Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pas op in Heerlen Welten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

zwitserse-witte-herders
Vaste gebruiker
Contacteer:

pas op in Heerlen Welten

Ongelezen bericht door zwitserse-witte-herders »

Dit stond vanmorgen in de krant

Honden die in een lekker stukje frikadel bijten, maar tijdens het smikkelen de schrik van hun leven krijgen als een vishaakje in hun bek priemt. Het gebeurt bij de Weltervijver in Heerlen, zo claimt Sandra Rosenboom. Laatst was het raak, toen een hond in de buurt van de vijver in een stukje vlees beet een per direct een vishaak in zijn bek had. "We hebben stukjes frikadel gevonden met vishaakjes, glas en stukken blik er in. Doelbewust neergegooid om dieren te mishandelen.” Maar wie doet nou zoiets?

Daar heeft de dierenliefhebster een idee over. "Het zijn de vissers van de nabijgelegen visclub. Die vissers schijnen last te hebben van de honden die los rondlopen. Het is nota bene een speciaal hondenuitlaatgebied.” De Heerlense oprichter van stichting Kyra, een organisatie die zich inzet voor verwaarloosde en mishandelde dieren, is naar de politie gestapt met een getuige. "We hopen dat ze snel actie ondernemen tegen deze praktijken.” De politie bevestigt dat er een melding van de met vishaken gevulde frikadellen is binnengekomen.

"We hebben de hele vijver afgespeurd, maar niets kunnen vinden”, vertelt een woordvoerster. "Vissers vertelden ons dat je met frikadellen heel goed op karpers kan vissen. Misschien heeft iemand zijn visspullen per ongeluk laten liggen, met frikadellen en haakjes. Hoe dan ook hebben we wel afgesproken dat er de komende tijd nadrukkelijk wordt gecontroleerd op rondslingerende stukjes frikadel. We houden het goed in de gaten, want zoiets mag niet gebeuren. Het is vreselijk als je huisdier op zo'n manier gewond raakt.”

Het zijn eigenlijk gewoon pesterijen onder elkaar”, beweert Jan Ramaekers, secretaris van visclub Hengel Sport Vereniging De Rietvoorn. "Er springen wel eens honden in het water en er zijn vissers die op karpers vissen en dat doen ze met frikadel als aas. Dat is allemaal op zich geen probleem zolang er voldoende controle is. Maar als een baasje bijvoorbeeld een stok in het wilde weg het water inslingert, dan eten die zwemmende honden dan het aas op. En daar zit vanzelfsprekend nog een haak aan. Maar doelbewust vlees met vishaken erin rondstrooien doen we absoluut niet.”

Ramaekers bevestigt dat er een strijd gaande is tussen de hondenuitlaters en de vissers van de visclub rond de Weltervijver. "Wij willen gewoon dat er bij de visvijver een bord komt te staan dat het verboden is voor honden. Dat zou het beste zijn. Het is de vraag of wij zomaar bordjes mogen ophangen om honden te weren. Maar daarvoor zitten we aan tafel met onder meer de gemeente Heerlen.”
bron limburgs dagblad
Iedere visser die vist naar mijn mening niet met frikandellen dit zijn puur hondenhaters

Moet je de reacties eens lezen
http://www.limburger.nl/article/2009050 ... 09347/1006
kom eens gezellig kijken op onze website www.zwitserse-witte-herders.nl
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Bah, nu vind ik vissen al een stomme hobby en dan ook nog dit soort dingen! Het is een losloopplek voor honden, als dat ze niet zint dan donderen ze maar op naar een andere vijver waar een aanlijnplicht geldt. Ze hebben in mijn ogen het recht nu niet om te zeuren. De vissers hebben ook al het beste zwemwater bij mijn ouders in de buurt gepacht, je kunt daar nu nergens meer vrij in een meertje zwemmen, enkel nog in het zwembad. :(
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: pas op in Heerlen Welten

Ongelezen bericht door sjaak-k »

zwitserse-witte-herders schreef:"Wij willen gewoon dat er bij de visvijver een bord komt te staan dat het verboden is voor honden. Dat zou het beste zijn.
Ik bespeur dat toch een grote fout van deze meneer, hij VINDT dat het beste, dat wil niet zeggen dat het het beste is. Waarom honden overal weren, ze kunnen toch ook ergens anders gaan vissen? Het is blijkbaar een officieel uitlaat gebied.

