Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou jij doen in dit geval?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Aantal honden: 2

Wat zou jij doen in dit geval?

Ongelezen bericht door Panna »

Stel: je loopt met je hond op de stoep langs een redelijk drukke weg in een woonwijk. Je hond is niet aangelijnd, hoewel dit eigenlijk wel moet. Opeens ziet je hond een kat en gaat er al blaffend achteraan. Kat rent in paniek de weg op en... wordt aangereden.
Grote commotie want een paar meter verderop komt de eigenaresse van de kat met haar (aangelijnde) hond terug van het wandelen. Eigenaresse ziet de aanrijding gebeuren, gilt en rent samen met de bestuurder van de auto achter de kat aan die de tuin invlucht. Je gaat zelf naar huis.

Twee uur later staat eigenaresse aan de deur en vertelt dat het nog redelijk meevalt met de kat. Wat schaafwondjes, afgesleten nagels en mogelijk inwendige kneuzingen, maar al met al is de kat er goed vanaf gekomen. Echter, eigenaresse wil graag overleggen over de dierenartskosten.

Wat zou jij doen?
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Overleggen natuurlijk.

En meebetalen.
Jouw hond die de kat de weg opjoeg tenslotte.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Overleggen en meebetalen. En god op mijn blote knietjes danken dat mijn hond niet onder een auto is gekomen en/of een serieus ongeluk veroorzaakt heeft, en hem in het vervolg langs een drukke weg aangelijnd houden zoals het hoort.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Moos schreef:Overleggen en meebetalen. En god op mijn blote knietjes danken dat mijn hond niet onder een auto is gekomen en/of een serieus ongeluk veroorzaakt heeft, en hem in het vervolg langs een drukke weg aangelijnd houden zoals het hoort.
van hetzelfde.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Moos schreef:Overleggen en meebetalen. En god op mijn blote knietjes danken dat mijn hond niet onder een auto is gekomen en/of een serieus ongeluk veroorzaakt heeft, en hem in het vervolg langs een drukke weg aangelijnd houden zoals het hoort.
Helemaal mee eens.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik zou het heel erg vinden en hulp aanbieden waar mogelijk, maar niet betalen. ALs je je kat vrij buiten laat lopen is het risico op ongelukken erg groot. Dat risico neem je dan bewust neem ik aan. En dat dan net die hond de aanleiding is, is naar mijn idee niet zo van belang. Je neemt zelf eht risico dus draagt zelf de gevolgen en de kosten. Als de bestuurder van de auto gewond is of schade heeft kun je daar wat mij betreft als katteneigenaar ook nog voor opdraaien. :wink:

Edit; En de hondeneigenaar gewoon een boete voor het los laten lopen van de hond.
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:Ik zou het heel erg vinden en hulp aanbieden waar mogelijk, maar niet betalen. ALs je je kat vrij buiten laat lopen is het risico op ongelukken erg groot. Dat risico neem je dan bewust neem ik aan. En dat dan net die hond de aanleiding is, is naar mijn idee niet zo van belang. Je neemt zelf eht risico dus draagt zelf de gevolgen en de kosten. Als de bestuurder van de auto gewond is of schade heeft kun je daar wat mij betreft als katteneigenaar ook nog voor opdraaien. :wink:
Ik zou wel meebetalen omdat ik me zelf net zo schuldig zou voelen aan het geheel. Mijn hond liep namelijk net zo 'illegaal los' als de kat, en mijn hond heeft die kat onder die auto gejaagd. Was de hond aangelijnd en komt de kat opeens voor zijn neus langsschieten en schrikt dan, dan vind ik het gevoelsmatig weer anders liggen. :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef:Ik zou het heel erg vinden en hulp aanbieden waar mogelijk, maar niet betalen. ALs je je kat vrij buiten laat lopen is het risico op ongelukken erg groot. Dat risico neem je dan bewust neem ik aan. En dat dan net die hond de aanleiding is, is naar mijn idee niet zo van belang. Je neemt zelf eht risico dus draagt zelf de gevolgen en de kosten. Als de bestuurder van de auto gewond is of schade heeft kun je daar wat mij betreft als katteneigenaar ook nog voor opdraaien. :wink:
Ik zou wel meebetalen omdat ik me zelf net zo schuldig zou voelen aan het geheel. Mijn hond liep namelijk net zo 'illegaal los' als de kat, en mijn hond heeft die kat onder die auto gejaagd. Was de hond aangelijnd en komt de kat opeens voor zijn neus langsschieten en schrikt dan, dan vind ik het gevoelsmatig weer anders liggen. :wink:
Je kunt het ook omdraaien, want omdat die kat daar zonodig rond meot lopen in de buurt komt jouw hond bijna onder een auto. In dat geval had de katteneigenaar ook niet meebetaald. :wink:

