Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuke cursus / training omg. Drachten?
Moderator: moderatorteam
-
doggy
Leuke cursus / training omg. Drachten?
Ik vraag me af of er in omg. Drachten een leuke training te volgen is.
Beike heeft ervaring in G&G en in Behendigheid.
Het lijkt me leuk om naast Behendigheid ( wat we nu doen) er nog een training bij te volgen.
Wat weet ik nog niet, maar ik wil er in elk geval iets bij doen.
Ik zit alleen wel met vervoer, dus ik zou evt. met iemand mee moeten kunnen rijden ( benzine kosten kunnen we delen).
Dus wat en waar is er in omg. Drachten te doen ?
Beike heeft ervaring in G&G en in Behendigheid.
Het lijkt me leuk om naast Behendigheid ( wat we nu doen) er nog een training bij te volgen.
Wat weet ik nog niet, maar ik wil er in elk geval iets bij doen.
Ik zit alleen wel met vervoer, dus ik zou evt. met iemand mee moeten kunnen rijden ( benzine kosten kunnen we delen).
Dus wat en waar is er in omg. Drachten te doen ?
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Misschien speuren??
Heb geen idee wat hier in de buurt is.
http://www.hondentrainingscentrumbertdevries.nl/
die kwam ik net tegen, nog nooit van gehoord, maar misschien
zit er wat voor je tussen??
Heb geen idee wat hier in de buurt is.
http://www.hondentrainingscentrumbertdevries.nl/
die kwam ik net tegen, nog nooit van gehoord, maar misschien
zit er wat voor je tussen??

http://www.Adebowale.nl
-
doggy
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hondenschool cunos heeft natuurlijk ook nog breitensport, helaas dat cunos van de gemeente nog steeds geen terrein in Drachten heeft toegewezen en trainen ze door omstandigheden nog steeds in Drachtster Compagnie.
In leeuwarden (volgens mijn hondenschool doggyfun, anders iets van kcf?) doen ze doggydance, weet alleen niet of je daar bijvoorbeeld makkelijk kan komen met het openbaar vervoer..
In leeuwarden (volgens mijn hondenschool doggyfun, anders iets van kcf?) doen ze doggydance, weet alleen niet of je daar bijvoorbeeld makkelijk kan komen met het openbaar vervoer..

- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Dit is de letterlijke tektst van de site van cunos.
Heb 2 weken geleden een stukje van de cursus gezien. Stonden 2 identieke banen, minder verschillende hindernissen. 2 combinaties moesten steeds tegen elkaar lopen.
Ik zelf had me tijdje geleden ingeschreven voor een workshop treibbal in Leek. Was helaas te laat en er was geen plaats meer. Dus dat komt later wel weer. Worden regelmatig workshops gehouden door het hele land ( www.treibbal.nl ) Heb nog geen hondenschool echt in de buurt gevonden die aan frisbeen doet, want ook dat lijkt me voor de toekomst leuk om te proberen. Maar hopenlijk kan jij zo weer wat leuks vinden?
Eigenlijk is het gewoon een combinatie van gehoorzaamheid en behendigheid. De hindernissen zijn iets anders dan bij behendigheid.Breitensport
Breitensport is opgezet voor hondeneigenaren die sportief en gezond bezig willen zijn samen met hun hond. Doordat de basis van Breitensport eenvoudig van opzet is, leert men het programma snel. Voor de honden is het speels van opzet. Met bijna alle honden van groot tot klein en vanaf een leeftijd van 1,5 jaar kan men deze sport beoefenen.
Breitensport bestaat uit de volgende onderdelen:
Afdeling A – Gehoorzaamheid (appél)
De hond moet hierbij in verschillende tempo’s kunnen volgen. Afhankelijk van het niveau is dit vast of los. Gelet wordt op perfectie en de houding van de hond. Verder moet de hond alleen kunnen blijven liggen en zitten, ook het voorkomen en aan de voet zitten is hierbij een onderdeel. Een bepaalde volgorde en manier van lopen is verplicht.
Afdeling B – Hindernisbaan
Dit is misschien wel het leukste onderdeel van de Breitensport. De hond moet over een lengte van 75 meter 8 hindernissen nemen, namelijk: een horde, een schutting, een tunnel, een kattenloop (brug), een ton, een band, een wijdsprong en als afsluiting wederom een horde. Deze hindernissen staan altijd in deze volgorde.
Afdeling C – Slalomloop
Bij de slalomloop moet men samen met de hond zig-zag door een vijftal poortjes heenlopen. Afhankelijk van het niveau gebeurt dit los of vast.
Afdeling D – Hordeloop
Bij dit onderdeel moet de hond over een uit drie horde bestaand parcours lopen. Bij het hoogste niveau dient de geleider samen met de hond het parcours te nemen.
Extra: Duurloop
Zeer sportieve deelnemers kunnen nog een duurloop nemen van 2 of 5 kilometer. Hierbij loopt de hond aangelijnd mee. De maximale tijd voor 2 km is 13 minuten en voor 5 km is dat 35 minuten (dit is niet een verplicht onderdeel).
Wanneer men Breitensport wil gaan beoefenen dan kan dit na de A-cursus met het behalen van het diploma is afgerond, of wanneer men het niveau daarvan heeft bereikt. In de Breitensport leert men tijdens de cursus de basisoefeningen. Men maakt kennis met het verplichte loopprogramma en men leert alle toestellen veilig te nemen.
De cursus wordt op dit moment als recreatieve cursus aangeboden, wellicht dat in een later stadium ook examens en wedstrijden mogelijkheden worden
Brond: www.cunos.nl
Heb 2 weken geleden een stukje van de cursus gezien. Stonden 2 identieke banen, minder verschillende hindernissen. 2 combinaties moesten steeds tegen elkaar lopen.
Ik zelf had me tijdje geleden ingeschreven voor een workshop treibbal in Leek. Was helaas te laat en er was geen plaats meer. Dus dat komt later wel weer. Worden regelmatig workshops gehouden door het hele land ( www.treibbal.nl ) Heb nog geen hondenschool echt in de buurt gevonden die aan frisbeen doet, want ook dat lijkt me voor de toekomst leuk om te proberen. Maar hopenlijk kan jij zo weer wat leuks vinden?

