Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nu kat en leed

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

pammetje
Zeer actief

nu kat en leed

Ongelezen bericht door pammetje »

Kinderen snijden poten van poesjes af in dierenasiel
5 Mei 2009 - In een Nieuw-Zeelands asiel werden twee poesjes gruwelijk verminkt. Twee kinderen, niet ouder dan tien, hebben met een mes of een schaar hun pootjes afgesneden. De dieren overleefden de gruwel, maar een achterpoot en een deel van hun heup zal geamputeerd moeten worden.

Gegiechel
De kinderen giechelden toen ze het Wellington Cats Protection League-asiel verlieten. "Hun poten vielen af", lachten ze. Een dierenarts stelde evenwel vast dat de linker achterpoten van de diertjes botweg werden afgesneden.

Wachten met operatie
De katjes, allebei acht weken oud, kunnen nog niet geopereerd worden omdat ze nog niet volgroeid zijn. Intussen is de infectie evenwel bestreden en stellen de diertjes het goed, alle omstandigheden in acht genomen.

Golf van verminkingen
De vrijwilligers van het asiel zijn geschokt. De stompjes moeten elke dag zorgvuldig gereinigd worden. De vrouw die het asiel runt, zegt dat ze de jongste drie maanden al meer verminkte dieren heeft opgevangen dan in de voorbije negen jaar.

bron: http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=5183

ik snap het echt niet meer
zoiets haalde je toch niet in je kop op die leeftijd??
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jasses!Maar wat ik me dan wel afvraag is hoe die kinderen zomaar bij die kittens konden komen zonder toezicht te hebben?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

marian* schreef:Jasses!Maar wat ik me dan wel afvraag is hoe die kinderen zomaar bij die kittens konden komen zonder toezicht te hebben?
ja daar zat ik ook aan te denken
en die beestjes moeten het toch uitgeschreeuwd hebben
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kunnen we nu misschien eindelijk wereldwijd regelen dat je geen kinderen mag krijgen zonder een vergunning? Ik vind dat een nettere oplossing dan bij die kinders een paar vingers en tenen afknippen, hoewel dat wel mijn eerste reactie is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

GEen een levend wezen zit zo vol zieke gruwelijkheden als de mens. Zelfs kinderen die toch verondersteld worden 'puur" en "onschuldig" te zijn....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:denken: hoe kom je daar nu bij, jij gelooft zeker ook in de paashaas
puur en onschuldig, dat klinkt als chocolade, niet als kinderen :sst: :ugh:
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef::denken: hoe kom je daar nu bij, jij gelooft zeker ook in de paashaas
En toch zijn er kinderen die dat zijn. Alleen zijn ze het niet allemaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

ik heb zelf kinderen en kwam ook regelmatig op peuterspeelzaal kleutrschooel enz. enz. misschien moet ik toch eens een andere bril opzetten want wat jij omschrijft, herken ik niet :neenee: echt niet
als je ziet wat ze afentoe onderling uitvreten, :eek: gewoon omdat er even geen toezicht is of omdat het even een goed plan lijkt :N: ................
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Er is toch iets goed mis in die kleine kinder breintjes, om zoiets uberhaupt te doen en erbij te lachen enz.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

S@ndr@ schreef:ik heb zelf kinderen en kwam ook regelmatig op peuterspeelzaal kleutrschooel enz. enz. misschien moet ik toch eens een andere bril opzetten want wat jij omschrijft, herken ik niet :neenee: echt niet
als je ziet wat ze afentoe onderling uitvreten, :eek: gewoon omdat er even geen toezicht is of omdat het even een goed plan lijkt :N: ................
Zal wel a.d leeftijd, karakter en opvoeding liggen? Niet alle kinderen zijn 'onschuldig' net zo min als alle kinderen 'schuldig' zijn. Al vind ik 'schuldig' ook niet de juiste term, daar ze veel, op jonge leeftijd, simpelweg niet , kunnen, bevatten.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Bika
Actief
Mijn ras(sen): 3 Whippets
Contacteer:

Re: nu kat en leed

Ongelezen bericht door Bika »

pammetje schreef:Twee kinderen, niet ouder dan tien,

Dat beloofd wat als ze ouder zijn.
De criminelen van de toekomst.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Iedereen fijne Feestdagen toegewenst
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Chione schreef:
S@ndr@ schreef:ik heb zelf kinderen en kwam ook regelmatig op peuterspeelzaal kleutrschooel enz. enz. misschien moet ik toch eens een andere bril opzetten want wat jij omschrijft, herken ik niet :neenee: echt niet
Zal wel a.d leeftijd, karakter en opvoeding liggen? Niet alle kinderen zijn 'onschuldig' net zo min als alle kinderen 'schuldig' zijn. Al vind ik 'schuldig' ook niet de juiste term, daar ze veel, op jonge leeftijd, simpelweg niet , kunnen, bevatten.
Kinderen reageren heel primair vanuit zichzelf als iets weg moet dan kan het een schop krijgen, als ik boos ben op jou dan ga ik schreeuwen of je krijgt gewoon een ram desnoods met dat blok hout dat ik op dat moment in mijn handen heb :N: dat zie ik bij kinderen.
de rem zit er nog niet op, dat leren ze later pas, dat is geen schuldig/onschuldig, dat is in hoeverre zit de rem erop.
natuurlijk zijn er ook best kinderen minder heftig,
maar vaak is het een leerproces dat je niet zomaar iedereen een knal kunt geven als jij dat zo voelt.
kan me vergissen natuurlijk, maar zo heb ik het altijd een beetje ingeschat
en als ze dat niet leren ontstaat er een flink ongeremd probleem :N:
maar afschuwelijk blijft het, hoe verzint een kind het :evil:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

iones schreef:
S@ndr@ schreef::denken: hoe kom je daar nu bij, jij gelooft zeker ook in de paashaas
En toch zijn er kinderen die dat zijn. Alleen zijn ze het niet allemaal.
Mijn zoon zou het niet in zijn hoofd halen, die krijgt dat mee in zijn opvoeding .
Die mag nog geen spijker slaan in een boom van mij.
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kimmeke »

Is er dan enige opvoeding aanwezig???
Die kinderen mogen/kunnen daar zomaar rondhuppelen zonder begeleiding? Is er dan niemand die die kittens heeft horen janken? Dan moet je toch al heel ver uit te buurt geweest zijn hoor!
Naar mijn idee zijn dus niet alleen die kinderen fout maar zit er dus ook iets niet juist bij de manier van werken bij dat asiel...
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
xliiesje
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door xliiesje »

Jazeker KAT EN LEED.. Ik kom net thuis.. En wat stond er op me te wachten.. een natte kat.. Ik naar der toe.. aaien van wat is er aan de hand.. en wat blijkt.. ZE IS ONDERGEGOTEN MET TERPETINE:s.. Echt dat mensen dat kunnen doen joh :devil:

Wat kan ik het beste doen? Mijn kat wassen? Of.. Ik weet het niet.. Ze is in ieder geval binnen, want als ze naar buiten gaat ben ik bang dat die gekken der in de fik willen steken ofzo:S:S
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik heb ook drie kinderen met hun kuren maar geen eentje had het in zijn/haar hoofd gehaald dit met kittens uit te spoken c.q. dieren te mishandelen want dan zou het oorlog zijn geweest tussen hun en mij en dat wisten ze vanaf dat ze hun oogjes en oortjes open deden. Heeft dus niks te maken met wel of geen rem hebben. De zaken waren en zijn hier gewoon heel duidelijk.
Ik heb een gruwelijke hekel aan kinderen die dieren mishandelen. Gisteren zag mijn hulp Kitty een stel 8-10 jarigen die met stokken bezig waren de baby meerkoetjes te slaan, eentje was er al dood. En die ouders, och arme die probeerden nog de kinderen te verjagen met alles wat in hun kleine lijfje zat. Nou ze hadden toen aan Kitty een slechte en ik was nog veel erger geweest als ik het had gezien. :evil:
S@ndr@
Zeer actief