Gewoon ieder de kosten waar hij voor verantwoordelijk is. De eigenaar van de hond eventueel een boete, en de katteneigenaar de rest van de kosten.
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou ook niets betalen. ZIJ kiest ervoor om die kat rond te laten zwerven. Hij kan ook schrikken van een ratelende kinderwagen en de weg opschieten, moet die kinderwagenduwer zeker ook meebetalen? :neenee:
Die kinderwagenduwer loopt niet illegaal los rond, en bovendien gaat die ook niet al schreeuwend achter de kat aan. Zou iemand met een ratelende kinderwagen al brullend achter een kat aanrennen, waardoor de kat onder een auto schiet, vind ik de 'schuldvraag' ook alweer heel anders liggen.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik zou in eerste instantie niet eerst naar huis zijn gegaan, maar direct bij die mevrouw aangebeld en geinformeerd hoe het met de kat was....
Gelukkig is de schade beperkt gebleven. En er zomaar van uitgaan dat een kat ook niet zo maar los buiten mag lopen, en die vrouw dus zelf maar voor de schade op draaien, vind ik wat kort door de bocht. Jouw hond liep immers los, wat ook niet mocht, dus ga je zeker niet vrij uit. Het is wel zo netjes om te vragen hoe het gaat en eventueel mee te delen in de kosten.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef: Je kunt het ook omdraaien, want omdat die kat daar zonodig rond meot lopen in de buurt komt jouw hond bijna onder een auto. In dat geval had de katteneigenaar ook niet meebetaald. :wink:
Nee, want je hebt die hond maar aangelijnd te houden :wink: Vooralsnog mogen katten gewoon buiten los rondlopen, daar kan je het niet mee eens zijn, maar er is geen wet dat dat niet mag. De hond heeft daar een aanlijnplicht, en terecht ook langs zo'n drukke weg.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef: Je kunt het ook omdraaien, want omdat die kat daar zonodig rond meot lopen in de buurt komt jouw hond bijna onder een auto. In dat geval had de katteneigenaar ook niet meebetaald. :wink:
Nee, want je hebt die hond maar aangelijnd te houden :wink: Vooralsnog mogen katten gewoon buiten los rondlopen, daar kan je het niet mee eens zijn, maar er is geen wet dat dat niet mag. De hond heeft daar een aanlijnplicht, en terecht ook langs zo'n drukke weg.
Volgens de regels mogen honden inderdaad niet los en katten wel. De regel die overtreden is is dat de hond niet is aangelijnd. Oke, daar een boete voor. De katteneigenaar is verantwoordelijk voor het ongeluk omdat die besluit om zijn kat te laten lopen. Hoeveel katten zie je niet voor een auto langs schieten met alle gevolgen van dien. Dat is dan welliswaar niet illegaal maar als je het gaat hebben over verantwoordleijkheidsgevoel tegenover kattenhouders in zo'n geval is die bij mij ver te zoeken.
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:
Volgens de regels mogen honden inderdaad niet los en katten wel. De regel die overtreden is is dat de hond niet is aangelijnd. Oke, daar een boete voor. De katteneigenaar is verantwoordelijk voor het ongeluk omdat die besluit om zijn kat te laten lopen. Hoeveel katten zie je niet voor een auto langs schieten met alle gevolgen van dien. Dat is dan welliswaar niet illegaal maar als je het gaat hebben over verantwoordleijkheidsgevoel tegenover kattenhouders in zo'n geval is die bij mij ver te zoeken.
Ah ja, boete vind ik ook prima hoor :wink: Maar als je een deel van de da kosten betaald hoeft die boete van mij dan weer niet :mrgreen:

