Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel vlees, volgorde 'Samenstelling' of 'Ingrediënten'?
Moderator: moderatorteam
-
wheatylot
Hoeveel vlees, volgorde 'Samenstelling' of 'Ingrediënten'?
Ik heb een zak biofood senior gekocht, ik heb voor dit merk gekozen omdat het naast dat er vooral scharrelvlees wordt gebruikt, ook geen troep in zit. Maar ook omdat de 'Samenstelling' op de site begint met vlees.
Samenstelling van het seniorvoer: Kip, lam- en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwitextracten en oliën, kipvet, gist, tarwe, maïs, lecithine, bietenpulp, Biofood natuurkruiden, plantaardige vitamines, mineralen (pre-mix) en souplesse mix (chondroïtine, glucosamine).
Maar, op de ingrediëntenlijst op de zak staat:
Granen/Rijst, vleesmeel, plantaardige eiwitextracten, oliën & vetten, vitaminen, mineralen, natuurkruiden, zeewier.
Wat is er nou juist, het lijkt wel alsof het om een heel ander merk gaat!
Ik weet dat wat er het meeste in zit als eerste moet komen, maar is dat van de ingrediëntenlijst of van de samenstellinglijst? Dus komt vlees eerst, of komt granen/rijst eerst?
En Kip, lam- en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens) = "Vleesmeel"?!
In ieder geval staat er ook vleesmeel (min. 18%), vleesaandeel = 60%.
De brok die ik eerst gaf: Granen (tarwe, maïs), 23% vlees en dierlijke bijproducten (kip), oliën en vetten,
mineralen.
Is dat dan niet beter?!
Of is misschien deze beter: Granen (rijst), 25% vlees en dierlijke bijproducten (kip), ei poeder, mineralen, zeewier, spirulina.
Hoop dat iemand me kan helpen/adviseren!
PS: kvv geef ik 2x per week, dit wil ik niet fulltime doen. Verder kan hij (de hond) niet tegen geperste brok.
Samenstelling van het seniorvoer: Kip, lam- en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens), eiwitextracten en oliën, kipvet, gist, tarwe, maïs, lecithine, bietenpulp, Biofood natuurkruiden, plantaardige vitamines, mineralen (pre-mix) en souplesse mix (chondroïtine, glucosamine).
Granen/Rijst, vleesmeel, plantaardige eiwitextracten, oliën & vetten, vitaminen, mineralen, natuurkruiden, zeewier.
Ik weet dat wat er het meeste in zit als eerste moet komen, maar is dat van de ingrediëntenlijst of van de samenstellinglijst? Dus komt vlees eerst, of komt granen/rijst eerst?
En Kip, lam- en rundvlees en dierlijke bijproducten (lever, hart en pens) = "Vleesmeel"?!
In ieder geval staat er ook vleesmeel (min. 18%), vleesaandeel = 60%.
De brok die ik eerst gaf: Granen (tarwe, maïs), 23% vlees en dierlijke bijproducten (kip), oliën en vetten,
mineralen.
Is dat dan niet beter?!
Of is misschien deze beter: Granen (rijst), 25% vlees en dierlijke bijproducten (kip), ei poeder, mineralen, zeewier, spirulina.
Hoop dat iemand me kan helpen/adviseren!
PS: kvv geef ik 2x per week, dit wil ik niet fulltime doen. Verder kan hij (de hond) niet tegen geperste brok.
-
miko
- Zeer actief
de volgorde van de ingredientenlijst telt als het gaat om volgorde van wat er het meest in zit. Vleesaandeel van 60 % is in natte vorm, na drogen is dat aanzienlijk minder waardoor er uiteindelijk toch meer graan in zit dan vleesmeel.
o.a. farmfood (geperst), dog lovers gold (geexpandeerd), naturis (geexpandeerd), acana (geexp.), carocroc (geexp.) en orijen (geexp.) hebben vleesmeel wel als hoofdingredient en in meerdere gevallen hebben ze meerdere dierlijke eiwitbronnen.
een brok waarvan het hoofdingr. granen is geef ik nooit meer, je hebt dan wel keus genoeg, in principe zijn al die brokken zo'n beetje hetzelfde.
