ik heb echt het idee dat ik weinig geef met al die beweging die hij krijgt (wandelingen van 4 uur of meer zijn geen uitzondering).
Maar als ik meer geef word hij (voor mijn gevoel) dus echt wel te dik.
Macho is nu 2,5 jaar en 32kg.
De KVV merken worden afgewisseld en hij krijgt ook van alles vers ter afwisseling.
Zijn er meer mensen met een zeer actieve hond die maar heel weinig nodig heeft?
Toen hij 1,5 was overgestapt op farmfood in combinatie met KVV.
Altijd smorgens 150 gram farmfood gegeven en s'avonds 400 gram KVV met wat extra's erbij.
Nu heb ik hem de laatste tijd geen brokken meer gegeven.
In plaats daarvan gaf ik hem smorgens 200 gram KVV en savonds 400 gram KVV.
Maar ik vond hem echt wat dik worden.
Nu geef ik hem smorgens 200 gram en savonds 200 gram, in totaal dus 400 gram
Ik vind dit wel erg weinig voor een volwassen (grote) labrador jullie niet?
Als ik zo om me heen hoor van andere labradors krijgen ze veel meer.
Macho is wel heel actief we doen behendigheid en flyball en verder iedere dag een wandeling van minstens 1,5 uur.
Verder fiets ik 2 keer in de week 15km met hem.
Ik heb echt het idee dat ik weinig geef met al die beweging die hij krijgt (wandelingen van 4 uur of meer zijn geen uitzondering).
Maar als ik meer geef word hij (voor mijn gevoel) dus echt wel te dik.
Macho is nu 2,5 jaar en 32kg.
De KVV merken worden afgewisseld en hij krijgt ook van alles vers ter afwisseling.
Zijn er meer mensen met een zeer actieve hond die maar heel weinig nodig heeft?
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Ja, Billy, mijn reu (GR-kruising) eet in vergelijking met andere honden ook best weinig. Hij is natuurlijk wel al 10 maar nog behoorlijk actief. Tijdens de wandelingen wordt er gerend, gespeeld en gezwommen.
Hij krijgt 1x per dag een maaltijd van zo'n 350/400 gram vleesbot, spiervlees, orgaan. Ik geef niet al te vette diersoorten (of verwijder wat vet).
Voer ik meer dan wordt 'ie te dik.
Hij krijgt 1x per dag een maaltijd van zo'n 350/400 gram vleesbot, spiervlees, orgaan. Ik geef niet al te vette diersoorten (of verwijder wat vet).
Voer ik meer dan wordt 'ie te dik.
- samantha!
- Zeer actief
- Hanneke2
- Zeer actief
Mijn honden zijn heel goedkoop qua voer; ze krijgen allebei ongeveer 200 gram per dag. Daarnaast krijgen ze ook nog van alles (alleen het pillen toedienen is al een paar plakken worst), maar een bak kvv van 400 gram is dus zat voor een dag. Ze zijn mooi op gewicht en ze poepen prima. Ik denk dat de ene hond domweg meer uit zijn voer haalt dan de andere, net zoals bij mensen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
Indra is 4,5 jaar en eet momenteel KVV, omdat ze nav haar hormoontjes afgenomen eetlust heeft. Ze heeft tenminste 1 kg Carnibest per dag nodig
(mijn reu had tenminste 1,5 kg nodig om niet af te vallen
)
We wandelen momenteel elke dag 2 maal tenminste een uur onaangelijnd, dan spelen we ook veel. Tijdens 1 wandeling wordt er veel gezwommen. Daarnaast nog wat aangelijnde rondjes in de wijk natuurlijk. Lijkt me een beetje vergelijkbaar met jouw lab.
Andere KVV eet ze niet en dit is niet te betalen :N: dus wees maar heel blij met de trage verbranding
We wandelen momenteel elke dag 2 maal tenminste een uur onaangelijnd, dan spelen we ook veel. Tijdens 1 wandeling wordt er veel gezwommen. Daarnaast nog wat aangelijnde rondjes in de wijk natuurlijk. Lijkt me een beetje vergelijkbaar met jouw lab.
Andere KVV eet ze niet en dit is niet te betalen :N: dus wees maar heel blij met de trage verbranding
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Donna (bijna 6 jaar) en Sandy (2 jaar) hebben ook aan weinig genoeg.
Toen wij 20 maart bij de fokster van Sandy waren, vond zij ze allebei wat te zwaar. Donna kreeg toen 450 gr. Carnibest Light en Sandy 500 gr.
Ik heb Donna toen op 400 gr. Carnibest Light gezet (over 3 maaltijden verdeeld :N: ) en Sandy op 450 gr. Dat vul ik aan met wat spercieboontjes, want anders is het helemaal 3 keer niets.
Ze krijgen ook nog twee keer per dag een tussendoortje en het middagtussendoortje halveer ik nu. Dat helpt, want ze vallen allebei af. Het gaat niet hard, maar dat hoeft ook niet.
Toen wij 20 maart bij de fokster van Sandy waren, vond zij ze allebei wat te zwaar. Donna kreeg toen 450 gr. Carnibest Light en Sandy 500 gr.
Ik heb Donna toen op 400 gr. Carnibest Light gezet (over 3 maaltijden verdeeld :N: ) en Sandy op 450 gr. Dat vul ik aan met wat spercieboontjes, want anders is het helemaal 3 keer niets.
Ze krijgen ook nog twee keer per dag een tussendoortje en het middagtussendoortje halveer ik nu. Dat helpt, want ze vallen allebei af. Het gaat niet hard, maar dat hoeft ook niet.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Moos
- Zeer actief
Saar krijgt 2 eetlepels kvv per dag, heel erg weinig dus. Het zal denk ik iets van 75 gram zijn voor een hondje van rond de 5 kilo.