-
doggy
- *Evie*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil graag met Kane trainen voor de UV proef.
Uithoudingsvermogen (UV)
Met de Uithoudingsvermogenproef (UV) kan een hond aantonen de lichamelijke en geestelijke eigenschappen te bezitten waarover een werkhond voor de praktijk of voor de fokkerij van werkhonden moet bezitten.
Maar niet alleen honden van de door de FCI aangemerkte werkhondenrassen kunnen aan de UV training en het examen meedoen. Alle rassen zijn welkom, als is het duidelijk dat de hond er wel de constitutie voor hebben moet, en uiteraard de conditie.
De proef bestaat uit een loopoefening en een gehoorzaamheidsoefening.
Het lopen bestaat uit 20 kilometer, af te leggen naast de fiets op een snelheid van 12-15 kilometer per uur. In deze rit zijn twee rustpauzes opgenomen waarin de keurmeester de hond nakijkt op vermoeidheidsverschijnselen en op de conditie van de voetzolen. Na nog een rustpauze moet de gehoorzaamheidsoefening, die bestaat uit los volgen, worden afgelegd.
Verschillende kynologenclubs bieden UV training aan waarin men schematisch de afstanden naast de fiets opvoert. Trainen voor de UV proef is absoluut noodzakelijk, een ongetrainde hond kan de proef onmogelijk volbrengen.
Wat houdt de proef in ;
De U.V. proef bestaat uit een fietstocht van 20 km waarbij de hond rechts naast de fiets loopt in draf. Dit mag niet aan een slipketting (het gebruik van een z.g. springer is toegestaan) De tocht bestaat uit 4 onderdelen : 8 km fietsen, 15 minuten pauze, 7 km fietsen, 20 minuten pauze, 5 km fietsen en 15 minuten pauze, daarna gehoorzaamheidoefeningen op het veld in de vorm van vrij volgen met de nodige wendingen. Gedurende de tocht wordt de hond beoordeeld op conditie (tempo 12-15 km per uur)
Hier is een schema ->
http://www.grandbasset.nl/Gezondheid/be ... aining.htm
Moet alleen nog even een hondenschool zoeken waar je hem kan doen.
Mocht je een school in de buurt vinden waar ze speuren heb ik misschien ook wel intresse.
Uithoudingsvermogen (UV)
Met de Uithoudingsvermogenproef (UV) kan een hond aantonen de lichamelijke en geestelijke eigenschappen te bezitten waarover een werkhond voor de praktijk of voor de fokkerij van werkhonden moet bezitten.
Maar niet alleen honden van de door de FCI aangemerkte werkhondenrassen kunnen aan de UV training en het examen meedoen. Alle rassen zijn welkom, als is het duidelijk dat de hond er wel de constitutie voor hebben moet, en uiteraard de conditie.
De proef bestaat uit een loopoefening en een gehoorzaamheidsoefening.
Het lopen bestaat uit 20 kilometer, af te leggen naast de fiets op een snelheid van 12-15 kilometer per uur. In deze rit zijn twee rustpauzes opgenomen waarin de keurmeester de hond nakijkt op vermoeidheidsverschijnselen en op de conditie van de voetzolen. Na nog een rustpauze moet de gehoorzaamheidsoefening, die bestaat uit los volgen, worden afgelegd.
Verschillende kynologenclubs bieden UV training aan waarin men schematisch de afstanden naast de fiets opvoert. Trainen voor de UV proef is absoluut noodzakelijk, een ongetrainde hond kan de proef onmogelijk volbrengen.
Wat houdt de proef in ;
De U.V. proef bestaat uit een fietstocht van 20 km waarbij de hond rechts naast de fiets loopt in draf. Dit mag niet aan een slipketting (het gebruik van een z.g. springer is toegestaan) De tocht bestaat uit 4 onderdelen : 8 km fietsen, 15 minuten pauze, 7 km fietsen, 20 minuten pauze, 5 km fietsen en 15 minuten pauze, daarna gehoorzaamheidoefeningen op het veld in de vorm van vrij volgen met de nodige wendingen. Gedurende de tocht wordt de hond beoordeeld op conditie (tempo 12-15 km per uur)
Hier is een schema ->
http://www.grandbasset.nl/Gezondheid/be ... aining.htm
Moet alleen nog even een hondenschool zoeken waar je hem kan doen.
Mocht je een school in de buurt vinden waar ze speuren heb ik misschien ook wel intresse.

http://www.Adebowale.nl
-
strong##
Classic cheap Trading Company
We are a foreign trade company that wholesales all kinds of brand shoes. Such as Max AIR, Air Mx Jordan , Nike shox nz, nike shox r4,puma shoes, ect.Reliability is our strong point. And we can offer all COLORS and all SIZE. If u do business with us, u never worried about the quality. All products are top quality with original packing. U can rest assured. Our price is for wholesale, so our is more favorable. TO a certain extent, our price depends on how large your order is. So when u do ?business with us, u will find how good the quality is, and how ?reasonable the price is! Come on, why not do business with us. Any ?questions please contact us.?Welcome to our website: <url>[/url];