Wel erg raar. mensen die vissen met frikandel is nog tot daar aan toe, maar dat die dan opeens op de kant komen met een vishaak erin (ik lees nergens iets over een vislijn of hengel...) Daarnaast nog vreemder dat die vissers ook met glas en stukjes blik vissen...
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Visssers en honden gaan van oudsher al niet samen, logisch ook.Vandaar dat er speciale visvijvers zijn en speciale losloopgebieden.Welke snelle denker heeft die twee hier gecombineerd? :roll:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

dat ze de vissers maar ergens anders naar toe sturen. Het is daar in de buurt zowat de enige plek met water en losloopgebied gecombineerd.
:pop:
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

-Gaby- schreef:Bah, nu vind ik vissen al een stomme hobby en dan ook nog dit soort dingen! Het is een losloopplek voor honden, als dat ze niet zint dan donderen ze maar op naar een andere vijver waar een aanlijnplicht geldt. Ze hebben in mijn ogen het recht nu niet om te zeuren. De vissers hebben ook al het beste zwemwater bij mijn ouders in de buurt gepacht, je kunt daar nu nergens meer vrij in een meertje zwemmen, enkel nog in het zwembad. :(
Hier in Kardinge vissen ze ook
Als Gizmo het te warm heeft laat ik hem gewoon zwemmen
En natuurlijk krijg je dan een grote bek
Waarom hebben die visser meer recht dat een hond
Het is en blijft een losloop gebied
Dat is ook het eerste wat ik zeg
En als ik vraag heb je wel een visakte binden ze wel in :mrgreen:
Afbeelding
zwitserse-witte-herders
Vaste gebruiker
Contacteer:

Het ergste van alles is.
Dat er ook al een vrouw in mekaar is geslagen omdat ze de hond liet loslopen.Ze willen er nu voor gaan zorgen dat het geen losloopgebied meer wordt,maar of ze dat voor elkaar krijgen laten we het hopen van niet
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Ik ken de plek en het losloopgebied daar is een stuk groter dan alleen rond de visvijver. Dan is het voor een hondenbezitter toch een kleine moeite om bij de vijsvijver de hond aan te lijnen. Aan die vijver broeden ook eenden, wat nog een reden meer is om je hond bij je te houden. Ga dan 100 meter verderop, daar kan je hond rustig loslopen.
Gewoon een beetje rekening met mekaar houden, dan voorkom je dit soort uitwassen :19:
sjaak-k
Zeer actief

Burnie schreef:Ik ken de plek en het losloopgebied daar is een stuk groter dan alleen rond de visvijver. Dan is het voor een hondenbezitter toch een kleine moeite om bij de vijsvijver de hond aan te lijnen. Aan die vijver broeden ook eenden, wat nog een reden meer is om je hond bij je te houden. Ga dan 100 meter verderop, daar kan je hond rustig loslopen.
Gewoon een beetje rekening met mekaar houden, dan voorkom je dit soort uitwassen :19:
Een hond mag toch ook zwemmen?
zwitserse-witte-herders
Vaste gebruiker
Contacteer:

Waar staat dat de vijver van de vis vereniging is.Staat nergens aangegeven.Het water gedeelte is watermaatschappij limburg.Dus wij hebben net zo veel rechten.En de meesten honden die dat water ingaan doen de eenden helemaal geen kwaad in dat gedeelte zitten de eenden ook helemaal niet.

Welke hond vind het nou niet lekker om in water te lopen als het zo warm is.
Dus de vissers mogen de honden maar mishandelen.Ik kan je zeggen als jouw hond de dupe was geworden van dit dan had je echt wel anders gepraat

En je weet dan ook dat ze de vijver een stuk groter hebben gemaakt en aan de waterkant richten ze echt geen schade aan hoor.Zitten nog eens geen vissen,alleen dode vissen wat veroorzaakt wordt door de vissers
zwitserse-witte-herders
Vaste gebruiker
Contacteer:

http://www.limburger.nl/article/2009050 ... 69203/1006

Dit zijn dus de frikandellen die ze rondstrooien in het losloopgebied.Er wordt door de politie meerdere malen gecontroleerd.En ook de gemeente gaat actie ondernemen.Waarom pas nadat een hond gewond is geraakt
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

zwitserse-witte-herders schreef:Waar staat dat de vijver van de vis vereniging is.Staat nergens aangegeven.Het water gedeelte is watermaatschappij limburg.Dus wij hebben net zo veel rechten.En de meesten honden die dat water ingaan doen de eenden helemaal geen kwaad in dat gedeelte zitten de eenden ook helemaal niet.

Welke hond vind het nou niet lekker om in water te lopen als het zo warm is.
Dus de vissers mogen de honden maar mishandelen.Ik kan je zeggen als jouw hond de dupe was geworden van dit dan had je echt wel anders gepraat

En je weet dan ook dat ze de vijver een stuk groter hebben gemaakt en aan de waterkant richten ze echt geen schade aan hoor.Zitten nog eens geen vissen,alleen dode vissen wat veroorzaakt wordt door de vissers
Sorry dat ik de zaak niet zo eenzijdig bekijk als jij zou willen.
Ik ken toevallig een paar mensen van de visvereniging daar en ik kan je vertellen dat die hier ook niet blij mee zijn. Sommigen hebben zelf honden, weet je.
Daarbij weet ik uit eigen ervaring dat er aan de Weltervijver genoeg arrogant volk zijn of haar niet-luisterende hond(en) losgooit zonder met iets of iemand rekening te houden. Ik heb zelf vaker gezien dat honden een moedereend met kuikens opjoegen of eenden van hun broedplaats verjaagden. De eigenaren stonden erbij en keken ernaar, maar maakten geen aanstalten om hun beest terug te halen.

