Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met Senna gaat het niet echt goed. Ze denken aan Addison?
Moderator: moderatorteam
-
Dazwa84
Met Senna gaat het niet echt goed. Ze denken aan Addison?
Zoals jullie waarschijnlijk weten is bij Senna, Berner Sennen, toen ze ongeveer 1 jaar was, epileptie vastgesteld. Het heeft even geduurd voordat ze goed ingesteld was op de medicatie, en ondanks dit had ze zo nu en dan toch een zware aanval. De laatste tijd echter viel het ons al op dat ze begon af te vallen. Ze bleef alleen afvallen en ondanks bijvoeren kwam ze niet aan. Ook heeft ze de afgelopen dagen weer veel meer epileptische aanvallen gekregen, eergisteren zelfs 3 in 24 uur. Mijn vader is dus met haar naar de DA geweest en ze weegt nog maar 30 kilo, waar ze eerst 37 woog (ze was al niet zo'n grote berner). Senna heeft ook een bult aan de zijkant van haar lichaam. Hier is destijds naar gekeken maar men dacht aan een talg bult, er is toen ook een punctie uit gehaald.
Tijdens het lopen naar de DA (die woont hier in het dorp) begon ze plots weer te manken en leek ze dus pijn te hebben aan haar heupen.
Bij de DA is er bloed afgenomen en a.s. vrijdag wordt er een foto gemaakt van haar heupen. De DA gaf zelf aan dat we er rekening mee moeten houden met slecht nieuws. Vooral omdat ze zo veel is afgevallen in korte tijd en omdat haar epileptie er ook niet op vooruit is gegaan. En nu komt de pijn in haar poten er ook nog bij. Ze heeft nu weer pijnstillers gekregen en als het goed is krijgen we morgen of overmorgen de uitslag van het bloed.
Op 5 juni wordt ze 6 jaar.. Voor een berner is dat dus al min of meer oud, helaas. Als er wel wat slechts uit het bloed komt dan hopen we dat we haar nog zoveel mogelijk een pijnvrije tijd kunnen geven..
Tijdens het lopen naar de DA (die woont hier in het dorp) begon ze plots weer te manken en leek ze dus pijn te hebben aan haar heupen.
Bij de DA is er bloed afgenomen en a.s. vrijdag wordt er een foto gemaakt van haar heupen. De DA gaf zelf aan dat we er rekening mee moeten houden met slecht nieuws. Vooral omdat ze zo veel is afgevallen in korte tijd en omdat haar epileptie er ook niet op vooruit is gegaan. En nu komt de pijn in haar poten er ook nog bij. Ze heeft nu weer pijnstillers gekregen en als het goed is krijgen we morgen of overmorgen de uitslag van het bloed.
Op 5 juni wordt ze 6 jaar.. Voor een berner is dat dus al min of meer oud, helaas. Als er wel wat slechts uit het bloed komt dan hopen we dat we haar nog zoveel mogelijk een pijnvrije tijd kunnen geven..
Laatst gewijzigd door Dazwa84 op 14 mei 2009 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Dazwa84
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Dazwa84
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is dat niet een beetje erg weinig. Onze berner is 13 jaar geworden.Marjoleine schreef:Vreselijk.
Maar inderdaad, de gemiddelde leeftijd van een Berner is helaas ongeveer 48 maanden.
Dat zit ze dus al overheen.
Sterkte.
Ik weet dat het tegenwoordig niet zo is maar een jaar of 8 a 9 zit er toch wel in.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Onze berner is ook 12,5 geworden. Maar dat was een hond uit Zwitserland en ook 25 jaar geleden gekocht. Schijnt echt iets van de laatste 10-15 jaar te zijn dat het ras slechter en slechter is geworden.Jacky schreef:Is dat niet een beetje erg weinig. Onze berner is 13 jaar geworden.Marjoleine schreef:Vreselijk.
Maar inderdaad, de gemiddelde leeftijd van een Berner is helaas ongeveer 48 maanden.
Sterkte.
Ik weet dat het tegenwoordig niet zo is maar een jaar of 8 a 9 zit er toch wel in.