En dan (wel) een driedubbele boete als je die hond weer los langs de drukke weg laat lopen. Ik snap sowieso nooit waarom dat zo nodig moet, voor hetzelfde geld was de hond zelf nu dus onder een auto gerend of had een flink ongeluk veroorzaakt. Maar goed, dat is mijn frustratie hoor :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef:
Ah ja, boete vind ik ook prima hoor :wink: Maar als je een deel van de da kosten betaald hoeft die boete van mij dan weer niet :mrgreen:
Van mij hoeven die boete en het meebetalen allebei eigenlijk niet :pffff: :mrgreen: Stel dat ik met mijn honden aan de flex langs een geparkeerde auto loop waar een kat onder zit. Dat krijg je hetzelfde effect alleen ben ik dan niet verantwoordelijk omdat mijn hond vastzit :denken: Dit kan ook gebeuren emt honden die vast zitten en als katteneigenaar ben je in mijn ogen verantwoordleijk voor de veiligheid van je eigen dier.

Edit; mijn honden lopen nooit los in de wijk trouwens hoor :wink: Ben eht met je eens dat dat gevaarlijk is.
Laatst gewijzigd door Jackira op 04 mei 2009 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef: Van mij hoeven die boete en het meebetalen allebei eigenlijk niet :pffff: :mrgreen: Stel dat ik met mijn honden aan de flex langs een geparkeerde auto loop waar een kat onder zit. Dat krijg je hetzelfde effect alleen ben ik dan niet verantwoordelijk omdat mijn hond vastzit :denken:
Dan druk jij neem ik aan op dat knopje wat op de flex zit waardoor er dus helemaal niet een stukje blaffend achter die kat aangerend kan worden.
Die kat schrok niet even van de hond, die kat werd blaffend achterna gezeten :wink:
Net wat ik tegen Nanna ook al zei, dat is niet hetzelfde als een rammelende kinderwagen, of een vuilnisauto, of weet ik veel waar katten van schrikken. De kat is blaffend opgejaagd, dat gaat voor mij gevoelsmatig iig een heel stukje verder.

En daarnaast heb ik een persoonlijke frustratie met loslopende honden langs drukke wegen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 04 mei 2009 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Als de hond niet achter die kat aan was gerend, was de kat niet aangereden door de auto.... :19: Wat hij later doet is niet meer jouw verantwoording.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef: Van mij hoeven die boete en het meebetalen allebei eigenlijk niet :pffff: :mrgreen: Stel dat ik met mijn honden aan de flex langs een geparkeerde auto loop waar een kat onder zit. Dat krijg je hetzelfde effect alleen ben ik dan niet verantwoordelijk omdat mijn hond vastzit :denken:
Dan druk jij neem ik aan op dat knopje wat op de flex zit waardoor er dus helemaal niet een stukje blaffend achter die kat aangerend kan worden.
Die kat schrok niet even van de hond, die kat werd blaffend achterna gezeten :wink:
Net wat ik tegen Nanna ook al zei, dat is niet hetzelfde als een rammelende kinderwagen, of een vuilnisauto, of weet ik veel waar katten van schrikken. De kat is blaffend opgejaagd, dat gaat voor mij gevoelsmatig iig een heel stukje verder.
Nee want zo snel ben ik niet en dat knopje weigert nog al eens bij mij. Ben er een enorme kluns mee. :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:
Moos schreef:
Nee want zo snel ben ik niet en dat knopje weigert nog al eens bij mij. Ben er een enorme kluns mee.
Dan lijkt het me niet handig om daarmee dus langs een drukke weg te gaan lopen, voor je het weet schieten ze dan aan de flex de weg ook op :wink: :wink:
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef:
Moos schreef:
Nee want zo snel ben ik niet en dat knopje weigert nog al eens bij mij. Ben er een enorme kluns mee.
Dan lijkt het me niet handig om daarmee dus langs een drukke weg te gaan lopen, voor je het weet schieten ze dan aan de flex de weg ook op :wink:
Dat is inderdaad een risico waar ik rekening mee houdt. De eerste meter is voor hun, maar dan ben ik altijd nog ver genoeg van de stoeprand en dan krijg je eerst nog geparkeerde auto's. Ik hou dan altijd met mijn andere hand de band vast die uit de flex komt als het knopje niet werkt. maar je bent toch altijd net eventjes ietsje te laat. Maar niet zo dat ze de weg op kunnen :wink:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Ik zou wel mee betalen aan die rekening maar ik zou me best heel lullig voelen mede omdat de hond eigenlijk aangelijnd had moeten zijn. Rent de kat onder de auto terwijl je hond aangelijnd gaat mekkeren naar de kat had het voor mij net ff anders geweest maar dat is puur persoonlijk :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moos
Zeer actief