Wat trouwens niet wegneemt dat de frikandellen-actie laf en onmenselijk is.
Maar ook veel hondeneigenaren mogen wel eens wat meer fatsoen krijgen. Het is niet omdat je aan de "goede" (lees: welvarendere) kant van Heerlen woont, dat je je dan maar alles moet kunnen permitteren.
zwitserse-witte-herders
Vaste gebruiker
Contacteer:

Je zult altijd baasjes hebben die hun honden van alles laten doen.Maar er zijn ook genoeg baasjes die echt wel op hun honden letten en ervoor zorgen dat ze niet achter bijv eenden aangaan.

Maar hoe verklaar je het gedrag dan dat een vrouw in elkaar wordt geslagen omdat ze langs de vijver loopt met de hond aangelijnd,moeten we dit gedrag maar accepteren.
Wat vind je ervan als jouw kind bedreigt wordt omdat ze eendjes brood aan het voeren is.
Wat vind je ervan dat een tijdje geleden een man in elkaar is geslagen politie is daar bij geweest.

De meeste honden die lopen effe door het water en gaan weer verder,en daar zitten dus geen vissen.

Het probleem is gewoon dat de meeste vissers associaal tuig (niet allemaal natuurlijk)is die denken het op te lossen met geweld.

Het probleem is gedeelte op te lossen door een heg te plaatsen in het gedeelte van de visvijver mits er nog een gedeelte overblijft voor de honden.

Woensdag 13 mei is er vergadering op de gemente Heerlen 19.00 en we hopen dat er heel veel honden baasjes aanwezig zijn.Want we laten ons echt niet wegpesten door een stel mensen die denken dat ze zelf hun wetten kunnen maken

gr Nanda
Burnie
Zeer actief

Nee, dit is natuurlijk het antwoord hierop! :neenee: :kotz:

http://www.limburger.nl/article/2010021 ... lub_Welten" onclick="window.open(this.href);return false;
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iiiieeee, hier lopen wij altijd wanneer de vijver niet bevroren is! :evil:
Ze vergeten er trouwens bij te vermelden dat er naast de vijver op de parkeerplaats een methadon busje stopt en dat de vissers vaak een stelletje alcoholistische junks zijn (exuses aan de uitzonderingen), die hun honden de hele dag bibberend in de sneeuw laten liggen...

Zit trouwens niet tot nauwelijks vis volgens een bevriende visser; de vijver wordt niet onderhouden en is totaal overwoekerd.

En sinds de gemeente het lumineuze idee heeft gekregen de vijver uit te dreggen en alle slip over de wandelpaden te versprijden was de pret er ook wel af.

:kotz: Blij als ik hier weg ben!
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

ik meen dat in de vijver een bordje staat dat het verboden is voor honden om te zwemmen, ze mogen verder wel gewoon los lopen in dat gebied...ik kom er maar een enkele keer, maar heb tot nu toe geen problemen met de vissers gehad...wat ik wel weet is dat als er ook maar iemand in de toekomst komt zeuren tegen mij terwijl het nog steeds een losloop gebied is, ik diegene een vislijn om de nek bind...
sjaak-k
Zeer actief

Burnie schreef:Nee, dit is natuurlijk het antwoord hierop! :neenee: :kotz:

http://www.limburger.nl/article/2010021 ... lub_Welten" onclick="window.open(this.href);return false;
Oftewel, als die vrouw met die hond er niet gelopen had was de brand nooit op tijd ontdekt.
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

sjaak-k schreef:

Oftewel, als die vrouw met die hond er niet gelopen had was de brand nooit op tijd ontdekt.
Ik neem niet aan dat zij de brand heeft aangestoken.
dagmar88 schreef:iiiieeee, hier lopen wij altijd wanneer de vijver niet bevroren is! :evil:
Ze vergeten er trouwens bij te vermelden dat er naast de vijver op de parkeerplaats een methadon busje stopt en dat de vissers vaak een stelletje alcoholistische junks zijn (exuses aan de uitzonderingen), die hun honden de hele dag bibberend in de sneeuw laten liggen...

Zit trouwens niet tot nauwelijks vis volgens een bevriende visser; de vijver wordt niet onderhouden en is totaal overwoekerd.

En sinds de gemeente het lumineuze idee heeft gekregen de vijver uit te dreggen en alle slip over de wandelpaden te versprijden was de pret er ook wel af.

Nou, dan ga je je hond toch lekker ergens anders de boel laten onderschijten.
Niemand die je mist :E:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

lekker gezellig :N:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Burnie schreef:
sjaak-k schreef:

Ik neem niet aan dat zij de brand heeft aangestoken.
dagmar88 schreef:iiiieeee, hier lopen wij altijd wanneer de vijver niet bevroren is! :evil:

Nou, dan ga je je hond toch lekker ergens anders de boel laten onderschijten.
Niemand die je mist :E:
:ok: Bedankt voor je gezellige commentaar!
Toevallig zijn er daar een heleboel mensen waar we mee kletsen; die onze hond kennen en waarvan de honden lekker met elkaar kunnen spelen.
Dus heel erg jammer!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”