alice schreef:Mijn pup krijgt carnibest dit kreeg ze al bij de fokker , mar nu was ik laatst bij de dierenarts om haar te wegen en toen bleek ze niet genoeg te zijn aangkomen
Nu zeide assistente dat we beter over konden gaan op brokken , omdat mn hond dus te gulzig eet en omdat ze niet de voedingstoffen opneemt die ze zal moeten krijgen !?
En ze poept te veel ( 4 keer per dag) ???
Nu is dit mn eerste pup dus weet ik niet precies waar ik goed aan doe !
Heb via de cursus een zakje canin royal gehad en ja ze vindt het ook lekker .
ik wil wel t beste voor mn hond , maar moet ook aan mn centjes i denken
en daarom is mn vraag wat t is goed voer voor een groeiende pup en ze wordt dus ook een grote hond .
en wie geeft zn ( grote ) hond goedkopere voer .
en heeft iemand ervaring met bv voer van de lidel of aldi
een hoop vragen maar wie weet raad?
gr Alice
Hoi,
ik zou ook op cb blijven staan, maar wat voor pupje is het, wat weegt het nu en hoeveel cb geef je per dag?
Voer van Lidl of Aldi zou IK nooit geven; zo goedkoop.. daar kunnen geen goede voedingsstofeen in zitten is mijn beleving. Als je al overstapt op een brok (en dat zou ik NIET doen) kies dan een goed en vertrouwd A-merk.
Afhankelijk van de grootte van de pup en uiteindelijk grootte van het ras is cb niet te duur om te geven vind ik, maar goed, ik heb makkelijk praten; ze eten hier 1 kg per week per hond.
Pupjes (en de meeste volwssen honden) vinden alle voer lekker, dus daar kun je het niet aan afmeten. Juist omdat jouw hond kennelijk een wat groter ras is zou ik hem of haar liever op een goed versvoer hebben (opgroeien gaat dan vaak gelijkmatiger).
Is het anders een idee als je de pup 2 maaltijden brok en 2 maaltijden cb geeft? Bepaal dan wat de "hoeveelheid per dag" per soort voer zou moeten zijn en geef daarvan de helft, verdeeld over 2 maaltijden.
Rekenvoorbeeld: pupje mag per dag 100 gram brokjes OF 80 gram cb.
Dan geef je daarvan de helft, dus 50 gram brokjes EN 40 gram cb; per maaltijd dus OF 25 gram brokjes OF 20 gram cb.
Beetje te volgen?
Juist omdat cb een kwalitatief goed voer is, zou ik dat niet "samen" geven met een 'mindere kwaliteit' brok. Je bouwt juist gezonde weerstand op met cb en dat zou je weer teniet doen door het geven van een minder goede brok.
Suzanne
Suzanne