carocroc is heel betaalbaar, zonder rotzooi en het advies van carocroc en uitleg en openheid over hun voer is ongekend goed, ik ken geen enkel ander merk die daaraan kan tippen en ik heb met HEEL veel merken gecorrespondeerd.
o.a. farmfood (geperst), dog lovers gold (geexpandeerd), naturis (geexpandeerd), acana (geexp.), carocroc (geexp.) en orijen (geexp.) hebben vleesmeel wel als hoofdingredient en in meerdere gevallen hebben ze meerdere dierlijke eiwitbronnen.
een brok waarvan het hoofdingr. granen is geef ik nooit meer, je hebt dan wel keus genoeg, in principe zijn al die brokken zo'n beetje hetzelfde.
carocroc is heel betaalbaar, zonder rotzooi en het advies van carocroc en uitleg en openheid over hun voer is ongekend goed, ik ken geen enkel ander merk die daaraan kan tippen en ik heb met HEEL veel merken gecorrespondeerd.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
vlees in een droge, verhitte en geperste brok
sorry hoor, ik lach je niet uit, maar ik vraag je wel even heel serieus GOED na te denken over hoe je dit voor je ziet
Doe eens de moeite om het je VOOR te stellen, gewoon in je hoofd..
Pak een brokje, kijk er eens naar, gooi hem eens in een glas water, sabbel er eens op, kauw er eens op, verkruimel hem eens en kijk er dan eens naar..
Doet je dat aan vlees denken?
Mwah....mij niet in ieder geval, maar goed, dat kan ook komen omdat mijn honden vlees eten zoals vlees eruit ziet als het van een dode koe afkomt;, rood, bloederig en aan 1 homp
sorry hoor, ik lach je niet uit, maar ik vraag je wel even heel serieus GOED na te denken over hoe je dit voor je ziet
Doe eens de moeite om het je VOOR te stellen, gewoon in je hoofd..
Pak een brokje, kijk er eens naar, gooi hem eens in een glas water, sabbel er eens op, kauw er eens op, verkruimel hem eens en kijk er dan eens naar..
Doet je dat aan vlees denken?
Mwah....mij niet in ieder geval, maar goed, dat kan ook komen omdat mijn honden vlees eten zoals vlees eruit ziet als het van een dode koe afkomt;, rood, bloederig en aan 1 homp
- mercedes2803
- Zeer actief
-
wheatylot
Jammer van dit forum is dat je niet eens een vraag kan stellen over brokken, zonder dat gezeur over barfen en kvv. Ik zeg al in mijn berichtje: kvv geef ik 2x per week, dit wil ik niet fulltime doen. Verder kan hij (de hond) niet tegen geperste brok.
Met ik wil dit niet fulltime doen, bedoel ik: ik kan dit niet fulltime doen. Ruimtegebrek, sommige dagen hele dag ziekenhuisbezoek (daarbij mag de hond als uitzondering mee, en daar kan ik niet aankomen met kvv of barf), enzovoorts. Ik heb daar zo mijn redenen voor, die kan je ook accepteren.
Ik vind trouwens sowieso dat als je zo goed mogelijk voor je hond wil zijn, je ook niet bio-industrie vlees moet gaan geven, daar zit allemaal troep in zoals antibiotica en hormonen. En zo heeft iedereen zijn eigen opinie.
Dus zoek ik een brok voor ongeveer 4 dagen in de week.
Een krokante natuurlijke brok, met minimaal scharrelvlees.
@ Miko: is die carocroc zoiets? Ik zal even op de site kijken, bedankt voor de tip!
Met ik wil dit niet fulltime doen, bedoel ik: ik kan dit niet fulltime doen. Ruimtegebrek, sommige dagen hele dag ziekenhuisbezoek (daarbij mag de hond als uitzondering mee, en daar kan ik niet aankomen met kvv of barf), enzovoorts. Ik heb daar zo mijn redenen voor, die kan je ook accepteren.
Ik vind trouwens sowieso dat als je zo goed mogelijk voor je hond wil zijn, je ook niet bio-industrie vlees moet gaan geven, daar zit allemaal troep in zoals antibiotica en hormonen. En zo heeft iedereen zijn eigen opinie.