Ri@ schreef:
Dat is inderdaad een risico waar ik rekening mee houdt. De eerste meter is voor hun, maar dan ben ik altijd nog ver genoeg van de stoeprand en dan krijg je eerst nog geparkeerde auto's. Ik hou dan altijd met mijn andere hand de band vast die uit de flex komt als het knopje niet werkt. maar je bent toch altijd net eventjes ietsje te laat. Maar niet zo dat ze de weg op kunnen :wink:
Maar dan kunnen ze toch ook geen katten echt blaffend achterna zitten? :wink: Twee meter misschien, maar dat zijn een paar huppelpasje "KLONG einde lijn" en dat is het :mrgreen: :wink:
Zoals ik eerder ook al zei, ik vind het iets heel anders als een kat gewoon schrikt van een passerende hond aan de lijn (alhoewel ik moet zeggen dat ik hier katten daar dus ook nooit zodanig van zie schrikken dat ze als een kip zonder kop gaan rennen), dan als de kat dus gewoon blaffend achterna gezeten wordt en daardoor onder een auto rent.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ri@ schreef:
Moos schreef:
Weet je, érgens snap ik het best..maar dit is zo'n KUL. Simpel feit is dat katten losmogen en honden niet. Kun je van balen, maar zo is het. Maar als ik mijn kind buiten laat spelen/laat fietsen naar school enn die wordt om weet ik wat voor reden aangereden...is het dan ook niet de schuld van de bestuurder, maar van mij, omdat mijn kind op straat mocht zijn??? En erger nog, mag ik dan geen verdriet hebben omdat ik besloten had dat mijn kind dat wel kon en dat is dus maar gewoon geen recht meer heb op verdriet?? Wat zijn mensen toch intolerant.

Ik zou het héél erg vinden als mijn kat de oorzaak was van dat een andere hond onder de auto kwam. Maar ik word evengoed pislink als een hond mijn kat te pakken krijgt. Het ís misschien wel niet eerlijk, maar die hond hoort niet los, en mijn kat mag dat wel. Ik neem de risico's voor mijn kat van het verkeer, niet van loslopende honden die ze opjagen. Omdat ik van mening ben dat mijn katten gelukkiger zijn buiten dan binnen. En ik doe veel schietgebedjes, en ben elke keer weer opgelucht als Madelief na tien minuten roepen tóch thuiskomt. Maar ík heb de zorgen, de kat niet. Die is niet continu bang dat ze onder een auto komt..

Eerlijk gezegd als een hond ze onder de auto jaagt zal ik ook niet snel bedenken om de kosten op de hondeneigenaar te verhalen. En een boet eisen al helemaal niet (Heb zelf ook vaak genoeg mijn hond los waar het niet mag, maar die jaagt niet). Dat hoort misschien inderdaad wel een beetje bij het risico. Ik ben dan stuk van verdriet en kan me even niet meer herinneren waarom ik ook alweer dacht dat de kat zo gelukkiger zou zijn.
Als mijn kat de koi van de buren pakt, of het konijn van verderop, dan neem ik mijn verantwoordelijkheid. Niet dat ik ooit meegemaakt heb in de afgelopen 25 jaar dat 1 van onze katten zoiets deed. Ik weet dat het gebeurt en als dat zo is, zal ik er zijn.

Maar het hele verhaal van kat mag niet buiten...en anders heeft mijn hond recht de kat te pakken, voor mij is het kul. En ik word er pissig van. Maargoed, dat zal andersom wel idem dito zijn. Altijd hetzelfde verhaal. Yanthe jaagt trouwens ook (nog, hoop ik) op katten. Ze mag dus niet los in de wijk. Klaar.

