Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het leesten in Apeldoorn de moeite waard?
Moderator: moderatorteam
- rosco fauve
- Vaste gebruiker
Het leesten in Apeldoorn de moeite waard?
Hallo, wij gaan vanmiddag voor een familie weekend richting Hoenderloo.
Nou, heb ik al wel vaker gehoord over het hondenbos 'Het Leesten' bij Apeldoorn maar het is best een eindje uit de buurt dus ik ben er nog nooit geweest. Nu dacht ik dat is leuk voor vanmiddag voor we naar het huisje gaan. Maar ik vraag me af hoe groot is het ongeveer? Kun je daar wel een uurtje zoet brengen of is het heel klein. Het gaat me echt om het afgezette bos zodat Rosco daar los kan lopen.
Op de site van het 'leesten' staat eigenlijk niets over de afmetingen van het hondenbos.
Groetjes Marja
Nou, heb ik al wel vaker gehoord over het hondenbos 'Het Leesten' bij Apeldoorn maar het is best een eindje uit de buurt dus ik ben er nog nooit geweest. Nu dacht ik dat is leuk voor vanmiddag voor we naar het huisje gaan. Maar ik vraag me af hoe groot is het ongeveer? Kun je daar wel een uurtje zoet brengen of is het heel klein. Het gaat me echt om het afgezette bos zodat Rosco daar los kan lopen.
Op de site van het 'leesten' staat eigenlijk niets over de afmetingen van het hondenbos.
Groetjes Marja
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het is zeker de moeite waard. Vanaf de parkeerplaats loop je het afgegesloten gedeelte in. Dan ga je meteen naar rechts en als je dat helemaal uitloopt kom je bij een klein stukje heide aan het eind bij de klaphekjes begint de 'natte-neuzenroute' die is niet omheind maar daar mag de hond ook los en het is nog een flinke trippel door het bos die weer eindigt bij het omheinde gebied.
Groetjes van Charlotte

- Marin
- Actief
- Judith&Jayla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jayla: nova scotia duck tolling retriever, Masha en zaza : maltezers
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik vind het zeker de moeite waard. Je moet niet verwachten dat het een heeeeeeeeel groot bos is. Er is een stuk bos, en een stuk heide waar de honden los kunnen lopen, en ik weet niet hoe hoog je wandel tempo is, maar je zou als je het rond loopt het in een half uurtje gelopen kunnen hebben, maar je hebt ook nog allemaal zijpaadjes, waardoor je er langer over kan doen, en ik loop het vaak ook gewoon 2 x, of ik ga zelf zitten op een bankje, en de honden gaan lekker verder rausen. Uiteindelijk vermaak ik me dr altijd zeker wel een uur of meer. Meestal blijf ik er een uurtje of 2 hangen, en laat ik de honden daar lekker rausen. Naderhand nog een kopje thee en daarna weer op huis aan. Dus ja, ik denk wel dat het de moeite waard is 
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
of een patatjeP!nki schreef:Ik vind het zeker de moeite waard. Je moet niet verwachten dat het een heeeeeeeeel groot bos is. Er is een stuk bos, en een stuk heide waar de honden los kunnen lopen, en ik weet niet hoe hoog je wandel tempo is, maar je zou als je het rond loopt het in een half uurtje gelopen kunnen hebben, maar je hebt ook nog allemaal zijpaadjes, waardoor je er langer over kan doen, en ik loop het vaak ook gewoon 2 x, of ik ga zelf zitten op een bankje, en de honden gaan lekker verder rausen. Uiteindelijk vermaak ik me dr altijd zeker wel een uur of meer. Meestal blijf ik er een uurtje of 2 hangen, en laat ik de honden daar lekker rausen. Naderhand nog een kopje thee en daarna weer op huis aan. Dus ja, ik denk wel dat het de moeite waard is
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Het afgesloten stuk is niet zo heel groot. Daar kun je geen uur in wandelen. Het is wel leuk (maar in het weekend ook vaak erg druk...). Vanuit dat afgesloten stuk kun je de Natte Neuzen Route lopen. Dat is wel een leuke route.
Je kunt er inderdaad wat eten en drinken, maar dat is weer buiten dat afgesloten stuk, dus daar mogen de honden niet los.