-
Dazwa84
Denk het ook. En helaas hebben wij daar dus aan bijgedragen destijds. Vandaar dat we het toen met Belle echt goed wilden doen.. Maarja, daar heeft Senna niets aanMARC_S schreef:Onze berner is ook 12,5 geworden. Maar dat was een hond uit Zwitserland en ook 25 jaar geleden gekocht. Schijnt echt iets van de laatste 10-15 jaar te zijn dat het ras slechter en slechter is geworden.Jacky schreef:Is dat niet een beetje erg weinig. Onze berner is 13 jaar geworden.Marjoleine schreef:Vreselijk.
Sterkte.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hoezo bijgedragen? Berners zijn heerlijke honden en als je geluk hebt leven ze langer en als je pech hebt tref je het gewoon niet. Daar hebben jullie toch niks aan bijgedragen?Dazwa84 schreef:Denk het ook. En helaas hebben wij daar dus aan bijgedragen destijds. Vandaar dat we het toen met Belle echt goed wilden doen.. Maarja, daar heeft Senna niets aanMARC_S schreef:Onze berner is ook 12,5 geworden. Maar dat was een hond uit Zwitserland en ook 25 jaar geleden gekocht. Schijnt echt iets van de laatste 10-15 jaar te zijn dat het ras slechter en slechter is geworden.Jacky schreef:Is dat niet een beetje erg weinig. Onze berner is 13 jaar geworden.Marjoleine schreef:Vreselijk.
Sterkte.
Het is alleen maar verdomde sneu dat je hond zo vaak ziek is. Voor jullie en de hond. Maar dat lijkt me niet bij jullie liggen. Jullie fokken toch geen nesten met haar willens en wetens.
- Esther 1
- Zeer actief
Soms is de moeilijkste en pijnlijkste beslissing in je leven de beste keus voor je geliefde huisdier.
Ik hoop dat het voor Senna nog positief uitpakt maar eerlijk gezegd ben ik er bang voor als ik het zo lees.
Alvast heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel voor Senna
Ik hoop dat het voor Senna nog positief uitpakt maar eerlijk gezegd ben ik er bang voor als ik het zo lees.
Alvast heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel voor Senna
Geluk is houden van wat je doet en doen waar je van houdt.
Nala & Senne voor altijd op dat speciale plekje.

-
Dazwa84
Dat niet, maar toen was ik nog niet zo goed geinformeerd wat betreft bloedlijnen, stambomen, enzo.MARC_S schreef:Hoezo bijgedragen? Berners zijn heerlijke honden en als je geluk hebt leven ze langer en als je pech hebt tref je het gewoon niet. Daar hebben jullie toch niks aan bijgedragen?Dazwa84 schreef:Denk het ook. En helaas hebben wij daar dus aan bijgedragen destijds. Vandaar dat we het toen met Belle echt goed wilden doen.. Maarja, daar heeft Senna niets aanMARC_S schreef:Onze berner is ook 12,5 geworden. Maar dat was een hond uit Zwitserland en ook 25 jaar geleden gekocht. Schijnt echt iets van de laatste 10-15 jaar te zijn dat het ras slechter en slechter is geworden.Jacky schreef: Is dat niet een beetje erg weinig. Onze berner is 13 jaar geworden.
Het is alleen maar verdomde sneu dat je hond zo vaak ziek is. Voor jullie en de hond. Maar dat lijkt me niet bij jullie liggen. Jullie fokken toch geen nesten met haar willens en wetens.
-
Dazwa84
- Esther 1
- Zeer actief
Dazwa84 schreef:We bekijken nog even of we de foto vrijdag laten maken, afhankelijk van wat er uit het bloed komt. Blijkt dat nou al foute boel te zijn, heeft het mijns inziens niet zo veel nut om Senna helemaal onder narcose te laten brengen voor een heupfoto...
Ik vindt dat je helemaal gelijk hebt, het is nooit leuk maar ik denk dat je inderdaad met het ergste rekening moet houden.
nogmaals heel veel sterkte

-
Dazwa84
Ik vind het zo naar om dat zo rationeel op te schrijven. Net alsof het me niets doet
Nu ik er beter over na denk heb ik zoiets van: dan komt er uit de heupfoto dat ze slechte heupen heeft, dat is eigenlijk alleen maar een bevestiging...