@ Miko: is die carocroc zoiets? Ik zal even op de site kijken, bedankt voor de tip!
-
miko
- Zeer actief
hoi,
carocroc is wel natuurlijk (zonder chemische toei) en krokant / geexpandeerd, of er scharrelvlees in zit weet ik niet, weet wel dat het lamsvlees uit australie komt en een BSE / scrapi-vrije status heeft.
in ieder geval is het altijd afwachten hoe je hond het erop doet, er zijn honden die het super doen en oud worden met bonzo, en er zijn honden die het slecht doen op Orijen a 85 euro per 13,5 kilo.
Carocroc heeft een paar varianten die een koolhydraten %tage hebben van in de 30 % wat voor een brok in die prijsklasse zeer laag is, als je nog lager in koolhydraten wil gaan dan kom je bij acana en orijen uit en die zijn meer dan 2 x zo duur.
mevr. v Heijst van carocroc zal al je vragen zeer uitgebreid beantwoorden.
carocroc is wel natuurlijk (zonder chemische toei) en krokant / geexpandeerd, of er scharrelvlees in zit weet ik niet, weet wel dat het lamsvlees uit australie komt en een BSE / scrapi-vrije status heeft.
in ieder geval is het altijd afwachten hoe je hond het erop doet, er zijn honden die het super doen en oud worden met bonzo, en er zijn honden die het slecht doen op Orijen a 85 euro per 13,5 kilo.
Carocroc heeft een paar varianten die een koolhydraten %tage hebben van in de 30 % wat voor een brok in die prijsklasse zeer laag is, als je nog lager in koolhydraten wil gaan dan kom je bij acana en orijen uit en die zijn meer dan 2 x zo duur.
mevr. v Heijst van carocroc zal al je vragen zeer uitgebreid beantwoorden.
- mercedes2803
- Zeer actief
Joh zoek het lekker uit
Maar niet gaan lopen zeiken en vragen naar het waarom van 3 tot 5 keer op een dag schijten en ga jezelf alstjeblieft niet wijsmaken dat er vlees of ook maar IETS dat LIJKT op vlees in die brokken zit.
Jij vindt het raar dat er over KVV en Barf begonnen wordt als jij begint over brokken waar VLEES in zou zitten?
Nah goed...dat is jouw gebrek, niet mijn gebrek.
Maar goed...de geinige ondertoon uit mijn vorige bericht kwam blijkbaar niet over, maar na je debielerige opmerkingen ben ik er wel klaar mee.
En je ' groene' geneuzel over bio industrie vlees geven mag je lekker voor je houden daar werd namelijk niet over gepraat toch?
maar je wilt een punt maken door daarover te beginnen?
mens, ga lekker rauwe groenten eten, onbespoten uit je eigen tuintje natuurlijk....
Maar niet gaan lopen zeiken en vragen naar het waarom van 3 tot 5 keer op een dag schijten en ga jezelf alstjeblieft niet wijsmaken dat er vlees of ook maar IETS dat LIJKT op vlees in die brokken zit.
Jij vindt het raar dat er over KVV en Barf begonnen wordt als jij begint over brokken waar VLEES in zou zitten?
Nah goed...dat is jouw gebrek, niet mijn gebrek.
Maar goed...de geinige ondertoon uit mijn vorige bericht kwam blijkbaar niet over, maar na je debielerige opmerkingen ben ik er wel klaar mee.
En je ' groene' geneuzel over bio industrie vlees geven mag je lekker voor je houden daar werd namelijk niet over gepraat toch?
maar je wilt een punt maken door daarover te beginnen?
mens, ga lekker rauwe groenten eten, onbespoten uit je eigen tuintje natuurlijk....
-
yvonne1961
- Actief
- mercedes2803
- Zeer actief
Er zit een knop op je PCyvonne1961 schreef:Ik vind dat je wel wat grof uit de hoek komt Mercedes.
Gebruik hem zou ik zeggen...
je reageert met de beste bedoeling omdat je ook al iemands topic over poepen voorbij ziet komen en dan krijg je zo'n reactie als dat ik krijg???