Overigens zou ik gewoon uit bezorgdheid en schuldgevoel wel meebetalen. Had ik mijn hond maar niet los moeten laten lopen.
Laatst gewijzigd door Madelief op 04 mei 2009 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Jackira
Zeer actief

Moos schreef:
Ri@ schreef:
Maar dan kunnen ze toch ook geen katten echt blaffend achterna zitten? :wink: Twee meter misschien, maar dat zijn een paar huppelpasje "KLONG einde lijn" en dat is het :mrgreen: :wink:
Zoals ik eerder ook al zei, ik vind het iets heel anders als een kat gewoon schrikt van een passerende hond aan de lijn (alhoewel ik moet zeggen dat ik hier katten daar dus ook nooit zodanig van zie schrikken dat ze als een kip zonder kop gaan rennen), dan als de kat dus gewoon blaffend achterna gezeten wordt en daardoor onder een auto rent.
Ja dat is ook zo. :wink: Maar ik vind het los laten lopen van katen buiten erg dom en wordt daar net zo boos over als jij als honden los langs de weg lopen, en in die zin zou ik me wel schuldig voelen maar niet verantwoordelijk.
Panna
Zeer actief

Zo, wat zijn jullie allemaal snel :N: :mrgreen: Bedankt!
Voor de duidelijkheid: ik ben de gillende katteneigenaar en niet de eigenaar van de loslopende hond :wink:

Gelukkig deelt het grootste deel van jullie mijn mening dat je als hondeneigenaar in deze situatie je verantwoordelijkheid moet nemen. Wellicht niet meteen door de dierenartskosten te betalen, maar minstens even blijven wachten of aanbellen om te vragen hoe het met de kat gesteld is.

Ik ben het ook deels eens met Ri@, als je ervoor kiest je kat vrij buiten te laten lopen, is dit het risico dat je neemt. En inderdaad, als mijn kat een ongeluk veroorzaakt ben ik daarvoor verantwoordelijk. Ik neem de bestuurder van de auto die haar aanreed dan ook niets kwalijk, hij kon er echt niets aan doen. Hij kwam zelfs helpen zoeken en was vreselijk bezorgd :ok:

Ik had moeite met het feit dat meneer vrijwel meteen naar huis ging en op het moment zelf ook geen enkele moeite deed hulp aan te bieden. Daarnaast heb ik eerdere minder leuke ervaringen met meneer (en) zijn hond. Het is een nogal overmoedige Jack Russel reu (geen idee of hij gecastreerd is) die vindt dat mijn Duitse Herder teef niet over 'zijn' paadje langs het water mag lopen en dit laat blijken door blaffend op haar af te rennen. Het is twee keer gebeurt dat hij in de nek van mijn hond hing omdat zij niet van plan was weg te rennen voor hem. Vervelend, maar geen ramp. Ze kan wel wat hebben, geeft een grauw en loopt weer door. Ze bijt hem gelukkig niet doormidden.
Vandaar dat ik besloot bij hem langs te gaan om te overleggen. Toen hij geen aanstalten maakte excuses aan te bieden of zelfs maar te zeggen "Goh wat rot voor de kat", maar alleen zei dat zijn hond de kat toch niet gepakt had en wat moet die kat daar überhaupt dus het is niet mijn verantwoordelijkheid, was ik er een beetje klaar mee. Toegegeven, ik was (erg :oops: ) emotioneel van de schrik en heb hem op het moment dat het gebeurde wat minder aardige dingen toegeschreeuwd ("Hou die k*thond dan ook bij je" iets in die trant :oops: ). Ik zei dus dat ik vond dat het wél zijn verantwoordelijkheid was en vond dat hij moest opdraaien voor de rekening.

Meneer zit in een rolstoel en zegt daarom een ontheffing te hebben voor het aanlijngebod. Dit heb ik nagevraagd bij de gemeente en dit is dus niet het geval. Daarbij is even verderop het kanaal, waar ik ook net vandaan kwam, waar de hond zonder gevaar uitgelaten kan worden.

Goh, dit helpt wel. De frustratie van je afschrijven. Het gaat mij niet om de dierenartsrekening, maar om het principe. Ik zou zelf meteen hulp aangeboden hebben, ik ben verantwoordelijk voor het gedrag van mijn hond. Als mijn hond de weg op rent en een ongeluk veroorzaakt ben ik toch ook verantwoordelijk?

Anyways, ik hoop dat meneer in het vervolg óf beter oplet óf gewoon niet met zijn loslopende hond langs de weg gaat lopen. Oh ja, een "Wat vervelend voor de kat en jouzelf" en misschien zelfs een "Sorry" zou ik erg op prijs stellen :wink:
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Misschien dat meneer in een rolstoel en een hond die jouw kat liever wil grijpen dan niet, er wel veel beter aan deed om door te lopen ;-)
Wél jammer dat hij er later niet naar gevraagd heeft nog.