Je kunt er inderdaad wat eten en drinken, maar dat is weer buiten dat afgesloten stuk, dus daar mogen de honden niet los.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Addy
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ja leuk, ik heb mijn hond daar eens door een poel laten rollen, dat was minder STINKEN
Je kunt je hond er veilig loslaten, is omheind, en als je meer wil wandelen doe je ze aan de riem en gaat een route lopen. En je kunt er idd koffie drinken en patat eten...
en mooi zitten bij mooi weer op het grote veld ernaast
Je kunt je hond er veilig loslaten, is omheind, en als je meer wil wandelen doe je ze aan de riem en gaat een route lopen. En je kunt er idd koffie drinken en patat eten...
en mooi zitten bij mooi weer op het grote veld ernaast
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Op de Natte Neuzen Route mogen de honden gewoon los lopen.AnneMarie schreef:
Je kunt je hond er veilig loslaten, is omheind, en als je meer wil wandelen doe je ze aan de riem en gaat een route lopen.
Groetjes, Karen
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Keesjaap
- Actief
- Mijn ras(sen): Markiesjes
- Aantal honden: 5
- Locatie: Deventer. Baasje van Beauty, Sonja, Skila, Yazoo en Ayla.
-
nicolioo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
Ik heb daar vorig jaar een keertje gewandeld maar mijn ervaring is dat de omheining niet echt helemaal afgesloten is. Een grote bracco-reu van een vriendin had een zwijn geroken en wilde er enthousiast achteaan, hij was al onder het hek door geschoven!
Als je dat een beetje in de gaten houdt dan is het we leuk om er te wandelen (alleen die stank bijj de ingang, niet te harden wat een hondendrollen liggen daar bij elkaar zeg)
Nicole
Als je dat een beetje in de gaten houdt dan is het we leuk om er te wandelen (alleen die stank bijj de ingang, niet te harden wat een hondendrollen liggen daar bij elkaar zeg)
Nicole
- rosco fauve
- Vaste gebruiker
Nou, we zijn er vrijdagmiddag naar toe geweest en ik vond het erg leuk. Ros kon mooi los en maakte daar ook goed gebruik van. Neus op de grond en speuren maar. Het viel me mee dat er toch nog wat te speuren valt want je zou denken als er geen hond uit kan dan kan er ook geen wild o.i.d. in. Maar Ros had het reuze naar z'n zin en was ook een paar keer goed uit het zicht.
Al met al vind ik het een aanrader en ga er zeker weer naar toe.
Verder ook een prachtig gebied trouwens.
Groetjes Marja
Al met al vind ik het een aanrader en ga er zeker weer naar toe.
Verder ook een prachtig gebied trouwens.
Groetjes Marja
- rosco fauve
- Vaste gebruiker
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Hoi,
Dit is een wat ouder topic, maar ik open het toch nog weer even.
Was iemand hier nog recenter? En weet dan iemand hoe het zit met het 'werkelijk afgesloten zijn'? Er is neem ik aan een toegangshek.. dat is ook "hondveilig" dat ze dus daar niet door er weer uit kunnen?
Weet iemand toevallig of er door dit afgesloten stukje losloophondenbos fietspaden oid lopen? Ik ga er eigenlijk van uit van niet, maar toch, voor de zekerheid...?
En kan iemand een schatting maken hoe groot het afgesloten losloophondenbos is? 100 x 100 meter? Groter, kleiner?
Ik ga er waarschijnlijk binennkort een keer heen met een kennis maar wil graag van tevoren jullie ervaringen horen.
Suzanne
Was iemand hier nog recenter? En weet dan iemand hoe het zit met het 'werkelijk afgesloten zijn'? Er is neem ik aan een toegangshek.. dat is ook "hondveilig" dat ze dus daar niet door er weer uit kunnen?
Weet iemand toevallig of er door dit afgesloten stukje losloophondenbos fietspaden oid lopen? Ik ga er eigenlijk van uit van niet, maar toch, voor de zekerheid...?
En kan iemand een schatting maken hoe groot het afgesloten losloophondenbos is? 100 x 100 meter? Groter, kleiner?
Ik ga er waarschijnlijk binennkort een keer heen met een kennis maar wil graag van tevoren jullie ervaringen horen.
Suzanne
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Suzanne123 schreef:Hoi,
Suzanne
dat toegangs hek is zo'n klaphek en er lopen geen fietspaden doorheen, het is echt een hondenbos, hoeveel vierkante meter het is kan ik je niet zeggen, het is wel groot genoeg om je hond lekker te laten rauzen en de benen te strekken
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik ben er vandaag nog geweest en even op een informatiebord (voor je) gekeken. Het gebied is ong 300x500 meter, groot genoeg om de benen te strekken
.
Er zijn diverse toegangshekjes die naar binnen opengaan. Een hond krijgt ze nmm niet open.
Er zijn diverse toegangshekjes die naar binnen opengaan. Een hond krijgt ze nmm niet open.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018