Misschien is het beter dat mensen die topics openen er meteen even bij zetten WAT voor antwoord ze willen krijgen en er VOORAL bijzetten welke woorden ze VOORAL NIET voorbij willen zien komen.
Dat antwoord een stuk makkelijker
En dan vragen sommige nieuwkomers zich af waarom de wat " oudere" leden soms bijna niet meer reageren op topics van beginners die vragen hebben
Nou, HIEROM dus...
maar ik donder alweer op hoor....ik was al bijna niet meer actief hier aan het meeschrijven en de lust is me ook direct weer over
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
-
wheatylot
Jammer, jammer.
Ik snap niet helemaal waarom je zo reageert, maar goed. Ook jammer dat het getollereerd wordt, ik stel gewoon een vraag.
Reageren met de beste bedoeling? Een geinige ondertoon? Je eerste bericht is al niet al te vriendelijk, maar oke: Ha..., ha.
Dat van het poepen, als je goed leest, komt niet door de brokken. Ook op de dagen dat hij Carnibest, Rodi of wat dan ook eet poept hij zoveel.
Ik had al duidelijk gezegd dat ik alleen op bepaalde dagen brok wil geven, niet op elke dag. Als jij dan als nog komt met allerlei dingen over dat brokken zo verschrikkelijk slecht zijn, en niet eens op een normale manier, vind ik dat vervelend. Klein tipje: eerst goed lezen, even rustig aanhalen, en dan reageren. En niet zo zwartwit denken en je opwinden over...niets. Heb je alleen jezelf mee.
Gelukkig zijn er ook nog een paar mensen die wel normaal reageren, @Marjoleine: Ik heb hem Farmfood wel eens gegeven, maar dat kwam er meteen weer uit. Dus dat heb ik wel even volgehouden, misschien kwam het door gewenning, maar hij bleef het doen. Hij kauwde het wel, maar zijn maag moet het niet hebben, ik weet het niet precies. Ook heb ik de geperst van biofood geprobeerd: precies hetzelfde verhaal.
@Miko, Bedankt voor die tip, ik zal contact opnemen met Carocroc.
Ik had trouwens ook het merk denkadog (ofzoiets) gevonden, maar op de site staat helemaal geen ingredientenlijst of analyse... weet iemand misschien waar ik die kan vinden? (Van de senior croc en senior superior).
Ik snap niet helemaal waarom je zo reageert, maar goed. Ook jammer dat het getollereerd wordt, ik stel gewoon een vraag.
Reageren met de beste bedoeling? Een geinige ondertoon? Je eerste bericht is al niet al te vriendelijk, maar oke: Ha..., ha.
Dat van het poepen, als je goed leest, komt niet door de brokken. Ook op de dagen dat hij Carnibest, Rodi of wat dan ook eet poept hij zoveel.
Ik had al duidelijk gezegd dat ik alleen op bepaalde dagen brok wil geven, niet op elke dag. Als jij dan als nog komt met allerlei dingen over dat brokken zo verschrikkelijk slecht zijn, en niet eens op een normale manier, vind ik dat vervelend. Klein tipje: eerst goed lezen, even rustig aanhalen, en dan reageren. En niet zo zwartwit denken en je opwinden over...niets. Heb je alleen jezelf mee.
Gelukkig zijn er ook nog een paar mensen die wel normaal reageren, @Marjoleine: Ik heb hem Farmfood wel eens gegeven, maar dat kwam er meteen weer uit. Dus dat heb ik wel even volgehouden, misschien kwam het door gewenning, maar hij bleef het doen. Hij kauwde het wel, maar zijn maag moet het niet hebben, ik weet het niet precies. Ook heb ik de geperst van biofood geprobeerd: precies hetzelfde verhaal.
Ik had trouwens ook het merk denkadog (ofzoiets) gevonden, maar op de site staat helemaal geen ingredientenlijst of analyse... weet iemand misschien waar ik die kan vinden? (Van de senior croc en senior superior).
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Hoeveel vlees, volgorde 'Samenstelling' of 'Ingrediënten
Ga je hier nog achteraan? Het intrigeert mij wel namelijk.wheatylot schreef:Ik heb een zak biofood senior gekocht, ik heb voor dit merk gekozen omdat het naast dat er vooral scharrelvlees wordt gebruikt, ook geen troep in zit. Maar ook omdat de 'Samenstelling' op de site begint met vlees.