Saar is echter wel gecastreerd en dat zal vast meespelen.
Vera daarentegen compenseert de boel weer lekker
Vera krijgt zo'n 800 gram kvv per dag, weegt 28 kilo, en is echt helemaal niks te dik.
Saar is echter wel gecastreerd en dat zal vast meespelen.
Vera daarentegen compenseert de boel weer lekker

-
doggy
Beike heeft ook niet veel nodig.
Hij was eerst te zwaar ( hij is gecastreerd).
Hij heeft een tijdje op dieet gestaan en is ongeveer 5 kilo afgevallen.
Hij weegt nu 27 kilo en dat is een goed gewicht voor hem.
Beike krijgt brokken en krijgt 2 X per dag te eten.
De precieze hoeveelheid weet ik niet, want ik voer op het oog.
Met de hoeveelheid die hij nu krijgt, doet hij het goed.
Zo nu en dan krijgt hij wat lekkers tussendoor.
Met training enz. gebruik ik zijn eigen brokjes.
Hij was eerst te zwaar ( hij is gecastreerd).
Hij heeft een tijdje op dieet gestaan en is ongeveer 5 kilo afgevallen.
Hij weegt nu 27 kilo en dat is een goed gewicht voor hem.
Beike krijgt brokken en krijgt 2 X per dag te eten.
De precieze hoeveelheid weet ik niet, want ik voer op het oog.
Met de hoeveelheid die hij nu krijgt, doet hij het goed.
Zo nu en dan krijgt hij wat lekkers tussendoor.
Met training enz. gebruik ik zijn eigen brokjes.
Laatst gewijzigd door doggy op 17 mei 2009 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- TvanEmst
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann
Mijn hond (27 kg), krijgt ongeveer 1 kg voer per dag. Hij is ook super actief, maar is in zijn puberteit en o.h.a. komen ze dan niet veel aan. (In mijn ervaringen dan) Hij wordt als het goed gaat ook niet meer zwaarder, en denk dat ik later wat minder moet gaan geven. Maar nu gaat het met 1 kg per dag goed 

Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Het klinkt inderdaad weinig; is dit zijn ''dieet'' hoeveelheid of staat hij hier al langer op? Als hij er stabiel op gewicht van blijft, actief, vrolijk en niet te overdreven hongerig/vreterig waarom niet.
Spike flatcoated kruising reu, 32 kg en ruim 1,5 jaar krijgt ruim het dubbele; 400 gram kvv avonds en 250 gram brok (vol maatbekertje) ochtends. Daarnaast gaan er elke dag ook nog wel 1 of 2 handen frolic als beloning doorheen. Hij komt er niks van aan en blijft schraal.......
Spike flatcoated kruising reu, 32 kg en ruim 1,5 jaar krijgt ruim het dubbele; 400 gram kvv avonds en 250 gram brok (vol maatbekertje) ochtends. Daarnaast gaan er elke dag ook nog wel 1 of 2 handen frolic als beloning doorheen. Hij komt er niks van aan en blijft schraal.......
- samantha!
- Zeer actief
Macho is zo te lezen dus niet de enige.
Ik hou het er dus maar op dat hij met deze hoeveelheid gewoon genoeg heeft.
Hij blijft inderdaad gewoon actief enzo maar het lijkt zo weinig voor een hond met zoveel activiteit en energie.
Toen Macho 1,5 was kon hij trouwens ook alles eten zonder aan te komen.
Dit is tot zijn 2e jaar zo gegaan en daarna had hij dus duidelijk minder nodig.
Ik hou het er dus maar op dat hij met deze hoeveelheid gewoon genoeg heeft.
Nee dit is niet zijn dieet hoeveelheid, hij blijft stabiel op dit gewicht.spijkerhond schreef:Het klinkt inderdaad weinig; is dit zijn ''dieet'' hoeveelheid of staat hij hier al langer op? Als hij er stabiel op gewicht van blijft, actief, vrolijk en niet te overdreven hongerig/vreterig waarom niet.
Hij blijft inderdaad gewoon actief enzo maar het lijkt zo weinig voor een hond met zoveel activiteit en energie.
Toen Macho 1,5 was kon hij trouwens ook alles eten zonder aan te komen.
Dit is tot zijn 2e jaar zo gegaan en daarna had hij dus duidelijk minder nodig.
- samantha!
- Zeer actief
Ja dat had Macho dus ook.marye schreef:Caja beweegt ook veel, maar daar moet ik ook goed opletten dat ze niet te veel eten kijgt.
Ze komt gewoon ook heel makkelijk aan.
In haar pubertijd had ze ook een periode dat het eten bijna niet aan te slepen was
Vandaar dat ik het ook wat raar vond dat hij nu zo snel aankomt, maar hij is dus niet de enige.
Toen hij tussen de 10 en 16 maanden ofzo was at hij echt veel en kwam weinig aan.
Hij was toen zelfs wat aan de magere kant.
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Caja is inderdaad met die periode ook echt aan de magere kant geweest, zelf toen ze al gecastreerd was.samantha! schreef:Ja dat had Macho dus ook.marye schreef:Caja beweegt ook veel, maar daar moet ik ook goed opletten dat ze niet te veel eten kijgt.
Ze komt gewoon ook heel makkelijk aan.
In haar pubertijd had ze ook een periode dat het eten bijna niet aan te slepen was
Vandaar dat ik het ook wat raar vond dat hij nu zo snel aankomt, maar hij is dus niet de enige.
Toen hij tussen de 10 en 16 maanden ofzo was at hij echt veel en kwam weinig aan.
Hij was toen zelfs wat aan de magere kant.
Blijkbaar is de stofwisseling toch veranderd naar mate ze ouder is geworden.