Wat een ellende, arme hond. Gelukkig is ze nu wel helder en zichzelf en heeft ze ook nog wel zat goede dagen. Hopelijk blijft dat nog even zo..
Edit: Net heeft mijn moeder nog even met de DA overlegd en de foto was niet alleen vanwege haar acute kreupelheid, maar ook om te kijken of er geen eventuele tumoren in dat gebied aanwezig zijn, omdat dit volgens de DA niet altijd uit het bloed te halen valt. In dat geval is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal.
De DA bevestigde nogmaals dat de bult die Senna aan haar zijkant heeft, hier waarschijnlijk niets mee te maken heeft, ze denkt nog steeds aan een talgbult.
Vanmiddag krijgen we als het goed is de bloeduitslag.
Wat een ellende, arme hond. Gelukkig is ze nu wel helder en zichzelf en heeft ze ook nog wel zat goede dagen. Hopelijk blijft dat nog even zo..
Edit: Net heeft mijn moeder nog even met de DA overlegd en de foto was niet alleen vanwege haar acute kreupelheid, maar ook om te kijken of er geen eventuele tumoren in dat gebied aanwezig zijn, omdat dit volgens de DA niet altijd uit het bloed te halen valt. In dat geval is dat natuurlijk weer een heel ander verhaal.
De DA bevestigde nogmaals dat de bult die Senna aan haar zijkant heeft, hier waarschijnlijk niets mee te maken heeft, ze denkt nog steeds aan een talgbult.
Laatst gewijzigd door Dazwa84 op 13 mei 2009 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Esther 1
- Zeer actief
Dazwa84 schreef:Ik vind het zo naar om dat zo rationeel op te schrijven. Net alsof het me niets doetNu ik er beter over na denk heb ik zoiets van: dan komt er uit de heupfoto dat ze slechte heupen heeft, dat is eigenlijk alleen maar een bevestiging...
Dat nare gevoel dat komt omdat als je het opschrijft je het zelf zwart op wit ziet staan, klinkt heel raar. Het is natuurlijk onzin om te denken dat het je niets doet want dan was je nooit zover met haar gegaan, je houd gewoon ontzettend veel van je hond en dan kan je soms denken dat het allemaal niet zo erg is maar als je dan alles zwart op wit ziet staan dan schrik je.
Ik heb zelf onlangs mijn 2e DH moeten laten gaan, ook ontzettend veel pijn had ze, ik ben er niet voor om het leven van je hond te gaan verlengen omdat je het zelf nog niet aankan om hem of haar te laten gaan. Daar zijn ze altijd veels te trouw voor geweest dat verdienen ze niet.
Maar ik leef echt met je mee, ik voel mijn eigen verdriet van toen(13- 02 -09) weer opkomen........

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Pff wat een spanning.Dazwa84 schreef:Ik vind het zo naar om dat zo rationeel op te schrijven. Net alsof het me niets doetNu ik er beter over na denk heb ik zoiets van: dan komt er uit de heupfoto dat ze slechte heupen heeft, dat is eigenlijk alleen maar een bevestiging...
En jou rationeel opschrijven hier, natuurlijk doet 't je alles. Maar soms heb je er meer aan als je je eigengevoel ff kunt uitschakelen. En alleen naar de hond te kijken.
Sterkte met wachten

-
Dazwa84
Voor jou is dit ook een k*tperiode.... Jij ook heel veel sterkte gewenst..Rea schreef:Pff wat een spanning.Dazwa84 schreef:Ik vind het zo naar om dat zo rationeel op te schrijven. Net alsof het me niets doetNu ik er beter over na denk heb ik zoiets van: dan komt er uit de heupfoto dat ze slechte heupen heeft, dat is eigenlijk alleen maar een bevestiging...
En jou rationeel opschrijven hier, natuurlijk doet 't je alles. Maar soms heb je er meer aan als je je eigengevoel ff kunt uitschakelen. En alleen naar de hond te kijken.