-
susan0101
- Vaste gebruiker
De brokken van Biofood vindt ik....uhhhh vinden mijn honden heerlijk. Met scharrelvlees en natuurkruiden. Het hoge percentage vlees bijv. 60%-80% betekent "nat vlees" wat toegevoegd wordt waarvan 15-30% droog vlees overblijft. Vleesmeel is bij elk merk weer anders. Dit betekent gewoon dat er 1 soort of verschillende soorten vlees vermalen wordt tot vleesmeel wat toegevoegd wordt aan de brok. Merken als Denkadog, Biofood, Carocroc e.d gebruiken echt vlees en geen afval van bijv karkassen daarnaast bevatten deze voeders bevatten ook geen BHT, BTA en Ethoxyquine.wheatylot schreef:Jammer, jammer.
![]()
Vleesmeel bij multinational voer bevat vaak afval van bijv karkassen e.d.
"De meeste honden (en katten) voedings fabrikanten zijn onderdeel van grote multinationals. Bijv. in de USA , Nestlè = Friskies, Colgate-Palmolive = Hill’s, Procter & Gamble = Eukanuba, Mars = Pedigree. Zakelijk gezien is het voor de multinationals het in bezit hebben van dierenvoeding fabrikanten een ideale combinatie. De dierenvoedingstak van zo’n multinational is een vaste afnemer van de afvalproducten die elders bij dochters van de moedermaatschappij vrij komen. En weer tot winst omgezet kunnen worden."
Gewoon de goede merken uitzoeken en testen wat je hond het lekkerst vindt, bel of mail even.....
http://tinylink.com/?NXGxCeJmDZ
Geperste brok voeding merken
http://tinyurl.com/9wvcdv
Succes
-
miko
- Zeer actief
Hoi,
hier de analyse van denkadog senior :
http://www.denkadog.nl/productanalyse-senior-croc/
Denkadog geeft geen ingredientenlijst, ook niet op aanvraag.
Hoofdbestandsdeel is graan zoals vrijwel alle brokken, uitgezonderd de hierboven genoemde merken.
hier de analyse van denkadog senior :
http://www.denkadog.nl/productanalyse-senior-croc/
Denkadog geeft geen ingredientenlijst, ook niet op aanvraag.
Hoofdbestandsdeel is graan zoals vrijwel alle brokken, uitgezonderd de hierboven genoemde merken.
-
susan0101
- Vaste gebruiker
Re: Hoeveel vlees, volgorde 'Samenstelling' of 'Ingrediënten
Ik heb ze enige tijd geleden ook gemailt even. Het blijkt dat er destijds een fout gemaakt is bij zowel het drukken van de zakken als enkele fouten op de website. "We zijn een klein familie bedrijf en de fout zal bij het drukken van nieuwe zakken aangepast worden. Echter zijn er destijds duizenden zakken besteld en is dit een grote kostenpost voor ons als klein bedrijf om deze opnieuw te moeten laten drukken. Onze excuses." Op de website zullen de enkele foutjes ook aangepast worden.Rosita Compagner schreef:Ga je hier nog achteraan? Het intrigeert mij wel namelijk.wheatylot schreef:Ik heb een zak biofood senior gekocht, ik heb voor dit merk gekozen omdat het naast dat er vooral scharrelvlees wordt gebruikt, ook geen troep in zit. Maar ook omdat de 'Samenstelling' op de site begint met vlees.
Mooi balen. Gebeurt wel eens vaker dat een percentage omgedraaid is per ongeluk of dat het woord verkeerd geschreven staat e.d. Heb zelf in het verleden een ander merk gevoerd waarbij bleek dat een percentage verkeerd was gedrukt. Bij vet stond toen 180% ipv 18% LOL.
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt zeg ik maar.....
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
-
wheatylot
Maar is dat niet heel erg raar, dat ze geen ingredientenlijst geven? Is het wettelijk wel toegestaan, of staat het wel op de zakken?Denkadog geeft geen ingredientenlijst, ook niet op aanvraag.
En bedoel je onder bovengenoemde merken ook biofood, of niet?