nee die van miij zouden het ook niet bedenken, maar wij zijn allemaal mensen die dieren hebben en kinderen leren heus wel dat dat niet mag, er bestaan ook mensen die ze niet hebben( je weet wel dieren) er bestaan zelfs mensen die nooit over dieren nadenken. klinkt gek maar het bestaat echt.
ik had het ook niet moeten zien daar niet van :devil:
ik snap trouwens niet waarom er geen toezicht is bij zoiets
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

er bestaan ook mensen die ze niet hebben( je weet wel dieren) er bestaan zelfs mensen die nooit over dieren nadenken. klinkt gek maar het bestaat echt
Nou, ik geloof zeker dat die bestaan. Die denken ook als ze erachter komen dat er dierenliefhebbers bestaan die van een andere planeet afkomstig zijn. :roll: Alsof de wereld van hun is.
Bika
Actief
Contacteer:

xliiesje schreef:Jazeker KAT EN LEED.. Ik kom net thuis.. En wat stond er op me te wachten.. een natte kat.. Ik naar der toe.. aaien van wat is er aan de hand.. en wat blijkt.. ZE IS ONDERGEGOTEN MET TERPETINE:s.. Echt dat mensen dat kunnen doen joh :devil:

Wat kan ik het beste doen? Mijn kat wassen? Of.. Ik weet het niet.. Ze is in ieder geval binnen, want als ze naar buiten gaat ben ik bang dat die gekken der in de fik willen steken ofzo:S:S
IK denk gewoon wassen met shampoo.
Als je blijft kijken waar de zon is ondergegaan zal je hem nooit meer op zien komen.
Afbeelding
TvanEmst
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie x Dobermann

Ongelezen bericht door TvanEmst »

Bika schreef:
pammetje schreef:Twee kinderen, niet ouder dan tien,

Dat beloofd wat als ze ouder zijn.
De criminelen van de toekomst.

Nou, dat geloof ik niet. Mijn kids hebben ook wel eens gekke dingen gedaan, en toen ze ouder werden waren ze toch wel even geschrokken van het feit dat ze die dingen hadden gedaan. (Wel tegen 'dode' dingen, ruitjes ingooien, lantaarnpalen stukmaken.. :eek: :boos: ) Natuurlijk zal dat niet voor iedereen gelden, maar ik denk dat het geen criminelen worden en dat ze er later heel erg veel spijt van gaan krijgen.
Afbeelding
Groetjes van Tess en een poot(je!) van Moos!
iones
Zeer actief

xliiesje schreef:Jazeker KAT EN LEED.. Ik kom net thuis.. En wat stond er op me te wachten.. een natte kat.. Ik naar der toe.. aaien van wat is er aan de hand.. en wat blijkt.. ZE IS ONDERGEGOTEN MET TERPETINE:s.. Echt dat mensen dat kunnen doen joh :devil:

Iek, dat vind ik ook verdacht!

Dat iemand je kat natspuit om hem uit de tuin te weren is begrijpelijk. MAar dit is gewoon akelig. Ik zou gewoon mijn kat bij me houden als ik jou was. Zorgen voor een goede afzetting.

Je moet hem wel wassen ja. Stel dat hij zich gaat schoonlikken, dat kan nooit goed zijn.
Maryanne schreef:Gisteren zag mijn hulp Kitty een stel 8-10 jarigen die met stokken bezig waren de baby meerkoetjes te slaan, eentje was er al dood. En die ouders, och arme die probeerden nog de kinderen te verjagen met alles wat in hun kleine lijfje zat. Nou ze hadden toen aan Kitty een slechte en ik was nog veel erger geweest als ik het had gezien. :evil:
Wat bezielt ze in godsnaam? :eek:
xliiesje
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door xliiesje »

Ja we hebben de dierenarts al gebeld.. wassen met dreft zeiden ze.. En anders kortscheren.. maar het is er nu al een beetje uit gelukkig..
Afbeelding
Bika
Actief
Contacteer:

TvanEmst schreef:
Nou, dat geloof ik niet.

Dat zal ook niet voor iedereen gelden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”