Om 15:30 uur kwamen we aan, en hebben Magnum even uitgelaten, daarna Magnum even in de auto gelaten, en me gemeld bij de balie. En mij en Magnum in laten schrijven, om 15:50 uur kwam DA Kranendonk naar de wachtkamer en heb ik aan hem de andere medische dingen van Magnum door gegeven. Waaronder dus ook zijn oog, en die zou hij ook nog even bekijken.
Daarna mochten we Magnum halen en liep DA Kranendonk mee om te zien hoe kreupel Magnum wel niet is. Helaas stond Magnum zo onder spanning van wat er zou gaan gebeuren, dat hij ineens niet meer kreupel was. Alleen rechts achter kon hij iets heel lichts zien. Van buiten door naar de Rontgen kamer, waar Magnum standaard een snoetje om kreeg, en ik en mijn clubgenoot die mee was moesten een heel end van de rontgen apparatuur af staan ivm de straling. Ze probeerde Magnum met zijn tweeen op de zijn rug te houden maar helaas Magnum was te snel en te sterk dus stond steeds weer op en keek mij dan aan. Na een paar keer proberen hebben ze er een derde persoon bij gehaald en ook toen duurde het even voor Magnum zich over gaf.
Maar daarna konden ze de foto's gelukkig snel maken, en kon Magnum weer knuffelen met mij. Natuurlijk meteen de foto's besproken en de heupen, rub en ellebogen zagen er pierk fijn uit op het zicht. Ook zijn er nergens tekenen van atrose te zien, en dat vond hij heel netjes voor een hond die al 5 jaar intensief traint, hij had minimaal verwacht wel iets aan atrose te zien in een begin stadium.
Daarna heeft hij nog even naar zijn oogje gekeken, en hij zag een bloeding in het voorste ooglid zitten (dus waar de doorn naar binnen is gegaan), en dieper in het oog is het nog een kleine bende. Maar het zag er voor zo een trauma netjes uit na 3 dagen. Hij vroeg nog wat ik gebruikte aan medicijnen en dat waren de goede, en hij vond dat de arts die Magnum zijn oog heeft gedaan netjes had gewerkt. Hij zei alleen dat de kans bestond dat er een klein litteken zou ontstaan en dat, dat iets van zijn zicht kan belemeren maar niet zo erg dat Magnum er last van zou hebben.
Dus al met al een super geslaagde dag, en een Magnum die gezond verklaard is.

HD foto.

Rug foto

ED links foto

ED rechts foto