@Susan0101: hoe lang is het geleden dat je dat antwoord hebt gekregen, is de informatie op de site dan wel juist (dat moet toch binnen een dag nadat je de fout hebt achterhaalt opgelost zijn lijkt mij)?
@Rosita Compagner: haha, goed idee van je!
Ik vind dat ze sowieso iets op de site moeten vermelden hierover, in ieder geval totdat alle 'foute' zakken verkocht zijn.
-
Fin
- Zeer actief
Ben jij bezig met een soort onderzoek of scriptie over brokken of zo? Dat je een forumnaam gekozen hebt waar het woord wheat = graan in zit, en dat je achter elkaar topics opent over de samenstelling van diverse brokken om zo onze meningen hierover te peilen?wheatylot schreef:Jammer van dit forum is dat je niet eens een vraag kan stellen over brokken, zonder dat gezeur over barfen en kvv. Ik zeg al in mijn berichtje: kvv geef ik 2x per week, dit wil ik niet fulltime doen. Verder kan hij (de hond) niet tegen geperste brok.
Ik vind trouwens sowieso dat als je zo goed mogelijk voor je hond wil zijn, je ook niet bio-industrie vlees moet gaan geven, daar zit allemaal troep in zoals antibiotica en hormonen. En zo heeft iedereen zijn eigen opinie.![]()
Ik vind het allemaal maar vreemd.
-
Fin
- Zeer actief
-
susan0101
- Vaste gebruiker
Ik was niet duidelijk genoeg maar met "Ik heb ze enige tijd geleden ook gemailt even. Het blijkt dat er destijds een fout gemaakt is bij zowel het drukken van de zakken als enkele fouten op de website." doelde ik op een andere aanpassing die inmiddels keurig is doorgevoerd.Rosita Compagner schreef:Ja, dat kun je zeggen maar volgens mij zijn zij nu strafbaar? Daarbij is de investering in een paar duizend stickers niet zo heel groot en moeten ze maar een avondje gaan plakken met de hele familie?
Om nu gelijk met "strafbaar" aan te komen klopt dus niet. Niet te voorbarig Rosita.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zet een vraagteken susansusan0101 schreef:Ik was niet duidelijk genoeg maar met "Ik heb ze enige tijd geleden ook gemailt even. Het blijkt dat er destijds een fout gemaakt is bij zowel het drukken van de zakken als enkele fouten op de website." doelde ik op een andere aanpassing die inmiddels keurig is doorgevoerd.Rosita Compagner schreef:Ja, dat kun je zeggen maar volgens mij zijn zij nu strafbaar? Daarbij is de investering in een paar duizend stickers niet zo heel groot en moeten ze maar een avondje gaan plakken met de hele familie?
Om nu gelijk met "strafbaar" aan te komen klopt dus niet. Niet te voorbarig Rosita.
-
susan0101
- Vaste gebruiker
Gelukkig bestaan er mensen die geen fouten makenRosita Compagner schreef:Ik zet een vraagteken susanMaar je schrijft toch ook dat ze in duizenden zakken geInvesteerd hebben? En dat was te duur om opnieuw te drukken dus staat er foutieve informatie op die zakken. Althans zo lees ik jouw tekst. Nu heb je het over een fout op de site. Volgende vraag is hoeveel fouten deze mensen wel niet maken?
Dat was hun mail in die tijd. Inmiddels hebben ze het dus wel aangepast en ging het om een verkeerde spelling. Dat kan toch altijd gebeuren. Niemand is feilloos. Als je wilt vindt je op elke verpakking altijd wel iets verkeerd is ook al is het een komma of d of t die verkeerd staat of iets dergelijks.
Ze hebben een vernieuwde website en de fouten worden aangepast is me gemailt. Ik had ze namelijk ook nog even gemailt maar Biofood mailde me dat ze hierop reeds geattendeerd waren door een andere consument (moet wheatylot zijn ;o).
Laatst gewijzigd door susan0101 op 08 mei 2009 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
wheatylot
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
-
susan0101
- Vaste gebruiker
LOL. Ja ik soms niet zo "helder". Ach ja de leeftijd heh.Rosita Compagner schreef:ok, ditmaal ging het dus om een foute ingredientenlijst op een website. De opgave op de zakken is correct.
vorige keer toen ging het om een d of een t op de zakken.