Sterkte met wachten
-
Dazwa84
De DA belde en de leverwaardes waren veel te hoog, ook het kalium gehalte was bizar hoog. Om uit te sluiten dat dit komt omdat de test mogelijk foutief is gedaan is er vandaag weer bloed afgenomen. Ook wordt er extra getest op, iets met gal ofzo?
Senna is in het team van DA's besproken en ze denken nu aan de ziekte van Addison omdat je daarbij ook hoge kalium (en natrium ook) waardes ziet.
Morgen krijgen we als het goed is de uitslag van het aanvullende bloed onderzoek. En gaan we kijken of er bv. een stimulatieproef met hormonen gedaan kan worden om te kijken of het inderdaad Addison is. Dit mogelijk in Amsterdam.
Op de terugweg verstapte Senna zich weer en mankte ze weer, wilde ze niet meer mee lopen...
Verder is ze wel gewoon 'normale' Senna. Pittig en helder, terwijl als je leest over Addison, ze vaak echt heel ziek moeten zijn.. (http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... ddison.php) Hoewel ze ook aangeven dat de symptomen erg kunnen verschillen en soms ook heel wazig zijn.
Weer even afwachten dus. Hugo en ik zijn morgen op vakantie dus ik kan niet updaten.
Edit: De DA denkt dus aan Addison, maar sluit kanker ook niet uit. De foto van morgen is voor nu even komen te vervallen.
Senna is in het team van DA's besproken en ze denken nu aan de ziekte van Addison omdat je daarbij ook hoge kalium (en natrium ook) waardes ziet.
Morgen krijgen we als het goed is de uitslag van het aanvullende bloed onderzoek. En gaan we kijken of er bv. een stimulatieproef met hormonen gedaan kan worden om te kijken of het inderdaad Addison is. Dit mogelijk in Amsterdam.
Op de terugweg verstapte Senna zich weer en mankte ze weer, wilde ze niet meer mee lopen...
Verder is ze wel gewoon 'normale' Senna. Pittig en helder, terwijl als je leest over Addison, ze vaak echt heel ziek moeten zijn.. (http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... ddison.php) Hoewel ze ook aangeven dat de symptomen erg kunnen verschillen en soms ook heel wazig zijn.
Weer even afwachten dus. Hugo en ik zijn morgen op vakantie dus ik kan niet updaten.
Edit: De DA denkt dus aan Addison, maar sluit kanker ook niet uit. De foto van morgen is voor nu even komen te vervallen.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-
Dazwa84
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik maak aardig wat berners mee, en gemiddeld ligt het niet echt rond de 48 maanden, goddank niet zeg, mijne wordt ook bijna vier jaar :N:Jacky schreef:Is dat niet een beetje erg weinig. Onze berner is 13 jaar geworden.Marjoleine schreef:Vreselijk.
Sterkte.
Sterkte met Senna, epileptie is niet niks zeg

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
-
Dazwa84
-
Dazwa84
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-
Dazwa84
Ze is weer bijgekomen (foto was onder narcose, vorige keer was ze nl. moeilijk stil te houden) en er is niet veel bijzonders uitgekomen. Althans geen tumoren of gekke dingen. Verder heb ik m'n vader nog niet live gesproken maar dit is wat mijn broertje vertelde.
Dat het niet helemaal goed zit in haar poten dat wisten we natuurlijk al. We blijven nu zo doorgaan (met de Rimadyl), omdat ze het, afgezien van afgelopen maandag, daar over het algemeen nog goed (genoeg) op doet. Wandelen (niet te ver alleen) en tierig zijn..
Ik weet wel dat als ze straks echt veel meer pijn krijgt dat we dan gewoon de keuze moeten maken..
Dat het niet helemaal goed zit in haar poten dat wisten we natuurlijk al. We blijven nu zo doorgaan (met de Rimadyl), omdat ze het, afgezien van afgelopen maandag, daar over het algemeen nog goed (genoeg) op doet. Wandelen (niet te ver alleen) en tierig zijn..
Ik weet wel dat als ze straks echt veel meer pijn krijgt dat we dan gewoon de keuze moeten maken..