En wat betreft het schreeuwen...ik zou het misschien ook gedaan hebben; het is volstrekt normaal in een angstige schriksituatie te viswijven. Alhoewel ik met mn katten en auto's meer ben van de schietgebedjes.
Twee keer zijn ze ternauwernood ontsnapt aan de kaken van een hond en toen was ik wel goed pissig, maar heb daarna mijn geschreeuw uitgelegd aan de eigenaars van de hond. Ja, sorry, maar ik schrok heel erg, maar ik vind jullie honden heus geen &*^@#%$&*(() honden hoor...etc.

Fijn dat het meevalt, en zoals ik al zei...als ik katteneigenaar was kwam het waarschijnlijk niet in me op om kosten te gaan verhalen...:N:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Madelief schreef:
Fijn dat het meevalt, en zoals ik al zei...als ik katteneigenaar was kwam het waarschijnlijk niet in me op om kosten te gaan verhalen...:N:
Nee, dat zou bij mij als katteneigenaar ook niet opkomen inderdaad.
Als hondeneigenaar zou ik echter wel zelf aanbieden mee te betalen, dat dan weer wel. :wink:
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Madelief schreef:
Nee, dat zou bij mij als katteneigenaar ook niet opkomen inderdaad.
Als hondeneigenaar zou ik echter wel zelf aanbieden mee te betalen, dat dan weer wel. :wink:
Ja, haha, dat ik dan dus ook ;-)
Afbeelding
Panna
Zeer actief

Madelief schreef:Fijn dat het meevalt, en zoals ik al zei...als ik katteneigenaar was kwam het waarschijnlijk niet in me op om kosten te gaan verhalen...:N:
Nee, dat was ik ook niet van plan eigenlijk, dat kwam door de emotie en de frustratie. Daar zal ik hem verder ook niet mee lastig vallen, maar ik ga wél over een paar dagen nog een keer bij hem langs om erover te praten.

Je hebt gelijk dat er hij waarschijnlijk goed aan heeft gedaan door te lopen met zijn hond. Maar als ik dan even later aan de deur kom niet eens even zeggen dat hij het vervelend vind wat er is gebeurd... Dat schoot in het verkeerde keelgat.

Overigens heb ik mijn excuses aangeboden over het viswijven :N:

Dat het vrij buiten lopen van Mickey, de kat waar dit om gaat, niet door iedereen gewaardeerd wordt begrijp ik. Zelf zou ik het hier liever ook niet doen met die weg, maar mevrouw gaat zo stressen als ze binnen moet blijven dat ze blaasontsteking krijgt. Toch ga ik nu weer proberen haar binnen te houden. Of misschien aan een riempje mee wandelen, net als mijn andere kat :mrgreen:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ri@ schreef:Edit; En de hondeneigenaar gewoon een boete voor het los laten lopen van de hond.
Je bent part-time politieagente?
Dat je boetes uitdeelt? :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Je kunt prima katten in je eigen tuin houden hoor :wink: , je moet er alleen wat moeite voor doen. Mijn schoonzus, die naast me woont heeft drie katten. 1 Kat is aan komen lopen omdat hij van zijn eigenaar die hier in een flat woont ook naar buiten mocht. Hij was alleen nooit eens thuis om haar weer binnen te laten. Kat is zwanger geraakt en is bij mijn schoonzusje binnen bevallen van twee kleintjes. No way dat die kat weer terug is gegaan naar de eigenaar. Ze woont er nu al bijna tien jaar en die katten blijven door aanpassingen, die eigenlijk heel simpel zijn, in de eigen tuin. :wink: Verder loopt er van alles hier rond in de buurt wat al verongelukt is door onder de tram te komen, aangereden te worden, en zelf doodgereden en met de dierenambulance thuisgebracht geworden. En maar krijsen toen die kat gebracht werd. En brullen toen kat 2 doodgereden werd.
Stel dat het legaal wordt om je hond naar buiten te gooien en te laten lopen. Dat doe je dan toch ook niet al mag het wel. Doe je dat gewoon wel moet je niet zeuren als door wat voor oorzaak je kat aangereden wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”