Heb ik het zo helder? Straks krijgt die Biofood een slechte naam omdat jij onduidelijk bent susan, dat moet je toch niet willen
-
susan0101
- Vaste gebruiker
Je hebt ze toch ook gemaild denk ik? Vorige kreeg ik gratis kauwmateriaal omdat ik de spelfout had doorgemaild. Grappig en netjes.wheatylot schreef:Hey, het is inderdaad aangepast! Ik heb er niets over gehoord, dus ik weet niet of het 'door mij' komt dat het is aangepast.
Hmm, dus toch nog een brok die meer graan dan vlees bevat, pff.
Laatst gewijzigd door susan0101 op 08 mei 2009 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
over spelfouten gesproken, gemailt en doorgemailt schrijf je met een dsusan0101 schreef:Je hebt ze toch ook gemailt denk ik? Vorige kreeg ik gratis kauwmateriaal omdat ik de spelfout had doorgemailt. Grappig en netjes.wheatylot schreef:Hey, het is inderdaad aangepast! Ik heb er niets over gehoord, dus ik weet niet of het 'door mij' komt dat het is aangepast.
Hmm, dus toch nog een brok die meer graan dan vlees bevat, pff.

-
susan0101
- Vaste gebruiker
Voltooid deelwoord en kofschip.....je hebd helemaal gelijk ;o)Hutsje schreef:over spelfouten gesproken, gemailt en doorgemailt schrijf je met een dsusan0101 schreef:Je hebt ze toch ook gemailt denk ik? Vorige kreeg ik gratis kauwmateriaal omdat ik de spelfout had doorgemailt. Grappig en netjes.wheatylot schreef:Hey, het is inderdaad aangepast! Ik heb er niets over gehoord, dus ik weet niet of het 'door mij' komt dat het is aangepast.
Hmm, dus toch nog een brok die meer graan dan vlees bevat, pff..
-
Muk
Een hond krijgt pas een consistente hoop ontlasting als het voedsel ook in een consistente vorm wordt aangeboden. Oftewel, als je 7 dagen per week hetzelfde geeft. 2 dagen per week kvv, 3 dagen brok en meer van dit soort schema's zullen nooit tot minder ontlasting leiden, omdat het daarvoor te verschillend is.wheatylot schreef:Jammer van dit forum is dat je niet eens een vraag kan stellen over brokken, zonder dat gezeur over barfen en kvv. Ik zeg al in mijn berichtje: kvv geef ik 2x per week, dit wil ik niet fulltime doen. Verder kan hij (de hond) niet tegen geperste brok.
Ik vind trouwens sowieso dat als je zo goed mogelijk voor je hond wil zijn, je ook niet bio-industrie vlees moet gaan geven, daar zit allemaal troep in zoals antibiotica en hormonen. En zo heeft iedereen zijn eigen opinie.![]()
Ik denk dat je hond niet persé allergisch is voor geperste brok, maar wel voor een (of meerdere) ingredienten van het merk wat je nu geeft. Granen in brokken zijn meestal de boosdoener. Honden verteren die nu eenmaal slecht en dat merk je ook in de ontlasting bij veel honden.
Een brok met vlees is onzin. Er zit wat vlees in, maar verwacht daar ook niet teveel van. En dat vlees is afkomstig van de slacht. Biologisch vlees in brokken is niet te controleren, zelfs niet voor de fabrikant, dus dat is alleen maar een leuk verkooppraatje + een reden om de prijs nog wat omhoog te gooien.
Ik ben niet tegen brok, maar heb wel wetenschappelijke studies gezien over het verschil tussen brok en versvleesvoeding. En de resultaten waren heel duidelijk. Wel in het voordeel van vlees, maar ja, dat heb ik bij mijn eigen hond ook al gezien. Ik zal daarom ook nooit meer brok geven.
Voordat je overstapt op een niet geperste brok, kijk ook eens op internet hoe dat verteert. Je zal nog eens schrikken als je die foto's ziet. Stap dus niet zomaar over, maar kijk eerst eens goed naar de ingrediënten van je huidige brok.